XXL Nutrition

Variëren met de dumbbell fly (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MichaelFreeFigh

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 okt 2008
Berichten
616
Waardering
11
Heey krachtpatsers!

Ik was vandaag in de gym mijn borst aan het trainen toen ik oppeens een idee kreeg :wl:
Als je begint met de benchpress en dan de dumbbell fly doet, maar dan bijvoorbeeld eerst 4x8 niet helemaal tot boven aan maar meer tussen boven aan en onderaan, dat je echt de buitenste kant van je borst pakt, daarna 4x8 van dat midden tot bovenaan, dat je meer richt op het midden van de borst, en dan Incline BP 4x8 voor bovenkant borst, dan Decline BP voor onderkant borst.

Dan heb je je hele borst ook echt zorgvuldig getraint,

Iemand hier die strict op ''mijn idee'tje'' tegen is? op of aanmerkingen?
Laat het me weten!

Grtz, Michael
 
En daarna nog smal benchpressen voor binnenkant borst. En opdrukken met handen dicht bij elkaar.

Je kan binnenkant borst niet isoleren.
 
Variatie is altijd goed, maar..

er bestaat geen binnenkant borst!
 
Je bankt met 60kg, niet druk maken om fly's.
 
Je bankt met 60kg, niet druk maken om fly's.

Ik wil alleen dat ik mijn gehele borst goed train, daarom begin ik variaties te zoeken zodat mijn gehele borst ook getraint wordt, niet dat ik dalijk rondloop met een borst waarvan ik de bovenkant mis :p
 
Ik wil alleen dat ik mijn gehele borst goed train, daarom begin ik variaties te zoeken zodat mijn gehele borst ook getraint wordt, niet dat ik dalijk rondloop met een borst waarvan ik de bovenkant mis :p
Wat je doet met schuin banken of schuine fly's is alleen een accentje leggen op de bovenkant van je pectoralis. Nog lang niet druk maken over scheefgroei maar lekker zwaar buffelen de komende tijd.
 
Full rom = meeste spiervezels. Partial reps hebben bij isolatieoefeningen geen zin.
 
Dus gewoon bijv

BP, Incline BP, Decline BP, Fly = gehele borst getraint?

Zeker weten.

Al vind ik 3 soorten benches op 1 dag aardig wat.

Als ik voor massa zou trainen zou ik zoiets doen:

- Bankdrukken (flat)
- Schuin db drukken
- Cross over met kabels of db pull over (afwisselen per training)
 
Zeker, meer dan genoeg in ieder geval. Ik zou zelfs nog afzien van de decline benchpress. Gewoon wisselen, dus bijvoorbeeld na 6 weken eens met dumbbells gaan werken en dan incline als eerste etc. Fly's belasten de borst over de gehele breedte, dus je kan niet alleen het buitenste deel trainen met een bepaald deel van de oefening.
 
Zeker weten.

Al vind ik 3 soorten benches op 1 dag aardig wat.

Als ik voor massa zou trainen zou ik zoiets doen:

- Bankdrukken (flat)
- Schuin db drukken
- Cross over met kabels of db pull over (afwisselen per training)

oke thx ;)

Zeker, meer dan genoeg in ieder geval. Ik zou zelfs nog afzien van de decline benchpress. Gewoon wisselen, dus bijvoorbeeld na 6 weken eens met dumbbells gaan werken en dan incline als eerste etc. Fly's belasten de borst over de gehele breedte, dus je kan niet alleen het buitenste deel trainen met een bepaald deel van de oefening.

Aight ;) Thx!
 
Ooh god, je kwam cker op het idee toen je je biceps op zo'n zelfde idiote manier trainde!
 
Ooh god, je kwam cker op het idee toen je je biceps op zo'n zelfde idiote manier trainde!

Train ik idioot? kweet zeker dat ik in mijn 2,5 maand tijd dat ik train meer vooruit ben gegaan dan jij in je eerste 2,5 maand ;)
 
Ooh god, je kwam cker op het idee toen je je biceps op zo'n zelfde idiote manier trainde!

Train ik idioot? kweet zeker dat ik in mijn 2,5 maand tijd dat ik train meer vooruit ben gegaan dan jij in je eerste 2,5 maand ;)
 
Jij komt je ermee bemoeien dus vertel jij maar waar jij om wil wedden.

Alright, alright. Ik wil dan dat je in mijn log komt en het volgende zegt:
'Ongelovelijk beescht111!! Knetterharde training en vette PR's. Monster!' dit naar traditie van vele BB logs. Ik wil er ook eens bij horen. Dank je wel.
 
Alright, alright. Ik wil dan dat je in mijn log komt en het volgende zegt:
'Ongelovelijk beescht111!! Knetterharde training en vette PR's. Monster!' dit naar traditie van vele BB logs. Ik wil er ook eens bij horen. Dank je wel.

Wahaha...

OT: Van die partial reps (kwart/half/heel) zie je vaak bij biceps...vind dat altijd weer hillarisch om te zien..en nu verzin jij zo iets voor fly's...lijkt me IMO zwaar onzinnig..en wat betreft die eerste 2,5 maand..niet iedereen kan een flying start maken..ben immers wel 20kg in 2,5 jaar tijd gegained zonder vetter te worden..
 
Train ik idioot? kweet zeker dat ik in mijn 2,5 maand tijd dat ik train meer vooruit ben gegaan dan jij in je eerste 2,5 maand ;)

Als je m'n zin goed leest zie je btw ook dat ik niet zeg dat je idioot traint, enkel dat deze oefeningen idioot zijn..:rolleyes:
 
Wahaha...

OT: Van die partial reps (kwart/half/heel) zie je vaak bij biceps...vind dat altijd weer hillarisch om te zien..en nu verzin jij zo iets voor fly's...lijkt me IMO zwaar onzinnig..en wat betreft die eerste 2,5 maand..niet iedereen kan een flying start maken..ben immers wel 20kg in 2,5 jaar tijd gegained zonder vetter te worden..

Oh dus de partial reps die Ronnie Coleman bijvoorbeeld en nog meer bekende BB'ers doen met de ..x21 barbell curl zijn dan dus ook ''onzinnig'' ?

Volgens mij weten hun beter wat ze doen dan jij.
 
Back
Naar boven