XXL Nutrition

Vastlopen met borst..

Bezoekers in dit topic

Haantje95

Cool Novice
Lid geworden
15 dec 2015
Berichten
72
Waardering
6
Lengte
1m87
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Momenteel blijf ik met borst erg hangen.. Bankdrukken: 67,5 à 70kg
Db chest press: 28 kg per arm
Flys: 3x10x 60lbs
Dippen: 3x10x 15KG gewicht aan me hangend..
Gaat vooral om de db chest press.. Ik probeer hoger meer te eten etc lukt niet blijf hangen.. Heeft iemand tips en zijn dese stats opzich logisch?
 
Probeer een tijdje op je verticale press te focussen en laat extra werk zoals flies zitten. Wellicht is minder hier juist de oplossing ;)
 
Probeer een tijdje op je verticale press te focussen en laat extra werk zoals flies zitten. Wellicht is minder hier juist de oplossing ;)

Maar fyls opzich zijn wel goeie isolatie oefeningen toch? Maar opzich kan ik het testen indd ..
 
Mja flies zijn leuk, maar zolang je 70kg bankt op 80kg lichaamsgewicht zou ik mijn prioriteit leggen op sterker worden in 'presses' in het algemeen i.p.v. specifieke spiergroepen die hieraan meewerken (borst, schouders, triceps etc). Je kunt van mij aannemen dat je borst, wanneer je 120 kg bankt, een stuk groter zal zijn dan dat hij nu is. Qua krachtstats ben je nu namelijk nog -no pun intended trouwens- een gevorderde beginner zeg maar.
 
Ik snap je.. Wat zou je aanraden voor een borst training aan oefeningen en sets ..
 
Ik heb geen idee wat je huidige trainingsschema is qua dagen (hoe vaak train je en wat train je wanneer etc), maar er valt vrijwel altijd iets te verzinnen. Het gaat erom dat je je lichaam (in dit geval dus je keten aan 'press-spieren' dusdanig uitdaagt om te supercompenseren zonder zoveel te doen dat ze niet tijdig kunnen herstellen. Als je wat meer wil weten over hoe dit proces in zijn werk gaat zou je bijvoorbeeld dit artikel eens kunnen lezen: [Link niet meer beschikbaar]

Als je hier je trainingsdagen neerplempt kan ik wel even een voorbeeldje voor je maken :)
 
Momenteel blijf ik met borst erg hangen.. Bankdrukken: 67,5 à 70kg
Db chest press: 28 kg per arm
Flys: 3x10x 60lbs
Dippen: 3x10x 15KG gewicht aan me hangend..
Gaat vooral om de db chest press.. Ik probeer hoger meer te eten etc lukt niet blijf hangen.. Heeft iemand tips en zijn dese stats opzich logisch?

Hoe lang train je al, welk systeem gebruik je en hoe is je verdeling in spiergroepen per week en hoe bouw je op in je benchpresses?
De verhouding dumbell press en benchpress die je hebt is vrij normaal.
 
Hoe zit het met de verhoudingen borst en de andere spieren?
 
Meer en vaker squatten...
 
maandag borst:
3sets 12-10-8 (65,67.5,70kg) kg bdrukken
3sets 8-8-8 (28,30,30 kg) dumbell press
3sets 8-8-8 (15kg dippen)
3sets 10,10,8 flys (50 lbs, 60lbs, 60 lbs)
incl triceps 2 oefeningen

dinsdag rug:
3sets 12-10-8 cable machine back row (50, 54, 59kg)
3 sets 10-8-8 optrekken (bicep. dichtbij methode)
3 sets 12-10-8 (26, 28, 30 kg) dumbell rows
3 sets hyperextension 15,12,10 langzaam zonder gewicht maar voel hem goed
incl biceps 2 oefeningen

woensdag rust

donderdag schouders:
3sets 12-10-8 Dumbell shoulder press (20,22,24 kg)
3 sets 12-10-8 2 dumbeel side raise (6,7,8 kg) per hand:)
3 sets upright row pas mee begonnen dus experimenteren emt gewicht

vrijdag
3 sets bovenbeen 12,10,8 (64,78, 91 kg)
3 sets calf reaises (alleen eigen lichtaamsgewicht)
3 sets leg press (weer opbouwen vanwege nieuwe sportschool)

zaterdag: buikspieren (o.a. crunches, planken, leg raises)

voor zover even dit..
 
heb je al nieuwe oefeningen geprobeerd en al geprobeerd het aantal setjes te veranderen.

voor de rest kan je nog proberen een tijdje triceps goed te trainen, vergeet niet dat die een hoop meehelpen het gewicht omhoog te brengen. mschn na een tijdje kan je met sterkere triceps meer gewicht aan
 
Hoe lang train je al, welk systeem gebruik je en hoe is je verdeling in spiergroepen per week en hoe bouw je op in je benchpresses?
De verhouding dumbell press en benchpress die je hebt is vrij normaal.

ik train nu 2 jaar, 1 jaar was echt alleen met apparaten.
nu sinds 1 jaar echt de grote oefeningen gaan aanpakken.
train 5x per week elke dag andere sg
 
Negatief drukken ( mits je een spotter hebt) en triceps sterker maken idd
 
Gebruik je een spotter? Hoeveel setjes doe je al voordat je voor je zwaarste gaat? Hoeveel oefeningen doe je voor borst?
 
ik train nu 2 jaar, 1 jaar was echt alleen met apparaten.
nu sinds 1 jaar echt de grote oefeningen gaan aanpakken.
train 5x per week elke dag andere sg

Het lijkt mij verstandig om een ander schema te volgen waarbij je niet alle spiergroepen 1 x per week belast.
 
ik train nu 2 jaar, 1 jaar was echt alleen met apparaten.
nu sinds 1 jaar echt de grote oefeningen gaan aanpakken.
train 5x per week elke dag andere sg

Zoals Rain al aangeeft.
Een hogere trainings frequentie per spiergroep, dus elke spiergroep gemiddeld meer dan 1x per week zal verstandig zijn en je absoluut helpen meer kracht en massa te bouwen.
Je kan dan denken aan een 3 daagse split en door tellen of een UB-LB en eventueel door tellen of 4 dagen per week gaan trainen. Diverse opties mogelijk.
 
Negatief drukken ( mits je een spotter hebt) en triceps sterker maken idd
Triceps train ik wel goed hoor, ook dippen ga ik nu zwaarder 20 kg hangende aan me
 
en met de press oefeningen heb ik indd altijd een maatje 3 sets gedaan endan probeer ik de zwaarste
 
Negatief bank drukken word ik echt sterker van in m'n chest, gewoon 10% boven je 1rep gaan zitten en dat 8/10 x goed negatief drukken
 
3x per week banken

dan gaat het wel omhoog.
 
Back
Naar boven