1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

veel spiergroei d.m.v. chinnen?

Discussie in 'Oefeningen' gestart door Matau, 14 jun 2006.

Tags:

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

  1. Matau

    Matau Pick up the iron and lift Elite Member Topic Starter

    Berichten:
    3.958
    Leuk Bevonden:
    57
    Geslacht:
    Man
    Ik heb al zoekmachine gebruikt maar kon geen specifiek antowoord vinden op mijn vraag.
    had ook bij google ingetypt en was nog wat verschil met antwoorden, ene site zegt bij 2 a 3 herhalingen bijna geen spiergroei en pas bij 8 tot 12 herhalingen goede spiergroei.
    andere site zegt weer dat je chint veel spieren kunt trainen, en dat je veel spieren kunt ''kweken'' door te chinnen.

    maar wat is nou de waarheid over chinnen?
     
  2. M@rsel

    M@rsel Huge Freak

    Berichten:
    8.650
    Leuk Bevonden:
    11
    Geslacht:
    Man
    Gewoon lekker veel chinnen! Herhalingen maken niet zoveel uit, daar word je vanzelf sterker mee. Probeer op te bouwen naar 15 herhalingen en hang er eventueel extra gewicht aan.
     
  3. klusmier

    klusmier Massive Warrior Banned

    Berichten:
    20.184
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    je wordt er sterker en breder van!

    ;)
     
  4. Luukie23

    Luukie23 Competitive Bodybuilder

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Chinnen is echt een goede basis oefening waar je veel aan hebt. Net als de deadlift overigens
     
  5. BoTo

    BoTo Freaky Bodybuilder

    Berichten:
    5.023
    Leuk Bevonden:
    96
    Geslacht:
    Man
    krijg je idd mooie brede rug van, enfin, in combi met andere oefeningen he, maar dit is idd wel een hele goeie.
     
  6. 3XL

    3XL Senior Moderator Super Mod

    Berichten:
    20.120
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat het net als alle andere oefening spiergroei oplevert als het een voor jou geschikte oefening is en je de voor jou geschikte rep range gebruikt

    Niets meer en niets minder.

    Probeer het op diverse manieren, maar verwacht er geen "wonderen" van.
     
  7. wazzup

    wazzup Super Moderator Super Mod

    Berichten:
    34.290
    Leuk Bevonden:
    1.452
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    Progressie in gewicht is een beetje lastig. Als je zwaarder wordt en je blijft n dezelfde rep-range dan heb je die progressie wel, maar als je dat niet snel genoeg gaat, of je wordt te sterk, dan moet je wel de beschikking hebben over een manier om schijven aan je middel te hangen. (dipping belt bijvoorbeeld)
     
  8. solo

    solo Cool Novice

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    of een fietketting met slot of musketonhaak
     
  9. Outer

    Outer Ripped Bodybuilder

    Berichten:
    3.204
    Leuk Bevonden:
    9
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    92kg
    Vetpercentage:
    16%
    Meeste mensen kunnen niet eens fatsoenlijk chinnen, dus laat staan het gewicht.
     
  10. joebel

    joebel Novice

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Dan kunnen ze altijd nog beginnen met de hoeveelheid reps die ze wel zelf kunnen doen, gevolgd door reps met hulp of negatives.

    Kan me nog herinneren dat ik toen ik begon en na een tijdje begin met chinnen ik 2 herhalingen zelf kon halen :D

    Maar door met hulp verder te gaan, en af en toe een paar negatives te doen, steeg dat behoorlijk snel.
     
  11. Luukie23

    Luukie23 Competitive Bodybuilder

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Oefening baart kunst he :D
     
Soortgelijke Topics

Deel Deze Pagina