XXL Nutrition

variant op incline dumbbell press voor borst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

EddyWally

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
3 jul 2011
Berichten
2.038
Waardering
292
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
8%
Ik zag vandaag een vriend een soort van variant doen op de incline dumbbell press voor borst. Ik vraag me af of dit wel een goede oefening is en enig nut heeft voor je borst. Zie tekening voor zijn oefening, is de 2de figuur, want het is moeilijk om deftig uit te leggen :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Epic paint skills :cool:
 
Ik zag vandaag een vriend een soort van variant doen op de incline dumbbell press voor borst. Ik vraag me af of dit wel een goede oefening is en enig nut heeft voor je borst. Zie tekening voor zijn oefening, is de 2de figuur, want het is moeilijk om deftig uit te leggen :)

img

Epic fail skills :cool:

U mag nog een poging wagen :D
 
ik versta het ook niet, mss een filmpje op youtube te vinden of zo?
 
lijkt me soort beweging van cable crossover die je van onderen neemt maar dan met losse gewichten??

hij lijkt zijn armen toch niet echt te buigen volgens de overduidelijke :D tekening maar steeds gestrekt te houden niet? indien ja blijf ik bij men eerste ged8, anders weet ik het ook niet..
 
Laatst bewerkt:
incline fly?
 
Lijkt op een frontraise op een incline bankje?
 
te zien hoe hij zijn handpalmen houdt, naar buiten ja front raise, naar binnen meer mijn uitleg denk ik
 
around the world?
 
Zal het proberen te verwoorden: dus zoals je kan zien op de 2de figuur houd hij zijn armen zeer laag, de beweging is gewoon zoals alle presses. Het gewicht dat hij vasthad was zeer weinig, omdat je natuurlijk moet zorgen dat de dumbbell niet gewoon verticaal naar beneden valt. Dus van uit die positie de press dan uitvoeren. Hoop dat jullie met dit iets verder komen :D, had het zelf ook nog nooit gezien.
 
In plaats van omhoog zeg maar vooruit met de db's. Nog nooit gezien die beweging lijkt me niet correct.
 
niet een verkapte manier van decline pressen op een incline bankje?


zoja, epic fail
 
In plaats van omhoog zeg maar vooruit met de db's. Nog nooit gezien die beweging lijkt me niet correct.

jep dat is wat ik bedoelde :), iemand die dit ooit eerder heeft gedaan of miss een idee heeft waarom je deze oefening niet/wel moet doen? Mij lijkt het toch eerder op de schouders in te werken aangezien je die dumbbell omhoog moet houden.
 
Hij was niet dit aan het doen?

BBInclineFrontRaise.gif
 
Voer de oefeningen zwaar uit met heel veel herhalingen, en voel de volgende dat waar je spierpijn hebt. Als dat bovenkant borst is, heb je die blijkbaar getraind met die oefening. :)
 
denk dat ie het vooral zal voelen in de schouders en nek....
 
Doe het zelf incline onder die hoek maar dan met de crossovercable voor borst.
Maar als je ze zo doet is het eerder een oefening voor de voorste schouderkop.
 
Back
Naar boven