XXL Nutrition

vasten-afvallen-voeding

Bezoekers in dit topic

drama

Novice
Lid geworden
18 feb 2013
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
124kg
Beste mensen,



Ik ben 18 jaar oud en weeg 121 KG. Ik lijk op het eerste gezicht niet zo zwaar. Als ik mensen in mijn omgeving vertel dat ik 121 weeg dan hoor ik vaak dat ik wat lichter lijk omdat ik redelijk gespierd/vors ben.

Ik heb gezien dat er heel veel creatieve mensen hier zitten. Ik hoop op wat bruikbare tips
.
Ik bekijk en volg veel Amerikaanse bodybuilders. Wat me opvalt is dat bijna iedere bodybuilder die ik volg vasten het besten wat er is noemt om je vet percentage te verminderen. Ik heb wat problemen met diëten. Ik raak te snel in de verleiding, ik heb gewoon een leefstijl waarbij het heel moeilijk is om strikt te diëten. Ik heb dus besloten om dit jaar mee te doen aan de ramadan en 30 dagen te vasten.

Het verschil tussen het vasten tijdens de ramadan en het vasten wat men in Amerika noemt is dat je tijdens de ramadan buiten het eten ook niks mag drinken. En de bodybuilders die het aanraden die drinken wel tijdens het vasten maar eten niks. Het voordeel voor mij is dat ik tijdens de ramadan wel op een of andere manier kan stoppen met eten, maar daarbuiten niet. Ik weet dat ik veel af kan vallen.

Dit jaar is de tijd dat je niks mag eten 18 uur per dag. van 4 uur sochtends tot 22 uur savonds. Ik wil daarnaast ook trainen. Ik heb vooral wat tips nodig voor mijn voeding.

Ik ben van plan om bij het ontvasten wat eiwitten( vlees) groenten en fruit te eten. Niet te veel want dan kun je niks meer doen. Dan wil ik rond 12 uur in de nacht gaan trainen. Als ik terug ben wil ik wat uitgebreider eten of een shake maken met eiwit-havermout-bevroren fruit.

dus
Ontvatsten:
200 g vlees
200 g groenten
300 g fruit

Na het trainen:
2 scoops why eiwit
40 g havermout
100 g bevroren fruit



Mijn doel is afvallen. Maar ik wil niet te veel spieren kwijt raken. Ik weet dat ik wat spieren kwijt ga raken maar ik wil toch maximaal vet en minimaal spier afvallen.


wat vinden jullie van mijn 'voedingsplan'? is het goed zo? moet ik het aanvullen of anders eten? bij het ontvasten is het onmogelijk veel te eten en daarna te trainen.

Wat ik ook wil weten is of ik een pre workout of iets in die richting kan gebruiken als ik ga tranen? want ik denk dat ik veel kracht ga verliezen als ik 18 uur niks heb gegeten. Ik ben wel bang dat ik na het in nemen van de pre workout misschien niet meer kan slapen of schade ga oplopen omdat ik gedurende de dag niks meer ga eten en drinken.


Graag jullie mening en advies hiervoor.

Alvast bedankt!
 
Heel vreemd, de ramadan gebruiken om af te vallen hoort niet thuis in het straatje van bodybuilding, wat jij wil doen staat heel simpel gelijk aan crashdieet.
Je zult dus afvallen maar na je ''ramadan'' zul je weer net zo snel bijkomen.
Ik raad je aan dit niet te doen, als je je niet aan een strict dieet kan houden, kan je ook gewoon je verbruik berekenen, en daar onder gaan zitten, wat koolhydraten weglaten, hard trainen, deze ramadan is een waste of time.
Pre-workout is per persoon verschillend, de een word misselijk, de ander kan het hebben.
 
Heel vreemd, de ramadan gebruiken om af te vallen hoort niet thuis in het straatje van bodybuilding, wat jij wil doen staat heel simpel gelijk aan crashdieet. Je zult dus afvallen maar na je ''ramadan'' zul je weer net zo snel bijkomen. Ik raad je aan dit niet te doen, als je je niet aan een strict dieet kan houden, kan je ook gewoon je verbruik berekenen, en daar onder gaan zitten, wat koolhydraten weglaten, hard trainen, deze ramadan is een waste of time. Pre-workout is per persoon verschillend, de een word misselijk, de ander kan het hebben.

Ik zie dat wel vaker voorbij komen, gebruik maken van een verplichte situatie. Dit hoeft niet eens verkeerd uit te pakken als je het goed doet. IF werkt toch ook prima?

Verder lijkt mij een periode van 1 maand niet genoeg om genoeg vet te verliezen, dus na de ramadan zou ik hiermee doorgaan.. uiteraard geef je het dan wel anders vorm. Dus overdag eten (sowieso rondom trainingen) totdat je t gewenste resultaat hebt behaald. Vervolgens stapje voor stapje meer gaan eten en goed op je lichaam letten wat het gaat doen.
 
Lastige situatie.
De opties die je denk ik hebt zijn:
1. Gevast gaan trainen. Na 18 uur eten kan het inderdaad zijn dat je minder kracht hebt, het kan ook juist van niet (ligt er een beetje aan wanneer je slaapt. ervan uitgaande dat je in de nacht slaapt, is deze optie niet ideaal denk ik. Je zult niet uit je training kunnen halen wat erin zit.
2. Kleine maaltijd voor de training, erna een grote maaltijd en vervolgens gaan slapen. Bijvoorbeeld om 22:00 een maaltijd van zo'n 300 kcal, vooral bestaande uit koolhydraten (half / half 'complex' en 'eenvoudig') en wat 'snelle' eiwitten. Rond 22:30 gaan trainen tot 23:30 / 24:00. Daarna de rest van je caloriebehoefte wegwerken.
3. Helft van je calorieën voor, andere helft na de training.
4. Grote maaltijd voor, kleine maaltijd na de training.

Wat je kiest ligt vooral aan je persoonlijke voorkeur en situatie (hoe laat sta je op, werk je / ga je naar school, wil je gaan slapen, etc).
Persoonlijk zou ik waarschijnlijk voor 1 gaan aangezien ik het beste train op een niet te volle maag. Ik ken ook mensen die juist voor 3 of 4 zouden gaan.

Dat je overdag niet mag drinken is denk ik een grotere zorg. Je zult toch ook voldoende vocht moeten binnenkrijgen. Zeker als je ook nog intensief gaat sporten.

Je voedingsplan stelt niet zoveel voor. Bereken hoeveel calorieën, eiwitten, koolhydraten en vetten je nodig hebt en houd je daaraan.
Probeer zoveel mogelijk 'kwaliteits' voedsel te eten en zorg voor een calorisch tekort van 250 tot 500 kcal om voornamelijk in vetmassa af te vallen.
 
Voor mij persoonlijk is het helemaal niks maar respect als je Ramadan gaat doen en evengoed nog trainen en cutten.

Ik lees wel even mee trouwens.

succes en goede Ramadan.
 
Ik heb wat problemen met diëten. Ik raak te snel in de verleiding, ik heb gewoon een leefstijl waarbij het heel moeilijk is om strikt te diëten.
Dit is het probleem niet de rest. Dit geldt namelijk voor iedereen die te dik is. Het is niet dat je dit niet kan veranderen dus stop met jezelf als slachtoffer te zien van een levensstijl. Het is een keuze, daar is niks mis mee overigens maar een levensstijl is iets waar je zelf voor kiest. Het is wat dat betreft kiezen of delen, ik zou ook graag alle vruchten van beiden willen plukken maar dat gaat helaas niet samen.

Je plan is overigens niet erg handig, je moet wss een kilo of 30-40 kwijt. Dit is makkelijk te doen met een "normaal" dieet en daar hoef je echt geen gekke dingen voor te doen.
 
Dit is het probleem niet de rest. Dit geldt namelijk voor iedereen die te dik is. Het is niet dat je dit niet kan veranderen dus stop met jezelf als slachtoffer te zien van een levensstijl. Het is een keuze, daar is niks mis mee overigens maar een levensstijl is iets waar je zelf voor kiest. Het is wat dat betreft kiezen of delen, ik zou ook graag alle vruchten van beiden willen plukken maar dat gaat helaas niet samen.

Je plan is overigens niet erg handig, je moet wss een kilo of 30-40 kwijt. Dit is makkelijk te doen met een "normaal" dieet en daar hoef je echt geen gekke dingen voor te doen.

Mister lifestyle en dieet goeroe weer met z'n superieure über kennis. Als je nou je fabeltjeskrant theorietjes eens binnen je eigen internetheldenclubje verspreid, hebben mensen met serieuze vragen wat meer aan.

30-40 kilo makkelijk te doen met een normaal dieet. Tuurlijk is een eitje doet iedereen in een paar weekjes.
Niet iedereen propt zich zoals jij vol met AAS en andere verboden middelen.
 
LOL! Hoe weet jij dat hij zich vol met AAS propt? Of vergelijk jij iedereen met jezelf?
Wat een idiote reacties komen van jou laatste tijd, ben je op je ballen getrapt??
Heb je aandacht tekort of mag je niet van je vrouw thuis praten? Dus dan kom je maar lekker uitleven op een forum.
 
LOL! Hoe weet jij dat hij zich vol met AAS propt? Of vergelijk jij iedereen met jezelf?
Wat een idiote reacties komen van jou laatste tijd, ben je op je ballen getrapt??
Heb je aandacht tekort of mag je niet van je vrouw thuis praten? Dus dan kom je maar lekker uitleven op een forum.

Ik doe gezellig met sommige mensen mee. Of mocht ik niet meespelen? Betrek me dan ook niet in die gare spelletjes.
 
Welke spelletjes!? Er wordt hier advies gegeven voor iemand anders, jij quote steeds mensen en probeert ze belachelijk te maken, zogenaamd ze slecht advies geven....zeker zodat jouw advies dan goed uitkomt.
Terwijl jij meer onzin uitkraamt dan iedereen bij elkaar in dit topic.
Niemand betrekt jou nergens! Ik zie nergens jouw naam staan hoor.
 
Welke spelletjes!? Er wordt hier advies gegeven voor iemand anders, jij quote steeds mensen en probeert ze belachelijk te maken, zogenaamd ze slecht advies geven....zeker zodat jouw advies dan goed uitkomt.
Terwijl jij meer onzin uitkraamt dan iedereen bij elkaar in dit topic.
Niemand betrekt jou nergens! Ik zie nergens jouw naam staan hoor.

is je account gehacked dan?
Nogmaals, als ik betrokken wordt in vage spelletjes dan speel ik wel even mee.

en wat die Pescatore betreft dus hetzelfde. Zal ik exact hetzelfde spelletje mee gaan spelen als hij wenst te spelen. Geen probleem.

En wat betreft Martin Noppert, man man man!! Jij geeft zulk belachelijk advies soms, jij bent net terug op DBB, jouw ouwe account terug en nu al zoveel mensen tegen je gehad.
Ik zou bijna denken dat jij geil wordt van negatieve aandacht.
Jij zegt tegen iedereen dat ze moeten kijken dan hun neus lang, leven is niet alleen zwart en wit, bla bla bla......maar zelf adviseer jij dingen uit JOUW optiek.
 
Met de ramadan kan je niet afvallen.
 
Met de ramadan kan je niet afvallen.

Gaat de Ramadan niet een beetje werken zoals IF?
Ik heb me er verder nooit echt in verdiept dus vandaar de vraag.
 
Martin, heb je niet goed nagekuurd en is het naar jouw hersenen gestegen?
Niemand in dit topic heeft jou uitgenodigd om te reageren of zelfs jouw naam genoemd, jij begon met onzin reacties op één van de gasten die advies gaf.
Maar dit is niet de eerste keer.
Met die "yeremy" account zat je ook onzin te posten waardoor topics veels te veel ontsporen.
Er is niks mis met het advies van pescatore, waarop jij achterlijk en off-topic reageerde.
Als je butt-hurt bent tegen mij, tegen hem, tegen hell of wie dan ook....stuur maar lekker een PM.
Ik snap wel dat jij zo lang in de wereld van fitness/BB zit en best wel slim wil overkomen, maar dingen die jij soms adviseert bewijzen het tegendeel.
 
Mister lifestyle en dieet goeroe weer met z'n superieure über kennis. Als je nou je fabeltjeskrant theorietjes eens binnen je eigen internetheldenclubje verspreid, hebben mensen met serieuze vragen wat meer aan.

30-40 kilo makkelijk te doen met een normaal dieet. Tuurlijk is een eitje doet iedereen in een paar weekjes.
Niet iedereen propt zich zoals jij vol met AAS en andere verboden middelen.
Ik AAS :D? Bwahahah wat is dit nou weer? Ben je een beetje butthurt dat ik vind dat je er slecht uitziet voor iemand die al jaren kuurt?

Wat moet ik met AAS? Ik ben geen bodybuilder Marnoppie, ik heb redelijke stats voor mijn gewicht maar niet meer dan dat, daar heb je echt geen AAS voor nodig. Erg tiest dat je dingen gaat verzinnen die totaal uit de lucht gegrepen zijn. En als ik wel AAS zou gebruiken, dan zou ik daar geen problemen mee hebben.

Wat natuurlijk wel vreemd is, is dat iemand die zijn halve leven alledgedly al in sportscholen hangt en volle bak hulpmiddelen gebruikt er nog steed heel matig uiziet maar claimed overal het fjine van te weten. Daarnaast weten we ondertussen wel dat de hele wereld dom is behalve jij :)

Prober gewoon eens inhoudelijk te reageren gekkie, daar heb je al moeite genoeg mee en stop allerlei topics te laten ontsporen omdat je ego je in de weg zit en je verstand niet toereikend is om inhoudelijk wat zinnigs te melden. Het is niet mijn schuld dat 90% van wat je post complete onzin is. Dus stop vingers te wijzen naar anderen.

Stop gewoon met topics onder te schuimbekken man.
 
Zoals ik al verwachte zijn veel verschillende meningen hier over. Ik respecteer alle meningen. Iedereen kan het op zijn eigen manier zien.

Bedankt voor de mensen die mijn keuze respecteren en mij hiermee willen helpen.


@ Dolleyes: Rammadan hoort idd niet thuis in het straatje bodybuilden, maar het lijkt wel op veel diëten die bodybuilders volgen, daarnaast wil ik het niet gebruikt als spieropbouw maar juist om af te vallen. Denk aan bijvoorbeeld Intermittent Fastring wat veel bodybuilders in Amerika doen. Ik kan het denk ik wel gebruiken om veel overtollig vet te verliezen en om op een niveau te komen waarbij ik een normaal dieet kan volgen en waarbij ik meer kan focussen op spier opbouw.

@Saik0: Dat is idd wat ik wil gaan doen. De ramadan gebruiken om af te vallen en daarna goed diëten. Ik heb een goede begin zet nodig en ik denk dat het nu wel gaat lukken.


@Prestigio: Ik denk dat optie 2 het beste bij mij zou passen. Ik wil rond 22 uur eerst veel water drinken, ongeveer 0,75 tot 1 liter. Daarna om 22:30 licht gaan eten en dan om 24:00 uur gaan trainen. Als ik dan terug ben heb ik ongeveer 2 uur om te eten. Dan zou ik bij terugkomst nog een goede shake kunnen maken met eiwitten en koolhydraten en daarna nog een maaltijd kunnen nemen. Ik denk de vocht innamen wel goed komt. Ik kan in een korte periode veel drinken. Ik vraag me alleen af of het handig is om iets van caffeine pillen of een pre workout in de nacht te nemen zodat ik wat door kan trainen. Aangezien ik vakantie heb kan ik rond 5:00 uur naar bed gaan. maar ik wil het niet te laat maken want ik moet wel wat in de late middag/avonduren doen.



@martinnoppert: Bedankt voor je steun!

@pescatore: Dit is toch wat je vaak hoort, ' het zit tussen je oren'. Maar ik weet zelf dat het niet zo makkelijk is. Het is niet alleen een mentale kwestie maar ook fysiek. Ik denk dat iemand die overgewicht heeft en z'n lichaam een beetje verkloot heeft niet zo makkelijk 'gezond' kan worden. Je hormonen raken ook door de war en gaan rare dingen doen. Als ik stop met ongezonde dingen en alleen gezond eet voel ik me niet goed. Het lijkt wel een soort verslaving. En als het echt zo makkelijk was zouden er echt wel veel minder mensen met overgewicht zijn! Maar ik begrijp dat je het als steun bedoelt!


@Ot92: Ik denk dat je wel wat winst kunt boeken in de ramadan. Je eet sowieso minder dan dat je nodig heft en dat is de basisprincipe van afvallen. Maar ik weet van sommige mensen dat ze zicht helemaal volproppen bij het ontvasten. Dat is idd niet de bedoelingen en de gemiddelde persoon die vast doet dit ook niet.
 
Mentaal ben je veel sterker dan fysiek, als je mentaal ervoor gaat en blijft volhouden, kan je binnen jaartje goed fysiek op gezonde manier bereiken.
Het ligt in jouw handen.
Bad genetics, trage metabolisme, etc. dat zijn allemaal smoesjes waar je doorheen moet komen.
Zitten luieren en jezelf volvreten, dat kan iedereen (ik zeg niet dat jij dat doet).
Als je iets als ramadan nodig hebt als een duwtje in de goeie richting, dan doe je het gewoon.
 
Ik zou het vasten verbreken met dadels en wat melk met havermout en whey in de blender gooien en dat opdrinken.In ieder geval niet meteen een moeilijk verteerbare maaltijd met vlees nemen.

---------- Toegevoegd om 01:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:32 ----------

En veel water drinken natuurlijk
 
Gaat de Ramadan niet een beetje werken zoals IF?
Ik heb me er verder nooit echt in verdiept dus vandaar de vraag.

het lijkt mij IF principe, eten in een windowtijdbestek..bahalve dat je ook niet mag drinken overdag...
NO PAIN NO GAIN!!!!!
 
Je kan het gebruiken als goede aanzet tot een goed dieet met trainen. Ik zou echter niet teveel onder je onderhoud gaan zitten. Jezelf echt uithongeren heeft namelijk ook geen zin. Wat ik zie nu wat je wil gaan eten is nog geen 1000 kcal. Wat me wel erg weinig lijkt. Je komt met een gok aan zo een beetje 100 gr eiwitten wat erg weinig is voor je gewicht en daarbij ook erg weinig vetten.
Probeer wat meer te eten rondom je tijden dat je mag eten. Doe er wat noten bij voor de vetten. Misschien lukt het ergens je eiwitten wat te verhogen.

Met een normaal dieet kan je ook heel veel doen. Mijn man is zelf in een jaar tijd (zonder sporten ivm ziekte maar wel veel wandelen) nu 30 kg kwijtgeraakt. Zijn probleem was ook onder andere té weinig eten. Hij moest juist meer gaan eten om af te vallen. Vandaar dat ik het toch even opmerk ;)
 
Back
Naar boven