AndroidHealthClinic

Sticky Veel Gestelde Vragen: Dnp (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dus voor jou ook geen DNP meer na enkele kuurtjes?

zoals ik er nu over denk niet....misschien denk ik morgen weer anders...maar denk het niet:)
 
voor alle personen die zo dom zijn om snp te gebruiken...lees onderstaande link eens :
DNP...Do Not Use! - IBE Forums Version 2.0 Beta

Kan iemand knippen en plakken wat daar staat? Ik moet registreren, en daar heb ik geen zin in als ik niet weet of het de moeite waard gaat zijn. :)


Nog even een vraagje over de volgende uitspraak van jou in een ander topic:
dnp vernietigt de energiehuishouding, mitochondrien gaan kapot in de cel.
bron: essential cell biology, an introduction to the molecular biology of the cell, auteur: alberts
Gaat het dan om apoptose of necrose? Dat scheelt wel, dus vandaar dat het handig is te weten.
 
uit: 'Medical Biochemistry; Baynes and Dominiczak: pag 93-97.
Ten eerste behoort DNP (2,4-dinitrophenol) tot de 'uncouplers' van de oxidatieve fosforylatie, d.w.z. dat het protonen in het mitochondrion kan brengen waardoor het de protonen gradient verspilt (de protonen gradient is nodig voor transport van stoffen over het membraan van de mitochondrion) en de ATP synthase passeert. Hierdoor wordt ook de pH gradient verstoord.

verder op:
'DNP has been used as a drug in patients seeking to lose weight. Unfortunately, hypertermia and toxic side effects were excessive, and its use has been banned by the FDA.

verder op:
DNP remt het oxidatieve metabolisme. Het remt voornamelijk complex IV van het mitochondrion. Remming van complex IV interrupteert het transport van elektronen. De elektronen kunnen niet getransporteerd worden naar de oxygen en de synthesis van ATP wordt gestopt.

Belangrijk!
Koolstofmonoxide, wat een sterk toxisch effect heeft (anaerobe metabolisme waardoor lactiacidose ontstaat en uiteindelijk de dood tot gevolg heeft), remt net als DNP het complex IV.

Verder op:
Deffecten in complex IV en de ATP synthase resulteert in celdood, voornamelijk in het hart, de skeletspieren en zenuwweefsel. Voor de duidelijkheid celdood is niet omkeerbaar, hartspiercellen en zenuwbanen (en dus ook hersenen) die kapot zijn blijven ROT! Je wil toch niet op de twintigste al een groot hartinfarct hebben of een verlamming krijgen???!!

ps. deze post komt van mijn meisje...zelf snap ik er geen zak van behalve dat dnp k*t is
 
Laatst bewerkt:
:(
Kan iemand knippen en plakken wat daar staat? Ik moet registreren, en daar heb ik geen zin in als ik niet weet of het de moeite waard gaat zijn. :)


Nog even een vraagje over de volgende uitspraak van jou in een ander topic:

Gaat het dan om apoptose of necrose? Dat scheelt wel, dus vandaar dat het handig is te weten.

wat een dom gelul...ik heb geen zin om te registeren als ik niet weet of het de moeite waard gaat zijn. mijn god!

wel interesse hebben in dat gif. maar ff registeren wat een paar sec duurt en de link wordt je aangegeven....en dan zo'n vraag stellen:( ik ga het je niet eens zeggen.
neem lekker dnp...kom je over een tijdje er wel achter wat je met je lijf hebt gedaan:rolleyes:
 
Maar daarom word er IGF bijgenomen volgens mij, dat stelt namelijk celdoding uit. Daarom is IGF ook zo gevaarlijk qua kankercellen omdat de doding van cellen word uitgesteld.
 
Maar daarom word er IGF bijgenomen volgens mij, dat stelt namelijk celdoding uit. Daarom is IGF ook zo gevaarlijk qua kankercellen omdat de doding van cellen word uitgesteld.

igf doodt geen kankercellen man!
als dat nl het geval zou zijn, dan zou igf de oplossing voor de ziekte zijn. neem igf en de celdoding wordt uitgesteld, dus langer leven

kanker is trouwens ongecontroleerde celdeling ipv celdoding!
hetgeen igf, ongecontroleerde celdeling, stimuleert! dus eigenlijk zou igf een potentiele kankerbevorderaar kunnen zijn!

ouderen hebben minder test in hun lijf en lagere igf-levels. een soort van lichaamelijk remmechanisme om kanker-groei te verhinderen.
dat is ook een van de porbs bij hrt-trt, kwaliteit vh leven neemt toe maar anderzijds ga je wel een verhoogde kans lopen op bv. kanker
 
uit: 'Medical Biochemistry; Baynes and Dominiczak: pag 93-97.
Ten eerste behoort DNP (2,4-dinitrophenol) tot de 'uncouplers' van de oxidatieve fosforylatie, d.w.z. dat het protonen in het mitochondrion kan brengen waardoor het de protonen gradient verspilt (de protonen gradient is nodig voor transport van stoffen over het membraan van de mitochondrion) en de ATP synthase passeert. Hierdoor wordt ook de pH gradient verstoord.

verder op:
'DNP has been used as a drug in patients seeking to lose weight. Unfortunately, hypertermia and toxic side effects were excessive, and its use has been banned by the FDA.

verder op:
DNP remt het oxidatieve metabolisme. Het remt voornamelijk complex IV van het mitochondrion. Remming van complex IV interrupteert het transport van elektronen. De elektronen kunnen niet getransporteerd worden naar de oxygen en de synthesis van ATP wordt gestopt.

Belangrijk!
Koolstofmonoxide, wat een sterk toxisch effect heeft (anaerobe metabolisme waardoor lactiacidose ontstaat en uiteindelijk de dood tot gevolg heeft), remt net als DNP het complex IV.

Verder op:
Deffecten in complex IV en de ATP synthase resulteert in celdood, voornamelijk in het hart, de skeletspieren en zenuwweefsel. Voor de duidelijkheid celdood is niet omkeerbaar, hartspiercellen en zenuwbanen (en dus ook hersenen) die kapot zijn blijven ROT! Je wil toch niet op de twintigste al een groot hartinfarct hebben of een verlamming krijgen???!!

ps. deze post komt van mijn meisje...zelf snap ik er geen zak van behalve dat dnp k*t is
Wat wel jammer is, is dat er geen gewag wordt gemaakt van het positieve effect van DNP (in doseringen vergelijkbaar met bodybuilders) op het beschermen van hersencellen tijdens suboptimale toestanden; iets wat recentelijk wat meer in de aandacht komt. (bijv. PMID: 16671474, 16238490)

Waarbij ik niet wil zeggen dat ik het voor mijn gezondheid ga proberen. Maar zoals bij alles zijn er positieve en negatieve kanten.
 
:(

wat een dom gelul...ik heb geen zin om te registeren als ik niet weet of het de moeite waard gaat zijn. mijn god!

wel interesse hebben in dat gif. maar ff registeren wat een paar sec duurt en de link wordt je aangegeven....en dan zo'n vraag stellen:( ik ga het je niet eens zeggen.
neem lekker dnp...kom je over een tijdje er wel achter wat je met je lijf hebt gedaan:rolleyes:
Dank voor je uitermate volwassen reactie. Ik dacht dat het ondertussen algemeen bekend zou zijn dat 99% van de boards informatie klakkeloos kopieert, dus vandaar mijn vraag of het zin had de moeite te nemen. Een zoveelste forum met "DNP is slecht, want... zo is het gewoon!" (of het omgekeerde) heeft niemand wat aan.
 
Maar daarom word er IGF bijgenomen volgens mij, dat stelt namelijk celdoding uit. Daarom is IGF ook zo gevaarlijk qua kankercellen omdat de doding van cellen word uitgesteld.

Yep, IGF stelt apoptose uit. Of je daar altijd blij mee moet zijn is wat anders, want apoptose is zelf al een beschermingsmechanisme. Het zal goede cellen dus langer laten leven, maar beschadigde cellen niet de kans geven er zelf een eind aan te maken. Op korte termijn kan dat wel handig zijn, maar op lange termijn lijkt me de kans op grove beschadigingen aan DNA minder prettig.
 
Dank voor je uitermate volwassen reactie. Ik dacht dat het ondertussen algemeen bekend zou zijn dat 99% van de boards informatie klakkeloos kopieert, dus vandaar mijn vraag of het zin had de moeite te nemen. Een zoveelste forum met "DNP is slecht, want... zo is het gewoon!" (of het omgekeerde) heeft niemand wat aan.

jij ook bedankt voor je dankbare reactie. ik neem de moeite om een link te zoeken en te plaatsen en dan ben jij 'te lui om je aan te melden'...vandaar mijn reactie...en als jij denkt dat dnp voordelen heeft...dan moet je t lekker nemen....

ik zou zeggen have fun met je dnp en geniet over enkele jaren van je huidige onverstandige beslissing!;)
 
Waarbij ik niet wil zeggen dat ik het voor mijn gezondheid ga proberen. Maar zoals bij alles zijn er positieve en negatieve kanten.

iets dat hersencellen beschermt maar je energie-cel-huishouding verdoet noem jij een positieve eigenschap? werkelijk waar...volgens mij begrijpt niemand er ene zak van...of willen jullie het niet begrijpen:rolleyes:
 
jij ook bedankt voor je dankbare reactie. ik neem de moeite om een link te zoeken en te plaatsen en dan ben jij 'te lui om je aan te melden'...vandaar mijn reactie...en als jij denkt dat dnp voordelen heeft...dan moet je t lekker nemen....

ik zou zeggen have fun met je dnp en geniet over enkele jaren van je huidige onverstandige beslissing!;)

Kijk, dit is nu precies waarom ik vroeg of de inhoud van je link de moeite waard was. De meeste fora zitten vol met mensen die ofwel elkaar napraten, ofwel dingen roepen zonder onderbouwing. Niet dat ik verwachtte dat het hier veel beter zou zijn, maar een mens moet toch dromen.
 
, ofwel dingen roepen zonder onderbouwing. Niet dat ik verwachtte dat het hier veel beter zou zijn, maar een mens moet toch dromen.

goh goh wat probeer je nou te zeggen..dat ik dingen roep zonder te onderbouwen? kan je uberhaupt lezen vriend? heb paar post omhoog toch goed onderbouwde info gegeven? of snap je het niet? hetgeen geen schande is overigens....
 
iets dat hersencellen beschermt maar je energie-cel-huishouding verdoet noem jij een positieve eigenschap? werkelijk waar...volgens mij begrijpt niemand er ene zak van...of willen jullie het niet begrijpen:rolleyes:

Als ik het niet begrijp: leg het me dan uit. Kom met argumenten. Gebruikersverhalen (zowel extreem positief als extreem negatief) heb ik al genoeg gelezen.

Om hier nog even iets dieper op in te gaan: het "verdoet" dan wel je energiehuishouding, maar de conclusie dat dat ook per definitie apoptose veroorzaakt is misschien voorbarig.

ATP depletion does not account for apoptosis induced by inhibition of mitochondrial electron transport chain in human dopaminergic cells.

Watabe M, Nakaki T.

Department of Pharmacology, Teikyo University School of Medicine, 2-11-1 Kaga, Itabashi Ward, Tokyo 173-8605, Japan.

As the mitochondrial electron transport chain (ETC) is necessary for life, its inhibition results in cell death. To date, ETC complex (I-IV) inhibitors (ETCIs) have been thought to induce ATP depletion, triggering cellular apoptosis. To clarify whether the depletion of intracellular ATP is relevant to apoptosis induced by ETCIs, we conducted comparative studies using oxidative phosphorylation inhibitors (OPIs), including a specific F(0)F(1)ATP synthase inhibitor oligomycin, an ionophore valinomycin and an uncoupler 2,4-dinitrophenol, as tools to deplete only ATP without influencing the ETC. In human dopaminergic SH-SY5Y cells, ETCIs (rotenone, thenoyltrifluoroacetone, antimycin A and potassium cyanide) depleted ATP and induced apoptosis. However, OPIs failed to induce apoptosis despite ATP being decreased to an extent comparable to that observed with ETCIs. Reactive oxygen species (ROS) production was augmented by ETCIs, but not by OPIs. Furthermore, ETCI-induced apoptosis was inhibited by the addition of an antioxidant N-acetylcysteine. Apoptosis was induced without ATP depletion by H(2)O(2) at a concentration that generated ROS at an amount comparable to that induced by ETCIs. Our findings demonstrate that ROS production is more relevant than ATP depletion to apoptosis induced by ETCIs.
PMID: 17027047
 
Om nog een duit in het zakje te doen: Op een bepaalde manier is DNP zelfs goed voor cellen, voornamelijk door de vermindering van ROS (zuurstof-gebaseerde vrije radicalen) beschikbaar om schade aan te richten. Eigenlijk is dus niet zozeer het gebruik van DNP slecht voor cellen, maar het feit dat je er eens mee moet stoppen. :)

uncoupling of oxidative phosphorylation decreases ROS production and restoration of oxidative phosphorylation enhances ROS production and liver damage.

PMID: 1322018
 
goed....heb eerlijk gezegd geen zin en geen tijd om hier heel uitgebreid op in te gaan, daarnaast is mijn wederhelft niet aanwezig (die weet er het fijne van) en kan het in jip en janneke taal uitleggen...

typerend is wel je volgende zin:

Om hier nog even iets dieper op in te gaan: het "verdoet" dan wel je energiehuishouding, maar de conclusie dat dat ook per definitie apoptose veroorzaakt is misschien voorbarig

je bent, althans mijn inziens, te kwaliferen als iemand die naar zichzelf (in dit geval dnp) toe redeneert. das prima....als jij je goed voelt, moet je dat doen

ik probeer gewoon een kritische noot te plaatsen bij het, op dit board alom geprezen dnp...en dan 'verwijt' je mij na-praten ed...apart...

enfin..om een lang verhaal kort te maken. ik raad dnp gebruik af, jij niet per definitie...zijn we toch? ;)

iedereen tevreden!
 
. Gebruikersverhalen (zowel extreem positief als extreem negatief) heb ik al genoeg gelezen.

even voor de goede orde nog...ik post geen gebruikerservaringen en heb eveneens, gelukkig, geen ervaring met dnp
 
igf doodt geen kankercellen man!
als dat nl het geval zou zijn, dan zou igf de oplossing voor de ziekte zijn. neem igf en de celdoding wordt uitgesteld, dus langer leven

kanker is trouwens ongecontroleerde celdeling ipv celdoding!
hetgeen igf, ongecontroleerde celdeling, stimuleert! dus eigenlijk zou igf een potentiele kankerbevorderaar kunnen zijn!

ouderen hebben minder test in hun lijf en lagere igf-levels. een soort van lichaamelijk remmechanisme om kanker-groei te verhinderen.
dat is ook een van de porbs bij hrt-trt, kwaliteit vh leven neemt toe maar anderzijds ga je wel een verhoogde kans lopen op bv. kanker

Even goed lezen dennis ik zeg dat de doding van cellen word uitgesteld dus het vind geen plaats als je IGF neemt. Dus ik snap niet hoe je erbij komt dat ik zeg dat het kankercellen dood.
 
Even goed lezen dennis ik zeg dat de doding van cellen word uitgesteld dus het vind geen plaats als je IGF neemt. Dus ik snap niet hoe je erbij komt dat ik zeg dat het kankercellen dood.

zucht...het weekend eist zijn tol....dennis is zijn scherpte kwijt:D
 
je bent, althans mijn inziens, te kwaliferen als iemand die naar zichzelf (in dit geval dnp) toe redeneert. das prima....als jij je goed voelt, moet je dat doen

ik probeer gewoon een kritische noot te plaatsen bij het, op dit board alom geprezen dnp...en dan 'verwijt' je mij na-praten ed...apart...
Eerlijk gezegd was mijn instelling na er wat daagjes over gelezen te hebben: dit klinkt te goed om waar te zijn. Mijn insteek was juist extreem skeptisch. Enkele weken (maanden?) geleden heb ik nog tegen mijn wederhelft gezegd dat ik het interessant vond, maar nooit zou overwegen. Eigenlijk is mijn neutralere visie pas iets van de laatste weken. Helaas is er niet veel betrouwbare info te vinden over het van de markt halen door de FDA. Ik zou graag precies zien op welke basis ze dat gedaan hebben, en met welke cijfers.

En dat je graag een kritische noot plaatst: ik ook, maar nu toevallig de andere kant op. Wel blijf ik van mening dat het geen speelgoed is, en zal ik met mijn experimentje dus ook erg laag doseren. Ook heb ik niet de illusie dat het schadevrij zal zijn. Laat ik me zo uitdrukken: ik maak me minder zorgen om de lange-termijn gevolgen dan de meesten, maar extra over de korte termijn. Wat ik er van kan vinden wijst namelijk vooral op acute problemen.


enfin..om een lang verhaal kort te maken. ik raad dnp gebruik af, jij niet per definitie...zijn we toch? ;)

iedereen tevreden!
We gaan dus het huwelijk niet afblazen?
 
Back
Naar boven