XXL Nutrition

Sticky Vechtsport Random Hangout Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zondagochtend is het Tony Time!
 
Huis vol 19dec 🤭


Screenshot_20201213-164805_Chrome.jpg
 
Zou Rico misschien toch nog een goede kans hebben gehad na die 2 knockdowns in zijn partij tegen Hari? Als Hari leeg is en een tik terug krijgt is het eigenlijk afgelopen.
Geen vechtershart, misschien door gebrek aan vertrouwen en angst verder vernedert te worden.
 
Ik geef Glory niet graag complimenten (ben een echte mma man geworden) maar dit waren wel mooie fights. Vooral ook die halve finale in dat toernooi tussen die Fransoos en die Kroaat!
 
Zou Rico misschien toch nog een goede kans hebben gehad na die 2 knockdowns in zijn partij tegen Hari? Als Hari leeg is en een tik terug krijgt is het eigenlijk afgelopen.
Geen vechtershart, misschien door gebrek aan vertrouwen en angst verder vernedert te worden.

tijdperk van Badr is al een tijdje voorbij ,we zitten nu in het vacuum van middelmatige HW vechters en dat zal ook wel
een tijdje zo blijven,jammer van al die "Rico"fans " dat ze niet weten (want ze kijken pas naar kickboksen sinds Rico lol)
wat een puur talent Badr was,en ja ik weet dat er heel wat schroefjes los zitten in zijn hoofd maar wow wat een
talent was die kerel ,eeuwige zonde dat dit nooit tot volle wasdom is gekomen ,zonder dit soort pure talenten met de x factor is het HW kickboksen ten dode opgeschreven ,Rico heeft bij veel echte kenners allang niet meer de gunfactor wegens teveel acteren als de ideale schoonzoon en wannabe bn'r spelen en die x factor heeft hij nooit gehad,zeg maar tegen welke echte topper hij iets uitzonderlijks heeft laten zien ,en nee die opgeblazen Belg is geen echte topper ,nog niet misschien ,
dat probeert Glory en de media er van te maken ,ik moet er alleen minzaam om lachen ,
nee geef mij maar die loco's en bad boys ,ik zorg dan wel dat ik ze niet tegenkom in een nachtclub
 
tijdperk van Badr is al een tijdje voorbij ,we zitten nu in het vacuum van middelmatige HW vechters en dat zal ook wel
een tijdje zo blijven,jammer van al die "Rico"fans " dat ze niet weten (want ze kijken pas naar kickboksen sinds Rico lol)
wat een puur talent Badr was,en ja ik weet dat er heel wat schroefjes los zitten in zijn hoofd maar wow wat een
talent was die kerel ,eeuwige zonde dat dit nooit tot volle wasdom is gekomen ,zonder dit soort pure talenten met de x factor is het HW kickboksen ten dode opgeschreven ,Rico heeft bij veel echte kenners allang niet meer de gunfactor wegens teveel acteren als de ideale schoonzoon en wannabe bn'r spelen en die x factor heeft hij nooit gehad,zeg maar tegen welke echte topper hij iets uitzonderlijks heeft laten zien ,en nee die opgeblazen Belg is geen echte topper ,nog niet misschien ,
dat probeert Glory en de media er van te maken ,ik moet er alleen minzaam om lachen ,
nee geef mij maar die loco's en bad boys ,ik zorg dan wel dat ik ze niet tegenkom in een nachtclub

Alleen maar mooi dat zijn talent nooit volledig is benut. Stel je die attitude dan eens voor.
Dit hele tijdperk is niks betreft kickboksen nee, het tijdperk dat Hari nog gewoon Hari werd genoemd en niet Badr (zover ik weet noemden we Aerts ook nooit "Peter"). Ik vond het wel altijd mooi dat Big Mike ook nooit de naam Rico uit zijn strot kreeg maar altijd "die Rico".
Op zich is de vechtsportliefhebber nog wel verwend dat we jaarlijks een mooie bokspartij hebben met een paar toppers met een eigen karakter en dat UFC goed is opgeklommen terwijl K-1 doodbloedde. Overlapt elkaar mooi.
 
tijdperk van Badr is al een tijdje voorbij ,we zitten nu in het vacuum van middelmatige HW vechters en dat zal ook wel
een tijdje zo blijven,jammer van al die "Rico"fans " dat ze niet weten (want ze kijken pas naar kickboksen sinds Rico lol)
wat een puur talent Badr was,en ja ik weet dat er heel wat schroefjes los zitten in zijn hoofd maar wow wat een
talent was die kerel ,eeuwige zonde dat dit nooit tot volle wasdom is gekomen ,zonder dit soort pure talenten met de x factor is het HW kickboksen ten dode opgeschreven ,Rico heeft bij veel echte kenners allang niet meer de gunfactor wegens teveel acteren als de ideale schoonzoon en wannabe bn'r spelen en die x factor heeft hij nooit gehad,zeg maar tegen welke echte topper hij iets uitzonderlijks heeft laten zien ,en nee die opgeblazen Belg is geen echte topper ,nog niet misschien ,
dat probeert Glory en de media er van te maken ,ik moet er alleen minzaam om lachen ,
nee geef mij maar die loco's en bad boys ,ik zorg dan wel dat ik ze niet tegenkom in een nachtclub
Tering het was nog vroeg zie ik, maar leestekens juist gebruiken is niet zo moeilijk toch.
 
Tering het was nog vroeg zie ik, maar leestekens juist gebruiken is niet zo moeilijk toch.

zal ik ff Badr langsturen voor wat corrigerende tikken ,wijsneus
 
Niet helemaal eens met Vieze jij . Ik vind Rico een hele goede vechter. Erg basic en leunend op zijn fysiek; dat wel. Was hij dominant geweest in het k1 tijdperk? Waarschijnlijk niet. Maar hij had zeker een rol van betekenis gespeeld. Men vergeet vaak voor het gemak dat er in de K1 tijden ook zat "cans" waren. Tuurlijk; Aerts/Hoost/Bonjasky/Schilt/Hug/Feitosa/Hari, stuk voor stuk beesten. In zo'n "finale 8" stonden echter ook altijd gasten als Le Banner (nee, absoluut geen topper, gewoon sterker en buffer dan de rest)/Musasi/etc. En zo goed waren bijv. Hunt en Sefo ook helemaal niet. Fatty's met een harde stoot en kin ja, maar in die zin echt niet veel meer dan bijv. een Lazaar van nu. Echter, vooral de manier waarop alles gepresenteerd werd was gewoon leuker en beter.

Ook totaal niet eens over Ben Saddik overigens. Een geweldige vechter, zeker gezien al zijn gezondheidsproblemen. Voor zijn size nog best atletisch ook. Ik vind dat vergelijken qua skills soms wel een beetje raar. Toen Badr Aerts compleet vernietigde was Aerts stukken ouder dan Badr nu. Tuurlijk, er is een verschil tussen een actieve vechter van 40 of iemand van 36 die net uit de bak komt, maar wie is dat schuld?

Trouwens, ik schaar Rico niet in het rijtje Aerts/Hoost/Schilt/Hari hoor. Ik vind het echter ook onterecht dat mensen doen alsof hij geslacht zou worden. Hij is toch wel een behoorlijk stukje groter/buffer dan de eerder genoemde mannen en als je zag wat voor een moeite die soms hadden met skilloze massamonsters als Sapp/Le Banner/etc. dan denk ik dat ze ook wel moeite zouden hebben met de size, kracht en prima basics van Rico (en zijn cardio).

Ik denk trouwens dat k1 in deze tijd ook minder succesvol zou zijn. In mijn beleving zijn 3x3 kickboks rondes zelden tot nooit mooier dan 3x5 mma (waarbij kickboxen ook nog veel vaker stil ligt door clinches en/of 8 tellen), maar dat kan ook door mijn judo achtergrond komen. Sowieso, alles is nu minder succesvol. Elke 40+er heeft vroeger sterkste man van de wereld gekeken met kerst zo'n beetje. Tegenwoordig weet echt niemand wie Licis of Novikov is. Met internet, miljoenen zenders op tv, etc. zullen mensen echt niet meer zo snel "voor een vechtsport toernooi gaan zitten". Wij huurden vroeger de k1 videobanden/dvd's en keken hem met een doos pizza en een fles cola, prachtige tijden. Echter, toen zaten we niet op internet, dus de uitslag wisten we niet en iets soortgelijks hadden we nog nooit gezien. Times change man...
 
Niet voor te stellen inderdaad, dat ik de K-1 uitslag nog niet wist en moest wachten tot het op Eurosport werd uitgezonden. Mooie tijden. :D

Dat tijden veranderen betekend vaak weinig goeds. Formule 1, voetbal, Strongman, het is er allemaal niet leuker op geworden. We gaan nu het nieuwe tijdperk in dat vechters na een paar partijen al voor een titel willen vechten, daarna het liefst tegen een bekende youtuber of Mayweather en daarna weet je niet meer of ze nu wel of niet door willen gaan. Ik heb helaas zo vaak een andere voorkeur voor dingen dan de mainstream mensen, dus hier word ik echt niet warm van.
Gelukkig blijft er nog wel genoeg over maar hopelijk kunnen we favoriete vechters nog regelmatig zien en ook graag iets meer dan 1x per jaar.

Wel vind ik le Banner veel meer dan skilloos, past niet in het rijtje van Sapp. De Sapp tegen Hoost, prima die had ik wel vaker willen zien. Maar zoals in moderne tijden, er mee stoppen zodra je binnen bent is gewoon een rotte appel voor de sport geweest.
Als ik dan aan massamonsters denk dan zou ik eerder Schilt erbij zetten die het te danken heeft aan zijn enorme voordeel aan lengte/massa. Natuurlijk wist hij dat prima te gebruiken en heeft hij zijn lichaam helemaal benut, maar le Banner deed dat ook op zijn eigen wijze en vond hem een parel voor de sport en Schilt eigenlijk helemaal niet. Banner is de eerste die ik op het lijstje zet in een ultiem K-1 fantasy toernooi. Schilt zou ik er liever niet bij hebben.

Prime Aerts, Banner, Hoost, Hug, Bonjasky, Hari, Cikatic, Greco zou een leuk toernooitje zijn.
 
Ray Sefo deed op het einde mee als invulling en leek ook niet meer echt te komen om te winnen maar zou nooit zijn masterclass tegen Yvel vergeten.
Die stond toch bekend als een van de betere staande vechters maar had in K-1 echt helemaal niks te zoeken. Ook Don frye kreeg eens zo'n pak rammel van Le Banner.


@ 7:25 :roflol:
 
Laatst bewerkt:
Mwah, ik kon Schilt wel waarderen. Mooie karate techniek. Niet heel vloeiend en natuurlijk gebruik maken van zijn size, maar die snoeiharde knieën en jabs waren toch wel mooi om te zijn. Meningen verschillen I guess... Als je een "fantasy toernooi" lijst maakt, moet je eigenlijk altijd mensen uit dezelfde tijd neerzetten. Hoewel sporten er idd niet mooier/leuker op worden, gaat alles vaak wel sneller/harder. Kijk alleen maar naar size bijvoorbeeld. Een Rocky Marciano zou helemaal gesloopt worden door een prime Joshua. Niet omdat ie de betere boxer was, maar ze zouden tegenwoordig niet eens in dezelfde gewichtsklasse zitten. Een prime Johan Cruyff zou amper meekomen in de Jupiler League nu. Te klein, zwak, langzaam etc. Tuurlijk, als legendes nu geleefd hadden (en dus onder dezelfde condities geleefd/getraind hadden); wie weet?

Verder helemaal met je eens. Waarom hebben in vredesnaam mannen als Joshua, Parker, Wilder, Fury en Andy Ruiz jr. amper tegen elkaar gestaan. Gezeiks met die kutbonden en "can fights". Ik ben een enorm fan van Fury, ik vind het een geweldige bokser, dus als hij vecht kijk ik sowieso. Maar bijv. tussen Klitschko en Wilder 2 zitten 4 mannen waar ik nog nooit van heb gehoord. Geen idee waarom?

Vieze jij : ik heb oprecht geen zin om goede tov matige partijen van Sadik en Le Banner op te zoeken. Ieder zijn mening. Ik ben zelf een judo trainer en coach, maar toen ik wedstrijden deed was ik zwaargewicht. Iedereen zei altijd "jullie zijn langzaam, lomp, etc.". Ik zei altijd "kom maar randori (sparren)". Tuurlijk ziet shit er vaak niet flashy uit aan 2m05 en 125+kg. Echter, Jamal heeft enorme power, goede verdediging en veel heart. Om een voorbeeld te geven; een groot deel van zijn partijen 2012-2013 waren letterlijk tussen chemo kuren door (hij heeft 2x schildklierkanker gehad). Beetje zelfde als Onslow zei over Schilt. Ik snap dat je er minder groot naar kijkt, maar je kan niet verwachten dat iemand van 125kg beweegt als iemand van 100kg (tenzij Tyson Fury trouwens). Als je het zo bekijkt, dan is elke zwaargewicht kut. Je moet de technieken qua flashyness, snelheid etc. van Peter Aerts ook niet vergelijken met Giorgio Petrosyan. Echter, er is ook nog zoiets als impact, kin, etc. Ik snap je mening wel hoor, ben het er alleen niet helemaal mee eens, ook deels door mijn eigen ervaring in (vecht)sport.
 
wat is hier dan zo geweldig aan ,is gewoon een vrij beperkte a klasser





skilloos :roflol:,is gewoon een superbokser en heel soepel en snel met zijn trappen en combinaties


Hij had ook nog een slechte kin ook die hij moest compenseren.
Zag er allemaal minder atletisch uit en we hoefden ook geen achterwaartse trap te verwachten maar was natuurlijk niet voor niks een grote publiekslieveling. Nam er graag een om er een uit te kunnen delen.
 
Jammer dat ze de oude K1 tournooien niet meer uitzenden op tv.
 
ook deels door mijn eigen ervaring in (vecht)sport.

ik wil niet al te lullig doen maar heb zelf alles doorlopen van nieuweling tot a-klasse ,van Denemarken tot Marokko,
heb hoogtepunten en dieptepunten meegemaakt,mensen vernederd maar ben ook zelf weleens vernederd
"hoogtepunt "van dat laatste was wel voor eigen publiek en als opwarmpartij voor een titelgevecht kansloos
verliezen omdat ik absoluut niet in vorm was en niet tegen de druk bestand was


natuurlijk heeft iedereen recht op zijn mening en die van jou respecteer ik zeker maar om Le Banner als skilloos en dan in hetzelfde bericht Ben Saddik als geweldig te typeren is me net een brug te ver
 
Laatst bewerkt:
Hij had ook nog een slechte kin ook die hij moest compenseren.
Zag er allemaal minder atletisch uit en we hoefden ook geen achterwaartse trap te verwachten maar was natuurlijk niet voor niks een grote publiekslieveling. Nam er graag een om er een uit te kunnen delen.
In Japan houden ze ook wel erg van "freaks" natuurlijk. In Pride tijden stond er letterlijk in hun contract dat ze mochten kuren :roflol: Japan is sowieso een land met heel veel contrast, zo ook in de vechtsport wereld. Enerzijds heb je er de "budo code" met eer, etc. Het buigen, respect hebben, etc. Anderzijds hebben ze daar niks liever dan Freakshow fights en gekke (lees; bijna geen) regels. Lekker kuren, soccer kicks tegen het hoofd, totale mismatches, freakshow fights en verkochte fights. Ik ken Ben Spijkers (oud judoka) persoonlijk en die "vocht" in het begin van MMA ook in Japan. Het schijnt (kan ook een lul verhaal zijn overigens :roflol: ) dat hij Erik Paulson (kampioen van toen, later trainer van o.a. Brock Lesnar) liet tappen maar een x bedrag kreeg om door te vechten alsof er niks was gebeurd.
 
Back
Naar boven