MuscleMeat

Veel te dik (overgewicht)

Bezoekers in dit topic

Korte omschrijving van mij eetpatroon.
- veel eiren.
- vlees (vettig vlees).
- aardappelen (niet droog maar met jus ofso).
- weinig tot geen groente/fruit.
- vaak laat nog dikke/vette happen naar binnen werken.

Duidelijk toch?
Als je echt heel graag wilt afvallen dan moet je beginnen met gezond te eten. Eet het tegenovergestelde van wat je nu eet: veel groentes en fruit, niet te veel vlees (en zorg dat het vlees dat je eet gezond is, dus ipv frikandellen of wat je ook eet, bijvoorbeeld kip).

Ga hardlopen en doe zo mogelijk ook nog andere sporten. Je eet om energie binnen te krijgen, maar als die energie nergens voor gebruikt wordt, sla je het gewoon op.

Zet door, met beide sporten en gezond/minder eten.
Zoek eens wat op over het programma 'The Biggest Loser'.
Gaat over mensen met zwaar overgewicht (tot over de 150 kg zelfs) en die weten dan meer dan de helft van hun lichaamsgewicht te verliezen. Misschien geeft dat wat motivatie.

Succes, en zorg dat je vandaag nog begint met afvallen :thumb:
 
Hoi Gino, Welkom hier. Je klinkt wel erg gemotiveerd om er nu wat aan te veranderen.
Als je je verhaaltje rustig terug leest en ook na gaat wat je doet en eet op een dat dan weet je eigenlijk al waar het grote probleem ligt.

Jij moet afkicken van al die rotzooi die je naar binnen werkt, dit is funest voor je lichaam. Zonder dit te veranderen zul je weinig / minder verschil merken met het afvallen, je niet veeeel beter voelen omdat je nog steeds slechts voedsel aan je lichaam geeft terwijl het eigenlijk gewoon vraagt om gezond eten en je snel in je oude patroon zal vallen met als gevolg, nog meer overgewicht. En vooral dit laatste wil jij niet hebben lijkt me zo.

Oke, zal misschien moeilijk voor je worden.. maar uiteindelijk als je doorzet zal je zeer goed beloond worden!

Qua voeding, sla geen maaltijden over!
Ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondmaal, savonds eventueel wat lichts met goede langzame eiwitten voor de nacht (kwark, tonijn, ongezouten noten..).
Drink véél water, probeer zoveel mogelijk frisdranken (ook light!!!!) te vermijden en zo ook met voedsel probeer zo veel mogelijk junkfood te laten staan.
Eet natuurlijker, gezonder... ook in de avond als avondmaal, stuk vlees/vis met verse groente en een beetje rijst/aardappel. Eet genoeg zodat je niet gaat snaaien in de avond/nacht.

Het zal zeker niet makkelijk voor je worden (begin), zeker als je niet gewend bent om fruit/groente te eten, maar het went wel. Probeer gewoon veel dingen uit.

Hoe vaak voetbal je? Ik neem aan ong. 1 keer per week? Het is in iedere geval meer cardio dan spieropbouw, als je meer spiermassa wilt zou het een idee zijn om ook aan krachttraining te beginnen. Kickboxen is goed dat je daar ook mee bent begonnen, zeker voor het krijgen van meer discipline, maar hoe vaak doe je dit?

Suc6!!
 
Kan iemand mij hier helpen met tips en misschien een helpen met het maken van een voedings/sportschema.[/I][/CENTER]

Alvast bedankt!

Ik heb een tip: lees heel erg veel op dit forum. Vooral wel genoemd wordt de "stickies".
 
Hoi Gino, Welkom hier. Je klinkt wel erg gemotiveerd om er nu wat aan te veranderen.
Als je je verhaaltje rustig terug leest en ook na gaat wat je doet en eet op een dat dan weet je eigenlijk al waar het grote probleem ligt.

Jij moet afkicken van al die rotzooi die je naar binnen werkt, dit is funest voor je lichaam. Zonder dit te veranderen zul je weinig / minder verschil merken met het afvallen, je niet veeeel beter voelen omdat je nog steeds slechts voedsel aan je lichaam geeft terwijl het eigenlijk gewoon vraagt om gezond eten en je snel in je oude patroon zal vallen met als gevolg, nog meer overgewicht. En vooral dit laatste wil jij niet hebben lijkt me zo.

Oke, zal misschien moeilijk voor je worden.. maar uiteindelijk als je doorzet zal je zeer goed beloond worden!

Qua voeding, sla geen maaltijden over!
Ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondmaal, savonds eventueel wat lichts met goede langzame eiwitten voor de nacht (kwark, tonijn, ongezouten noten..).
Drink véél water, probeer zoveel mogelijk frisdranken (ook light!!!!) te vermijden en zo ook met voedsel probeer zo veel mogelijk junkfood te laten staan.
Eet natuurlijker, gezonder... ook in de avond als avondmaal, stuk vlees/vis met verse groente en een beetje rijst/aardappel. Eet genoeg zodat je niet gaat snaaien in de avond/nacht.

Het zal zeker niet makkelijk voor je worden (begin), zeker als je niet gewend bent om fruit/groente te eten, maar het went wel. Probeer gewoon veel dingen uit.

Hoe vaak voetbal je? Ik neem aan ong. 1 keer per week? Het is in iedere geval meer cardio dan spieropbouw, als je meer spiermassa wilt zou het een idee zijn om ook aan krachttraining te beginnen. Kickboxen is goed dat je daar ook mee bent begonnen, zeker voor het krijgen van meer discipline, maar hoe vaak doe je dit?

Suc6!!
Voetballen doe ik 2 keer in de week en kickboxen is ook 2 keer in de week. Alleen is nu wat op een laag pitje omdat ik mijn enkelbanden gescheurd had een week of 3/4 geleden.

Ik wil jullie nog bedanken voor jullie reacties, ik heb wat druk verband om men enkel gedaan en ga hard lopen. :cool: Nogmaals bedankt, en als jullie mmeer goede en nuttige tips hebben laat mij dit weten ..
 
en als jullie mmeer goede en nuttige tips hebben laat mij dit weten ..
Eieren mag je blijven eten, probeer alleen de dooiers tot 1 a 2 te beperken. Eiwitten kan je zoveel eten als je wil.
 
Eieren mag je blijven eten, probeer alleen de dooiers tot 1 a 2 te beperken. Eiwitten kan je zoveel eten als je wil.
Hoe bedoel je dat precies, per dag of week ?

Eitje bak ik altijd in wat olie. Even eiren goed baken en klaar is kees. Maar volgens mij is dit ook neit zo verstandig om te doen?
 
Laatst bewerkt:
In het eigeel zitten het meeste calorieën van een ei. Dus als je wilt afvallen maar toch een vol gevoel wilt hebben, kan je best een ei maken met 1 a 2 dooiers en 5 a 6 eiwitten.
 
Met 118 kilo lichaamsgewicht ga je niet hardlopen, dit kost je je knieen of enkels.. gewoon lopen en ga anders fietsen dat is een stuk veiliger.
 
vast wel goede powerlift potentie
 
Met 118 kilo lichaamsgewicht ga je niet hardlopen, dit kost je je knieen of enkels.. gewoon lopen en ga anders fietsen dat is een stuk veiliger.

Lijkt me idd ook niet zo verstandig...je gewrichten hebben dan veel te verduren, ik zou zeggen begin met krachttraining..train je spieren en ga rustig wandelen/fietsen. Begin daarmee, je zult (mits je ook goed gaat eten) sowieso veel afvallen omdat je aardig wat overgewicht hebt. Het eind word weer moeilijker, maar als je doorzet in het begin door geod te eten en met verstand te sporten zal dit je zeker motiveren om door te gaan. ;)
 
Ik ben al aardig aan het hardlopen. En het klopt idd dat men enkels het aardig te verduren hebben. Maar dit zal toch ook gewoon een kwestie van doorzetten zijn ?

bedankt allemaal nog voor jullie reacties en hulp, is toch ook wel motivert om te horen. (zoals ook het verhaal van Bergo)
 
Ik ben het laatste jaar 37 kilo kwijtgeraakt, puur op voeding en sport. Meet jezelf een goed voedingsschema aan het houd je discipline en wilskracht erbij, dan moet het lukken. Succes!
 
Tja, dat is idd een probleem. Maar ook an dat probleem kan en moet gewerkt worden!
Je oude eetpatroon laten! Al is dat wel een voedingspatroon waar ik af en toe even van droom :D
Maar het is idd zooo slecht!
Wat al werd gezegd, kappen met hardlopen! Ik zou ipv gewoon lopen, proberen te snelwandelen heuvel op en af, bij voorkeur in de ochtend. Fietsen of crosstrainen is ook erg goed. Lekker op een, voor jou, zo hoog mogelijk niveau en opbouwen die handel tot een uurtje!

Maar hoe kan je geen vet verliezen als je al zolang sport?
Iig, niet ontmoedigd raken als je de 2/3 weken veel zakt op de weegschaal en daarna nog maar langzaam. Dat is namelijk vocht verlies waardoor het zo hard gaat. Daarna komt vetverlies en dat duurd gewoon langer. Veel mensen haken dan af, maar doe dat dus niet!!
Ga jezelf ook zeker niet uithongeren, want dan komt het vet nog harder terug als je weer wat normaler gaat eten!

Succes!
 
Ik ben ook 16 kilo (van 106kg naar 90kilo) kwijt geraakt in 4 maanden enkel door al het vettig eten te schrappen en te vervangen door gezond eten. Na 17uur bestond mijn voeding vooral uit eiwitten. De eerste weken ging het makkelijk, 2 kilo per week zelf. En dan later was het ongeveer 0.5 - 1 kilo in de week. Wat mij heeft geholpen om dat 4 maanden vol te houden is dat ik mij elke ochtend op de weegschaal stelde. Ik zag mijn gewicht zakken en dat gaf mij moed om die dag terug gezond te eten. Veeel succes en hopelijk bereik je uw doel.
 
om even wat motivatie te geven, ik was in november 104 kilo.. Hele zomer lang barbequeen.
Begin aan een goed voedingsschema, als je net als mij bent zal je dit niet altijd vol houden, als je dan toch gaat snacken denk dan na over wat je eet :p, knam altijd een kommetje cornflakes met melk of bruin brood met mager beleg

Ik weeg nu 90 en heb me trainingen afgelope 2 weke opgevoerd naar bijna elke dag trainen om me laatste 7 kilo kwijt te raken

edit: en je eetpatroon is echt tien keer nix he, zou bijna denken dat dit een hoax is :P
 
Laatst bewerkt:
Korte tip, laat de snacks savonds laat alvast gaan.Als je dit niet doet zal dat al een reuze verschil maken voor jou!
 
Eieren mag je blijven eten, probeer alleen de dooiers tot 1 a 2 te beperken. Eiwitten kan je zoveel eten als je wil.

Vind dat altijd zo zonde... eet ze zelf op, maar eet dan ook max. 2 eieren per maaltijd. Bij de groothandel kun je trouwens van die pakken halen met gescheiden eiwit en gescheiden eigeel, misschien een idee voor vele hier ;)

Ik ben al aardig aan het hardlopen. En het klopt idd dat men enkels het aardig te verduren hebben. Maar dit zal toch ook gewoon een kwestie van doorzetten zijn ?

bedankt allemaal nog voor jullie reacties en hulp, is toch ook wel motivert om te horen. (zoals ook het verhaal van Bergo)

Doorzetten totdat je nog meer blessures krijgt ja, dit heeft niks te zetten met doorzetten. Je legt steeds zo veel gewicht neer op je gewrichten, dat ze hierdoor aardig beschadigd kunnen raken en dus blessures. Hou het bij wandelen, fietsen, crosstrainer...zwemmen!

Korte tip, laat de snacks savonds laat alvast gaan.Als je dit niet doet zal dat al een reuze verschil maken voor jou!

Jup idd, maar als je getraind hebt die dag (en flink) dan zou een bakje magere kwark ZONDER toevoegingen (dus puur kwark) zeker een aanrader zijn voor spierherstel/opbouw tijdens je slaap. Eventueel wat vis (bijv. blik tonijn) en wat nootjes ook goed, maar nootjes niet te veel. Zijn ook calorieënbommen.

Maar nogmaals, ga eens kijken naar een goede sportschool in de buurt... waar je echt ook kunt trainen en gebruik kunt maken van bepaalde cardiotoestellen waarbij je niet veel druk uitoefend op je gewrichten. Kickboxen kun je er naast nog volhouden.. maar op zich met voetballen is het ook nog niet verstandig aangezien je al last hebt van je enkels. Zo word je blessure alleen maar groter als je door gaat met zo'n soort sport.

Hoe gaat het trouwens nu met je? Ook qua voeding?
 
Back
Naar boven