MuscleMeat

vasculair

vasculair is mooi

  • ja das dus echt gaaf he aders als slangen.

    Stemmen: 18 75,0%
  • nee jij bent gek weet je hoe goor dat is.

    Stemmen: 3 12,5%
  • ik weet het niet want ik heb ze bij mezelf nog niet ondekt.

    Stemmen: 3 12,5%

  • Totaal stemmers
    24
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Zijn er vandaag de dag middelen om jezelf vasculair te maken buiten b12 voor zover ik weet alleen pump tech dat zou moeten werken.Maar zijn er geen oefeningen die je kan doen om ze te zien jongens bij mij op school maken een vuist en dan de hele tijd spanne ontspanne en na 10-15 seconden boem aders op de onderarmen.Kunne jullie meer van dat soort oefeningen.?
 
Met welk magisch supplement wil je dat dan doen hoor ik je zeggen?

Wel, het is simpel, het kost niks en je blijft zelfs naturel: ZOUT

Laten we beginnen bij het begin en eerst uitleggen hoe het lichaam omgaat met water/vocht.
Er zijn 3 opslagplaatsen voor vocht/water in het lichaam:


Het bloed en vasculair systeem: Dit is de meest belangrijke opslagplaats voor lichaamsvocht. Als er hier te weinig vocht zit, dan zal het bloed veranderen van structuur en kan je in het ergste geval eraan sterven. Dus hiermee moet je heel voorzichtig omgaan.


Spierweefsel: Alle spieren (glad of skelet) bevatten 70% water om goed te kunnen blijven functioneren. Dit vocht willen we rond contesttijd NIET verminderen zodat uiteraard het spiervolume niet drastisch afneemt.


Subcutaan: Dit is het vocht dat zich onder je huid bevindt. Je kan het zien als een ultieme reserve voor het lichaam voor bijv. als er een ernstig vochttekort dreigd. Je hebt het al begrepen, dit is het vocht dat je kwijtwil vlak vóór de wedstrijd/show ZONDER dat je spier- of bloedvolume afneemt. Hier gaat dit artikel over en ik zal precies uitleggen hoe je dit bereikt.

Om te beginnen is het hormoon oestrogeen hier een belangrijke factor, het beïnvloed het hormoon aldosterone (Aldosterone is het hormoon dat o.a. de bloeddruk regelt, het zorgt ervoor dat de zout/water retentie voldoende is om een voldoende bloeddruk te garanderen.) Aldosterone houd vocht+sodium vast en stoot potassium af. Dit gebeurd bijv. wanneer er hogere oestrogeen waarden zijn door aromataze tijdens of na een anabolen kuur. (Vandaar enkel aanzienlijke vochtretentie bij aromatiserende AAS) Deze vochtretentie is er in de 3 bovenstaande opslagplaatsen, maar de belangrijkste weg blijft toch het bloed.

De vraag blijft: hoe kunnen we dit hormoon (aldosterone) beïnvloeden zonder het gebruik van diuretica of AAS?
Daar kom ik toe:

Veel bbbers zien zout als boosdoener omdat ze denken dat méér sodium, méér vocht retentie veroorzaakt. We doorbreken de mythe:
Zout kan juist positief gebruikt worden om vóór de wedstrijd in topshape te komen. Maar dan moet je weten hoe je tewerk gaat.

Wat gebeurd er als men de zout inname verminderd?


Minder of geen sodium (en in mindere mate potassium iodide) betekend meer afgifte van aldosterone. Hierdoor geeft het lichaam meer potassium af en houd het meer sodium en water vast. Door elektrolyte onevenwichtigheid zal de huid er dikker uitzien en de spieren minder zichtbaar.


Verminderde sodium-potassium pump, minder opname van nutriënten en transport van glycogeen, aminozuren en creatine.


Als er minder zout in de spier bevindt, dan ook minder water en dus krijgt men platte spieren, zwakke vasculariteit en een catabole omgeving.

We weten nu dus hoe belangrijk zout is en wat het hormonaal kan teweeg brengen.
Maar hoe passen we dit toe op de contest preparatie en hoe krijgen we die papier dunne huid en volle spieren? (ervanuitgaand dat het dieet al goed zit en het meeste vet weg is).

We beginnen 15 dagen voor de wedstrijd/show met het vermeerderen van de zoutinname met 20 tot 30%. LET OP: Ik ga ervanuit dat je zoutinname hiervoor al normaal was en niet lager of verminderd.
Deze hoeveelheid moet elke dag evenhoog blijven en niet pieken of dalen.
Hierdoor krijg je de reactie van je lichaam waardoor het geen aldosterone meer zal afgeven. Het zout zal als gevolg in de spier blijven en het nodige watervolume word daar opgebouwd. Hierdoor verkrijg je ook de sodium-potassium pump waar ik het al eerder over had. Een zeer welkom voordeel tijdens dieetperiodes omdat dit anti-catabool werkt.

Tijdens deze 15 dagen durende periode moet de water inname zeer hoog blijven (4-6 liter per dag is een minimum, gebruikers moeten zelfs denken aan 6-8 tot 10 liter per dag!). Dit helpt je lichaam om alle extra sodium af te geven, dit zal gebeuren omdat de aldosterone afgifte wordt gecontroleerd door de verhoogde zout inname. Het lichaam zal dan ook het teveel aan water en sodium blijven afgeven zolang dit blijft duren.

Stel dat de wedstrijd is op een zondag, dan moet je op vrijdagavond volledig stoppen met alle water inname. Het lichaam denkt nog steeds dat het weer een overvloed aan water zal binnenkrijgen en blijft dus water afgeven aan het normale ritme. Hierdoor zal het bloed- en spiervolume sterk afnemen. Weet je nog wat ik zei helemaal in het begin van het artikel over het "subcutaan vocht"? Wel hier dreigd nu de extreme situatie van vochttekort voor het lichaam. Om te overleven gaat het lichaam alle vocht reserves opgebruiken en haalt alle vocht uit de minst belangrijke plaatsen weg. Yep, je snapt het al. Alle subcutaan vocht word in het bloed en de spieren gepompt. Het resultaat is: vasculariteit, opgepompte spier"zakken" en een papierdunne huid.

En natuurlijk werkt deze methode nog beter icm carb loaden!

zou het mogelijk zijn dat dit ook werkt net gevonden op deze site
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zo, weer ff een heleboel bijgeleerd.


als PL heb ik niet zoveel aan deze info, maar wel voor mijn gezondheid!:D

thanx:cool:
 
even het stukje [Link niet meer beschikbaar] van T gejat ouwe? :D
 
lol wat een domme topic? gewoon copy/paste ven een ander?

valt wel op trouwens als je de zinsbouw in de eerste post vergelijkt met de tweede post...
 
staat er ook onder hoor ;)
 
zou het mogelijk zijn dat dit ook werkt net gevonden op deze site
__________________

De mensheid zal pas vooruitgaan als we bereid zijn na te denken over zaken die wij aanvankelijk onzin vonden.

--------------------------------------------------------------------------------
Laatst aangepast door big kelvin : Vandaag om 02:06.

:D
 
wtf is potassium? kalium toch?
 
ZoutZak zei:
even het stukje [Link niet meer beschikbaar] van T gejat ouwe? :D

ja staat er toch bij dit heb ik hier gevonden
 
Back
Naar boven