XXL Nutrition

Van welke oefeningen lust je wel pap? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Er zijn van die oefeningen, daar kun je geen genoeg van krijgen. zou je het liefst elke dag doen, of eindeloos achter elkaar. Misschien doe je dat zelfs wel tegen beter weten in. Nou ja, beter weten, maar er zijn zo van die oefeningen..

Iedereen kent ze toch wel?

Vrouwen EN mannen hebben een obsessie met buikspieroefeningen.
Nou, sinds ik weet dat de gluteus een van de grootste spieren van het lichaam is, kan ik er geen genoeg van krijgen..

De squat (die zich volgens www.exrx.net vnl op de gluteus richt) leent zich niet zo voor veel hh, maar de standing gluteus machine wel. En die traint ook mooi de hamstrings mee!

Jullie kunnen wel zeggen dat plaatselijk vetverbranden niet kan, toch verdwijnt ook daar nu vet..

Maar inmiddels blijft die quasi-bierbuik zitten.. zeker nu ik wegens PMS of zo een snoepaanval had (een van de zeer weinige in 3 maanden tijd) en gelijk er een paar cm bij kreeg.

Stel dat het toch waar is, dan heb ik een probleem, afgezien van de abdominal machine heb ik een fikse hekel aan buikspieroefeningen..

Espi
 
Laatst bewerkt:
Re: Welke oef doen jullie tegen beter weten in met veel hh?

Originally posted by Esperantisto
Nou ja, beter weten, maar er zijn zo van die oefeningen..

Iedereen kent ze toch wel?

Vrouwen EN mannen hebben een obsessie met buikspieroefeningen.
Nou, sinds ik weet dat de gluteus een van de grootste spieren van het lichaam is, kan ik er geen genoeg van krijgen..

De squat (die zich volgens www.exrx.net vnl op de gluteus richt) leent zich niet zo voor veel hh, maar de standing gluteus machine wel. En die traint ook mooi de hamstrings mee!

Jullie kunnen wel zeggen dat plaatselijk vetverbranden niet kan, toch verdwijnt ook daar nu vet..

Maar inmiddels blijft die quasi-bierbuik zitten.. zeker nu ik wegens PMS of zo een snoepaanval had (een van de zeer weinige in 3 maanden tijd) en gelijk er een paar cm bij kreeg.

Stel dat het toch waar is, dan heb ik een probleem, afgezien van de abdominal machine heb ik een fikse hekel aan buikspieroefeningen..

Espi

Een paar cm na 1 snoepbui? Dat is uniek. Maag is misschien groter geworden, maar je vetpercentage kan niet na 1 snoepbui zo oplopen.

Train mijn buik nu helemaal niet, wordt wel kleiner en buikspieren beginnen er nu langzaam door heen te komen, maar dit komt denk ik gewoon door het dieet en de extra cardio.
Kuiten en onderarmen maak ik iets meer herhalingen mee, tussen de 12-15.

De rest maak ik minder herhalingen.
 
traps (shrugs oef.) moet je ook wat meer hh pakken.
 
he Richard. Hoe verloopt je cuttingsfase? hoeveel ben je al kwijt?
 
Originally posted by KaLe
he Richard. Hoe verloopt je cuttingsfase? hoeveel ben je al kwijt?

Gaat goed!
Woog 143 kg.
Zat afgelopen zaterdag op 136,3 kg.
Alleen zondag wezen uiteten en na 3 weken dieet, dacht ik bij mezelf, ik neem het er maar ff van.
Dubbele vleesspies besteld.
3 dagen misslijk van geweest. Dus deze week ging ff klote.
Gisteren wel al weer goed getraind.
Lekker mijn benen gepakt.
Squatten als laatste oefening, 270 kg 5x zonder al te veel problemen, dus mijn kracht is al weer bijna 100%.

Beenomvang 79 cm (was 2 januari 75 cm, maar kom ook terug van teenoperatie en kan pas een paar maanden weer voluit mijn benen trainen)
Bovenarm 53 cm (2 janauri gemeten en was toen na 3 weken niks doen ook 53 cm)
Kuiten standaard op 49 cm. Zit ik al 5 jaar op. Komt geen mm bij (maar ook niet af).
Onderarmen zijn 39 cm.
Borst vind ik raar meten, vooral als je dit bij jezelf doet.
Was 127 cm(onder oksel door gemeten)
Buik was 124 cm na ou en nieuw en zit nu op 117 cm.
Wil daar nog een cm of 20 verliezen. Zodat borst 127 cm en taille 97 cm wordt. Redelijke verhouding denk ik met 1.93m lengte.
Wil op 115-118 uit zien te komen.
Benen op een kleine 80 cm en mijn armen ruim 50 cm proberen over te houden.
Dinsdag barbell curl 75 kg 10x en dumbbell curl 36 kg 10x, en mijn kracht daarin is nog niet helemaal optimaal.
Zit normaal op zo'n 80-85 kg 10x en 40-45 kg op 10-8x.
Dus zal wel wat vet moeten verliezen op mijn armen, maar ook nog wel wat spiermassa bij krijgen (hoop ik)


Vandaag mijn laatste beetje creatine gebruikt, zodat mijn lichaam ook wat vocht gaat verliezen.
Dink nu circa 5 liter water per dag (ga per dag ongeveer 15 x naar het wc om te piesen).

Hoop dat ik op zaterdag net onder de 135 kg kom, en maak dan ook en paar foto's, ben dan precies een maand bezig met cutten, en 8 kg kwijt.
Zullen met een beetje geluk zondag op dit forum komen te staan.
 
Re: Welke oef doen jullie tegen beter weten in met veel hh?

Originally posted by Esperantisto
Nou ja, beter weten, maar er zijn zo van die oefeningen..

Iedereen kent ze toch wel?

Vrouwen EN mannen hebben een obsessie met buikspieroefeningen.
Nou, sinds ik weet dat de gluteus een van de grootste spieren van het lichaam is, kan ik er geen genoeg van krijgen..

De squat (die zich volgens www.exrx.net vnl op de gluteus richt) leent zich niet zo voor veel hh,
Niets tegen beter weten in, alles bewust. Ben 3 weken op vakantie geweest en daarna meteen een klein weekje ziek (voedselvergiftiging in vliegtuig!). Weinig getraind in die tijd. Was dus wat kilootjes en kracht kwijtgeraakt. Heb toen mijn schema radicaal veranderd en wat meer hh er in gegooid, voor alle spiergroepen. Gister bijv. nog wel 5 sets op de squat, nog 1 week en dan weer normaal ritme.

Abs blijft een probleem, zit nu op 100 hh, volgende week 150 en die week er op 200 hh. Dit blijf ik een paar weken volhouden. Ben toch benieuwd of spot-reduction nou wel of geen fabel is (zie ook een thread laatst over dit onderwerp).

Nog 1 week veel hh dus, en dan weer normaal. Tegen beter weten in? Nee, bewust: shock those muscles, no pain no gain.
Hardcore to the max! :banana:
 
Originally posted by RichardV


Gaat goed!
Woog 143 kg.
Zat afgelopen zaterdag op 136,3 kg.
Alleen zondag wezen uiteten en na 3 weken dieet, dacht ik bij mezelf, ik neem het er maar ff van.
Dubbele vleesspies besteld.
3 dagen misslijk van geweest. Dus deze week ging ff klote.
Gisteren wel al weer goed getraind.
Lekker mijn benen gepakt.
Squatten als laatste oefening, 270 kg 5x zonder al te veel problemen, dus mijn kracht is al weer bijna 100%.

Beenomvang 79 cm (was 2 januari 75 cm, maar kom ook terug van teenoperatie en kan pas een paar maanden weer voluit mijn benen trainen)
Bovenarm 53 cm (2 janauri gemeten en was toen na 3 weken niks doen ook 53 cm)
Kuiten standaard op 49 cm. Zit ik al 5 jaar op. Komt geen mm bij (maar ook niet af).
Onderarmen zijn 39 cm.
Borst vind ik raar meten, vooral als je dit bij jezelf doet.
Was 127 cm(onder oksel door gemeten)
Buik was 124 cm na ou en nieuw en zit nu op 117 cm.
Wil daar nog een cm of 20 verliezen. Zodat borst 127 cm en taille 97 cm wordt. Redelijke verhouding denk ik met 1.93m lengte.
Wil op 115-118 uit zien te komen.
Benen op een kleine 80 cm en mijn armen ruim 50 cm proberen over te houden.
Dinsdag barbell curl 75 kg 10x en dumbbell curl 36 kg 10x, en mijn kracht daarin is nog niet helemaal optimaal.
Zit normaal op zo'n 80-85 kg 10x en 40-45 kg op 10-8x.
Dus zal wel wat vet moeten verliezen op mijn armen, maar ook nog wel wat spiermassa bij krijgen (hoop ik)


Vandaag mijn laatste beetje creatine gebruikt, zodat mijn lichaam ook wat vocht gaat verliezen.
Dink nu circa 5 liter water per dag (ga per dag ongeveer 15 x naar het wc om te piesen).

Hoop dat ik op zaterdag net onder de 135 kg kom, en maak dan ook en paar foto's, ben dan precies een maand bezig met cutten, en 8 kg kwijt.
Zullen met een beetje geluk zondag op dit forum komen te staan.

:thumb:
 
Back
Naar boven