Fitness Seller

Sticky Veel Gestelde Vragen: Insuline

Bezoekers in dit topic

10gram dextrose per iu is standaard. Maar is het niet beter elk uur dit te nemen gezien de werkingsduur?
 
10gram dextrose per iu is standaard. Maar is het niet beter elk uur dit te nemen gezien de werkingsduur?

Ligt eraan hoeveel iu je zet. Want ik zette bijvoorbeeld 8iu na de training en dan is 10gr absoluut niet genoeg. En de werking is maar 4 uurtjes ofzo dus en zwakt ieder uur af
 
10 gram per iu dus :p. Bij 8iu, 80gram dextrose. Eenmaal of om het uur 80g?

En de werking piekt na 3 uur dacht ik? Dus sterkste werking na 3 uur?
 
10 gram per iu dus :p. Bij 8iu, 80gram dextrose. Eenmaal of om het uur 80g?

En de werking piekt na 3 uur dacht ik? Dus sterkste werking na 3 uur?

Bij mij is totaal 80 gram dan genoeg. Ik deed vooral voor de workout zetten. Ik zou 40 gram meteen nemen en 40 gram in een shakebeker met aminozuren. En dan nog x gram altijd mee voor nood. Ik zou 40 gram extra in een waterflesje bij de hand hebben. Dit is bij novorapid. Heb ook een paar keer novomix gedaan en dan had ik opeens na 4-6 uur een bijna hypo. Combi met langwerkende insuline gaf mij veel onvoorspelbaarheid.

Uit mijn hoofd gaat novorapid na 5-10 minuten al werken. Zit de piek op anderhalf uur en de totale duur is rond de 3 uur. En zo ervaar ik het ook op basis van de praktijk. Na 4 uur is het zeker wel over. Novomix duurt meer dan 5-6 uur.
 
10 gram per iu dus :p. Bij 8iu, 80gram dextrose. Eenmaal of om het uur 80g?

En de werking piekt na 3 uur dacht ik? Dus sterkste werking na 3 uur?

Ik zelf deed 60gr dextrose 5 min na injectie en uurtje erna 100gr complex carbs uit rijst bijv
 
Is het nou echt belangrijk dat je isolaat neemt ipv whey?
Zo veel vet zit er toch niet in whey. Die van B&F die ik gebruik zit op 5gr Vet per 100gram...
Dat is 2,5gram per 50gr shake....
(in isolaat zit 0,5gr)
 
Is het nou echt belangrijk dat je isolaat neemt ipv whey?
Zo veel vet zit er toch niet in whey. Die van B&F die ik gebruik zit op 5gr Vet per 100gram...
Dat is 2,5gram per 50gr shake....
(in isolaat zit 0,5gr)

Mwoa of t echt verschil gaat maken. Ik deed t uit voorzorg wel in ieder geval
 
Hangt ook van de rest van je voeding schema af natuurlijk;)

En of je hgh erbij zet etc
 
Er wordt aangeraden om eerste keer te beginnen met 4iu en deze dosis aan te houden (anderen bouwen tijdens eerste keer op).

Maar mensen met gevoeligere insuline receptoren? Is 4iu niet teveel dan? Via bloedtest dus insuline onder minimum grens en suiker normaal (wat wijst op verhoogde gevoeligheid).
 
Hallo,
Ik ga slin pre workout zetten. Kan ik in mijn intra shake alleen carbs en eaa hebben. Of MOET dit whey zijn? Heb nog nooit eaa’s gehad maar dit drinkt wat makkelijker weg lijkt me.
 
Hallo,
Ik ga slin pre workout zetten. Kan ik in mijn intra shake alleen carbs en eaa hebben. Of MOET dit whey zijn? Heb nog nooit eaa’s gehad maar dit drinkt wat makkelijker weg lijkt me.
Carbs en eaas, sowieso carbs maar dat is waarschijnlijk wel duidelijk.
 
Voor de mensen die insuline zetten, vanuit mijn ervaring als diabeet zou ik het verstandig vinden een glucosemeter aan te schaffen, of een sensor op de huid maar dat is wellicht overkill aangezien je daarmee 24/7 gedurende 14 dagen kunt meten.
 
Edit.
 
Laatst bewerkt:
Voor de mensen die insuline zetten, vanuit mijn ervaring als diabeet zou ik het verstandig vinden een glucosemeter aan te schaffen, of een sensor op de huid maar dat is wellicht overkill aangezien je daarmee 24/7 gedurende 14 dagen kunt meten.
Sowieso een glucosemeter halen en altijd voor nood iets bij je van suiker, wel eens onverwacht toch nog een hippo gekregen.
 
Sowieso een glucosemeter halen en altijd voor nood iets bij je van suiker, wel eens onverwacht toch nog een hippo gekregen.
Klopt ja. Ik word na 22 jaar ook nog weleens verrast. Gebruik zelf dan dextro, puur uit nood, om daarna iets te nuttigen dat langzamere afgifte heeft zodat die niet opnieuw zakt. Dat opnieuw zakken is misschien niet iets bij "niet diabeten", maar als ik een hypo heb (1.0-2.5) en enkel dextro neem stijgt deze iets naar bijvoorbeeld 3.5-4.5 om daarna keihard te zakken.
 
Back
Naar boven