MuscleMeat

vechtsport (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kyle84

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
10 jun 2011
Berichten
1.688
Waardering
50
Lengte
1m85
Er zijn hier vast mensen die vechtsport doen.
Welke vechtsporten zijn er allemaal waarvoor je alleen maar je handen moet gebruiken? Ik wil geen vechtsport doen waar je je benen moet gebruiken want mijn evenwicht is helemaal niet goed en kan ook niet verbeteren.

Liefst geen boxen.

Thanks alvast.
 
wing-chun is 80% handen en 20% lage trappen niet hoger dan kruishoogte.
 
bij elke vechtsport gebruik jij je benen, je moet je toch verplaatsen?
 
En over je evenwicht lijkt eerder een luiheid te zijn, iedereen kan zichzelf verbeteren met de nodige inzet.
 
bij elke vechtsport gebruik jij je benen, je moet je toch verplaatsen?

ja natuurlijk. Ik heb alleen niet genoeg evenwicht om te trappen als ik op 1 been sta. Daarom wil ik een vechtsport doen waar je je benen niet hoeft te gebruiken om te trappen, wel om te bewegen natuurlijk.

---------- Post toegevoegd Wed 12 Dec 2012 om 15:03 ----------

En over je evenwicht lijkt eerder een luiheid te zijn, iedereen kan zichzelf verbeteren met de nodige inzet.

of het is aangeboren en het valt niet te verbeteren :) of wil je zeggen dat de dokters geen gelijk hebben? :rolleyes: Geloof me maar gewoon, het is geen luiheid maar aangeboren.
 
Weet iemand een vechtsport waarbij ik alleen maar in me handen hoef te klappen? Ik ben namelijk een gigantische retard.
 
Judo of BJJ?
 


welke judo heb jij gedaan dan die niet benen/evenwicht georienteerd is?

BJJ eventueel of greco roman worstelen, maar veel succes met een club te vinden...

hier is de dichtste BJJ club bvb iets meer dan 25km uit de weg en de volgende is dan iets van een 75km weg
 
ja natuurlijk. Ik heb alleen niet genoeg evenwicht om te trappen als ik op 1 been sta. Daarom wil ik een vechtsport doen waar je je benen niet hoeft te gebruiken om te trappen, wel om te bewegen natuurlijk.

---------- Post toegevoegd Wed 12 Dec 2012 om 15:03 ----------



of het is aangeboren en het valt niet te verbeteren :) of wil je zeggen dat de dokters geen gelijk hebben? :rolleyes: Geloof me maar gewoon, het is geen luiheid maar aangeboren.

o, in dat geval sorry, wat voor probleem heb je dan als ik vragen mag?
 
welke judo heb jij gedaan dan die niet benen/evenwicht georienteerd is?

BJJ eventueel of greco roman worstelen, maar veel succes met een club te vinden...

hier is de dichtste BJJ club bvb iets meer dan 25km uit de weg en de volgende is dan iets van een 75km weg

Je weet niet precies wat zijn probleem is hé ;)
Maar kyle, ik vrees ervoor dat je een vechtsport vindt waarbij je geen benen moet gebruiken. Voetwerk is een belangrijk onderdeel
 
Zou je gaan boksen als je niets beters vindt?
 
Weet iemand een vechtsport waarbij ik alleen maar in me handen hoef te klappen? Ik ben namelijk een gigantische retard.

Dat ben je inderdaad :)

---------- Post toegevoegd Wed 12 Dec 2012 om 16:26 ----------

Zou je gaan boksen als je niets beters vindt?

uhm, ik zoek eigenlijk meer iets dat ik kan gebruiken in uiterste nood om mij te verdedigen en het is altijd leuk als je een sport beoefent natuurlijk. Maar ik vind boksen eigenlijk gewoon maar wat meppen naar elkaar. Het is natuurlijk veel meer, maar zo lijkt het voor mij. Terwijl je echt kunnen verdedigen wel leuk moet zijn.

---------- Post toegevoegd Wed 12 Dec 2012 om 16:30 ----------

o, in dat geval sorry, wat voor probleem heb je dan als ik vragen mag?

Door een auto ongeluk is er een zenuw in de rug gekneld/geraakt en daardoor heb ik verminderde spierfunctie in de kuitspieren. Daarom is evenwicht houden redelijk moeilijk.
 
in elke vechtsport ongeacht of je nu wel of niet gaat trappen, zul je je benen hard nodig voor balans. Zonder een stevige houding, en de mogelijkheid snel te veranderen en te verplaatsen maar nog steeds in balans te houden kun je niks. Vechtsport is vooral in de basis goed voetwerk en houding/balans, slaan komt daarna wel
 
neem een proeflesje boksen dan kun je beter kijken of het egt niks is. het is zoveel meer dan botweg wat meppen.

van de meeste vechtsporten heb je volgens mij heel wat lessen nodig wil je jezelf een beetje kunnen verdedigen. dat maakt het denk ik ook wel lastig om als motivatie te gebruiken.

ik zou gaan boksen als ik jou was. erg intensief en vooral sparren is leuk om te doen.
 
in elke vechtsport ongeacht of je nu wel of niet gaat trappen, zul je je benen hard nodig voor balans. Zonder een stevige houding, en de mogelijkheid snel te veranderen en te verplaatsen maar nog steeds in balans te houden kun je niks. Vechtsport is vooral in de basis goed voetwerk en houding/balans, slaan komt daarna wel

;)
 
in elke vechtsport ongeacht of je nu wel of niet gaat trappen, zul je je benen hard nodig voor balans. Zonder een stevige houding, en de mogelijkheid snel te veranderen en te verplaatsen maar nog steeds in balans te houden kun je niks. Vechtsport is vooral in de basis goed voetwerk en houding/balans, slaan komt daarna wel

Ik vrees er ook voor. Was niet echt van plan om competitie te doen ofzo maar gewoon om de sport te leren en om me te kunnen verdedigen, dus ik dacht dat bepaalde dingen wel mogelijk zouden zijn.

Denk dat ik maar eens op zoek ga waar ze vechtsporten geven hier in de buurt en eens probeer, dan zie ik wel of het lukt of niet.

---------- Post toegevoegd Wed 12 Dec 2012 om 17:24 ----------

neem een proeflesje boksen dan kun je beter kijken of het egt niks is. het is zoveel meer dan botweg wat meppen.

van de meeste vechtsporten heb je volgens mij heel wat lessen nodig wil je jezelf een beetje kunnen verdedigen. dat maakt het denk ik ook wel lastig om als motivatie te gebruiken.

ik zou gaan boksen als ik jou was. erg intensief en vooral sparren is leuk om te doen.

idd, ga eens zoeken of ik ergens iets vind.
 
Back
Naar boven