Fitness Seller

Vast ontbijt - lunch - tussendoortje - avondsnack

Bezoekers in dit topic

Alincane

Dutch Bodybuilder
Lid sinds
26 jan 2022
Berichten
563
Waardering
765
Lengte
1m78
Massa
80kg
Vetpercentage
18%
Hallo beesten,

Er komt een vraag in me op. Is het verkeerd om bepaalde maaltijden elke dag precies het zelfde te eten?

Zo ziet mijn ontbijt, lunch, tussendoortje om 14 á 15 uur, avondsnack om 20.00 uur er nagenoeg elke dag precies hetzelfde eruit.

- ontbijt: 1 x rijstwafel kipfilet, 70g brinta (zijn 8 eetlepels), 250ml lactosevrijemelk
- lunch: 2 x volkoren brood kipfilet, 2 gekookte eitjes, 100g tonijn
- tussendoortje: vaak ontbijtkoek (soms een vegan eiwit shake)
- avondsnack: 500g lactosevrije kwark

Enkel mijn avond eten is elke dag anders.

Natuurlijk kan het voorkomen dat bij het ontbijt een keer een kipfilet er niet is, en dat ik dan schouderham in geval van nood erop doe. Maar verder komt het elke dag weer op hetzelfde neer. Ik vind het handig voor het tracken.
 
Nee joh. Zorgt er alleen maar voor dat je niet de hele dag hoeft te puzzelen met je kcal.

Ikzelf eet iedere dag hetzelfde behalve de avondmaaltijd. Die heb ik een stuk of 4, die qua kcal en macro's redelijk op elkaar lijken, die ik roteer.
 
Nee joh. Zorgt er alleen maar voor dat je niet de hele dag hoeft te puzzelen met je kcal.

Ikzelf eet iedere dag hetzelfde behalve de avondmaaltijd. Die heb ik een stuk of 4, die qua kcal en macro's redelijk op elkaar lijken, die ik roteer.
Dus je doet het zelfde
 
Dus je doet het zelfde
Klopt. Iedere dag een compleet wisselend menu proberen te bouwen met dezelfde hoeveelheid kcal is me veel te veel plan werk.

Als m'n avondeten wat zwaarder uitvalt dan heb ik de mogelijkheid om die 200-300 kcal op te vangen bij m'n ontbijt. Dat is het enige systeem dat ik gebruik.
03:45u = blik monster
04:30-05:45 = trainen
07:00u = lactosevrije magere kwark met rozijnen & studentenhaver (de rozijnen/studentenhaver wissel ik qua hoeveelheid om qua kcal uit te komen)
10:15 = 1,5 scoop hydrolisaat (lactosevrije whey)
12:30 = 6 boterhammen met 75g 100% pindakaas
18:00 = avondeten tussen de 800 en 1100 kcal

Tik hier iedere dag vrij precies mijn doelen mee aan qua macro's.
 
Als je logisch nadenkt en om je heen kijkt. Bijvoorbeeld niet sporters... Dan zie je ze toch ook hun standaard bammetjes kaas/vleeswaren/zoet eten met t bekertje melk oid. Tussendoor de standaard sultana evergreen pakjes en in de avond een agv-tje met bakkie vla.

Sporters doen het vaak idem met de meeste maaltijden.
Bak havermout
Brood/rijstmaaltijd/pastamaaltijd oid
Avondeten is veelal afhankelijk van thuiswonend of gezin en als dat t niet is heeft iedereen wel een aantal standaarden.
Tussendoor vaak shake of kwark. Nootjes etc.

Dus heel normaal. ;)
 
Elke dag hetzelfde eten, moet er niet aan denken!

C656D655-2BC6-4348-967A-41EE0AEABCE5.jpeg
 
ontbijt: 1 x rijstwafel kipfilet, 70g brinta (zijn 8 eetlepels), 250ml lactosevrijemelk
- lunch: 2 x volkoren brood kipfilet, 2 gekookte eitjes, 100g tonijn
- tussendoortje: vaak ontbijtkoek (soms een vegan eiwit shake)
- avondsnack: 500g lactosevrije kwark
Even wat zo goed als kcal vrije variaties:
Ontbijt: door je brinta wat kaneel of koekkruiden. Eventueel wat steranijs en komijn of kardemom. Kan echt lekker afwisselen.
Maar voor pak hem beet 10 kcal kan je er een theelepel pure cacaopoeder doorheen doen. Gezien je met eetlepels werkt zal je 10 kcal al helemaal niet merken.
Ook lekker maar moet je van houden. Flinke theelepel oploskoffie door je brinta :heart:

Kip afwisselen me ham/rookvlees/kalkoen/ casselerib/rosbief/fricandeau/rollade/cottage cheese/slankie smeerkaas etc.
Lunch: op je ei kan je peper en zout doen.
Maar denk eens aan wat paprikapoeder, kerriepoeder, kruidenmix (Mexicaans, Grieks, Chinees, Hongaars, Italiaans, bruschetta kruiden etc.)

Ontbijtkoek heb je ook in veel soorten, ontbijtkoek, peperkoek, oude wijken koek, rozijnen/notenkoek etc. Maar denk ook eens simpel aan een snee krentenbrood, rozijnenbrood, mueslibrood, koffie/mokka brood (special bij dekamarkt) etc.

In je kwark zie bij ontbijt.
Bij lidl heb je ook bakdruppels smaak. 9 flesjes met aroma's waaronder vanille en citroen. En wat iedereen hier kent. Flavour drops. Maar ben zelf echt van specerijen.

Ben zelf echt hartig liefhebber. Dus door kwark wat geraspte komkommer, knoflook, zout en peterselie. Homemade tzaziki. Eet ik net zo makkelijk weg als kwark in de avond.

Just soms easy peasy ideas :)
 
Even wat zo goed als kcal vrije variaties:
Ontbijt: door je brinta wat kaneel of koekkruiden. Eventueel wat steranijs en komijn of kardemom. Kan echt lekker afwisselen.
Maar voor pak hem beet 10 kcal kan je er een theelepel pure cacaopoeder doorheen doen. Gezien je met eetlepels werkt zal je 10 kcal al helemaal niet merken.
Ook lekker maar moet je van houden. Flinke theelepel oploskoffie door je brinta :heart:

Kip afwisselen me ham/rookvlees/kalkoen/ casselerib/rosbief/fricandeau/rollade/cottage cheese/slankie smeerkaas etc.
Lunch: op je ei kan je peper en zout doen.
Maar denk eens aan wat paprikapoeder, kerriepoeder, kruidenmix (Mexicaans, Grieks, Chinees, Hongaars, Italiaans, bruschetta kruiden etc.)

Ontbijtkoek heb je ook in veel soorten, ontbijtkoek, peperkoek, oude wijken koek, rozijnen/notenkoek etc. Maar denk ook eens simpel aan een snee krentenbrood, rozijnenbrood, mueslibrood, koffie/mokka brood (special bij dekamarkt) etc.

In je kwark zie bij ontbijt.
Bij lidl heb je ook bakdruppels smaak. 9 flesjes met aroma's waaronder vanille en citroen. En wat iedereen hier kent. Flavour drops. Maar ben zelf echt van specerijen.

Ben zelf echt hartig liefhebber. Dus door kwark wat geraspte komkommer, knoflook, zout en peterselie. Homemade tzaziki. Eet ik net zo makkelijk weg als kwark in de avond.

Just soms easy peasy ideas :)
Klinkt goed ;) thanks
 
Even wat zo goed als kcal vrije variaties:
Ontbijt: door je brinta wat kaneel of koekkruiden. Eventueel wat steranijs en komijn of kardemom. Kan echt lekker afwisselen.
Maar voor pak hem beet 10 kcal kan je er een theelepel pure cacaopoeder doorheen doen. Gezien je met eetlepels werkt zal je 10 kcal al helemaal niet merken.
Ook lekker maar moet je van houden. Flinke theelepel oploskoffie door je brinta :heart:

Kip afwisselen me ham/rookvlees/kalkoen/ casselerib/rosbief/fricandeau/rollade/cottage cheese/slankie smeerkaas etc.
Lunch: op je ei kan je peper en zout doen.
Maar denk eens aan wat paprikapoeder, kerriepoeder, kruidenmix (Mexicaans, Grieks, Chinees, Hongaars, Italiaans, bruschetta kruiden etc.)

Ontbijtkoek heb je ook in veel soorten, ontbijtkoek, peperkoek, oude wijken koek, rozijnen/notenkoek etc. Maar denk ook eens simpel aan een snee krentenbrood, rozijnenbrood, mueslibrood, koffie/mokka brood (special bij dekamarkt) etc.

In je kwark zie bij ontbijt.
Bij lidl heb je ook bakdruppels smaak. 9 flesjes met aroma's waaronder vanille en citroen. En wat iedereen hier kent. Flavour drops. Maar ben zelf echt van specerijen.

Ben zelf echt hartig liefhebber. Dus door kwark wat geraspte komkommer, knoflook, zout en peterselie. Homemade tzaziki. Eet ik net zo makkelijk weg als kwark in de avond.

Just soms easy peasy ideas :)
Vanilla Aroma/Extract is ook low calorie en lekker door yoghurt/kwark en havermout.
 
Ik doe praktisch hetzelfde,wissel enkel met wat smaken. Veel makkelijker om je kcals en macro's bij te houden.
 
Back
Naar boven