XXL Nutrition

van whey (snelle eiwitten), pro (langzame) maken

Bezoekers in dit topic

hardcorebuilder

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2006
Berichten
11.389
Waardering
358
als je bijv melk samen mengt met whey dan worden de snelle eiwitten toch weer traag/langzaam ofniet?

of hoe was dat ook alweer?
 
Klopt, meng het met melk dan bindt de melk met whey, wordt dus langzame eiwitten. Iets dat velen niet weten.
 
Zoveel zal het nu ook weer niet uitmaken, ik prefereer zelf water omdat ik zo 'hoe eigenaardig het ook mag klinken' m'n whey-shake het liefste drink.
Maar als je 'm dan toch met melk zou drinken, dat kleine beetje caseine van de melk zal buiten wat meer Kcal's het verschil niet maken denk ik .
 
als je bijv melk samen mengt met whey dan worden de snelle eiwitten toch weer traag/langzaam ofniet?

of hoe was dat ook alweer?

nee man. dat is een fabeltje... daarvoor zit er veel te weinig casseine in de melk.. en er zit zelfs suiker in melk die de opname zou kunnen versnellen.

Wij krijgen deze week een nightprotein in het assortiment, 7 uur duurd het voordat die is opgenomen.

rene
 
Zoveel zal het nu ook weer niet uitmaken, ik prefereer zelf water omdat ik zo 'hoe eigenaardig het ook mag klinken' m'n whey-shake het liefste drink.
Maar als je 'm dan toch met melk zou drinken, dat kleine beetje caseine van de melk zal buiten wat meer Kcal's het verschil niet maken denk ik .
Drink 'm ook het liefst met water (fris water wel te verstaan:))
 
nee man. dat is een fabeltje... daarvoor zit er veel te weinig casseine in de melk.. en er zit zelfs suiker in melk die de opname zou kunnen versnellen.

+1


Wij krijgen deze week een nightprotein in het assortiment, 7 uur duurd het voordat die is opgenomen.

rene

Hoe bedoel je dit?

- is het eiwit TR bewerkt zodat de opname verspreid is over 7uur? Of doet het er 7uur over om de maag te passeren?
 
Hoe bedoel je dit?

- is het eiwit TR bewerkt zodat de opname verspreid is over 7uur? Of doet het er 7uur over om de maag te passeren?


Het is een 100% caseine micellar en die vormt een soort gelachtige bal op je maag die doordoor langzaam verteerd.

Samenstelling per 100 g:
Energie 372 kcal
Eiwit 90,5 g
Koolhydraten 0,3 g
Vet 1,0 g
 
OK, bedankt. Een portie doet er dus tot 7 uur over om de maag te passeren.
 
OK, bedankt. Een portie doet er dus tot 7 uur over om de maag te passeren.

ja dat is het principe.. anders kan het ook denk ik niet. is geen goedkope proteine bron.. maar we kregen veel vragen dus vandaar. nog een paar dagen dan is i er.
 
ja dat is het principe.. anders kan het ook denk ik niet. is geen goedkope proteine bron.. maar we kregen veel vragen dus vandaar. nog een paar dagen dan is i er.

Klinkt aardig, maar heb je wel een prijs/kg indicatie?
 
Volgens mij niet, volgens mij is de opname gewoon gespreid over 7 uur.

Net als gewone caseine in kwark die ook een opname spreiding heeft van 5-7 uur.
 
micellaire proteine is ook de "rauwe" caseine in melkeiwit, alleen worden bij het normele winproces tbv een supplement de caseine micellen meestal al afgebroken tot submicellen waardoor het vlokken minder word ( de gelvorming waar Rene het over heeft)
De win methode om dit tegen te gaan is duurder en dat maakt ook het product duurder

Of je een MC neemt of gewoon kwark ligt van je eigen voorkeur zoals altijd de keuze voeding of supplement van je eigen voorkeur afhangt.




Even wat sleur&pleur over het onderwerp

c. Caseïne

Caseïne is veruit het belangrijkste melkeiwit. Het vertegenwoordigt ongeveer 80% van het totale eiwitgehalte in melk.
Caseïne is belangrijk voor de voeding van het jong. Het is gemakkelijk afbreekbaar en vormt een bron van essentiële aminozuren voor de synthese van andere eiwitten.
De pH van melk is vrij neutraal (ongeveer 6,8). Bij deze pH zijn alle melkeiwitten, ook caseïne, opgelost.

Het iso-elektrisch punt van caseïne bedraagt 4,6. Wanneer we melk aanzuren (b.v. door toevoegen van HCl) zal op een zeker ogenblik het iso-elektrisch punt van caseïne worden bereikt waarbij dit eiwit neerslaat. Dit verklaart het kabbelen van de melk. Ook wanneer melk op natuurlijke wijze aanzuurt, als gevolg van de groei van bacteriën die het in de melk aanwezige lactose omzetten in melkzuur, zal de melk om dezelfde reden beginnen te kabbelen.

Caseïne komt in de melk voor als micellen, submicroscopische deeltjes samengesteld uit een verzameling grote moleculen. Deze micellen bestaan uit submicellen, die zelf gevormd zijn door een aaneensluiting van verschillende caseïne-eiwitketens. Men onderscheidt alfa-, bèta- en kappa-caseïnes, ieder met een verschillende aminozuursamenstelling. De alfa- en bèta-caseïnes bevatten fosfaatgroepen, die via condensatiereacties aan de eiwitketens gebonden zijn. Ze bevinden zich hoofdzakelijk in het interne deel van de micel. De kappa-caseïne-moleculen daarentegen zijn vooral aan de buitenkant van de micel gelegen. Ze bestaan uit een hydrofoob (waterafstotend) deel dat in de micel steekt en een hydrofiel (wateraantrekkend) deel dat naar buiten toe gericht is. Door dit hydrofiel deel, dat polaire haarvormige uitsteeksels bevat, stoten de micellen elkaar af en blijven ze in oplossing. De submicellen worden aan elkaar gehouden door calciumionen die bruggen vormen tussen de fosfaatgroepen aan het oppervlak van de submicellen. Een schematische voorstelling van de opbouw van een caseïnemicel is gegeven in Fig. 3.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Fig. 3. Schematische voorstelling van een caseïnemicel en –submicel. De doormeter van een micel varieert en bedraagt gemiddeld ongeveer 100 nanometer = 100.10-9 m.
 
Klinkt aardig, maar heb je wel een prijs/kg indicatie?

ja het zal zo €27,50 zijn voor 1000gram 100% micellar casseine.. en dat is een koopje.

kijk maar eens naar een vergelijkbaar product als ON Cas 908 gram ;) en die heeft minder goede voedingswaarden volgens mij.

rene
 
Back
Naar boven