Fitness Seller

Veel moeite met vergroten van borstspieren.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Met 45kg bank kan je ook niet verwachten dat je super pecs hebt.
Anders ff een foto plaatsen ivm met symetrie etc.
(en soms is je zelfbeeld anders dan hoe een ander het ziet)
 
Laatst bewerkt:
Denk idd dat mijn probleem te maken heeft met een te geringe inname van koolhydraten. Het voedingsschema wat is als voorbeeld heb gebruikt, is nu iets aangepast. Ik denk dat ik hiermee in de buurt kom van een 'haalbaar' schema. Beter te combineren met werk.


Kunnen jullie feedback geven over het schema hieronder?

Momenteel heb ik Whey (Elite), Casein en Di-Creatine Malaat in huis. In het schema staat Dextrose vermeld, maar dat gebruik ik nog niet.

Ik ga binnenkort voor de Super-Duo van Body&Fit Shop (Magnificent & Total Muscle Solution).
Kunnen jullie advies geven mbt deze supplementen en ze evt. bij een tijdsstip plaatsen in het voedingsschema?

En nu moet ik alleen voor het avondeten goede alternatieven vinden. Zodat ik kan varieren met het eten, wat niet onbelangrijk is. Ik denk dat ik met jullie evt. advies en door zelf de stickys bij Voeding door te nemen, daar wel een antwoord op weet te vinden.

Alvast hartelijk dank.
 

Bijlagen

  • Voedingsschema_08-08.xls
    30,5 KB · Weergaven: 93
Laatst bewerkt:
Je kan evt bij schoudersdag frontraise eruit halen en http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/BBMilitaryPress.html
er in doen!
Pak je ook voorkant schouders mee + bovenkant borst!
Werkt wel lekker:)


oh en bij borst incline flyes vervangen door decline flyes! (aangezien je onderkant als zwakkere ziet)
niet te decline want dan vind ik m persoonlijk echt niet werken!
 
Laatst bewerkt:
@ the Ace;

ik snap heel goed wat je bedoelt hoor,

maar we hebben het hier over een beginner,
niet over een doorgewinterde anabolenvreter he ;)

als je pas met dit spelletje begint, is 1x in de week te weinig.
2x per week heel je lijf aanpakken en goed eten.

als je daarmee begint zit je gewoon niet verkeerd.

hou je voldoende tijd om voor jezelf te kijken in de toekomst welke trainingsprincipes nog beter werken.

Dit slaat ook als een lul op een trommel als je het mij vraagt. Moet je een doorgewinterde anabolenvreter zijn om intensief te kunnen trainen? Als je anabolen steroïden gebruikt is je herstelvermogen beter, en dan zou je dus juist vaker een spiergroep kunnen trainen.

Goed herstel is belangrijk, en dat kost tijd. Hoeveel tijd dat kost is afhankelijk van ontzettend veel factoren (heb ik eerder al genoemd). Hoe weet jij of deze factoren bij de topic starter allemaal kloppen? Het is veel te kort door de bocht om te concluderen dat het per definitie te weinig is.

Misschien heeft het voor jou gewerkt om je borstspier twee keer per week te trainen, maar dat is geen garantie dat het bij topic starter ook lukt.
 
Zoek misschien eens naar rippetoe of stronglifts. Dat zal je misschien ook kunnen helpen. Zijn full body schema's maar dat is daarom niet slechter dan een split (wil hierover geen discussie uitlokken, een split kan ook werken).

Verder geloof ik niet echt in al die supplementen. Begrijp mij niet verkeerd hé, ze zullen wel werken en hun nut hebben, maar je kan ook gewoon je voeding aanpassen zodat je ze niet nodig hebt. En iemand dat 45kg benched heeft dat volgens mij niet nodig ook. Bij 45kg zijn je borstspieren wel vrij snel hersteld.

Aankomen zonder vet dat gaat, maar is voor zover ik al gelezen heb moeilijk. Je bulked en dan cut je, zo gaat dat nu eenmaal. En van een beetje vet ga je niet dood. En in de winter ziet niemand dit dus wat is het probleem. Eet veel in de winter en zorg dat je dan tegen de zomer dat vet kwijt bent als je niet wilt dat de mensen je vet zien!

En als de sticky's teveel informatie bevatten en je kan het niet lezen, probeer dan misschien eens de zoekfunctie.;)
 
Laatst bewerkt:
Digit4l: leeftijd 29jr

bank je 45kg in totaal (gewicht stang meegerekend), 45kg gewicht per kant, of 45kg totaal aan gewichten (stang dus niet meegerekend?)

En eerst kon je absoluut niet meer gaan eten dan 3, hooguit 4 maaltijden, en vervolgens plaats je een schema van 6 maaltijden en 4400kcal??

Maar goed, ga eerst zo maar eens wat maanden trainen met dat voedingschema, dan zul je zeker gaan groeien.
Wat je dan evt in vet% nog stijgt kun je daarna altijd nog eraf cutten of wellicht voldoet een paar x cardio per week.
 
Kunnen jullie feedback geven over het schema hieronder?

Voedingsschema lijkt me oké, maar ik heb nog wel wat tips.

Ik zie veel olijfolie terug komen. Op zich goed natuurlijk, maar variatie is lekkerder en 'gezonder.' Noten of vette vis zijn een goede bron van vetten, probeer daarmee te variëren. Verder zie ik halfvolle melk, en halfvolle kwark. Halfvol levert lekker veel calorieën, en dat is makkelijk, maar het bevat ook veel verzadigd vet. Het is beter om magere zuivel te nemen, en je vetten uit 'gezonde' bronnen te halen. Als laatste maaltijd zou ik ook geen whey nemen. Whey is een relatief snel opneembaar eiwit, en daar heb je dus gedurende de nacht niet zoveel aan. Wat erg lekker en gezond is is een bakje magere kwark met een flinke hoeveelheid (cashew)noten of pinda's erdoor. Lekker makkelijk, barstensvol langzaam opneembare eiwitten, kost niks en vergt bijna geen bereidingstijd. (je moet ook een beetje logisch en economisch plannen:)).

Whey & Proteine? What's the differance?

Persoonlijk zou ik iets minder koolhydraten en iets meer eiwitten nemen (of gezonde vetten). Teveel koolhydraten word je sneller vet van. Ik neem aan dat je niet teveel vet aan wilt zetten. Bodybuilding doe je toch immers om er altijd goed uit te zien.

Wat ik zelf doe tijdens een 'bulk' is beginnen met c.a. 350 gram koolhydraten, en dat eventueel opvoeren als dat nodig is. Als je niet snel genoeg aankomt kun je altijd wat meer koolhydraten gaan eten, maar als je merkt dat je te vet word ben je eigenlijk al te laat met het verlagen van koolhydraten.

Maar goed dit is puur persoonlijk, andere methode werken natuurlijk ook.

Ennuhhh.. 37,5 gram amandelen? Kan jou weegschaal halve grammen wegen? Monster weegschaal..

Succes!
 
Waarom magere zuivel? Volle of halfvolle melk is niet zo erg hoor.:)
Integendeel, ik ben 8kg aangekomen door 2l volle melk te drinken per dag en gewoon te blijven eten.
 
Waarom magere zuivel? Volle of halfvolle melk is niet zo erg hoor.:)
Integendeel, ik ben 8kg aangekomen door 2l volle melk te drinken per dag en gewoon te blijven eten.

Joh, en hoeveel % vet ben je erbij aangekomen? :rolleyes:
 
daarna ben ik een maand gestopt met melk drinken en was ik 2kg kwijt, dat dus waarschijnlijk vet was. Dus ik ben wel nog altijd 6kg aangekomen in spiermassa, waarschijnlijk niet zuiver spiermassa, maar toch veel denk ik, zo leek het toch toen ik die 2kg kwijt was.
Dus al bij al vind ik dat dit nog meevalt, en is het zo erg om even wat vet aan te komen? Dat krijg je er wel terug af hoor:)
 
Digit4l: leeftijd 29jr

bank je 45kg in totaal (gewicht stang meegerekend), 45kg gewicht per kant, of 45kg totaal aan gewichten (stang dus niet meegerekend?)

En eerst kon je absoluut niet meer gaan eten dan 3, hooguit 4 maaltijden, en vervolgens plaats je een schema van 6 maaltijden en 4400kcal??

Maar goed, ga eerst zo maar eens wat maanden trainen met dat voedingschema, dan zul je zeker gaan groeien.
Wat je dan evt in vet% nog stijgt kun je daarna altijd nog eraf cutten of wellicht voldoet een paar x cardio per week.

Ik bank nu in totaal incl. stang 45kg.
Voedingsschema zou ik wel kunnen volgen, denk ik. Binnenkort met de instructeur praten over een voedingsschema enzo.

Whey (snelle eiwit)vóór en ná trainen, casein (trage eiwit) vóór het slapen. Ik denk zelf dat ik geen verkeerde supps inneem. Welke supplementen zou je me aanraden?

En ik lees nu wat dingen over de mate van vet en mijn voedingsschema. Ik wil namelijk zo min mogelijk vet kweken. Dus magere melk ipv halfvolle.
Wat zou ik anders moeten doen, aan het voedingsschema?
 
GOMAD e.d. is gewoon dikke onzin, en is alleen leuk voor slappe ectos die tw weak zijn om normaal voedsel te eten. Fatgains deluxe @ GOMAD met zoveel (volle) melk per dag
 
GOMAD e.d. is gewoon dikke onzin, en is alleen leuk voor slappe ectos die tw weak zijn om normaal voedsel te eten. Fatgains deluxe @ GOMAD met zoveel (volle) melk per dag

Ik spreek niet over gomad, enkel over volle melk. Ik drink ook geen 4l volle melk per dag, maar ik drink wel volle melk i.p.v. halfvolle of magere melk. En ik krijg misschien ook wat vet, maar ik krijg ook spieren. En uiteindelijk kun je dat vet toch omzetten naar spieren als je cut.
En als ik dan toch in gewicht moet aankomen, dan verkies ik toch volle melk boven de weightgainers die sommige mensen hier nemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik spreek niet over gomad, enkel over volle melk. Ik drink ook geen 4l volle melk per dag, maar ik drink wel volle melk i.p.v. halfvolle of magere melk. En ik krijg misschien ook wat vet, maar ik krijg ook spieren. En uiteindelijk kun je dat vet toch omzetten naar spieren als je cut.
En als ik dan toch in gewicht moet aankomen, dan verkies ik toch volle melk boven de weightgainers die sommige mensen hier nemen.
Ohja sorry, ik had er geen rekening mee gehouden dat je vet kan omzetten naar spieren.
Dom van me:o
 
Ohja sorry, ik had er geen rekening mee gehouden dat je vet kan omzetten naar spieren.
Dom van me:o
ja ok fout gezegd van mij. Ik bedoel het anders.
Als je cut, dan spreek je toch reserves aan? Ik dacht dat dat het principe was van cutten. Dus dan gaat je vetpercentage toch omlaag? Dus waarom is het erg om eerst je vetpercentage omhoog te laten gaan en in gewicht verhogen en daarna je vetpercentage omlaag te laten gaan maar je gewicht hetzelfde te houden?
 
Omdat een hoog vetpercentage lelijk is en bodybuilding gaat om het creëren van een mooi lichaam?
 
Huidig Trainingsschema (6 tot 8 weken):
Dag 1
Bench Press
Incline bench press
Dumbbell bench press
Incline cable fly
Tricep bar extension
Tricepz press

Dag 2
Lat pull down
Seated row
Rear row wight grip
45-degree back extension
Barbell curl
Hamer curl

Dag 3
Barbell shoulder press
Front Raise
Side Raise
Reverse cable fly
Schoulder Shrugs

En BENEN worden niet getraint???
Het kan nooit geen kwaad eens sets van 20 reps te doen aan 60% van je 1RM.
Dit gedurende een maand.
Rust tussen de sets 1 minuut, rust tussen de oefening 2 min
 
Huidig Trainingsschema (6 tot 8 weken):
Dag 1
Bench Press
Incline bench press
Dumbbell bench press
Incline cable fly
Tricep bar extension
Tricepz press

Dag 2
Lat pull down
Seated row
Rear row wight grip
45-degree back extension
Barbell curl
Hamer curl

Dag 3
Barbell shoulder press
Front Raise
Side Raise
Reverse cable fly
Schoulder Shrugs

En BENEN worden niet getraint???
Het kan nooit geen kwaad eens sets van 20 reps te doen aan 60% van je 1RM.
Dit gedurende een maand.
Rust tussen de sets 1 minuut, rust tussen de oefening 2 min

Voor commentaar over been oefiningen, zie vorig bericht + thread.
thnx
 
Dag iedereen,

Ik heb zonet mijn voedingsschema herzien. Kunnen jullie aub feedback geven op de huidige versie?
En welke nootjes zou ik kunnen nemen als alternatief op amandelen (nu in het schema)? Zodat ik kan varieren.

En ik denk dat nu de grootste moeilijkheid zal zijn om te varieren in het avondeten. Ik zou namelijk niet willen dat een alternatief niet goed in het 'straatje past' met de rest. Zodat het avondeten dus nog steeds in lijn is met de gedachte achter 'kracht'-voeding.

Alvast bedankt voor alle feedback.
 

Bijlagen

  • 1e) voedingsschema.xls
    27 KB · Weergaven: 101
Back
Naar boven