AndroidHealthClinic

Vechten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nickvdt

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 sep 2007
Berichten
52
Waardering
1
Hey,

Ontwikkel je ook spieren als je vecht of gewoon voor een tijd traint tegen een bokszak ofzo?
 
Als je daarvoor niets gedaan hebt met specifiek je bovelichaam qua sport denk ik wel. Het is alleen niet de meest effectieve manier om spiermassa te winnen en je zult er zeker niet huge van worden.
 
Nee spieren hebben weerstand nodig om te groeien. De enige weerstand die je hebt bij stoten is lucht dus reken zelf maar uit.
 
Nee spieren hebben weerstand nodig om te groeien. De enige weerstand die je hebt bij stoten is lucht dus reken zelf maar uit.

Weerstand is er genoeg op het moment dat je de zak raakt. Bovendien zet je wel degelijk explosief kracht om zo snel mogelijk te slaan.
 
Je bouwt inderdaad spieren op, maar op een heel andere manier dan bij krachttraining. Bij vechtsporten worden ze eerder lang en slank, bij krachttraining kort en dik. Massaverschilletje.
 
spieruithoudingsvermogen ontwikkel je er wel mee
 
als het jou om het vergroten van je spiermassa gaat dan zal ik het op de 'normale' manier doen en lekker gaan trainen!

Tegen een zak aan slaan lijkt me extreem slecht voor je gewrichten! Niet dat ik er veel vanaf weet, maar die schok lijkt me toch niet goed telkens, kan je beter een soepele constante beweging maken
 
Met wat aanleg wel. Toen ik alleen bokste behield ik toch 6 kilo spiermassa die ik over hield van kt. Soomigen mensen die boksen komen echter niks aan, verschild per persoon
 
Weerstand is er genoeg op het moment dat je de zak raakt. Bovendien zet je wel degelijk explosief kracht om zo snel mogelijk te slaan.

Als je de zak raakt? Je denkt toch niet werkelijk dat dat genoeg stress in de spieren veroorzaakt om een groei impuls te geven?

Vraag een serieuze vechtsporter eens voor de grap hoe 'makkelijk' het is om naast de vechttraining massa te ontwikkelen.
 
vooral schouders en rug maar huge wordt je er niet van zoals iemand anders ook al zei.
 
Is denk meer voor uithoudingsvermogen van de spieren.
 
je spieren worden daar alleen niet groot van .
 
Hangt ervanaf tegen wie, na het vechten zou je in je rolstoel serieuze armen kunnen krijgen :p
 
Hey,

Ontwikkel je ook spieren als je vecht of gewoon voor een tijd traint tegen een bokszak ofzo?

nee,je moet zwaar trainen als je massa wil bouwen.als je licht traint gaat het al moeilijk.dus laat staan alleen boksen.
 
Ik denk vooral je kuitspieren van het constant heen en weer bewegen :P Voor de rest zal het als massatraining niet veel zoden aan de dijk zetten. Wel goed voor cardio.
 
Back
Naar boven