Fitness Seller

Veel herhalingen licht gewicht goed voor tussendoor? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RobbieH

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
865
Waardering
0
Ik heb nu een halterbank 2e hands kunnen kopen en had al wat dumbels.
Bij die halterbank zit nog niet echt veel gewicht in totaal 50 kilo, moet dus nog wel wat bij kopen.
Maar als ik nou tussendoor 1 a 2 keer per week alle spiergroepen met lichte gewichten aanpak zou dat dan goed zijn?
Want echt zwaar trainen gaat toch het beste op de sportschool maar ik heb dit dus gekocht voor als ik echt maar heel weinig tijd heb en toch wil trainen.
Maar wil het dus evt ook gaan gebruiken om 1 a 2 keer met lichte gewichten veel herhalingen te doen.
 
Laatst bewerkt:
hoeveel reps kun je maken met die gewichten? bij 10 reps kan et nog wel maar bij 20 vind ik het vrij nutteloos. Ik zou er gewoon wat gewichten bij kopen. anders heb je ook niet veel aan dat bankje wat je gekocht hebt.
 
Ik zou 2 maanden gewoon zwaar trainen, en dan 2 of 3 weken licht, zodat de spieren niet te veel aan het gewicht wennen.
 
Met veel reps train je je spieren wel, maar niet op kracht en groei, maar alleen op spierconditie!
 
moet je nog niet op 20 reps zitten voor spier conditie. kun je beter 12 pakken vind ik.
 
Originally posted by Emizea
Met veel reps train je je spieren wel, maar niet op kracht en groei, maar alleen op spierconditie!

Ik wil het ook voor de spierconditie gaan doen.
Maar dan dus 4 X per week normaal trainen in de sportschool en dan 1 a 2 X per week voor de spierconditie.
En ik ga dus nog geewichten bijkopen voor als ik dus geen tijd heb en dan wel gewoon zwaar trainen.
 
Originally posted by awesome
moet je nog niet op 20 reps zitten voor spier conditie. kun je beter 12 pakken vind ik.

Waarom 12?

Trainen voor spierconditie houdt in het vergroten/verbeteren van je capaciteit.
Ook verbeter je je doorbloeding op lokaal(spier) nivo.
 
klopt 12 voor spierconditie is erg weinig.
8 voor massaopbouw en 20+ voor spierconditie (ik vind zelf 30-40 herhalingen beter geschikt hiervoor)
 
Nou als je dan 1 keer per week zwaar borst traint en dan nog 2 keer die week licht. MWa iets teveel van goede zou misschien net je groei kunnen belemmeren doordat je geen optimaal herstel geeft. Zou dan bv. Maandag zwaar en dan donderdag of vrijdag licht.
 
hoe licht is licht. daarmee wil ik zeggen; ook daarvan moeten je spieren herstellen.

heel licht kan wel; om de spieren goed te laten doorbloeden en zo het herstel te bevorderen
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het zou werken maar je zou het kunnen proberen als wijze van expiriment. Dan zou ik bijv uitgaan van maandag armen zwaar en dan bijv. Woensdag armen ligt met veel hh zodat je herstel versnelt wordt door voedingsstroffen die volop naar die spiergroep worden gepompt. In theorie zou het moeten werken en in praktijk.....
 
Back
Naar boven