MuscleMeat

Sticky Vechtsport Random Hangout Topic

Bezoekers in dit topic

ik wil niet al te lullig doen maar heb zelf alles doorlopen van nieuweling tot a-klasse ,van Denemarken tot Marokko,
heb hoogtepunten en dieptepunten meegemaakt,dus wat dat betreft doorleeft
Was je ook een zwaargewicht? Ik kom uit een andere sport natuurlijk (judo), maar ook op niveau (zeker coachend). Een A klasse vechter is natuurlijk erg goed, maar dan weet jij ook als geen ander dat het er vaak "uitziet alsof je het wel even zou fixen" maar als je iemand "daadwerkelijk in handen hebt", een heel ander spelletje is. Ik zit vaak te kijken naar een WK judo en als bijv. Roy Meyer of Henk Grol dan uit conditie lijkt en even niet aanvalt denk ik ook "kom op man, nu aanvallen, moet toch kunnen". Maar dan denk ik weer terug aan dat Roy mij met één arm ongeveer alle hoeken van de mat liet zien.
 
Dezelfde coaches als vroeger (Passenier, Manaert, Harinck, Schrijber, etc.) zijn voor een groot deel nog steeds actief toch? Als het zo makkelijk zou zijn als iedereen denkt, hadden ze echt al wel een vechter klaar staan om Rico te slopen lijkt me?
 
De eerste partij van Bob Sapp tegen Hoost was een succes. Toen ik hem zag kreeg ik ook een adrenaline kick van jewelste, maar hij vocht toen ook gewoon met een vechtershart. Zou die Sapp hartelijk welkom heten, maar ze hebben het te ver doorgedreven en dachten dat iedereen dit wel kon leveren. Akebono etc. zijn echter enkel voor de cheque gekomen en Sapp na de partijen tegen Hoost ook.
Kan mij ook niet voorstellen dat die Jappen het daarna zo leuk vonden Sapp of Hong man Choi in actie te zien, helemaal gek zouden ze toch niet zijn om door te krijgen dat dit niet echt goed was voor de sport.

Schilt was geloof ik ook helemaal niet zo populair daar, terwijl je met 2.12m ook tot de freaks zal behoren.
 
De eerste partij van Bob Sapp tegen Hoost was een succes. Toen ik hem zag kreeg ik ook een adrenaline kick van jewelste, maar hij vocht toen ook gewoon met een vechtershart. Zou die Sapp hartelijk welkom heten, maar ze hebben het te ver doorgedreven en dachten dat iedereen dit wel kon leveren. Akebono etc. zijn echter enkel voor de cheque gekomen en Sapp na de partijen tegen Hoost ook.
Kan mij ook niet voorstellen dat die Jappen het daarna zo leuk vonden Sapp of Hong man Choi in actie te zien, helemaal gek zouden ze toch niet zijn om door te krijgen dat dit niet echt goed was voor de sport.

Schilt was geloof ik ook helemaal niet zo populair daar, terwijl je met 2.12m ook tot de freaks zal behoren.
Ja maar Schilt was niet gek buff, geen "loose canon" qua vechtstijl en te rustig qua opkomst en shit denk ik. Hoewel ik de "265" limiet in de UFC te laag vind (voor iemand als bijv. Struve een enorm nadeel) ben ik wel blij dat de UFC een limiet heeft. Ten eerste zie je gasten die randje 265 zitten (denk aan bijv. Greg Hardy) al bizar snel gassen, laat staan nog hoger. Ten tweede geloof ik niet dat een getraind vechter 150kg kan/moet wegen. Parttime vechters/parttime bodybuilders/strongman/kroegtijgers zit ik niet op te wachten!
 
ik wil niet al te lullig doen maar heb zelf alles doorlopen van nieuweling tot a-klasse ,van Denemarken tot Marokko,
heb hoogtepunten en dieptepunten meegemaakt,mensen vernederd maar ben ook zelf weleens vernederd
daar schaam ik me niet voor om te zeggen


(bv in Marokko Tko verlies door een hoge trap op mijn hoofd gevolgd door een mooie stoot ,tegenstander was welliswaar
30kg zwaarder en linkshandig maar dat mocht de pret niet drukken)

natuurlijk heeft iedereen recht op zijn mening maar om Le Banner als skilloos en dan in hetzelfde bericht Ben Saddik als geweldig te typeren is me net een brug te ver

Wat deed je er voor en wat had je er voor over moeten hebben om er een echte boterham aan te kunnen verdienen?
Of is het zoals veel talenten, even een periode kijken (en dus even erg fanatiek er tegen aan) of het talent dusdanig is om er helemaal voor te gaan en als dat niet zo blijkt dan houden ze er mee op?
 
Ja maar Schilt was niet gek buff, geen "loose canon" qua vechtstijl en te rustig qua opkomst en shit denk ik. Hoewel ik de "265" limiet in de UFC te laag vind (voor iemand als bijv. Struve een enorm nadeel) ben ik wel blij dat de UFC een limiet heeft. Ten eerste zie je gasten die randje 265 zitten (denk aan bijv. Greg Hardy) al bizar snel gassen, laat staan nog hoger. Ten tweede geloof ik niet dat een getraind vechter 150kg kan/moet wegen. Parttime vechters/parttime bodybuilders/strongman/kroegtijgers zit ik niet op te wachten!

Vind de partijen tussen 155 en 205 het leukst. Daaronder iets te weinig explosief vuurwerk waarvoor ik toch kijk, bij hw wordt juist meer dan de helft al beslist voordat er een druppel zweet is gevallen.
Die Ngannou partijen zijn vaak dan toch teleurstellend, laat zo iemand dan toch weer wat sneller vechten.
 
Was je ook een zwaargewicht?

nee geen echte op mijn lichtst 84 en op mijn zwaarst 87
vaak "uitziet alsof je het wel even zou fixen

daar moet ik je gelijk ingeven ,mensen kunnen ze zich niet voorstellen hoe het is om alleen al in die schijnwerpers
naar de ring te moeten lopen of het moment in de kleedkamer dat je je handschoenen krijgt (totale meltdown lol)
of dat de laatste partij voor jou nu gaat beginnen (hartslag naar 300),de druk van een hoofdpartij ,de gladde vloer in de ring ,de warme lampen ,een tegenstander die je kop er af wil slaan en dan moet het gevecht nog beginnen hahaha ,

nee ik heb wel geleerd om respect te hebben voor iedereen die alleen al het lef heeft om het een keer te proberen ongeacht de uitslag of hoe het er uit ziet

wat had je er voor over moeten hebben om er een echte boterham aan te kunnen verdienen?

meer zelfvertrouwen moeten hebben ,brutaler moeten zijn en meer over lijken moet gaan
 
meer zelfvertrouwen moeten hebben ,brutaler moeten zijn en meer over lijken moet gaan
Je moet ook een aantal andere zaken mee hebben. Ik ken iemand (inmiddels niet meer actief), jij kent 'm ook, waarvan niet veel mensen wilde verliezen omdat hij nog niet zo'n naam had opgebouwd bij grote publiek maar kon zeker knokken in zijn kb carrière en was ook vaste sparringpartner van toppers als Hoost enz. Ik denk dat ouwe Vos hem niet goed heeft gebracht met wedstrijden en hij was misschien wat jij noemt niet brutaal genoeg. Heel aardige sympathieke kerel. Super leraar ook.
 
maar kon zeker knokken

jazeker ,ik kon en kan nog niet in de schaduw van hem staan , i wish ,vergeleken met hem ben ik maar een mislukte amateur ,snoeiharde lowkicks en in mijn ogen een keiharde topvechter,kan ook niet anders als je sparringspartner bent geweest van kampioenen in een topgym,ooit weleens ontmoet in het zonnenhuis waar ik gevochten had tegen iemand van Vos Gym
(verloren door opgave wegens een een winkelhaak onder mijn oog door een gesprongen knie,was overigens volkomen terecht want ik was die dag zo sloom als dikke stront en dat het niets zou worden wist ik s'ochtends al bij het opstaan ,die dagen heb je er ook tussen zitten lol)
 
jazeker ,ik kon en kan nog niet in de schaduw van hem staan , i wish ,vergeleken met hem ben ik maar een mislukte amateur ,snoeiharde lowkicks en in mijn ogen een keiharde topvechter,kan ook niet anders als je sparringspartner bent geweest van kampioenen in een topgym,ooit weleens ontmoet in het zonnenhuis waar ik gevochten had tegen iemand van Vos Gym
(verloren door opgave wegens een een winkelhaak onder mijn oog door een gesprongen knie,was overigens volkomen terecht want ik was die dag zo sloom als dikke stront en dat het niets zou worden wist ik s'ochtends al bij het opstaan ,die dagen heb je er ook tussen zitten lol)
Heeft inmiddels al jaren een gym in LA. Dynamix. Komen ook Nederlanders als ze in de buurt zijn. Kops, Struve enz. Ik denk dat hij echt alles kwijt kan in coachen.
Oh filmpje is al bekant 10 jaar oud.
 
Laatst bewerkt:
Heeft inmiddels al jaren een gym in LA. Dynamix. Komen ook Nederlanders als ze in de buurt zijn. Kops, Struve enz. Ik denk dat hij echt alles kwijt kan in coachen.
Oh filmpje is al bekant 10 jaar oud.
Hij is wat aangekomen, al zal hij nog over zijn eigen lengte een hoge kick eruit kunnen gooien.


leuk als je tijdens een verkeersruzie dit heerschap tegenkomt en denkt die pannenkoek kan ik wel even aanpakken,lol
 
leuk als je tijdens een verkeersruzie dit heerschap tegenkomt en denkt die pannenkoek kan ik wel even aanpakken,lol
Moest ff graven in geheugen maar toch wat over gevonden:
had just finished a training session last month in Los Angeles near Los Angeles International Airport.

He was talking with his attorney, Nima Safapour, when three young men approached him. They asked if he had money so they could buy cigarettes.

“My feeling is I want to help someone if I can, so I pulled out my wallet,” Hardonk said.

But he had no change or small bills, so he told the men, whom he estimated to be between 18 and 20 years old, that he couldn’t help them.

That’s when one of them pulled out a homemade knife, which he said had about a two-inch blade, and demanded his wallet. Hardonk, who is 6 feet 4 and around 250 pounds, was surprised.

But not only is he a professional figher, he was a security guard and a bouncer in Amsterdam, Netherlands. He didn’t frighten or lose his composure.

“I said, ‘What? Are you crazy? I’m not giving you my wallet,'” Hardonk said.

At that stage, one of the other men said, “He’s serious. We’ll hurt you if you don’t.”

Hardonk continued to remain calm and told the men if they wanted his wallet, they’d have to come and get it. The men had second thoughts and left. At that point, Safapour suggested it would be wise if he were to drive Hardonk home instead of allowing him to walk by himself.

Only a very short distance away, Safapour eyed the same three men surrounding a woman. Safapour decided to call the police, because he knew the men were up to no good and the likelihood of something bad happening was increasing. The woman was saved when the men turned their attention on a man who was walking by himself. They went to him and more aggressively demanded his wallet, eventually wrestling with him and taking it.

Hardonk was watching from the car, about 80 to 100 feet away, when he saw them harassing the man. He jumped out of the car and began to run over to try to help the man, whom he did not know.

He wanted to make sure, though, that the man was being robbed and was shouting, “Is that your wallet?” as he was running toward the incident in progress.

Hardonk knocked over two of the men, but the third, who had the victim’s wallet, took off running. Hardonk followed. The man who had the wallet dropped it and the trio managed to jump over a fence and into a thicket of trees and get away.

As Hardonk thought about the incident later, he realized it might have been best just to cooperate.

“In a similar situation in the future, it would probably be better just to give them the money and be done with that,” he said. “Obviously, I had much better (fighting) skills, but is it worth the risk? They could have had a gun, other knives, who knows?

“But I’m stubborn. And I fight to earn my money and that’s a hard way to make a living. And I’m not just going to give it away to guys like that.”

Though he knew he took a large risk by chasing the suspects down after they had taken the other man’s wallet, he said he has no regrets about that.

Too many people would do nothing for fear of not wanting to be involved. Hardonk’s attitude is dramatically different.

“I believe if you can do something to help someone else, you should,” Hardonk said. “We’re all here and we should all try to help each other if we can. It’s the right thing to do. I just did what I thought was right.”

Los Angeles police told Hardonk and Safapour that there were three similar incidents on the same block in the same week. No arrests have been made.

“Really young guys, and I think they were probably on drugs or something,” Hardonk said. “It’s too bad. But I didn’t think it was right just to stand by and do nothing.”
 
Laatst bewerkt:
nee geen echte op mijn lichtst 84 en op mijn zwaarst 87


daar moet ik je gelijk ingeven ,mensen kunnen ze zich niet voorstellen hoe het is om alleen al in die schijnwerpers
naar de ring te moeten lopen of het moment in de kleedkamer dat je je handschoenen krijgt (totale meltdown lol)
of dat de laatste partij voor jou nu gaat beginnen (hartslag naar 300),de druk van een hoofdpartij ,de gladde vloer in de ring ,de warme lampen ,een tegenstander die je kop er af wil slaan en dan moet het gevecht nog beginnen hahaha ,

nee ik heb wel geleerd om respect te hebben voor iedereen die alleen al het lef heeft om het een keer te proberen ongeacht de uitslag of hoe het er uit ziet



meer zelfvertrouwen moeten hebben ,brutaler moeten zijn en meer over lijken moet gaan

Zonde. Zelf altijd spijt gehad dit nooit te hebben gedaan, zou denk ik als een bezetene hebben getraind. Zou met alles makkelijk tegen mijn verlies kunnen, behalve met een knokpartij.
Had zelf al nooit zin in dat sociale gebeuren, de drempel om op een voetbalclub te gaan waar al 10 klasgenootjes in speelden was voor mij al dusdanig hoog dat ik er 3 jaar over na moest denken :roflol:.
 
Ik zou als pro vechtsporter eerder "bang" zijn voor de media poppenkast vooraf. De hele dag rondlopen tussen dat volk. Ik vind het wel knap dat zo'n Rico zijn hoofd koel houd terwijl je de vijandigheid voelt.
Ik begrijp wel waarom sommige Brazilianen doen alsof ze geen Engels kunnen. Zou zo snel mogelijk die ring in willen en dat andere allemaal overslaan.
Als je als vechtsporter er niet in geloofd dat je de beste bent kan je beter stoppen.
 
Wordt Rico vs. Gerges vanavond nog ergens live uitgezonden?
 
Gilbert vs Usman voorspellingen?
 
Gilbert vs Usman voorspellingen?

Ik hoop natuurlijk Overeem maar ik vrees dat Volkov hem wel een keertje raakt. Zodra Overeem dan weer te statisch in de defence houding blijft staan is Volkov te handig om daar meteen goed gebruik van te maken.
Verder natuurlijk 0,0 te voorspellen dit soort partijen. Geef 60/40 Volkov.
 
Main card begint om 2. Ik ga alles kijken. Nu het voetbal afgelast is, heb ik morgen buiten een uurtje thuis trainen geen zak te doen. Dus ik zet om 22u de prelims aan. Heb op elke fight 50 cent gezet, zodat ik ook op de fights die me niet boeien een "favo" heb. Hoop ook op Overeem, maar Volkov is ook echt heel erg goed. Hoop vooral echt op Frankie (totale legende) maar Sandhagen is ook for real. Jammer dan Chiasson van de card is (Reneau had corona), maar Guida vs. Johnson is ook een mooie veteranen partij. Zalal op de undercard vind ik ook cool. Al bij al, een moddervette card voor een "fight night". Eigenlijk zelfs beter dan de "main thing" van volgende week.

Usman vs. burns wordt een gare, saaie decision voor Snoozeman. De 2e vetste pot van die card staat op de prelims (lhima vs. belal muhammed). De hw division is trouwens wel super vet op dit moment.

Ik las laatst een comment dat Stipe maar een champ was van een matige HW divisie. Ik snap mensen die zo denken echt niet. Overeem heeft zijn kin en roids fysiek niet meer, maar is compleet, technisch en cardio wise echt een geweldige vechter nog altijd. Volkov is een killer kickboxer van 2m+. Blaydes is een monster van een wrestler. Ngannou heeft de hardste punch EVER. Gane is een mega talent; combi van fysiek en techniek. Rozenstruik is een supersized middleweight qua kickbox techniek. Lewis is een pure gorrila met bizarre power. De HW divisie is beter dan ooit man. Elke gast die ik nu genoemd heb, zou in 9/10 "era's" champ zijn geweest. Een Tim Sylvia, Brock Lesnar, Shane Carwin etc. zouden niet van deze dudes gewonnen hebben. En dan hebben de champ Stipe nog. Als Reem champ zou worden in deze divisie, is ie de grootste Nederlandse vechtsporter ever imo...
 
Ik ga ook kijken, beetje 10 jaar traditie. Toch een van mijn laatste sporthelden van eigen generatie, we zijn nog altijd prime!

One final run!
 
Main card begint om 2. Ik ga alles kijken. Nu het voetbal afgelast is, heb ik morgen buiten een uurtje thuis trainen geen zak te doen. Dus ik zet om 22u de prelims aan. Heb op elke fight 50 cent gezet, zodat ik ook op de fights die me niet boeien een "favo" heb. Hoop ook op Overeem, maar Volkov is ook echt heel erg goed. Hoop vooral echt op Frankie (totale legende) maar Sandhagen is ook for real. Jammer dan Chiasson van de card is (Reneau had corona), maar Guida vs. Johnson is ook een mooie veteranen partij. Zalal op de undercard vind ik ook cool. Al bij al, een moddervette card voor een "fight night". Eigenlijk zelfs beter dan de "main thing" van volgende week.

Usman vs. burns wordt een gare, saaie decision voor Snoozeman. De 2e vetste pot van die card staat op de prelims (lhima vs. belal muhammed). De hw division is trouwens wel super vet op dit moment.

Ik las laatst een comment dat Stipe maar een champ was van een matige HW divisie. Ik snap mensen die zo denken echt niet. Overeem heeft zijn kin en roids fysiek niet meer, maar is compleet, technisch en cardio wise echt een geweldige vechter nog altijd. Volkov is een killer kickboxer van 2m+. Blaydes is een monster van een wrestler. Ngannou heeft de hardste punch EVER. Gane is een mega talent; combi van fysiek en techniek. Rozenstruik is een supersized middleweight qua kickbox techniek. Lewis is een pure gorrila met bizarre power. De HW divisie is beter dan ooit man. Elke gast die ik nu genoemd heb, zou in 9/10 "era's" champ zijn geweest. Een Tim Sylvia, Brock Lesnar, Shane Carwin etc. zouden niet van deze dudes gewonnen hebben. En dan hebben de champ Stipe nog. Als Reem champ zou worden in deze divisie, is ie de grootste Nederlandse vechtsporter ever imo...

Tja de comments. We hebben vorige keer wel gezien dat iedereen een eigen theorie heeft.
De hw divisie is natuurlijk goed maar de partijen zijn vaak wel heel, heel snel beslist. Zou toch graag weer eens Ngannou een paar ronden echt zien knokken, waarom daagt hij Rico niet uit voor een k1 superfight. Zou epic zijn, daar zou ik wel voor betalen. Dana en glory een leuk centje erbij.
 
Back
Naar boven