MuscleMeat

Van wat krijg je een mooiere spierdefinitie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vinny

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
26 dec 2002
Berichten
2.202
Waardering
0
Van wat krijg je een mooiere spierdefinitie?

Is er een speciale workout voor? oef? dieet? of is het genetisch bepaald?
 
Minder vet bepaald dat, dus een goed dieet zowieso, genen kunnen helpen... zie ectomorpfen..... Geen speciale workouts of oefeningen. Altijd trainen voor kracht en massa.....
 
daarnaast wat cardio om je vet% omlaag te halen.

oftwel: cutten
 
als je zware krachttraining doet met 6-12 HH, ben je bezig met de groei van je spieren. Om de spieren een mooiere vorm te laten krijgen zou je zo genoemde 'super sets' kunnen doen.

je doet dan als volgt: pakt een gewicht dat je net 10 keer kan tillen. en halveert t gewicht en verdubbeld de herhalingen. doe dit 4 setjes. je pakt dan 2 oefeningen: 1 voor rug en 1 voor schouder. dan doe je eerst 20 reps een rug oefening en dan 20 reps schouder oefening. en dan heb je in totaal 8 setjes gehad.

als je dit een paar keer per week doet, werk je aan de vorm van je spieren, zodat ze een betere vorming krijgen.
 
Ah dus zeg maar

Schouder oef 1 : 10-20-20-20-20
Schouder oef 2 : 10-20-20-20-20
Rug oef 1 : 10-20-20-20-20
Rug oef 2 : 10-20-20-20-20

Heb ik het zo goed Frenkpie?
 
Originally posted by Frenkpie
als je zware krachttraining doet met 6-12 HH, ben je bezig met de groei van je spieren. Om de spieren een mooiere vorm te laten krijgen zou je zo genoemde 'super sets' kunnen doen.

je doet dan als volgt: pakt een gewicht dat je net 10 keer kan tillen. en halveert t gewicht en verdubbeld de herhalingen. doe dit 4 setjes. je pakt dan 2 oefeningen: 1 voor rug en 1 voor schouder. dan doe je eerst 20 reps een rug oefening en dan 20 reps schouder oefening. en dan heb je in totaal 8 setjes gehad.

als je dit een paar keer per week doet, werk je aan de vorm van je spieren, zodat ze een betere vorming krijgen.
Je kan je spieren niet 'vormen' alleen maar groter of kleiner maken.... dus vandaar altijd trainen op kracht/massa --> grotere spieren.
 
Originally posted by Scighera
daarnaast wat cardio om je vet% omlaag te halen.

oftwel: cutten
Cardio is totaal inefficient voor het verbranden voor calorieen... een uurtje rennen en dat zit er na een paar botherhammen weer aan. De enige reden waaro je eventueel cardio kan doen als je gaat cutten is omdat het je stofwisseling verhoogt, maar om calorieen te verbranden zou ik het laten. Daarentegen is een hogere stofwisseling wel bevordelijk voor het verbranden van cals.....

Half uurtje matig intenste cardio na je trainingen OF op een lege maag s ochtends als je net wakker bent....
 
Originally posted by frietbakker

De enige reden waaro je eventueel cardio kan doen als je gaat cutten is omdat het je stofwisseling verhoogt, maar om calorieen te verbranden zou ik het laten.

Stofwisseling = hoeveel calorieen je verbrandt. Meer calorieen verbranden = hogere stofwisseling / hogere stofwisseling = meer kcal verbranden. :)
Ik denk dat je bedoelt dat je stofwisseling na de cardio ook nog hoger blijft, maar dat is nog steeds het aantal calorieen dat je verbrandt door de cardio (alleen niet meer tijdens de cardio).
 
Dat bedoelde ik inderdaad, kwestie van intrepeteren en formuleren denk ik....

Je stofwisseling wordt door cardio verhoogt (ook na de cardio) en daardoor verbrandt je meer cals, dus verbrand je meer cals door je hogere stofwisseling wat een gevolg is van je cardio.... Dus let niet op het aantal cals wat je verbrandtt tijdens je cardio, en let ook op je stofwiseling blijft niet eeuwig verhoogd, net zoals je spieren ook niet eeuwig blijven zitten zonder voldoende stimulans....
 
Originally posted by frietbakker

Je kan je spieren niet 'vormen' alleen maar groter of kleiner maken.... dus vandaar altijd trainen op kracht/massa --> grotere spieren.


tuurlijk kan je die laten vormen..als je op spiermassa trained.. zal je spieren groter worden. maar op een bepaalde andere manier kan je ze zo trainen dat ze duidelijke vormen nemen en niet alleen groot zijn/worden
 
Originally posted by frietbakker
Dat bedoelde ik inderdaad, kwestie van intrepeteren en formuleren denk ik....

Je stofwisseling wordt door cardio verhoogt (ook na de cardio) en daardoor verbrandt je meer cals, dus verbrand je meer cals door je hogere stofwisseling wat een gevolg is van je cardio.... Dus let niet op het aantal cals wat je verbrandtt tijdens je cardio, en let ook op je stofwiseling blijft niet eeuwig verhoogd, net zoals je spieren ook niet eeuwig blijven zitten zonder voldoende stimulans....

En hoelang blijft je stofwisseling hoog? bijkomend voordeel van regelmatig cardio of sport, er gebeurd iets met de vetcellen waardoor je minder vet opslaat. Daarom kunnen sporters zoals zwemmers, basketballers voetballers eten wat ze willen zonder aan te komen (tot op zekere hoogte dan).
 
Originally posted by CrocoDillon


En hoelang blijft je stofwisseling hoog? bijkomend voordeel van regelmatig cardio of sport, er gebeurd iets met de vetcellen waardoor je minder vet opslaat. Daarom kunnen sporters zoals zwemmers, basketballers voetballers eten wat ze willen zonder aan te komen (tot op zekere hoogte dan).

1-2 dagen hoog. tot 30 minuten na workout zeer hoog (ergens gelezen)
 
Dus elke 30 minuten ff wat sprintjes trekken en je stofwisseling rijst de pan uit? hmm... ik denk dat ik ipv 1 uur lage intensiteit cardio ga ik een paar keer om de paar uur ofzo ff wat sprintjes trekken. behalve op en rond mijn beentraindag
 
Originally posted by CrocoDillon
Dus elke 30 minuten ff wat sprintjes trekken en je stofwisseling rijst de pan uit? hmm... ik denk dat ik ipv 1 uur lage intensiteit cardio ga ik een paar keer om de paar uur ofzo ff wat sprintjes trekken. behalve op en rond mijn beentraindag

Pas op he, als je cardio te intens is verbrand je spieren!! Je moet gewoon op middelmatige intensiteit een halfuurtje joggen ofzo....
 
Originally posted by Frenkpie



tuurlijk kan je die laten vormen..als je op spiermassa trained.. zal je spieren groter worden. maar op een bepaalde andere manier kan je ze zo trainen dat ze duidelijke vormen nemen en niet alleen groot zijn/worden
Op een bepaalde andere manier? Welke dan? Probeer het maar eens uit te leggen, en succes want het kan gewoon niet. Welke vorm wil jij je spier trouwens aan laten meten ipv groter??
 
Originally posted by frietbakker

Op een bepaalde andere manier? Welke dan? Probeer het maar eens uit te leggen, en succes want het kan gewoon niet. Welke vorm wil jij je spier trouwens aan laten meten ipv groter??

ik denk dat Frenkpie bedoelt dat je meer op detail gaat trainen. dus meerdere herhalingen en minder rust tussen de sets.
 
Weet ik maar je kan nu eenmaal niet op detail trainen... in ieder geval niet door meer herhalingen en minder rust tussen de sets.... Als je op detail traint ga je eerder nadruk leggen op achterliggende spieren. En zelfs dan train je ze op massa/kracht. Je kan niet je rug gedefinieerder maken dmv andere oefeningen te doen of meer reps of minder rust tussen je sets. Je kan je spieren alleen groter maken, definietie komt van een laag BF%.....
 
Originally posted by frietbakker
Weet ik maar je kan nu eenmaal niet op detail trainen... in ieder geval niet door meer herhalingen en minder rust tussen de sets.... Als je op detail traint ga je eerder nadruk leggen op achterliggende spieren. En zelfs dan train je ze op massa/kracht. Je kan niet je rug gedefinieerder maken dmv andere oefeningen te doen of meer reps of minder rust tussen je sets. Je kan je spieren alleen groter maken, definietie komt van een laag BF%.....

ben ik t helemaal mee eens. detail krijg je door dieet. maar meer herhaligen bevordert wel het zien van detail
 
maar hoe dan? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.....
 
Als het meer pomp geeft bevordert het wel het zien van detail, maar dat ben je ook na een half uurtje kwijt... dus sta je op het strand elk half uur ff te pompen :D
 
Back
Naar boven