XXL Nutrition

Vanuit rond de 2300 kcal per dag uit het niets naar rond ca. 4000 kcal? Hoe bouw je een bulk op.

Bezoekers in dit topic

Nielsg

Novice
Lid geworden
20 nov 2018
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
87kg
Vetpercentage
17%
Hoi,

Ik sportte ongeveer een jaar terug nog heel fanatiek en propte per dag ongeveer 4200 kcal naar binnen. Mijn eetlust is vrij laag, dus ik ben ook vrij mager. Ik eet naar schatting ongeveer 2300 kcal per dag. Ik eet wanneer ik honger heb en dus vrij weinig (ongeveer 2300 kcal per dag). Vóór de bulk toen die tijd at ik dat ook ongeveer. Ik ging van ongeveer 2300 kcal per dag ineens naar 4200 kcal per dag. Ik merkte na een tijdje dat niet heel goed voelde, ik kon zo uit het niets overgeven als ik een middag heel veel boterhammen at en daardoor kwam er ook een soort angst om over te geven als ik veel zou eten, dat gaat natuurlijk niet gepaard met een bulk ;) . Ik keek daar doorheen maar nu ik niet meer geobsedeerd ben met trainen en al ongeveer 7 maand niet meer train - ook door een blessure -ben ik er over na gaan denken. Ik was eigenlijk doorgedraaid maar ik wil graag weer trainen en groeien. Hoe zou ik ongeveer zo'n bulk moeten aanpakken, om van 2300 kcal per dag naar ongeveer 4200 kcal per dag te gaan?

Met vriendelijke groet,

Niels
 
Waarom wil je perse naar 4200? Zon grote stap slaat nergens op.

Begin gewoon met een stap van 500 meer dan wat je nu doet. Dus 2800 en kijk wat je gewicht hierop doet.
Dan kan je altijd wekelijks of elke twee weken 100 of 200 calorieën toevoegen.
 
Misschien vooral andere voedingkeuzes, 4200kcal vullen met boterhammen is moeilijker dan met pizza en chocomel bijvoorbeeld.

Hoe groot is je overschot bij 4200? Is iets minder niet genoeg?
 
Waarom crashen mensen , waarom neemt men zo’n bizarre stap in 1 keer ..

Kortsluiting in de bovenkamer is de enige juiste bewoording
 
Waarom wil je perse naar 4200? Zon grote stap slaat nergens op.

Begin gewoon met een stap van 500 meer dan wat je nu doet. Dus 2800 en kijk wat je gewicht hierop doet.
Dan kan je altijd wekelijks of elke twee weken 100 of 200 calorieën toevoegen.

Dit dus. Ik zou ook niet meteen naar die 4200 kcals gaan. Ik weet ook niet hoe je er aan komt maar doe eerst eens inderdaad 4-500 kcals bij wat je nu eet. Kijk wat het doet met je en anticipeer hierop.

Good luck!
 
Ik at vorig jaar toen ik nog trainde rond de 4200 kcal en kwam daar gewoon steady mee aan. Niet te veel en niet te weinig. Ik zeg niet dat ik ineens morgen 4200 wil gaan eten, ik maakte een topic aan om te vragen hoe ik dit zou aanpakken om daar naartoe te bouwen want ik weet dat daar ongeveer mijn surplus ligt.
 
Ik at vorig jaar toen ik nog trainde rond de 4200 kcal en kwam daar gewoon steady mee aan. Niet te veel en niet te weinig. Ik zeg niet dat ik ineens morgen 4200 wil gaan eten, ik maakte een topic aan om te vragen hoe ik dit zou aanpakken om daar naartoe te bouwen want ik weet dat daar ongeveer mijn surplus ligt.

Als jij uit ervaring weet dat je 4200 kcals aankan dan zou ik daar wekelijks naar toewerken.
200 kcals per week opschroeven bijvoorbeeld? Zo zou ik het doen in ieder geval.
 
Gewoon rustig aan opbouwen. Dan kan j elijf ( en je hoofd) er ook aan wennen.
Mocht je qua voeding tip snodig hebben post dan je voeding eens.
Met kcal en macro's.
 
Misschien vooral andere voedingkeuzes, 4200kcal vullen met boterhammen is moeilijker dan met pizza en chocomel bijvoorbeeld.

Hoe groot is je overschot bij 4200? Is iets minder niet genoeg?
Als je kotsneigingen hebt, kun je beter een beetje clean eten. Ik eet gemakkelijk 5000 kcal clean. Zodra ik zooi ga eten, zoals de decembermaand, eet ik mij regelmatig misselijk.
 
Als je kotsneigingen hebt, kun je beter een beetje clean eten. Ik eet gemakkelijk 5000 kcal clean. Zodra ik zooi ga eten, zoals de decembermaand, eet ik mij regelmatig misselijk.
Is persoonlijk per persoon
 
Zoals aangegeven beginnen met 500 kcal verhogen en kijken wat het met je lichaam doet..
Sta je stil met je gewicht na +- 2 weken dan gooi je er weer 200-300 kcal bovenop.
Om nu in een keer naar 4200 kcal te gaan is zonde ookal ben je mager. Al wil je na 2 jaar (?) trainen een keertje droog trainen dan moet je weer onnodig veel moeite doen..
 
Dus van de ene dag op de andere ga jij het aantal kcal dat je eet zo goed als verdubbelen en jij verschiet ervan dat uw lichaam iets heeft van "Ja, weet je, doe maar niet".
 
Dat is voor je lichaam een dagelijkse vreetwedstrijd dat verschil in kcal. Zal me na een tijdje ook wel misselijk voelen, ongeacht of nu gezonde voeding is of niet.
Als je richting 2300kcal bijvoorbeeld op onderhoud eet kan je misschien rustig aan naar +-2800kcal gaan. Niet genoeg dan probeer je 3000 enzovoort...
Ik plak er maar getallen op, maar zo simpel is het.
Gewoon geleidelijk aan naar omhoog.
 
Over het algemeen went je lichaam op termijn aan de (nieuwe) hoeveelheid kcal, mits je dit rustig opbouwt. Het is geen race, gewoon rustig aan. opvoeren naar 2700 om te beginnen, voelt dit een aantal weken goed? 2900. Zo ga je verder. Kcal drinken lijkt op het forum ook een goede manier te zijn om meer kcal binnen te krijgen. Al gedacht om bij elke maaltijd een glas chocomel of volle melk te drinken (is al genoemd!)? Kom je snel aan zo'n 800 extra kcal. En chocomel is ook nog eens lekkeeerr!
 
Back
Naar boven