AndroidHealthClinic

Veel sporten schadelijk

Bezoekers in dit topic

revange

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
1 sep 2011
Berichten
415
Waardering
31
Lengte
1m78
Massa
75kg
Vetpercentage
10%
Cookies op AD.nl | AD.nl

Wat denken jullie ervan? Ik zit net onder de 7 uur per week. Daarvan is 5 uur kracht en 1 tot 1.5 uur cardio.
 
Ik denk dat het algemeen dagblad ontzettend uit z'n nek loopt te lullen. Ze schrijven: "Het is letterlijk mogelijk om jezelf dood te sporten, zo ontdekten wetenschappers uit Californië. Met name blanke mannen die wekelijks meer dan 7,5 uur sporten, hebben volgens hen namelijk bijna twee keer zoveel kans op een hartaanval.".

Maar dat is helemaal niet onderzocht door de studie, dit heeft die journalist met z'n Starbucks-koffie in zijn hand achter z'n Mac-laptopje uit z'n hipsteranus getrokken. De studie keek naar de prevalentie van calcificatie van de coronaire arteriën: http://www.mayoclinicproceedings.org/article/S0025-6196(17)30577-3/fulltext

Waardeloze riooljournalistiek.
 
Slecht ten opzichte van wat is dan de vraag.. ik gok dat ruim 80 procent van de bevolking ongezonder leeft dan iemand die serieus lift en ik kan je verzekeren dat al die kunstmatige troep die iedereen naar binnen stampt tien keer schadelijker is
 
Waarom bestaat groep 3 ( mensen die significant boven de PA zitten )uit ongeveer 250 mensen en groep 1 ( significant eronder ) uit ongeveer 1500 mensen?
 
Waarom bestaat groep 3 ( mensen die significant boven de PA zitten )uit ongeveer 250 mensen en groep 1 ( significant eronder ) uit ongeveer 1500 mensen?
Omdat er nu eenmaal veel meer mensen te vinden zijn die weinig sporten dan die veel sporten.
 
Slecht ten opzichte van wat is dan de vraag.. ik gok dat ruim 80 procent van de bevolking ongezonder leeft dan iemand die serieus lift en ik kan je verzekeren dat al die kunstmatige troep die iedereen naar binnen stampt tien keer schadelijker is
Slecht t.o.v. minder dan dat sporten, dat lijkt me logisch toch?
 
Omdat er nu eenmaal veel meer mensen te vinden zijn die weinig sporten dan die veel sporten.
Maakt weinig sense bij mij maar zal wel aan mij liggen. 150 minuten moderate intensity zelfs mijn fucking oma van 90 beweegt meer dan dat :roflol:
 
Ik denk dat het algemeen dagblad ontzettend uit z'n nek loopt te lullen. Ze schrijven: "Het is letterlijk mogelijk om jezelf dood te sporten, zo ontdekten wetenschappers uit Californië. Met name blanke mannen die wekelijks meer dan 7,5 uur sporten, hebben volgens hen namelijk bijna twee keer zoveel kans op een hartaanval.".

Maar dat is helemaal niet onderzocht door de studie, dit heeft die journalist met z'n Starbucks-koffie in zijn hand achter z'n Mac-laptopje uit z'n hipsteranus getrokken. De studie keek naar de prevalentie van calcificatie van de coronaire arteriën: http://www.mayoclinicproceedings.org/article/S0025-6196(17)30577-3/fulltext

Waardeloze riooljournalistiek.
Ene Karolien Koolhof is verantwoordelijk voor dit artikel. Schijnt dat ze in de jury zit van 'De Tegel'.

De Tegel is een erkenning van en eerbetoon aan journalisten die een bijdrage hebben geleverd aan de handhaving en verbetering van de kwaliteit van Nederlandstalige journalistieke nieuws-, verslaggevings-, achtergrond-, onderzoeks-, interview- en cameraproducties en een aanmoediging voor journalistieke talent.
:rolleyes:
 
Los van deze studie kan het mij echt niet te boven dat ze zoveel mensen vinden die nog geen 2,5 wandelen of fietsen op een hele week. En die mensen zouden dan minder snel een hartaanval krijgen?
 
Het allemaal dus allemaal wel meevallen. Als je ook kijkt naar prof voetballers, die zitten ook voortaan flink in het krachthonk en ze bewegen er nog eens veel bij. Hun zitten dik boven de 7.5 uur en die vallen ook niet als bosjes neer.
 
Het is niet schadelijk, als je de oefeningen maar goed uitvoert en natuurlijk niet aankeet of te zwaar fitnesst.
 
Het is niet schadelijk, als je de oefeningen maar goed uitvoert en natuurlijk niet aankeet of te zwaar fitnesst.
Bedankt voor je nutteloze bijdrage.
 
Met aanketen bedoel ik zomaar wat doen in een sportschool en je sets/reps niet eens tellen, trainen zonder een schema etc.
 
Back
Naar boven