AndroidHealthClinic

van split naar fullbody

Bezoekers in dit topic

flip van hout

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
6 jan 2009
Berichten
2.431
Waardering
45
Lengte
1m86
Massa
105kg
Vetpercentage
16%
Na een jaar split te hebben getraind toch maar weer terug naar fullbody omdat dat me in me begin fase veel kracht en massa heeft opgeleverd.
ma&vrij:
squat 5x5
bench 5x5
bor 5x5
pull ups 5x5
en nog 2 isolatie oefeningen 3x8 denk aan een curl of fly

woe:
press 5x5
deadlift 5x5
farmerwalk 3x tot failure
weighted dips 3x8
side raises

De gewichten die ik met de compounds deed in me split waren vaak 8 reps. Dezelfde gewichten ben ik nu begonnen om 5x5 te trainen. Dit geeft me wat ruimte om elke week 2,5 kg toe te voegen. Bij me deadlift ga ik 5kg per week toevoegen. Me hoofd doel is zwaarder en sterker worden. Ik ben meer een bodybuilder maar naar mijn mening kan dit schema ook een prima fysiek opleveren en gaat kracht ook gepaard met volle harde spieren. Afgelopen 3 maanden gecut naar 86kg bij 8-10% ong.(foto's staan in de foto sectie) 2 weken geleden weer begonnen met eten en meteen 92kg waarschijnlijk veel vocht omdat ik low carb zat, doel vanaf nu is wel lean massa bouwen op 4000kcal met 260-280g eiwit ongeveer.

Dat was een beetje de inleiding vanmiddag me training er maar eens op zetten.:D
 
Leuk man! Ik ga je proberen te volgen!
 
Net klaar met trainen
strict overhead press

2x5x30kg
5x5x 62,5 kg

Bij iedere set moest ik de laatste rep ff een kleine push geven dus deze kan volgende week niet omhoog. Ik raak bij elke rep wel met de stang me borst aan.

daarna eerst even wat opwarmen met deadliften paar setjes op 60 en 80 kg gedaan.
toen het echte werk

5x5x 135kg ging super lekker laatste 2 setjes wel wat verzuring in de erectors.
Ik gebruik trouwens nooit straps.

Daarna 3 runs farmer walk gedaan, 3x 30 meter gelopen met 60 kg per hand. Niet rennen gewoon gecontroleerd lopen, het gaat mij niet om een snelle tijd neer te zetten maar meer om de core en grip en trap training. Ging goed merk wel dat grip achteruit loopt na een aantal sets te hebben gedeadlift, ik heb ook wel eens 90kg per hand 20m gelopen maar dat was niet na eerder knijp werk.

toen nog wat dippen gedaan
3x8x BW+10kg
voelde goed ken volgende week wel 12kg erbij doen.

en als laatst wat bent over side raises
3x8x 10kg

lekkere training merk zeker dat fullbody een zwaardere slag is op het cardiovasculair systeem vergeleken met split, was af en toe wel ff buiten adem namelijk :D Het is wel puur wennen om niet meer zoveel sets voor biceps en borst en schouders te doen. Had echt de neiging om nog french press ofzo erachter te doen maar ben dan bang dat het me bench van vrijdag in de weg zit dus hou me maar aan het schema ;)
 
Zal me voeding ook eens posten:
7.00-100g havermout, 1 banaan, 4 eieren

10.00 50g zilvervlies rijst, 100g ananas, 200g kip

12.00 150ghavermout of een weightgainer shake

15.00 50g zilvervlies rijst , 100g ananas , 200g kip
18.00 200g biefstuk , 150g bruine bonen en wat carbs
22.00 500g kwark , 30g noten
Overdag neem ik ook wel eens een hand noten tussen door.
 
Zal me voeding ook eens posten:
7.00-100g havermout, 1 banaan, 4 eieren

10.00 50g zilvervlies rijst, 100g ananas, 200g kip

12.00 150ghavermout of een weightgainer shake

15.00 50g zilvervlies rijst , 100g ananas , 200g kip
18.00 200g biefstuk , 150g bruine bonen en wat carbs
22.00 500g kwark , 30g noten
Overdag neem ik ook wel eens een hand noten tussen door.

He kerel!

I Will follow.. bruine bonen? echt bulktime voor je he haha
 
Ben nog aan het opbouwen dude, 50g rijst 2x per dag zal wel naar de 80g gaan komende weken. En bruine bonen zijn gewoon sweet as hell dude beetje stroop erover hoppaa:D
 
Vandaag lekker vroeg klaar dus ff 200g havermout met 250g gehakt naar binnen gewerkt en trainen maar.

BANKDRUK
5x60 kg
5x60 kg
5x82,5 kg
5x82,5 kg
5x82,5 kg
5x82,5 kg
5x82,5 kg
ging allemaal prima, merk wel dat ik moet werken aan de snelheid van pres omdat ik daar anders later in me programma problemen mee ga krijgen, ideeen iemand?

SQUAT
5x60 kg
5x60 kg
5x102,5 kg
5x102,5 kg
5x102,5 kg
5x102,5 kg
5x102,5 kg
Bij mijn vorige training op woensdag begon ik bij de deadlift wat verzuurde erectors te krijgen die begonnen nu weer op te spelen laatste 2 setjes. Ik denk dat deze wat moeten wennen aan het feit dat ze elke training aangepakt worden ik zie er verder niet zo een probleem in. Deze zullen wel meekomen de komende weken.

WIDE GRIP PULL UPS
5x BW
5x BW
5x BW
5x BW
5x BW

onderhands BOR
5x80 kg
5x80 kg
5x80 kg
5x80 kg
5x80 kg
ging wat minder lekker als de maandag

HAMMER CURL
5x22 kg
5x22 kg
5x22 kg
5x22 kg
5x22 kg
ging soepel, misschien volgende week is 24kg proberen

INCLINE FY
8x18 kg
8x18 kg
8x18 kg

Lekkere training was goed leeg op het einde maar de squat en bank ging super dus komende tijd 2,5kg per week erbij moet geen problemen geven. Wanneer word het verstandig om ramp up setjes te gaan toepassen?
 
In.

ging allemaal prima, merk wel dat ik moet werken aan de snelheid van pres omdat ik daar anders later in me programma problemen mee ga krijgen, ideeen iemand?

Lekkere training was goed leeg op het einde maar de squat en bank ging super dus komende tijd 2,5kg per week erbij moet geen problemen geven. Wanneer word het verstandig om ramp up setjes te gaan toepassen?

Bedoel je met de snelheid van je press, wanneer je uit 'the hole' komt beneden? If so, ik zou voorlopig gewoon blijven de lineaire progressie volgen tot je i/d problemen komt en pas dan assistance work toevoegen.. Iemand zal me ongetwijfeld verbeteren indien er betere ideeën zijn, maar bvb een pin press of floor press zijn daar wel goed voor denk ik. Op die manier train je echt vanuit een dead stop het gewicht te pressen.

Ramp up sets, ik zou er ook pas mee beginnen indien je merkt dat je geen vooruitgang meer boekt met 5x5.
 
Vandaag weer vers begonnen had me dieet ff iets cleaner gemaakt want werd ff te gek met alle cheat maaltijden nu weer verder clean bulken.
BENCH
2x5x60 kg
5x5x85 kg

SQUAT
2x5x60 kg
5X5x105 kg

WIDE GRIP PULL UPS
5x5x BW

PENDLAY ROW
1x5x60 kg
4x5x70 kg

INCLINE CABLE FLY
3x8x12 kg

BARBELL CURL
3x8x40 kg

Merk heel goed dat me squats veel beter gaan op maandag dan op vrijdag. Geen last van me erectors dit keer en de 2,5kg verhoging ging prima en snel omhoog bij de bank em squat
 
Gister weer lekker getrent, die deadlift nekte me wel. Was kapot daarna. Denk dat 5x5x140 redelijk in de buurt van me max komt. Bottle neck is me erector die verzuurd gewoon. Misschien nog wat assistentie hiervoor toevoegen. De press ging wel lekker had geen push nodig kon alle reps strickt uitvoeren. Volgende week 65 proberen Training ging als volgt.
OVERHEAD PRESS
2x5x20 kg
5x5x62,5 kg

DEADLIFT
2x5x80 kg
5x5x140 kg

FARMER WALK
3x30meter x 60kg per hand

DIPPEN
3x8xBW+12kg

SIDE RAISES
3x8x10 kg

Voeding deze dag was ff makkelijk weinig groente want had een drukke dag.
-150g havermout 4 eieren
-80g rijst 200g kip
-80g rijst 200g kip
-200g havermout 2 broodjes lever
-250g gehakt 100g havermout
-Big tasty menu :D
 
Lekker getraind hoor Flip!

Hoppa, één pak havermout per dag weg :p. Wat doe jij met die havermout? Alleen (kokend) water erbij, of mix je het nog met iets van whey?
 
Nee geen whey me eiwit inname is is hoog zat. Doe er altijd volle melk bij en in de cut gewoon water. Vind het altijd wel lekker. Denk dat ik die dag wel op de 5000kcal zat hahahah ben ook sinds me cut van 84 naar 94 gegaan in amper 3 weken tijd #koning van de bulk
 
Ik denk dat je die 5000 kcal inderdaad makkelijk haalt ;)

Zelf pak ik havermout met whey meer voor de smaak erbij, maar ik doe het dan zelf altijd met water en dan is havermout iets minder smakelijk.

Creëer je bewust zo'n extreem overschot zodat je 10 kg pakt in 3 weken? Lijkt mij in eerste instantie zonde om zo ver boven onderhoud te bulken vanwege het aanzetten van vetmassa.
 
Na heb 3 maanden stevig gecut en zat heel laag in carbs dus 4 a 5 kilo is zoiezo al vocht in de spieren en onder de huid. En ik heb me wel een beetje laten gaan kwa junkfood maar dat boeit me niet echt eerlijk gezegt. Kracht en massa moet gewoon een flinke stap in gemaakt worden deze winter en als ik dan van 8% zoals 2 weken terug naar 15% ga vind ik dat prima. Die eerste paar procentjes naar de 12-10% heb ik er tog in een maand weer af.
 
vandaag weer squatten en banken, erector had ik wel weer problemen mee verwacht omdat die de dag na deadlift nog erg zuur waren maar viel alles mee. Ging zelfs super omhoog alle gewichten en ook roeien ging erg lekker.

BENCH
2x5x50 kg
5x5x85 kg

SQUAT
2x5x80 kg
5x5x105 kg

WIDE GRIP PULL UP
5x5xbw

BOR onderhands
5x5x80kg

HAMMER CURL
5x5x24kg

DUMBELL FLY
3x8x20kg

voeding vandaag niet zo boeiend, Gooi er bij 1 van me eiwit meals ff een shake in met whey ff geen zin om kip te bakken. Morgen weer, ontbijt was eieren en lunch was steak avond eten word mie met hamlappen en roerbak groente. en een bakkie kwark.
 
Na heb 3 maanden stevig gecut en zat heel laag in carbs dus 4 a 5 kilo is zoiezo al vocht in de spieren en onder de huid. En ik heb me wel een beetje laten gaan kwa junkfood maar dat boeit me niet echt eerlijk gezegt. Kracht en massa moet gewoon een flinke stap in gemaakt worden deze winter en als ik dan van 8% zoals 2 weken terug naar 15% ga vind ik dat prima. Die eerste paar procentjes naar de 12-10% heb ik er tog in een maand weer af.


Stevig gecut ? Wedstrijd ready you mean ...Bulkbrah!gaat lekkr zo man.
 
Jaa almost stage ripped, 8% is leuk om een keer gehaald te hebben. Al verdwijnt de shape als
Sneeuw voor de zon als je super high carb gaat. Armen blijven wel droog, tijdens de trainingen lijken me armen wel een road map
 
Heb je nog goede pics van die 8%?
 
Nee niet echt, in de post je foto secte wel een foto hoe ik was maar dat was paar weken voor ik stopte met cutten. Had later nog wel een procentje eraf.
Vandaag weer zin in de training. 2 dagen niet trainen vind ik altijd k*t, voel me niet zo vol dan. Maargoed training ging als volgt:
SQUAT
2x5x80 kg
5x5x107,5 kg

WIDE GRIP PULL UPS
5x5xbw

BOR bovenhands
2x5x80 kg
1x5x82,5 kg
2x5x85 kg

INCLINE BENCH
2x5x60 kg
1x5x80kg
4x5x82,5 kg

PECK DECK
3x8x70kg

BARBELL CURL
3x8x35 kg

DUMBELL CURL
3x8x18kg

vooral het roeien ging erg lekker, daarom ook de verhoging. Squaten gaat ook goed kan makkelijker diep komen door het vele rekken, en ook de wekelijkse 2,5 kg verhoging gaf geen problemen. Tot nog toe 4 goeie weken geweest waar ik elke verhoging nouwelijks merk.
 
Goede inlcine en row inderdaad! Ik vind dat je best veel wekelijks volume draait voor een full body. Als ik het bijvoorbeeld gemakshalve met mijzelf vergelijk.

Hoe ben je tot stand gekomen bij het aantal sets wat je gebruikt?
 
Back
Naar boven