Fitness Seller

Sticky Vechtsport Random Hangout Topic (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

woodley is ook groot en sterk, maar ging toch lekker :)

Als je die dan toch met Woodley gaat vergelijken. Usman was weer duidelijk sterker en groter toen hij Woodley over powerde.
En Colby had er in de 1e partij blijkbaar ook geen vertrouwen in gezien de 0 pogingen dat te doen, dat zegt toch wel wat hoe je je tegenstander inschat.
 
OF hij vertrouwde juist wel op zijn handen... Ik moet zeggen dat ik Colby per keer enorm zie verbeteren in zijn stand up. Tegen Maia was het nog dramatisch, tegen Lawler vooral op volume, tegen Usman al een stuk beter en nu leek het nog beter. Besides, Usman deed ook 0 pogingen bij Colby. Kan zomaar dat 1 van de 2 het dit keer wel besluit te doen. De vraag is dan of we het zelfde resultaat krijgen of dat Colby zijn cardio net de doorslag geeft.

Ik ben er ook niet van overtuigd dat Colby wint hoor, maar wel van het feit dat zowel Colby als Marty Fakenewsman elke andere WW toch compleet sloopt. Zou mooi zijn om te zien hoe street judas ze nu krijgt. Choo Choo, the Chaos Express baby! Raw American steel and sex appeal!
 
En gaat Costa het redden denk je?
Ik zie hem de eerste 2 ronden nog gelijk opgaan maar daarna zal hij net als tegen Romero langzaam uitgeblust raken en in de problemen komen. TKO ronde 3 of 4 voor Adesanya.
 
Ik weet het niet man. Maar ook hier geld weer; ik ben blij dat Costa hem een fight gaat geven. Ik neem dominante champs (als Usman/Adasanya) het niet eens kwalijk als ze one trick ponys (hopend op puur ground, hopend op 1 hit KO, hopend op puur stand up, etc.) klinisch domineren. Ik deed vroeger met judo precies hetzelfde en daar stond bij lange na niet zoveel op het spel. Gegooid worden is alleen niet leuk, maar KO geslagen worden, je belt kwijt zijn en geld verliezen nog minder. Echter, daarom hoop ik altijd op goede matches in de UFC qua stijl. Geen pure strikers (Till, Masvidal) tegen een dominante worstelaar (Usman) of geen bigtime headhunters (Romero) tegen een technische striker. De beste fights krijg je als stijlen en skills elkaar opheffen (Wei Li vs. Joanna, Colby vs. Usman, DC vs. Cormier II en III, Frankie Edgar vs. Munhoz, om er maar een paar uit het nabije verleden te benoemen).

Duuuus heb ik er zin in. De buffe Ricki Martin komt wel om te vechten. Ik denk dat Izzie hem kneiterhard KO slaat in ronde 1 of 2, maar vet wordt het zeker. En hoewel ik anti-Jones ben, wordt ik moe van het gejank van Reyes, dus hoop ik dat Jantje hem een hamer geeft!
 
Ben ik de enige die een "fight crush" heeft op Jessica Andrade? Bijna alle dames (ook kampioenen) vechten voor decisions maar als Andrade vecht is het altijd oorlog. Bata Estaca rules!
 
Ben ik de enige die een "fight crush" heeft op Jessica Andrade? Bijna alle dames (ook kampioenen) vechten voor decisions maar als Andrade vecht is het altijd oorlog. Bata Estaca rules!

Jessica Andrade heeft zeker een aanvallende/agressieve stijl van vechten. Welke kampioenen bedoel je precies want, Weli Chang, Valentina Sevechenko en Amanda Nunez doen daar zeker niet onder voor, dat zijn wel de huidige kampioenen.
 
Ik doelde vooral op Joanna "not the champion". Nunes vecht niet echt per sé voor de finish, alleen als iemand de fight echt naar haar brengt, Idem voor bullet.
 
Ja je ziet vaak bij kampioenen dat ze slimmer/behoudener gaan vechten aangezien hun belt op het spel staat, zeker als de tegenpartij geen pressure zet nemen ze geen risico's.
 
Ik doelde vooral op Joanna "not the champion". Nunes vecht niet echt per sé voor de finish, alleen als iemand de fight echt naar haar brengt, Idem voor bullet.
Wat is er mis met JJ?
Tegen Zhang had het beide kanten op kunnen vallen qua decision in het gevecht van het jaar.
Tegen Bullet verliest iedereen op flyweight.
 
Wat is er mis met JJ?
Tegen Zhang had het beide kanten op kunnen vallen qua decision in het gevecht van het jaar.
Tegen Bullet verliest iedereen op flyweight.

Alles... heel veel boring decisions en altijd excuses als ze verliest. Groot vechtster maar misbaksel van een vrouw en geen mooie stijl.
 
Vond de tijd van Roussey wel leuk om vrouwen mma te kijken maar daarna heeft het mijn aandacht verloren. Nunes tegen Cyborg nog een pot die ik niet wou missen maar de divisie moet nodig.

Joanne is idd zeer boring als ze op mma next verschijnt met een verhaaltje scroll ik direct door.
 
Joanne is idd zeer boring als ze op mma next verschijnt met een verhaaltje scroll ik direct door.
Heel herkenbaar, als ik die pseudo sexy knipoog van haar zie, sla ik altijd heel hard met mijn hoofd op het buro. Ik weet niet waarom maar dat lucht dan wel op.......
 
Heel herkenbaar, als ik die pseudo sexy knipoog van haar zie, sla ik altijd heel hard met mijn hoofd op het buro. Ik weet niet waarom maar dat lucht dan wel op.......

Ze denkt dat ze een 9/10 is ook nog ja :D

Zaterdag wordt een mooie.
 
The goat
 

Bijlagen

  • khabib-hero.jpg
    khabib-hero.jpg
    35,1 KB · Weergaven: 113
Gaethje eenvoudig schaakmat gezet. Kan goed worstelen, maar kan zich 0,0 verdedigen tegen bjj.
Liep zich in de eerste ronde al helemaal leeg te vechten omdat zijn lijf nonstop helemaal in paniek modus stond, dacht enkel aan verdedigen van een takedown en tussendoor hopen op een toevallige k.o.

Khabib heeft een overeenkomst met Arjen Robben, je weet wat hij wil gaan doen en toch lukt het elke keer weer.

snowke90 hij zat bij de triangle gewoon te wachten tot hij vast zat om Khabib op te tillen en te smashen.
Is het nou zo geweldig dat Khabib dit met een handje voorkomt of denken de meeste mma vechters die zich dan makkelijk laten liften daar nooit aan? Het ziet er allemaal zo logisch uit en bij Khabib gaat dit allemaal uit instinkt wat de echte grondvechters in de genen hebben en niet echt aan te leren valt.
 
Nou, ik denk dat het met 3 dingen te maken heeft:
1) Zoals jij zegt "genen". Ik zie ook bij mijn judoka's dat de ene heel veel shit vanzelf goed doet terwijl anderen details echt aangeleerd moeten krijgen.
2) Theoretische kennis. Ik noem het maar theoretisch, maar het is natuurlijk wel fysiek. Doel meer op het feit dat je de "gaten" in je "natuurlijke" aanleg dicht door technische training. Hiermee kan je veel compenseren wat je van nature zou missen.
3) Praktische kennis. Als je maar vaak genoeg op shit loopt (in ons geval worpen, in zijn geval submissions) ga je hier echt wel iets tegen doen (of in overleg met je coach of zelfstandig). Dus een kwestie van veel ervaring op wedstrijden en/of trainingen op super hoog level.

Dont get me wrong; ik heb alle respect in de wereld voor Abdulmanap Nurmagomedov en Khabib was echt al een monster voor hij een voet op Amerikaanse bodem zette, maar de kennis van Javier Mendes en de geweldige trainingspartners bij AKA hebben hem echt compleet gemaakt. Deze Khabib kan onmogelijk verliezen op zijn eigen gewicht. Er is letterlijk niemand zo goed en compleet geweest als Khabib. Hard, sterk, in shape, pressure, stand up (onorthodox maar effectief), grappling van buiten deze wereld etc. Ik vergelijk hem een beetje met Mike Tyson. Misschien niet "the GOAT" qua status, want daarvoor is ie "te kort" de top geweest, maar "in z'n prime" onverslaanbaar.
 
Ja noem het altijd genen om iemand op de grond te krijgen. Die details om iemand uit balans te hebben en houden die eigenlijk amper aan te leren zijn, op de worpen uit het boekje na (maar die zijn dan weer vooral gericht op vastpakken aan een pak). Verbaasde mij altijd hoe makkelijk sterke grote gasten naar de grond gingen en bleven spartelen terwijl je amper kracht gebruikt, terwijl ze staand altijd het baasje dachten te zijn.

Khabib liet hem op een amateur lijken. Benieuwd of die armlock ging lukken als er meer tijd was. Maar hoe lang is het geleden dat de absolute top zich nog in die armlock lieten pakken bij de mannen?
Dit zijn submissions die je na 2010 amper nog zag. Wat dat betreft stelde Gaethje erg teleur.

Betreft Tyson heb ik altijd mijn twijfels. Het blijft raar om te stellen dat een 30 jarige Tyson verliest van een 34 jarige Holyfield, maar wanneer dit gevecht op zijn 22ste had plaats gevonden iedereen kansloos zou zijn. Misschien was hij in mindere conditie maar een knock out punch en snelheid blijft bij een zwaargewicht tot een jaar of 35 wel onaangetast? Ongeacht je trainingskamp en mindset. Ik kan moeilijk in het onverslaanbare geloven als ik iemand op 30 jaar door oudere gasten verslagen zie worden. Ik zou mijn geld misschien best op de 22 jarige Tyson zetten, maar ben er niet zo overtuigend in, al helemaal niet als een 30 jarige Foreman of Fury tegenover hem zou staan.

Over 10+ jaar loopt er weer een nieuw onoverwinnelijke kampioen rond in deze divisie en zegt een nieuwe generatie mma fans dat zelfs Khabib zou verliezen, wij hoeven dan enkel aan dit weekend terug te denken en weten dan genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Khabib is gewoon een gouden combinatie tussen de sambo technieken van zijn vader en het (voor mma functionele) kicboxen van Javier Mendes. Mendez is een onderschat genie. Een man die eigenlijk van de kickboks sport afkomt, maar is mee geëvolueerd met het spelletje. Hij neemt de beste dingen (ook mee uit Dagestan bijvoorbeeld) van de worstelkampioenen die hij jaren onder zich heeft gehad en pakt hierbij de beste technieken uit het kickboxen VOOR mma ook in mee. Ik heb eigenlijk zelden gezien dat pure grapplers (of het nu sambo is of worstelen) functioneel kampioenspartijen hebben beslist in de stand up. AKA heeft er minimaal 2 (DC en Khabib), maar nog veel andere goede voorbeelden ook. Het is niet flashy, het is niet hun main wapen, maar het is effectief in combinatie met hun worstelachtergrond en de genadeloze pace die iedereen op de training daar ontwikkeld.

Totaal 0 disrespect naar Abdulmanap, maar ook zeker veel respect naar Mendez, de man is een genie. Een man met zo veel ervaring en credentials die zichzelf nog zo "vernieuwd" als hij dat doet (bijv. in zijn reizen naar Dagestan, gesprekken met Abdulmanap, etc.) en zich zo ondergeschikt kan stellen (Father plan) voor zijn atleten, is een held!
 
The Eagle was weergaloos zaterdag, alles zag er zo goed uit. Zijn gameplan was verrassend genoeg geen takedowns maar beginnen met pressure standup in de eerste paar ronden, heel gedurft als je historie van Gaethje weet.
Die transities in zijn groundgame waren weer echt een thing of beauty. Waar ik wel weer van sta te kijken hoe het kan dat 2 judges de 1e ronde aan Gaethje gaven is voor mij onbegrijpelijk, waar kijken die gasten dan naar?

Khabib liet hem op een amateur lijken. Benieuwd of die armlock ging lukken als er meer tijd was. Maar hoe lang is het geleden dat de absolute top zich nog in die armlock lieten pakken bij de mannen?
De laatste die ik mij herinner was de belly down armlock van cowboy tegen mike perry paar jaar terug. Ik zag ook de armlock aankomen in de 1e ronde maar achteraf was dit wss meer om zijn positie te behouden en voor ground en pound te gaan. Khabib heeft tegen DC gezegd dat hij geen armlock wilde doen (hij had wel over de 2e ronde) omdat Gaethje aangaf niet te zullen tappen. Khabib wilde niet Gaethje zijn arm breken terwijl zijn ouders ringside zaten, en koos ervoor hem daarom tukkie te laten doen. Armbar had ook gekund, controleerde de rechtarm al.

Khabib is met pensioen maar het volgende fenomeen staat al klaar:
Als Khamzat Chimaev over Leon Edwards heenwalst in december net als zijn vorige partijen hebben we de volgende upset te pakken, wat doe je dan met hem, titlefight? Zou een mooie stunt zijn een titlefight zonder een klap tegen te krijgen.....
 
Back
Naar boven