MuscleMeat

Veel aangekomen in 2 jaar tijd!!

Bezoekers in dit topic

Bikerboy1982

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 mrt 2008
Berichten
92
Waardering
0
Hallo Allemaal,

Mijn eerste topic is inmiddels al bijna antiek. Die stamt namelijk alweer uit mei 2008.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/wil-mijn-buikje-rest-kwijt-157182/
In die tussentijd is er veel gebeurd met mijn gewicht.

Oorpronkelijke starpost 18 maart 2008: (deel van)

Ik ben nieuw in de BB wereld en ook op dit forum. Na een jaar niet meer aan fitness gedaan te hebben heb ik het nu weer een aantal weken opgepakt en ik begin nu de smaak weer te pakken te krijgen.

Even een stukje achtergrond: Ik ben bijna 2 jaar geleden gestopt met roken en ben toen binnen een half jaar van 75 naar 93 kiklo gegaan (ik ben ongeveer 185 lang), mijn vetpercentage is nu ongeveer 27% (volgens goedkoop kijkshop vetmeter). De toename komt door het stoppen met roken maar ook door de toegenomen eetlust. Ik lette aan het begin helemaal niet op mijn gewicht, ik was namelijk wel blij dat ik wat zwaarder werd (want ik was altijd best licht) maar dat sloeg een beetje door. Ook dronk ik tot voor kort best veel bier. Al met heeft dat me een mooi bierbuikje bezorgd.

Update 24 mei 2010:

Hallo allemaal,

Het is zeer lang geleden dat ik hier geweest ben. Helaas kom ik me hier met schaamte melden...

Na al meer dan een jaar niks meer aan sport gedaan te hebben en weer steeds meer en vaker bier drinken en veel en ongezond eten ben ik behoorlijk aangekomen.
De reden is hoofdzakelijk mijn nieuwe studie die redelijk veel tijd kost. Ook ben ik een hele poos niet meer met mijn gewicht bezig geweest. Mijn abo bij de sprotschool heb ik inmiddels opgezegd omdat ik er bijna nooit meer kwam door tijdgebrek. Ik heb inmiddels een behoorlijke buik gekregen en heb een dikke kop gekreggen. Ook is mijn conditie naar het nulpunt gedaald.

Inmiddels zit ik op de (schrik niet) 107 kilo. Hier wil ik graag wat aan gaan doen!

Ik heb een tijdje geleden een crosstrainer voor thuis gekocht. Hier wil ik straks serieus mee beginnen. Verder zou ik ook wel weer wat krachttraining willen gaan doen maar heb ik thuis niet degelegenheid voor. Misschienn wat dumbles aanschaffen.

Binnenkort wil ik gaan beginnen met een dieet. Ik heb zelfs gedacht aan een crashdieet om de eerste 15 kilo er af te krijgen en daarna langzaam opbouwen naar wat meer per dag om het jojo tegen te gaan. Maar aangezien je hiervan in een spaarstand komt lijkt me dit niet slim.
Ik zit nu meer te denken een een dieet wat bestaat uit veel eiwitten. Dit heeft het voordeel dat je een vol gevoel krijgt. Dit dieet zal voornamelijk bestaann uit kwart, whey shakes, eieren, brood met kipfilet enz. Dit omdat het makkelijk is om uit te rekenen hoeveel calorieen er in zitten en omdat het makkelijk is om vaste porties van te maken per dag (drukke baan).

Vandaag

In mei heb ik me hier op nieuw gemeld met goede voornemens. Hier is helaas niks van terrecht gekomen. Ik was in mei al aangekomen tot ik 107 kilo was. Na mijn goede voornemens was ik niet gemotiveerd genoeg en heb vanaf toen nergens meer op gelet qua eten en drinken. Ik dronk bijna elke dag bier waarvan een aantal dagen erg veel (zoals in het weekend of met een vrije dag). Ook at ik erg veel. Vooral savonds en in het weekend.
Wel had ik nog steeds de voornemens om "ooit" nog weer te gaan afvallen. Na vele kilo's had ik besloten om na mijn zomervakantie te gaan afvallen samen met mijn vriendin. Wel hadden we tegen elkaar gezegd dat we in de vakantie gewoon lekker gingen eten en drinken. En ja daar maak je vaak misbruik van dus erg veel eten en vooral bijna elke dag bier...
In mijn vakantie heb ik me gewogen en ik woog toen (schrik niet!) 114,7 kilo!!! Mijn vakantie was 5 september afgelopen en ben dus 6 september begonnen met afvallen. Dit dieet is van dr. Frank. Ook heb ik vanaf die dag geen druppel bier meer gedronken. En geloof me, deze combinatie gaat hard!! Zo ben ik vanaf 6 september (in 17 dagen tijd) 9 kilo afgevallen!! Ik ben nu dus 105,7 kilo. Het komt vooral doordat je de eerste weken van het dieet veel kan afvallen en ook doordat ik geen bier meer drink. Ik voel me al veel lekkerder in mijn vel en je kan al goed zien dat mijn gezicht en buik een stuk minder is geworden. Maar ik ben er nog niet, ik wil er nog 10,7 kilo af hebben zodat ik weer 95 kilo weeg.
Ik heb alleen bij het dr. Frank dieet niet zo'n heel goed gevoel. Eigenlijk vind ik dr. Frank een beetje TE hard gaat. Daarom ben ik iets meer gaan eten en toch maar wat meer koolhydraten gaan eten.

Mijn doel is echter wel veranderd na mijn eerste startpost. Daar wou ik nog meer afvallen. Nu heb ik mijn doel gezet op 95 kilo. Dit past erg goed bij mijn figuur. Op het moment doe ik geen cardio of fitness maar wil wel gaan crosstrainen en hardlopen. Krachttraining vind ik op het moment niet nodig. Ik heb daar op het moment geen tijd voor met mijn drukke baan en studie. Wel wil ik na het afronden van mijn studie de krachttraining weer gaan oppakken. Tot die tijd vind ik het belangrijk dat ik op een stabiel gezond gewicht kom.
 
Dieten heeft geen zin als je niet consequent bent. Als je over een jaar 85 kg weegt en tevreden bent en je gaat weer bier drinken en normaal eten zit je binnen een paar maanden weer boven de 100 kg.

Krachttraining is toch echt de beste methode om vet te verliezen. beter dan cardio. Doordat je groeiende spieren ontzettend veel kcal nodig hebben word je ruststofwisseling hoger. met cardio berijk je juist het tegenovergestelde en berijk je al snel een plateau.



kan je trouwens even kort uitleggen wat de basis principes zijn van dat dr. Frank dieet zijn?
 
Laatst bewerkt:
Ik besef wel dat het na het bereiken van het goede gewicht niet meer zo moet worden als hiervoor. Het moet een soort nieuwe levensstijl worden.

Ik ken het principe dat spieren veel energie gebruiken. Het zou misschien wel het beste wezen maar is op het moment geen optie omdat ik gewoon te weinig tijd heb. Maar met genoeg decipliene kan je echt wel op gewicht blijven als je er echt voor gaat.

Dr. Frank is een dieet waar je zo min mogelijk koolhydraten mag eten en juist zo veel mogelijk eiwitten. Gedachte hierachter is dat de eiwitten er voor zorgen dat er geen spierafbraak plaats vind en direct de vetten worden aangesproken.
 
decipline? mag ik vragen wat je studeerd?

Krijg je geen hoofdpijn als je zo weining koolhydraten eet?

ik geloof persoonlijk niet zo in die overdreven eiwitrijke voeding.

Je kan ook thuis aan krachttraining doen. drie keer per week een half uurtje full body schema. Er zijn genoeg bodyweight oefeningen om het hele lichaam te trainen als je geen gewichten wilt aanschaffen.
 
decipline? mag ik vragen wat je studeerd?

Krijg je geen hoofdpijn als je zo weining koolhydraten eet?

ik geloof persoonlijk niet zo in die overdreven eiwitrijke voeding.

Je kan ook thuis aan krachttraining doen. drie keer per week een half uurtje full body schema. Er zijn genoeg bodyweight oefeningen om het hele lichaam te trainen als je geen gewichten wilt aanschaffen.

En wat heb jij wel niet gestudeerd dan?
 
deze jongen heeft niet gestudeerd, ik ben vloerenlegger. en jij xkocer?
 
Ik ben docent Nederlands van beroep!
 
dan ben je ook snel afgestudeerd.
 
@TS:

Ik denk dat je beter kunt proberen je levensstijl aan te passen dan te dieeten en weer aan te komen. Als je 115kg weegt is een crashdieetje helemaal niet erg, maar je moet er niet mee door slaan.

Ik ken het Dr. Frank principe. Het is een soort Atkins / ketogecombineerd met Sonja bakker: Heel weinig calorieën die je bijna uitsluitend uit eitwitten en vetten haalt. Als je daar lekker hard op wilt trainen wordt het lastig. Ook is de kans groot dat wanneer je je doel bereikt en weer wat KH's gaat eten, je hier 'overgevoelig' op reageert.

In mijn optiek is het beste crashdieet een 'zig zag' principe. Je bepaald je onderhoud, zal voor jou rond de 3000 liggen. Dan eet je zo-ma-di 1700 cals, wo 3000, do-vrij 1700 en za weer 3000. Hier val je zeker goed mee af. Eet je KH's zoveel mogelijk in de ochtend & voor je trainingen, en zorg dat je op je refeeddagen voorral uit wat extra KH's je calorietjes haalt, en niet uit vet.

Probeer je verhoudingen eiwit/kh/vet op 35-40-25 te houden, en pak na elke keer trainen direct een stuk fruit en een beetje whey / BCAA's met water. Zet alles wat je eet in een schema, en chart alles. Dat werkt motiverend en je weet zeker dat alles goed gaat.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik doe een MBO ICT studie. Het is een flex studie die je in je eigen tempo kan volgen. Ik ben pas op mijn 27e met deze studie begonnen en had de pech dat mijn vooropleiding niet goed genoeg was om met niveau 3 te starten. Ik moest dus beginnen met niveau 2. Hier stond een jaar voor maar heb dit binnen 3 maand gehaald. Ik ben nu 9 maand bezig met niveau 3 en hoop de rest in 3 maanden tijd te halen (hier staat normaal 2jaar voor). Ook wil ik nog verder met niveau 4 wat ik graag in een jaar wil halen (ook hier staat weer 2 jaar voor). Daarna wil ik nog weer wat losse certificaten halen. Ik besteed dus vrij veel tijd aan mijn studie. Gezien mijn leeftijd wil ik dit snel afronden. Ik heb overdag een drukke baan waarbij ik vaak vroeg begin en laat vrij ben en ik ga dus een volledige dag per week naar school.

Ik ben inmiddels bijna 10 kilo kwijt. Ik ben nu 104,8 kilo. Wat ik nu vooral doe is doordeweeks vrij weinig eten en in het weekend eet ik redelijk veel. Soort van zig zag dieet? Wil snel onder de 100 kilo komen.
 
Wil snel onder de 100 kilo komen.
Hak een been af, verlies je in 1x héél veel gewicht.

Sorry hoor, maar waarom niet een doelstelling met betrekking tot vetpercentage / omvang / kledingmaat? Afvallen en spieren verliezen (en in het begin waarschijnlijk een hoop vocht) heb je helemaal niks aan.
 
Hak een been af, verlies je in 1x héél veel gewicht.

Sorry hoor, maar waarom niet een doelstelling met betrekking tot vetpercentage / omvang / kledingmaat? Afvallen en spieren verliezen (en in het begin waarschijnlijk een hoop vocht) heb je helemaal niks aan.

Nou je maakt mij niet wijs dat het zeer veel spier en vocht is wat je verliest. Mocht je een goed gewicht hebben misschien wel maar met het overwicht wat ik had/heb raak je echt wel veel vet kwijt! Vooral de omvang van mijn buik is al 4 cm minder geworden maar ook mijn gezicht is duidelijk scherper geworden. Het komt ook vooral doordat ik geen bier meer drink. Gezien ik niet alleen stevig ben maar ook best behoorlijk gespierd ben vind ik een klein beetje spierverlies geen probleem.
 
See you in 2012





:D
 
Hallo allemaal,

Inmiddels is het precies 5 jaar geleden dat ik me hier heb komen melden. En helaas met niet zo'n heel goed nieuws. Mijn gewicht was vorige week 110 kilo. Het goede nieuws is dat ik vorige week weer ben begonnen met afvallen.

Aan het begin dat ik me hier heb aangemeld heb ik vrij goede resultaten behaald met afvallen en fitnessen. Helaas is dit door een gebrek aan motivatie en een studie weer helemaal terug naar niks. Dit is een combinatie van genieten van het leven (lekker eten en drinken) en weinig bewegen. Inmiddels heb ik mijn studie afgerond en heb ik weer helemaal de goede mindset gevonden om weer te gaan afvallen en trainen. Ook mijn vrouw (inmiddels) is behoorlijk aangekomen en wil ook graag wat aan haar figuur gaan doen omdat ze momenteel een hogere BMI heeft dan mij. Dus samen gaan we er voor en hebben ons weer ingeschreven bij de sportschool en hebben onze crosstrainer op zolder weer in gebruik genomen. Om de motivatie wat te versterken heb ik een nieuwe sportoutfit gehaald en een sporthorloge zodat ik op de juiste hartslag kan gaan trainen.

Het is nu precies een week verder en ik ben alweer 3 kilo afgevallen en weeg nu 107 kilo. Dit is een resultaat van ongeveer 4 keer naar de sportschool. Ik doe op het moment vooral crosstrainen (begonnen met 15 minuten opgebouwd naar 45 minuten).

Ook zijn we uiteraard op onze voeding gaan letten. Voor we begonnen hebben we de vriezer leeg gegeten en alle vette hap de deur uit gedaan. Ook heb ik om de motivatie wat te versterken een blender gehaald waarin ik lekkere shakes kan maken. Momenteel ben ik nog een beetje aan het uitzoeken wat ik lekker vind en wat goede voeding is. De hoeveelheid doe ik nog een beetje op gevoel. Als ik weet welke voeding ik wil gaan eten wil ik een schema maken en de calorieën gaan tellen.

Hoe mijn voeding op het moment er uit ziet:
in de ochtend een shake met:
1 appel
1 mandarijn
1 200 gr magere kwark
1 scheut havermout
1 scheut magere melk om het drinkbaar te maken
1 beetje zoetstof voor de smaak

Ik vind dit een heerlijk drinkontbijt met alles er in wat mij gezond lijkt.

Mijn vrouw eet vaak magere yoghurt met muesli omdat ze de shake niet zo lekker vind.

Tussen de middag eet ik vaak 1 a 2 sneetjes brood met een van de volgende soorten beleg:
-Kipfilet
-Tonijn in water
-Smeerkaas 20+
Of een salade met magere dressing.
Ook neem ik soms een kop bouillon (soms met bleek selderij)

In de avond eet ik vaak een beperkte hoeveelheid rijst gewokt met groenten en kipfilet

Tussendoor eet ik meestal een eitje of een stukje kipfilet die ik de avond ervoor heb gemaakt.

Graag ontvang ik tips wat nog meer lekker en gezond is. Ook vraag ik me af of ik havermout en brood beter kan schrappen i.v.m. veel koolhydraten.

---------- Post added 4 March 2013 at 20:17 ----------

Bij deze een overzichtje die ik heb gemaakt in excel. Hier word automatisch mijn bmi berekend als ik afval. Mijn doel is een BMI van ongeveer 27. Dit is boven het ideaal van maximaal 25 maar een lagere BMI dan 27 staat mij gewoon niet.

Gegevens Doel
Startdatum: 25-2-2013 Aantal kilo's te verliezen: 15
Startomtrek: 120 25-02-2013 Startgewicht 110
Lengte: 1,875 25-03-2013 Doel na een maand: 106
Startgewicht: 110 25-04-2013 Doel na 2 maand: 102
Start BMI: 31,3 25-05-2013 Doel na 3 maand: 98
Beste Gewicht 87 25-06-2013 Doel na 4 maand: 94
Beste BMI 25
Streefgewicht: 94 Ideale harslag tussen de 60 en de 70% van: 190
Streef BMI: 27 Dat is minimaal: 114
Leeftijd: 30 Dat is maximaal: 133


Datum Gewicht Omtrek Opmerking BMI
24-2-2013 110 120 Nog niet bezig met afvallen 31,29
4-3-2013 107 120 Een week bezig met afvallen 30,44

Mijn eerste doel is afvallen tot onder de 100 kilo. Daarna wil ik er krachtraining bij gaan doen. Eenmaal op gewicht wil ik me weer volledig storten op het bulken.
 
Leeftijd: 30 Dat is maximaal: 133

Nice :)

Bikerboy ipv je te focussen op allerlei stats zit jouw grootste probleem in je motivatie en doorzettingsvermogen. Ik zie het gebeuren dat we volgend jaar weer een update van je krijgen dat je 125 kg weegt.

Ik denk dat ook niet veel forumleden staan te trappelen om je te helpen aangezien het verspilde moeite lijkt?

Dussss, sporten, minder vreten en zuipen, resultaat behalen en volhouden. Gas erop bolle.
 
Ik zou wat hulp gaan zoeken voor de manier waarop je met jezelf omgaat. Blijkbaar heb jij steeds de neiging om in extreme gewoontes terug te vallen. Dat lijkt me ontzettend demotiverend.
Zo te lezen gooi je elke keer alles radicaal om als je het zat bent, om dat vervolgens niet vol te houden en weer terug te vallen.
Dat doet me een beetje denken aan verslavingsgedrag.

Als je nou eens kleine stapjes neemt ipv grote en goed kijkt naar wat belangrijk voor je is en wat niet? Maak je levensstijl passend voor jou, zodat je niet meteen het idee hebt dat je niets meer mag en tegelijkertijd steeds meer ongezonde dingen schrapt.
Dit lijkt anders een gebed zonder einde.
 
Beste Biker:

Zoals hier boven al gezegt. Zoek iets waar je je motivatie uit kan halen en kan behouden.
Maak bijvoorbeeld een (naakt)foto van je zelf en voor je zelf :) elke keer dat je vergeet waar je het voor doet, kijk je naar die foto en herinner je er aan dat je niet meer zo wilt zijn of worden.

Iets anders kan ik je helaas niet vertellen. Je zal het zelf moeten doen
 
Back
Naar boven