Fitness Seller

veel cardio maar toch willen bijkomen

Bezoekers in dit topic

jorre98

Cool Novice
Lid geworden
23 aug 2011
Berichten
63
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
14%
Dag DBB

Ik zit namelijk met een probleem, ik moet veel cardio doen (met als doel de conditie te verbeteren) en wil toch massa blijven bijkomen door krachttraining. Het zit namelijk zo ik moet mijn loopprestaties verbeteren en ook mijn krachtprestaties( pull-ups voornamelijk) voor een ingangstest. Maar ik heb zo het gevoel dat dit niet goed mogelijk is aangezien het zeer intensieve cardio is en mijn persoonlijk doel is en blijf tnog steeds om meer spiermassa bij te komen. Dus ik vroeg me af hoe ik dit het best aanpak. momenteel doe ik 6krachttrainingen in de week en 3cardiosessies in de week , tevens heb ik 1 vaste rustdag waarop ik geen enkele vorm van training doe. Zou ik dit voort doen of verlies ik dan te veel (spier)massa waardoor mijn kracht gaat dalen, of moet ik gewoon nog meer eten , dan spreken we over bijna 700-800 cal boven mijn maintenance.

of zou ik beter bv 2 maanden alleen cardio doen en dan 2 maand krachttraining?
Is doet doel fysiek uberhaupt zelfs mogelijk?
 
Meer eten.
kcal opname > kcal verbruik = massa winst
kcal opname < kcal verbruik = massa verlies

Ik vraag me ook wel af of het nuttig is om 6 keer per week aan krachttraining te doen samen met 3 cardio sessies als je het moeilijk hebt om massa te behouden/bij te komen. Hoe ziet je kracht schema er uit?
 
Back
Naar boven