MuscleMeat

Pussyweights opheffen

  • Topic starter Robin
  • Startdatum
  • Reacties 2K
  • Weergaven 123K
  • Volgers 76

Bezoekers in dit topic

Een tip over dat "kont van het bankje": Brug zoals je normaal doet, maar plaats je benen "onder het bankje" in plaats van ernaast. Naast dat je zo veel leg drive kan geven (spanning op je quads) is het op deze manier semi-onmogelijk om je ass van de bank te knallen. Dus bruggen als normaal, benen neerzetten als normaal, maar dan "naar binnen toe schuiven". Echt, het helpt!
Ik deed dat vroeger inderdaad, maar ik ben niet zo lenig waardoor mijn voeten dan tegen de voet van het bankje kom, daar kan ik dan eigenlijk wel tegen duwen. Maar ik weet niet of dat mag moest het voor echt zijn?
Tevens krijg ik meer spanning op mijn hamstrings dan quads, geen idee of je weet of dat goed is of wat ik daar aan kan doen?
 
Hihi joepie

Fatsoenlijk noem ik hem nog niet :p Vanaf 120 ben ik blij aan het worden. Toch bedankt!!
Sterk man, en als je die 120 hebt gehaald ben je pas blij vanaf 130 :D
 
Ik deed dat vroeger inderdaad, maar ik ben niet zo lenig waardoor mijn voeten dan tegen de voet van het bankje kom, daar kan ik dan eigenlijk wel tegen duwen. Maar ik weet niet of dat mag moest het voor echt zijn?
Tevens krijg ik meer spanning op mijn hamstrings dan quads, geen idee of je weet of dat goed is of wat ik daar aan kan doen?

Ga dan wat verder naar onder liggen. Wat voor een bankje heb je trouwens, staat die vast of een los bankje in een powerrack? Als je met een spotter traint, kan je gewoon wat meer naar onder gaan liggen, zodat je benen "onder de voet van het bankje'" uitsteken?
 
Sterk man, en als je die 120 hebt gehaald ben je pas blij vanaf 130 :D
Waarschijnlijk, maar zolang het maar wat meer in proportie komt met de andere lifts is het goed :p
Ga dan wat verder naar onder liggen. Wat voor een bankje heb je trouwens, staat die vast of een los bankje in een powerrack? Als je met een spotter traint, kan je gewoon wat meer naar onder gaan liggen, zodat je benen "onder de voet van het bankje'" uitsteken?
Ik lig al vrij ver naar achter, ogen zitten al onder de bar op het rack. Kan misschien max 5cm nog naar achter maar dan ga ik sowieso bonken tegen het rack. Bankje staat vast. Tevens train ik nooit met een spotter, behalve voor een PR te proberen uiteraard.
Alleen post-corona tho
Maakt niet uit, ik haal je wel in :burns:
 
PR Bench:
1x102.5 (bodyweight: 77kg)


Helaas niet gefilmd, wel 105 maar tel hem niet mee want duimen tegen bar van spotter en kont ook van het bankje (voor zover ik zie):


Heerlijke training, voelde nog eens echt goed om te trainen. Rustig met prima volk. Mooi weer, love it.

Benchpress:
tja singles en pr try.

Einde russisch schema ook. In 6 weken van 95kg naar 102.5kg gegaan (+7,5kg bench in 6 weken). Heeft die Rus goed gedaan.
Ga het zeker nog eens volgen. Blijkbaar heeft het wel geholpen.

Low Incl DB Press:
10x30
10x30
08x30

Seated Cable Flyes:
5x12

Extra: Standing Cable Flyes:
2x12

Decline Chest Press Machine:
4x12

Triceps

Foto

Yoeee
"Ik doe niets". Waarom zit die in godsnaam dan met zijn handen dicht bij de bar? Laat hem gewoon totaal weg blijven tot hij overduidelijk ziet dat jij het niet gaat redden.
Je gaat echt niet direct dood als je langzaam die bar naar je borst laat zakken wanneer je voelt dat je het niet red, in die periode van zakken kan hij ingrijpen..
 
"Ik doe niets". Waarom zit die in godsnaam dan met zijn handen dicht bij de bar? Laat hem gewoon totaal weg blijven tot hij overduidelijk ziet dat jij het niet gaat redden.
Je gaat echt niet direct dood als je langzaam die bar naar je borst laat zakken wanneer je voelt dat je het niet red, in die periode van zakken kan hij ingrijpen..
Tja, dat soort toestanden krijg je in een commerciële gym. Ik heb hem nochtans ook al paar keren gespot en ook eerst laten falen voor mijn handen op de bar komen, maar blijkbaar niet onthouden dat het zo moet :p
 
Dat
Tja, dat soort toestanden krijg je in een commerciële gym. Ik heb hem nochtans ook al paar keren gespot en ook eerst laten falen voor mijn handen op de bar komen, maar blijkbaar niet onthouden dat het zo moet :p

Haha of zo een taferelen van ja spot me even met 120kg die je eigenlijk maar 4 kunt en gewoon doorgaat, omdat de spotter het toch al verkloot heeft.. Oee yeah 7 reps muawhawha. Eventjes dat patser gevoel, maar eigenlijk 3 of 4 reps kunnen tellen haha
 
Tja, dat soort toestanden krijg je in een commerciële gym. Ik heb hem nochtans ook al paar keren gespot en ook eerst laten falen voor mijn handen op de bar komen, maar blijkbaar niet onthouden dat het zo moet :p
In elk geval wel de 102,5kg gelukt :D maar het is gewoon zonde dat op moment van pieken een random iemand het voor je kan verkloten.
Ik zie het soms ook wel bij mij in de gym met 50kg, wat denken die gasten.. Alsof 50kg je in één keer dood als je het langzaam naar je borst laat zakken. En sowieso, stel dat de bencher ineens al zijn kracht
los laat, dan houd de spotter er ook niets meer aan natuurlijk.. Dus hoe je het ook bekijkt is het onzin.
 
Meh training, pr geprobeert voor deadlift voor moesten de gyms weer sluiten.
Na deadlift ook pijntje in linkerknie gekregen dus legday geskipt en armen gedaan.

Deadlift:
1x190
2xFx200
2x4x172.5

Back extension:
3x10x60

Armen:
3 sets:
double hand bicep curl: 8-10 reps
+ hammer curl: 6 reps
tricep pushdown: 10 reps
bend over tri extension: 8-10 reps

3 sets:
tricep pulldown (naar mij trekken): 10 reps
tricep pulldown (recht naar beneden): 6-8 reps
ez bar preacher: 8-10 reps (laatste 10s negative)

3 sets:
basic db curls: 10 reps
half reps: 5 reps
tricep extension dumbbell overhead: 15 reps

2 sets:
spider curl: fail (+-12 reps)
small grip tri pushdown (6-8 reps)

Cardio 20 min

Yoeee
 
DJ approved
 

Bijlagen

  • 20201023_155829.jpg
    20201023_155829.jpg
    198,2 KB · Weergaven: 44
Zit ook constant te denken wat als de gyms sluiten....o0
 
Prima training, voelde gezond, lekker veel stretches tussendoor gedaan.

Low Incl DB Press:
4x8x28 goeie stretch + pauze

Lat pulldown ala Robin:
4x12

Chest supp DB Row:
5x8

2 Arm Cable Row:
3x12

1 Arm Cable Row:
4x10

45* liggende lat pulldown ofzo:
3x12 mwah moest andere bar pakken om goed te voelen

45* Cable Row (naar beneden trekken):
3xF

Lateral raises

20 minuten cardio


Had 2 weken geen cardio gedaan maar zie mezelf met de dag dikker worden, dus ga het maar blijven doen :(
En vanaf nu terug 2x per week rug :)

Foto met kut licht maar het gaan om de vorm
1603552376190.png

Jooo
 
Lekkere training, beetje anders dan anders.

Squat:
4x4x157.5

Legpress:
15 15 20x200
15 10(F) 17x200
15x175
30x150
Heerlijk, ga toch lichte legpress erin houden met meer reps, gestolen van Camelus

Leg extension:
Geen idee, veel.

Standing calf raise smith machine:
5x?

Cardio 20 minutjes wss, nu mee bezig.

Yoeee
 
Prima skwatjes pik
 
Ohja, vergeten dat ik de 190 wel had gefilmd (vorig pr was ook 190). Ook maar even delen, kan ik het zelf later terug kijken.
Als er tips zijn, altijd welkom uiteraard :)

190 nattyskwat :0 :0

Zie nu pas dat het deadlift was :p
Ging wel netjes tho
 
Back
Naar boven