XXL Nutrition

Variatie van setjes en harhalingen

Bezoekers in dit topic

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
5.505
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Ik heb een vraag,

ik train al 3 jaar en afgelopen 9 maanden ben ik begonnen aan 1x per week elke spiergroep te trainen. Hierbij heb ik eigenlijk altijd nog hetzelfde systeem qua setjes en herhalingen gedaan, namelijk:

-basis oefening (bench press, squat, dead lift): keertje opwarmen, daarna: 12-10-8-6 (met oplopend gewicht)
-daarna isolatie oefeningen: 12/10-8 (eerste setje 12 a 10 herhalingen om een beetje af te tasten wat ik de 2e set maximaal 8 keer aan kan).

totaal van 7 a 9 setjes voor kleinere spiergroepen en ongeveer 12 voor grotere. Dit heeft altijd goed voor me gewerkt.

Ik heb natuurlijk wel gewisseld in volgorde en oefeningen (voor zover dat mogelijk was) maar altijd dezelfde hoeveelheid setjes en harhalingen. Nu wil ik wel eens een keertje een maandje of 2 iets totaal anders doen. Maar ik weet niet goed wat.

Mijn vraag is dus eigenlijk of iemand hier een schema heeft wat flink van het mijne afwijkt en hem heel goed bevalt? Of moet ik maybe gewoon enkele trainingen met supersets gaan werken om zo mijn spieren te laten schrikken?

alvast bedankt!

wel, ja zal het discussie topic van de week hebben gelezen ivm met variatie....

je kan eens iets anders proberen, maar veel mensen zeggen ook : "If it ain't broke, don't fix it"

Originally posted by Rob G
Ik heb een vraag,

ik train al 3 jaar en afgelopen 9 maanden ben ik begonnen aan 1x per week elke spiergroep te trainen. Hierbij heb ik eigenlijk altijd nog hetzelfde systeem qua setjes en herhalingen gedaan, namelijk:

-basis oefening (bench press, squat, dead lift): keertje opwarmen, daarna: 12-10-8-6 (met oplopend gewicht)
-daarna isolatie oefeningen: 12/10-8 (eerste setje 12 a 10 herhalingen om een beetje af te tasten wat ik de 2e set maximaal 8 keer aan kan).