AndroidHealthClinic

veel spiergroei d.m.v. chinnen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Matau

Pick up the iron and lift
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
3.954
Waardering
52
Ik heb al zoekmachine gebruikt maar kon geen specifiek antowoord vinden op mijn vraag.
had ook bij google ingetypt en was nog wat verschil met antwoorden, ene site zegt bij 2 a 3 herhalingen bijna geen spiergroei en pas bij 8 tot 12 herhalingen goede spiergroei.
andere site zegt weer dat je chint veel spieren kunt trainen, en dat je veel spieren kunt ''kweken'' door te chinnen.

maar wat is nou de waarheid over chinnen?
 
Gewoon lekker veel chinnen! Herhalingen maken niet zoveel uit, daar word je vanzelf sterker mee. Probeer op te bouwen naar 15 herhalingen en hang er eventueel extra gewicht aan.
 
je wordt er sterker en breder van!

;)
 
Chinnen is echt een goede basis oefening waar je veel aan hebt. Net als de deadlift overigens
 
krijg je idd mooie brede rug van, enfin, in combi met andere oefeningen he, maar dit is idd wel een hele goeie.
 
sixkiller zei:
maar wat is nou de waarheid over chinnen?

Dat het net als alle andere oefening spiergroei oplevert als het een voor jou geschikte oefening is en je de voor jou geschikte rep range gebruikt

Niets meer en niets minder.

Probeer het op diverse manieren, maar verwacht er geen "wonderen" van.
 
Progressie in gewicht is een beetje lastig. Als je zwaarder wordt en je blijft n dezelfde rep-range dan heb je die progressie wel, maar als je dat niet snel genoeg gaat, of je wordt te sterk, dan moet je wel de beschikking hebben over een manier om schijven aan je middel te hangen. (dipping belt bijvoorbeeld)
 
moet je wel de beschikking hebben over een manier om schijven aan je middel te hangen. (dipping belt bijvoorbeeld)
of een fietketting met slot of musketonhaak
 
solo zei:
of een fietketting met slot of musketonhaak
Meeste mensen kunnen niet eens fatsoenlijk chinnen, dus laat staan het gewicht.
 
Outer zei:
Meeste mensen kunnen niet eens fatsoenlijk chinnen, dus laat staan het gewicht.

Dan kunnen ze altijd nog beginnen met de hoeveelheid reps die ze wel zelf kunnen doen, gevolgd door reps met hulp of negatives.

Kan me nog herinneren dat ik toen ik begon en na een tijdje begin met chinnen ik 2 herhalingen zelf kon halen :D

Maar door met hulp verder te gaan, en af en toe een paar negatives te doen, steeg dat behoorlijk snel.
 
joebel zei:
Dan kunnen ze altijd nog beginnen met de hoeveelheid reps die ze wel zelf kunnen doen, gevolgd door reps met hulp of negatives.

Kan me nog herinneren dat ik toen ik begon en na een tijdje begin met chinnen ik 2 herhalingen zelf kon halen :D

Maar door met hulp verder te gaan, en af en toe een paar negatives te doen, steeg dat behoorlijk snel.

Oefening baart kunst he :D
 
Back
Naar boven