MuscleMeat

Sticky Vechtsport Random Hangout Topic (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

k hou toch mijn hart vast voor Izzy. Jantje lijkt veel zwaarder dan hem. Hij is eutroof gebouwd en haast geen vijf centimeter korter.

Maak je maar geen zorgen, Izzy maakte korte metten met Costa die op 230 lbs rondloopt buiten fightcamp Izzy heeft al eerder HW gevochten in kickboksen. Denk dat zijn snelheid echt een dealbreaker gaat zijn voor Jan, alleen kan Izzy niet teveel incasseren met zijn nochelante anderson silva verdediging af en toe.
 
Maak je maar geen zorgen, Izzy maakte korte metten met Costa die op 230 lbs rondloopt buiten fightcamp Izzy heeft al eerder HW gevochten in kickboksen. Denk dat zijn snelheid echt een dealbreaker gaat zijn voor Jan, alleen kan Izzy niet teveel incasseren met zijn nochelante anderson silva verdediging af en toe.
Jan is wel een betere worstelaar dan Costa...
 
Okay homies, ik ben al brak (precies deze week weer begonnen met trainingen geven enzo, superleuk maar "dat timing") en ga een hoop mooie fights missen maar de main fights gaan we live zien vanavond! :)
 
Je bedoelt morgen vroeg??
 
Izzy heeft zich zwaar misrekend door geen extra massa te pakken.

nekshotje trouwens voor iedereen die zegt dat de eerste vier ronden 2-2 waren.
 
Izzy heeft zich zwaar misrekend door geen extra massa te pakken.

nekshotje trouwens voor iedereen die zegt dat de eerste vier ronden 2-2 waren.
Ik had het 3-2 Jan en zeker omdat de "jan rondes" duidelijker waren, ben ik blij dat Jan hem gekregen heeft.

Wat ik veel erger vond is dat een judge Sterling voor had met 2-1 voor de illegale knee tegen Petr Yan. Welke fight heeft hij gekeken?

En ow ja, Nunes moet of tegen gasten gaan vechten, of 2 chicks tegelijk... Dit verschil is te groot....
 
Het wordt stilaan een heuse klus de geloofwaardigheid van Nunes haar tegenstanders op te voeren. Nu willen ze Aspen Ladd aan haar voeren. Aspen die in enkel seconden door germaine KO werd geslagen! Wat heeft zij gedaan op een titelgevecht te verdienen!?

ben ik de enige die denkt dat jan een betere technische striker leek dan Adesanya?
Ik had eerder een Knock Out van Jan verwacht. Maar het feit dat hij zelfs staande op punten won slaat alles.
 
Nunez heeft alleen moeite gehad met randemie in hun tweede partij en alsnog won ze die. Ik zou nog wel derde pot tussen hun willen zien. Maar zie het niet snel gebeuren... Amanda kan beter gaan rentenieren haha
 
Nunez heeft alleen moeite gehad met randemie in hun tweede partij en alsnog won ze die. Ik zou nog wel derde pot tussen hun willen zien. Maar zie het niet snel gebeuren... Amanda kan beter gaan rentenieren haha
Ze heeft natuurlijk ook 2x moeite gehad met Chevchenko (al vind ik wel dat ze ze allebei terrecht heeft gewonnen overigens, als iets super gelijk opgaat vind ik dat degene die naar voren vecht wint...)

Ja GDR is de beste challenger maar ook die heeft ze al 2x gehad idd. Volgens mij gaan ze Juliana Pena op 135 nu eerst de shot geven.

Misschien een gekke theorie, maar ik denk dat ALS nunes verslagen wordt, het op 135 is. Op 135 lijkt ze veel sneller drained van de weight cut en bovendien heeft ze meer moeite met snellere en bewegelijke vechters dan met grote powerfull vechters...

Ik ben wel blij voor haar dat ze nu eindelijk wat main stream credits krijgt. Nunes is één van de grootste vechters ever (mannelijk of vrouwelijk) én één van de grootste sportvrouwen ooit. Ze heeft zo goed als iedereen (misschien buiten Marloes Coenen en Carano) verslagen die ooit iets betekent heeft voor WMMA. En dan ook nog zo goed als elke keer by totale destruction! Rousey, Tate, Cyborg, Holm, Chevchenko (2x), GDR (2x).... Dit is (zonder Nunes en zonder strawweights) letterlijk elke topper die ooit in de ufc gevochten heeft en ze heeft ze allemaal gedestroyed. NIEMAND owned ook mensen zo makkelijk als zei het doet.

Ow en dan nog iets (en daarna is het fanboy out, beloofd) ze doet het niet eens op bovennatuurlijk fysiek talent. Tuurlijk heeft ze power, een prima kin, snelheid etc. Maar ze is niet groter/breder/etc. als de rest. Gewoon in elk vlak skilled as phuck. Eindpunt; Nunes is GOAT!
 
Voor Nunez zijn er nog maar 3 echte uitdagingen, voor de rest zijn het veredelde sparringpartijen
1) Kayla Harrison ; nog niet getest in de UFC maar daarbuiten in meerdere organisaties zeer dominant. complicerende factor is wel dat het teammate is van Nunez.
2) Chevchenko, wel voor de laatste keer
3) GDR,, als ze echt haar wrestling/groundgame heeft kunnen verbeteren
 
Kayla heeft echt geen kans hoor... En dat komt van een judoka, dus ik weet maar al te goed wie ze is. Kayla is juist het type grote sterke meid wat het makkelijkste is voor Nunes...

Chevchenko @ 135: ja dat is de moeilijkste fight...

GDR 3: Ik denk niet eens dat GDR haar ground zo bizar crappy is. Ze traint full time met Duane van Helvoirt (BJJ blackbelt) al jaren en die "jongere vrouw" wat vaak met haar mee loopt en haar vaste trainingspartner op de rond is, is Lizzy Gevers (oud sub-top judoka). Ze grappled denk ik meer als ze kickboxing doet al jaren en haar laatste fight was een sub. Maar haar body type is gewoon dusdanig ongunstig tegen Nunes (lang en skinny vs. kleinere tank) dat worstelen bijna onmogelijk is. Daarnaast, als GDR alles focussed op blijven staan kan het wellicht wel lukken, maar dan is haar stand up minder.

Dat is sws vaak een dingetje. Ik ben een judoka, als ik zou willen blijven staan tegen top bjj vechters in mijn divisie, zou me dat best lukken, ALS dat de ENIGE opdracht was. Als ik echter ook nog klappen kan krijgen, is het heel anders :roflol: GDR is een geweldige striker maar als je alles op alles (qua stance, handpositie, etc.) moet zetten om niet naar de grond te gaan, is je stand up way minder...
 
Kayla ken ik alleen van judo nooit een mma partij gezien van haar. Maar haar record in MMA ongeslagen en 2x goud op Oly is geen verkeerd uitgangspunt voor een interessante partij dacht ik.


Als ik echter ook nog klappen kan krijgen, is het heel anders :roflol: GDR is een geweldige striker maar als je alles op alles (qua stance, handpositie, etc.) moet zetten om niet naar de grond te gaan, is je stand up way minder...
Inderdaad terecht punt, dat veranderd de game significant. Die lizzy is er inderdaad altijd bij in haar corner wist niet wie dat was.
 
Kayla ken ik alleen van judo nooit een mma partij gezien van haar. Maar haar record in MMA ongeslagen en 2x goud op Oly is geen verkeerd uitgangspunt voor een interessante partij dacht ik.



Inderdaad terecht punt, dat veranderd de game significant. Die lizzy is er inderdaad altijd bij in haar corner wist niet wie dat was.
Wat betreft Kayla heb je gelijk, alleen zegt skill in een andere sport niet alles. Daarvoor kan je beter bekijken WAAROM iemand succesvol was in die andere sport. Sommige zijn meer technici (net als in mma) en sommigen zijn gewoon monsterlijke atleten. Dat is de reden waarom bijvoorbeeld een Usman (helemaal geen bijzondere worstelaar, althans niet voor UFC begrippen) het WEL geweldig doet in mma (omdat hij worstelde op atletisch vermogen, wat ook carryover heeft naar striking) terwijl bijv. Ben Askren (een veel betere worstelaar dan "marty") de veel mindere mma vechter was/is. Een "okay" worstelaar/judoka/boxer met monster atletisch vermogen (denk aan Jon Jones, Usman, etc.) gaat vaak beter zijn in mma dan een geweldige worstelaar/judoka/boxer die het echt vooral op skills doet. Skills zijn erg sportspecifiek en dragen lang niet zo goed bij aan succes in andere sporten dan snelheid/power etc.

Ik ben best een okay judoka (geweest) en okay strongman, maar mijn "skills" (technische judoskills en gym power) dragen echt 0.0 bij aan mma/kickboxing (geloof me, ik heb het wel eens geprobeerd, ik suck balls :roflol: ) Er zullen zat oud judoka's zijn waar ik van won, maar die sneller/agressiever etc. zijn en mij compleet in elkaar rammen. Mijn skills (dus vooral power en in judo pakking gevecht) waren okay om iemand vast te zetten in gi, maar hebben echt 0 carry over naar mma...

Betreffende Lizzy; leuke meid! Was geen topper in de jeugd, maar wel verdienstelijk (en way beter dan ik ooit geweest ben lol). Ze is de dochter van Berlicum judotrainer (en WEL erg succesvolle judoka in zijn tijd) Jo Gevers. Sterke boere Brabantse meid met heel leuk karakter. Doet nu ook MMA. Geen idee of ze goed is, maar ik gun het haar van harte!
 
Zag laatst in een Russische youtube video dat MMA te saai is geworden voor Khabib en dat hij zich nu gaat richten op een carriere als profvoetballer. Heeft afgelopen zomer al aanbiedingen gehad van diverse profclubs waaronder Fenerbahce maar daar is hij toen niet op ingegaan vanwege zijn laatste fight.
 
Ik moet eerlijk zeggen, mijn interesse in MMA zit erop nu deze grootheden gedag zeggen.
Ik ben een fan van de PRIDE-era, wie blijft er nu nog over, Shogun zeker, en dat is het.
mja, wie is er nog over van het team van Ajax dat de CL won in 1995? Het is niet alsof de Pride grootheden jong zijn gestopt ofzo, 40+ is gewoon (normaal gesproken, enkele uitzonderingen daargelaten), geen leeftijd voor topsport.

Enerzijds zie ik ook graag legendes vechten hoor. Als er weer een "gewezen topper" naar Bellator, Bare Knuckle, etc. gaat, kijk ik stiekem toch. Het grote nadeel hieraan vind ik overigens NIET om te zien dat ze minder zijn geworden. Als een topper (bijvoorbeeld Overeem) de aansluiting met de echte top niet meer heeft, maar nog altijd een zeer behoorlijke pot kan knokken, prima dat ie dan centjes pakt bij een "mindere organisatie" of wel in de UFC maar tegen lagere opponents.

Wat ik WEL een groot nadeel hieraan vind, is dat het hier wel gaat over knokken. Het is niet alsof een voetballer van 35 geen sprintduels meer wint; je krijgt serieuze klappen als je verliest vaak. Dat kan niet gezond zijn...
 
Ik moet eerlijk zeggen, mijn interesse in MMA zit erop nu deze grootheden gedag zeggen.
Ik ben een fan van de PRIDE-era, wie blijft er nu nog over, Shogun zeker, en dat is het.

Iedereen is fan van de Pride periode, en natuurlijk de K-1 periode. Maar ik begrijp het niet zo waarom het nu niet meer interessant is?

Over interesse valt natuurlijk niet te twisten, ik heb dat met voetbal ook sinds het grote geld alles bepalend is.
 
Izzy heeft zich zwaar misrekend door geen extra massa te pakken.

nekshotje trouwens voor iedereen die zegt dat de eerste vier ronden 2-2 waren.

Ik ga hem nog eens nuchter bekijken.
Door dat gelul van DC en Rogan kreeg je ook het gevoel dat het na 2 ronden al 2-0 stond. Jan kon er tot toen niks van en Izzy speelde met hem, aldus de experts.

Ik merk wel dat als je een voorkeur hebt je eigenlijk niet zo goed ziet wat de tegenstander te bieden heeft, dus kan DC en Rogan wel een beetje begrijpen dat ze er pas laat achter kwamen dat er nog iemand aan het uitdelen was.
 
Back
Naar boven