XXL Nutrition

Variatie van setjes en harhalingen

Bezoekers in dit topic

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
5.505
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Ik heb een vraag,

ik train al 3 jaar en afgelopen 9 maanden ben ik begonnen aan 1x per week elke spiergroep te trainen. Hierbij heb ik eigenlijk altijd nog hetzelfde systeem qua setjes en herhalingen gedaan, namelijk:

-basis oefening (bench press, squat, dead lift): keertje opwarmen, daarna: 12-10-8-6 (met oplopend gewicht)
-daarna isolatie oefeningen: 12/10-8 (eerste setje 12 a 10 herhalingen om een beetje af te tasten wat ik de 2e set maximaal 8 keer aan kan).

totaal van 7 a 9 setjes voor kleinere spiergroepen en ongeveer 12 voor grotere. Dit heeft altijd goed voor me gewerkt.

Ik heb natuurlijk wel gewisseld in volgorde en oefeningen (voor zover dat mogelijk was) maar altijd dezelfde hoeveelheid setjes en harhalingen. Nu wil ik wel eens een keertje een maandje of 2 iets totaal anders doen. Maar ik weet niet goed wat.

Mijn vraag is dus eigenlijk of iemand hier een schema heeft wat flink van het mijne afwijkt en hem heel goed bevalt? Of moet ik maybe gewoon enkele trainingen met supersets gaan werken om zo mijn spieren te laten schrikken?

alvast bedankt!

wel, ja zal het discussie topic van de week hebben gelezen ivm met variatie....

je kan eens iets anders proberen, maar veel mensen zeggen ook : "If it ain't broke, don't fix it"

Originally posted by Rob G
Ik heb een vraag,

ik train al 3 jaar en afgelopen 9 maanden ben ik begonnen aan 1x per week elke spiergroep te trainen. Hierbij heb ik eigenlijk altijd nog hetzelfde systeem qua setjes en herhalingen gedaan, namelijk:

-basis oefening (bench press, squat, dead lift): keertje opwarmen, daarna: 12-10-8-6 (met oplopend gewicht)
-daarna isolatie oefeningen: 12/10-8 (eerste setje 12 a 10 herhalingen om een beetje af te tasten wat ik de 2e set maximaal 8 keer aan kan).

totaal van 7 a 9 setjes voor kleinere spiergroepen en ongeveer 12 voor grotere. Dit heeft altijd goed voor me gewerkt.

Ik heb natuurlijk wel gewisseld in volgorde en oefeningen (voor zover dat mogelijk was) maar altijd dezelfde hoeveelheid setjes en harhalingen. Nu wil ik wel eens een keertje een maandje of 2 iets totaal anders doen. Maar ik weet niet goed wat.

Mijn vraag is dus eigenlijk of iemand hier een schema heeft wat flink van het mijne afwijkt en hem heel goed bevalt? Of moet ik maybe gewoon enkele trainingen met supersets gaan werken om zo mijn spieren te laten schrikken?

alvast bedankt!

Tsja als je nog goed groeit, zie ik geen reden om iets te veranderen

Zoals spike al zegt : if it aint broke dont fix it..

Wel je kun bijvoorbeel zoals je zelf al zei een paar weken supersetjes gaan of dropsets...

HST!

Ik superset nu ook, omdat ik anders te veel tijd verklets.. en sterker nog, ik kom tegenwoordig expres vrij laat zodat ik alles wel MOET afraffelen..

Dus.. supersetten en HST!

Vandaag bijv
- sumo squat gesuperset met Roemeense DL
- schuin bankdrukken met seated cable row
- shrugs met lateral raise
- preacher curl met triceps extension
- abdominal crunch met obliques...

Espi

Zou idd eens een training een aantal supersets kunnen overwegen al is t maar om je spieren ff te verrassen om vervolgen weer op dezelfde manier door te gaan. hoe ziet je schema er nu uit?

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven