Fitness Seller

VB Full Body - Serieus hulp nodig.

Bezoekers in dit topic

Dan kies je er 2, en zorg je dat biceps zowiezo altijd terugkomt als je die training maar 1 x per week doet.

Maandag
BB curl/Dips

Woensdag
Calf Raise/Leg Curl

Vrijdag
Upright Row/Farmer walk

MAandag
Bulgarian Squat/Lunges

Woensdag
Curl en whatever..
 
Kan ik Squats ook afwisselen met Leg press ipv Bulgarian Squats etc?

Ook die combinatie van extra oefeningen gewoon elke keer aanhouden neem ik aan? Anders vergeet je op een gegeven moment wat je moet doen
 
Als jij dat wil kan het ja.. niks moet alles mag. Het is btw geen wereldramp als je 2x per week je biceps traint hoor.
 
Dat probeerde ik ook duidelijk te maken, dat ik biceps en triceps 2x per week wil trainen.

Met mn huidige split doe ik het ook, ik begon met 1x per week maar toen zat er totaal geen beweging in. Maar gooi ik bi en tri er elke training in + kuiten/schouders/traps (af en toe), dan heb ik weer té veel? Someone shoot me
 
dan doe je dat.. elke training bi + tri en dan kuiten/schouders/traps eentje kiezen per training zodat je die zowiezo 1x per week doet.
 
Kan ik Squats ook afwisselen met Leg press ipv Bulgarian Squats etc?

Nee.. je moet unilaterale oefeingen doen. Zeker voor je LB, anders krijg je vroeg of laat blessures en je ab en adductors worden dan gebruikt.
 
Nee.. je moet unilaterale oefeingen doen. Zeker voor je LB, anders krijg je vroeg of laat blessures en je ab en adductors worden dan gebruikt.

Right, en dat betekent? :)
 
Bijv. pistols, one leg squat etc.
 
OF one legged leg press :p Dus dan kan ie alsnog die leg press doen :p
 
mwa.. ik denk dat je ab en adductors dan nauwlijks belast worden.
 
mwa.. ik denk dat je ab en adductors dan nauwlijks belast worden.

Daar kan je gelijk mee hebben dat weet ik niet, daar wil ik me niet over uitlaten. Ik doe ook amper unilateral werk, zou het wel moeten doen als ik dat zo lees.
 
Het is zowiezo ook goed voor stabilisatiegevoel enzo



en nog steeds geen karma verdomme
 
1
squat
rows
benchpress
chins
military press
bb curls

2
deadlift
rows
benchpress
chins
military press
dips

Extraatjes die ik dan over de dagen verdeel:
side raises
shrugs
calve raises

Alles 3x8, niet tot failure uiteraard, alle oefening vaak varieren (db, bb, etc.)



Is dat een goed FB schema om mee te beginnen?
 
Laatst bewerkt:
moeten er geen incline oefeningen voor borst in het schema? Of doe je dat op training 2?
 
Ben je nou nog bezig :p Ik vind ook dat je repranges btw moet afwisselen. En een incline oefening moet doen.

Ene x 5x5/4x8/5x6/10x3/3x12/2x15 etc...
 
Ik ben nog altijd bezig, je doet het goed of je doet het niet he ;) Ik begin er pas over 3 weken mee, gewoon netjes m'n 6 weken split afmaken.

Incline valt uiteraard onder de variatie van m'n benchpress. (incline, flat, db press etc.)

Ik neem aan dat het er voor de rest dus goed uitziet?

En inderdaad, de repranges wissel ik ook af, was dat nog vergeten te vermelden.
 
ja.. perfect.. ga trainen nu ;)
 
Thanks bra
 
Ik begin me nu als een whiney bitch te voelen maar ik wil toch nog wat vragen..

- Als met een splitschema 1x per week een spier trainen 'genoeg' is? Is 3x per week benen/rug/borst dan niet te veel?

- Heb je je tweede training niet te veel spierpijn van training 1 dat je niks kan tillen?
 
Ik mag hopen dat je je volume aanpast op het aantal trainingen.

Als je normaal 4 oefeningen doet voor borst (ik zeg maar wat) dan hoop ik toch echt van harte dat je begrepen hebt dat je niet 3x per week 4 borstoefeningen gaat doen! :eek: !! (12 oefeningen!!! voor borst in de week, maal 3 sets = 36 sets per week voor borst! :eek: ! ) dat is idd wat veel. ;)

Volume altijd aanpassen aan de frequentie. pak je bij een split waarbij je maar 1 keer per week een spiergroep traint 3 oefeningen, pak je nu bij je fullbody per training maar 1 oefening Zelfde volume, maar dan uitgesmeerd over 3 trainingen. (Gaat soms niet helemaal op, soms kan je wel een oefening meer of minder doen, maar het is een goede houvast als je een schema maakt.)

voorbeeldje:
Van 5x5 benchpress als enige borst oefening in een training herstel je sneller dan 5x5 bench, 3x10 db flyes, 3x8 incline db press, 2x8 cable crossovers bij elkaar in een training. ;)
Daarom kan je in een fullbody schema vaker diezelfde spiergroep trainen.
 
Back
Naar boven