XXL Nutrition

Vechtsport ondersteunend schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dawg3

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 jul 2005
Berichten
278
Waardering
2
Hallo,

Ik heb me sinds kort ingeschreven op dit forum.
Ik heb een tijdje aan BB gedaan en goed op mijn schema gelet en zware oefeningen gedaan, maar hierdoor krijg ik logge spieren.

Heeft iemand ervaring met een specifiek schema dat bijv. kickboxen ondersteunt?

Het punt is ik ben 1.88m lang en weeg 64 kg. Er mag dus wel wat bij. Ik weet hoe je een een bodybuilding dieet moet opstellen, kalorieen en shit ik weet t allemaal, maar ik wil dit combineren met kickboxen.

Kan ik gewicht aankomen als ik drie keer in de week kickboks en daarnaast gewichtstraining doe en hoe zit ik dan met mijn eetschema? Moet ik dan bijv. ipv 500 kcal boven me normale verbruik 1000 kcal nemen?

Of lijkt het jullie met mijn stats onmogelijk om OOIT te gainen terwijl ik drie keer per week zware kickboks training doe?

Bij voorbaat dank.
 
O ja

En wat voor reps/sets kan ik t beste gebruiken?

Ik heb gehoord meerdere reps met meerdere sets voor "langere spieren" maar kom ik met die oefeningen wel aan of train ik dan alleen voor definitie?
 
Dawg3 zei:
Hallo,

Ik heb me sinds kort ingeschreven op dit forum.
Ik heb een tijdje aan BB gedaan en goed op mijn schema gelet en zware oefeningen gedaan, maar hierdoor krijg ik logge spieren.

Heeft iemand ervaring met een specifiek schema dat bijv. kickboxen ondersteunt?

Het punt is ik ben 1.88m lang en weeg 64 kg. Er mag dus wel wat bij. Ik weet hoe je een een bodybuilding dieet moet opstellen, kalorieen en shit ik weet t allemaal, maar ik wil dit combineren met kickboxen.


Kan ik gewicht aankomen als ik drie keer in de week kickboks en daarnaast gewichtstraining doe en hoe zit ik dan met mijn eetschema? Moet ik dan bijv. ipv 500 kcal boven me normale verbruik 1000 kcal nemen?

Of lijkt het jullie met mijn stats onmogelijk om OOIT te gainen terwijl ik drie keer per week zware kickboks training doe?

Bij voorbaat dank.



en ik maar denken dat je dat allemaal wist
 
Wat je in elk geval verkeerd doet is je voeding. Het kan nooit zo zijn dat 1000 kcal je normale verbruik is, zeker niet bij je lengte en je sportbelasting. Als je wilt aankomen moet je minimaal op 3000 kcal zitten lijkt me. Als je vind dat je te hard groeit zul je je voeding moeten terugschroeven, gewoon op gevoel.
 
O00o we hebben een wijsneus in da house ;)

Ik weet hoe t met traditionele BB zit en voeding alleen niet als je andere activiteiten er naast gaat doen zoals kickboxen en wat voor schema je dan moet doen.. heel wat anders..

Naja wiseguy.. Ga je nog een nuttige reply geven bijvoorbeeld een trainingsschema want aan jouw post heb ik ook geen **** natuurlijk.
 
Yo Leophyte bedankt voor je reply

Ja dat weet ik ik bedoelde 1000 boven me normale verbruik ;)

Ik denk voor standaard BB als volgt:

iig 40x me lichaamsgewicht kcal en dan verhoudingen van 40/30/30 en daarop me dieet afstemmen, maar aangezien ik martial arts zo kickass vind kan ik dat niet combineren met normale BB en lage reps en zwaar gewicht

Dus als ik kickbox verbruik ik heel veel energie maar ik wil er ook ripped uitzien, maar ook niet te mager.. Dus wat voor dieet zou ik dan moeten gebruiken om mijn kickboks activiteiten te ondersteunen en wat voor oefeningen zou ik hiernaast het beste kunnen doen en hoeveel sets e.d. voor kracht explosiviteit e.d.
Daar heb ik nl geen ervaring mee
 
Ik denk dat je gewoon kunt eten volgens de regels van het BB-en en aangezien je ripped wilt blijven, ga dan maar gewoon 's 500 kcal boven je behoefte zitten en kijk wat er gebeurt.
Als je op explosiviteit wilt trainen, hou dan de Powerlift-sectie in de gaten.
Een power-oefening bestaat meestal uit ongeveer 6 tot 8 sets van 2 á 3 herhalingen (op ongeveer 60% van je 1 RM), waarbij je de concentrische beweging heel explosief, en de concentrische gecontroleerd uitvoert, met daartussen een rustmoment (halve seconde ofzo), bij bankdrukken laat je dan de halter even rusten op je borst.
 
Laatst bewerkt:
Yo Leophyte

Thx ik zal s uitproberen wat je heb gezegd!
Ik heb nl hele internet afgezocht op ondersteund schema voor vechtsport maar niks nuttigs kunnen vinden
 
Dawg3 zei:
O00o we hebben een wijsneus in da house ;)

Ik weet hoe t met traditionele BB zit en voeding alleen niet als je andere activiteiten er naast gaat doen zoals kickboxen en wat voor schema je dan moet doen.. heel wat anders..

Naja wiseguy.. Ga je nog een nuttige reply geven bijvoorbeeld een trainingsschema want aan jouw post heb ik ook geen **** natuurlijk.

die 'wijsneus' heeft 3150 posts
en jy 5..
:stupid:
ojaa srry dit is natuurlijk ook geen nuttige reply
 
interesseert t mij nou dat die gast 3 miljoen posts heeft en pro bodybuilder is, enige waar ik om vraag is nuttige informatie!

als je niks nuttigs te melden heb ken je beter opzouten

idd geen nuttige reply van jouw steebz, opmerkzaam van je.. niet al je hersenen in die spierballen van je ;)
 
yo chil dawg drie..nogmaals soory, veel plezier verder op t forum noob, je maakt iig goede entree :thumbs:
 
Laatst bewerkt:
Waarom zit je dit topic nou weer te vervuilen? De TS heeft immers wel gelijk, jullie voegen allebei geen drol toe aan dit topic, net als ik nu.
 
a1s zei:
Waarom zit je dit topic nou weer te vervuilen? De TS heeft immers wel gelijk, jullie voegen allebei geen drol toe aan dit topic, net als ik nu.

Die was wel humor :)

Verder nog mensen met info??
 
kickboksen + krachttraining

hey dawg3, Ik doe zelf ook aan kickboksen en daarbij krachttraining. Het is zeker wel mogelijk om spiermassa aan te komen hoor! dit zal uiteraard wel langzamer gaan dan wanneer je niet van zulke intensieve conditietrainingen doet. op www.bodybuilding.com vind je onder het kopje sport specific een aantal artikelen over krachttraining bij bij. boksen en mma. denk dat je daar wel wat aan hebt!

groeten Andries
 
als je voor/tijdens de kickboxtraining even veel calorieen eet als je gaat gebruiken lijkt me dat je er niet door zult afvallen
 
Hou er wel rekening mee dat het lichaam goed moet kunnen herstellen om te groeien/zwaarder te worden, ondanks dat je de verbrande calorien weer aanvult met extra eten! Luister naar je lichaam en kijk hoe het reageert. Het blijft altijd moeilijk om te combineren. Wi je gewoon echt serieus aankomen, drope het boxen ff en ga voor veeel eten, zwaar trainen en voora veel rust!
 
Yo biches!

Thx voor de goeie informatie alle posters die nuttigs hebben gepost.
Ik denk dat ik er nu wel uitkomt :)

Holleerrrr!!!
 
Wtf 64kg met 1,88 :eek:

Je kan gewoon alles doen gewoon snel en explosief trainen met korte pauzes.
 
En ander forum met een goed topic over een mma schema:
[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven