XXL Nutrition

Variant op havermoutpap

Bezoekers in dit topic

HertogSandBox

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
22 sep 2017
Berichten
4.148
Waardering
8.316
Lengte
1m78
Massa
64kg
Vetpercentage
12%
Hello, elke avond en ochtend eet ik een bak havermout uit de magnetron. De variaties die ik nu in elkaar flans begin het een beetje zat te worden.

Hoe maak ik ze nu (optionele ingrediënten):
- Havermout
- Water/melk
- Fruit
- Verschillende whey smaken
- Noten/pindakaas/pure choco
-Kwark / yoghurt ernaast

Hebben jullie toevallig nog leuke toevoegingen of ideeën qua andere ingrediënten?

Ik zat bijv. Te denken eens een hartige variant te maken, bijv geraspte kaas en/of bacon toe te voegen. Iemand ervaring mee? :o

Thanks alvast! ;)
 
Misschien een idee om meer havermout mug cake dingen te maken.
Das lekker met ham en/of kaas.

Of havermout pannenkoeken.
 
Ik zat bijv. Te denken eens een hartige variant te maken, bijv geraspte kaas en/of bacon toe te voegen. Iemand ervaring mee? :o

Ja hoor! Koken in een bouillon ipv enkel water/melk. Beetje geraspte kaas erover/erdoorheen. Champignons opbakken met zout/peper/knoflook en dat eroverheen. En dan nog een spiegeleitje erbij. Lekker hoor!:)

Ik stuiterde net op dit recept in m'n IG feed:
Volgens mij kan je er ook nog gerust een schep proteine doorheen doen en dan een beetje meer melk toevoegen wellicht.
 
Neem aan dat je havermout eet om de vezels die erin zitten?

Ik kreeg op een gegeven moment reflux van het volume van de havermout en zat dus met een iets anders dilemma. Mijn uitkomst is chiazaad, met 2,5 eetlepels zit je op een gelijk aantal vezels vs 100g havermout.

Wat ik nu in de ochtend maak is een smoothie van whey, chiazaad, framboos en een groente naar keuze en dat gaat goed vind ik zelf. Pompoen is tot dusver mijn topper qua groente.
 
Neem aan dat je havermout eet om de vezels die erin zitten?

Ik kreeg op een gegeven moment reflux van het volume van de havermout en zat dus met een iets anders dilemma. Mijn uitkomst is chiazaad, met 2,5 eetlepels zit je op een gelijk aantal vezels vs 100g havermout.

Wat ik nu in de ochtend maak is een smoothie van whey, chiazaad, framboos en een groente naar keuze en dat gaat goed vind ik zelf. Pompoen is tot dusver mijn topper qua groente.

Nee, vezels boeien me geen kut
 
Maar bedankt voor je bijdrage :p
 
In before BB_ heeft wel wat pap.
 
Ik ben een havermoutpap junky het is de structuur met vlokjes en moet kokend heet zijn. Maar goed.

Ik eet het graag gewoon maar ook heel graag met pruimen gedroogd of abrikozen

maar wat echt echt echt lekker is met wat oranjebloesemwater erdoor en dan met kaneel en banaan Oe Oe Oe Oe.

oranjebloesemwater wordt in Marokko veel door koekjes en zo gedaan. Te koop bij toko Turkse supermarkt en ook bij de AH.
 
Ik ben een havermoutpap junky het is de structuur met vlokjes en moet kokend heet zijn. Maar goed.

Ik eet het graag gewoon maar ook heel graag met pruimen gedroogd of abrikozen

maar wat echt echt echt lekker is met wat oranjebloesemwater erdoor en dan met kaneel en banaan Oe Oe Oe Oe.

oranjebloesemwater wordt in Marokko veel door koekjes en zo gedaan. Te koop bij toko Turkse supermarkt en ook bij de AH.

Nou gooi is een linkje van dat spul bij de albert heijn. De enige bloesem die ik vinden kan is om je toilet schoon te maken :p
 
Ik eet havermout eigenlijk alleen maar in een blendershake met melk, haver, banaan, frambozen en ijs
 
Ik eet havermout eigenlijk alleen maar in een blendershake met melk, haver, banaan, frambozen en ijs

Dan mis je echt wat man, in de magnetron opwarmen met melk en eiwitpoeder + fruit omg.. delicious
 
Er staat bij natuurlijk geurend bloemenwater en dat het zoet is. Maar bevat geen suiker en/of zoetstof. Hoe kan het zoet zijn?
Kan me er zo met die omschrijving niets bij voorstellen. :o
 
marina1975 het is niet zoet omschrijving is niet goed, het is een distillaat van bloesem. Smaak is heel gek maar heel lekker. Ik kom vaak in Marokko en brengt me direct daar. Maar kost een drol en het is zeker de moeite waard. Niet ongezond of vol met rommel !
 
marina1975 het is niet zoet omschrijving is niet goed, het is een distillaat van bloesem. Smaak is heel gek maar heel lekker. Ik kom vaak in Marokko en brengt me direct daar. Maar kost een drol en het is zeker de moeite waard. Niet ongezond of vol met rommel !
Hmm.. je maakt me benieuwd. Maar 5 euro voor een flesje vind ik toch wel prijzig (beperkt budget :o )
 
marina1975 bij de Turk zijn ze de helft.
En je doet er lang mee. Maar heb je niet een Marokkaanse dame in de straat ? Vraag even een drupje of een scheutje! Die dames zijn zeer gastvrij vinden ze vast geen probleem. Als je zegt water voor koekjes weten ze gelijk wat je bedoelt. ;)
 
marina1975 bij de Turk zijn ze de helft.
En je doet er lang mee. Maar heb je niet een Marokkaanse dame in de straat ? Vraag even een drupje of een scheutje! Die dames zijn zeer gastvrij vinden ze vast geen probleem. Als je zegt water voor koekjes weten ze gelijk wat je bedoelt. ;)
Ik zal eens kijken bij onze turkse winkel. Alhoewel die best duur kan zijn op sommige punten.
helaas geen turkse dame. In ieder geval niet een die ik ken en ik ga niet bij een dood vreemde aanbellen. :o
 
Back
Naar boven