AndroidHealthClinic

variatie vd texas method (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Angelus

Gargantuan Beast
10 jaar lid
Lid geworden
4 feb 2008
Berichten
31.441
Waardering
3.488
Lengte
1m86
Massa
100kg
Vetpercentage
8%
Wat denken jullie van deze variatie op de texas method?

Monday (Volume)
Squat - 4x8
Bench - 4x6
Barbell rows - 4x8
Accessory: Abs + lower back

Wednesday (Recovery)
Front Squat - 3x5
Seated press - 3x5
Power cleans - 5x3 (or pullups, 3 x 8-15)
Accessory: abs only

Friday (Intensity)
Squat - ramp to max set of 3 or 5
Bench - ramp to max triple
Deadlift - ramp to max single, double or triple
Accessory: Abs + Direct arm work + lower back work

heb het hier gevonden http://forum.bodybuilding.com/showpost.php?p=13263368&postcount=27
het leek me wel eens leuk om in de volume dagen 4x8 te doen ipv 5x5, want heb al 3 maanden 5x5 billstarr gedaan, en dat getal komt me een beetje de keel uit:D
 
ziet er goed uit. Zolang je de volume/recovery/intensity verdeling aanhoudt is het goed.
Enkel op maandag nog een volume pull en wat minder setjes rows en je bent klaar.

Oja, en powercleans of pullups. Is dat een grapje of zo? Zet pullups er maar gewoon bij als assistance
 
ziet er goed uit. Zolang je de volume/recovery/intensity verdeling aanhoudt is het goed.
Enkel op maandag nog een volume pull en wat minder setjes rows en je bent klaar.

Oja, en powercleans of pullups. Is dat een grapje of zo? Zet pullups er maar gewoon bij als assistance

wat bedoel je met nog een volume pull? rows is toch een pull oefening?

en de cleans doe ik niet, ik doe gwn pull ups, want ik heb niemand om mij een goede techniek aan te leren:)
 
heb je al de normale texas methode gedaan?

persoonlijk denk ik dat, als je dit nog niet gedaan hebt, je toch de normale methode zou moeten volgen.

ik denk niet dat het voor niets een vast schema is, er zal best veel onderzoek naar gedaan zijn.
 
wat bedoel je met nog een volume pull? rows is toch een pull oefening?

en de cleans doe ik niet, ik doe gwn pull ups, want ik heb niemand om mij een goede techniek aan te leren:)
Ok, maar het idee is dat je van elke type beweging volume, herstel en intensiteit doet.
Deadlift, rack pull, power clean, power shrugs, speed deadlift, platform deadlift, high pull,... Zijn allemaal gelijkaardige pulls.
Rows en chins zijn een heel ander soort pulls, waarbij je met de lats trekt.
Maar zoals jij het zegt wordt het ook wel eens gedaan ja. Alleen zie ik dan niet in hoe pullups light kunnen zijn ten opzichte van rows.
 
heb je al de normale texas methode gedaan?

persoonlijk denk ik dat, als je dit nog niet gedaan hebt, je toch de normale methode zou moeten volgen.

ik denk niet dat het voor niets een vast schema is, er zal best veel onderzoek naar gedaan zijn.
Een klassieke texas method kan hij niet doen, want hij wil geen power cleans doen
 
Ok, maar het idee is dat je van elke type beweging volume, herstel en intensiteit doet.
Deadlift, rack pull, power clean, power shrugs, speed deadlift, platform deadlift, high pull,... Zijn allemaal gelijkaardige pulls.
Rows en chins zijn een heel ander soort pulls, waarbij je met de lats trekt.
Maar zoals jij het zegt wordt het ook wel eens gedaan ja. Alleen zie ik dan niet in hoe pullups light kunnen zijn ten opzichte van rows.

misschien omdat enkel BW wordt gebruikt.
ik ga het zo dan denk ik eens proberen, en als het te zwaar blijkt, dan kan ik nog altijd aanpassingen doen, of is dat niet slim?
 
en pendlay rows? behoort dat ook tot de categorie van pull up pulls, of van deadlift pulls?
srry voor de dubbelpost
 
Die power cleans is net één van de leukste oefeningen, wat heb je ertegen ?
Techniek heb je snel opjezelf geleerd hoor.
 
ik kan het eens proberen, maar in het begin kan ik sowieso niet zwaar gaan, dus ga ik de pull ups er gewoon nog na doen:)
 
Ik heb het ook geleerd door eerst wat filmpjes te bekijken en dan aan de slag te gaan.
Denk dat ik hem een 3 à 4 trainingen niet volledig juist gedaan heb en toen had ik hem ineens beet.
Eenmaal dat je hem beet hebt merk je het ook wel vanjezelf, met de juiste techniek kan je makkelijk 5-10kg zwaarder gaan dan wanneer je wat faalt op techniek.
 
Back
Naar boven