AndroidHealthClinic

Vechtsport met als doel meer zelfvertrouwen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Para

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
17
Waardering
0
Hey :cool:

Ik dacht persoonlijk aan boksen (franse of engelse ?).
Aangezien je leert schaduw boksen en zo je prestaties bekijkt en jezelf.
(naarmate ze mooier (moves) en beter worden = meer zelfvertrouwen)


Het is zeker niet de bedoeling om het op straat te gebruiken,integendeel!
Wie zou mij kunnen helpen AUB ? :p
Ga zowizo proeflessen volgen !

Greetz.
 
Ga gewoon naar een boksschool en leer de technieken zou ik zeggen. Waar wil je dat wij je mee helpen? Kun je je vragen iets specifieker formuleren?
 
Laat je kop verbouwen, misschien helpt dat voor meer zelfvertrouwen...
 
ik zou aan aikido denken.

Bij een full-contact gevechtsport wordt je direct op je plaats gezet en weet je dat je kan verliezen. Niet zo goed voor zelfvertrouwen.

Bij aikido hangt de sfeer dat je iedereen aankunt zonder problemen en aangezien bij al je moves iedereen meegaat blijf je in dat wereldje verkeren, zolang je niet echt getest wordt.
 
ik zou aan aikido denken.

Bij een full-contact gevechtsport wordt je direct op je plaats gezet en weet je dat je kan verliezen. Niet zo goed voor zelfvertrouwen.

Bij aikido hangt de sfeer dat je iedereen aankunt zonder problemen en aangezien bij al je moves iedereen meegaat blijf je in dat wereldje verkeren, zolang je niet echt getest wordt.
aikido is leuk, maar wordt echt niet overal gegeven, ik zou gewoon zoals je zegt proeflessen nemen, en kijken waar de sfeer goed is, als je, je daar thuisvoelt kun je altijd nog inschrijven, good luck iig
 
Bij een full-contact gevechtsport wordt je direct op je plaats gezet en weet je dat je kan verliezen. Niet zo goed voor zelfvertrouwen.

Ba, veel sparren leidt toch ook tot zelfverzekerheid.
 
Ba, veel sparren leidt toch ook tot zelfverzekerheid.

niet iedereen wil veel sparren, sparren is erg confronterend met hoe goed of slecht je echt bent, nefast voor het zelfvertrouwen als dat negatief uitvalt, en niet iedereen heeft genoeg aanleg om ook maar iets te bereiken in een full-contact sport.

In een no-contact sport maakt dat niet uit.
 
Van waar ben je? Mss ook belangrijk om te zien welke opties je hebt.
 
Wat is het verschil tussen frans en engels boksen? ???
 
frans boksen is savate, quasi gelijk aan kickboksen maar dan met een harde schoen, en dus schop je met je voet ipv je scheenbeen zoals bij muay thai.
 
niet iedereen wil veel sparren, sparren is erg confronterend met hoe goed of slecht je echt bent, nefast voor het zelfvertrouwen als dat negatief uitvalt, en niet iedereen heeft genoeg aanleg om ook maar iets te bereiken in een full-contact sport.

In een no-contact sport maakt dat niet uit.

weten dat je wat kan incasseren kan ook helpen voor je zelfvertrouwen.

het verschilt gewoon per persoon welke sport je je goed bij voelt en ook waar je je zelfvertrouwen vandaan haalt. :)
 
weten dat je wat kan incasseren kan ook helpen voor je zelfvertrouwen.

en weten dat je niet kan incasseren dus niet...
Dus mijn punt blijft
 
idd, gewoon kijken of hetgeen wat je ziet bevalt, en dan kan je altijd nog een proefles nemen.
Ik denk niet dat het erg veel uitmaakt of je nu aan krachttrainen of vechtsporten doet, als je resultaat boekt krijg je sowieso een zelfvertrouwen boost
 
mma en krav maga..... dan he je naar mjn mening de 2 meest brute sporten
 
mma en krav maga..... dan he je naar mjn mening de 2 meest brute sporten
misschien schrikt hij hier juist van, hij heeft weinig zelfvertrouwen(blijkbaar), lijkt me dan niet verstandig om hem meteen in het diepe te gooien(of juist wel:p)
 
Je hoeft niet gelijk te sparren als je dat niet wil bij een boksschool. Leef je eerst uit op de stootzakken en boksballen om een goed techniek aan te leren. Daarna oefeningen met een maatje om te leren blokken en ontwijken en dan pas eventueel sparren.
 
Tis niet dat ik super weining zelfvertrouwen heb ...
Als een onbekende tege mij praat kan ik een normaal tof gesprek voeren zonder te stotteren ofzo.
Faalangst, zodus ..

Zit op kot in Geel (provincie antwerpen) en ben afkomstig van Leuven.
Zodus rond die buurten.
Desnoods wat verder, heb een auto.


Full contact lijkt mij hard en dat mag ik zeker wel worden.
Of ik verlies of win, maakt niet uit !
Zolang ik mij 300% geef en nooit stop met een stom excuus.
 
Back
Naar boven