Fitness Seller

Veel trainen maar vet% blijft stijgen

Bezoekers in dit topic

ananas96

Novice
Lid geworden
13 feb 2018
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m78
Sinds 4 maanden ben ik fanatiek aan het trainen, zo'n 4/5 keer per week.
Toen ik begon woog ik 57kg en had een vetpercentage van 16%.
Ondertussen weeg ik 64kg en is mijn vetpercentage gestegen tot 23,7!
Als ik kijk naar mijn vetvrije massa is deze in 4 maanden 0,8kg gestegen.

Ik eet vrijwel hetzelfde als voorheen, alleen vul ik aan met shakes.
Hoe kan het dat ik zoveel aankom in vet, maar lijkt het alsof mn spiermassa niet echt wil groeien?

Alle cijfers komen uit de sportschool-weegschaal, er van uitgaande dat die gewoon doet wat die hoort te doen...
 
Of het verpercentage klopt niet, maar als je als vrouw 7kg aankomt in 4 maanden is dat niet alleen spiermassa.
 
Dit zegt toch al genoeg? "sportschool-weegschaal" die dingen zijn zo onnauwkeurig als wat. Het enige wat ze juist weergeven is je gewicht, maar hoeveel vet jij hebt, kun je beter met een caliper(huidplooimeter).

Wat zegt de spiegel? Ben je echt veel dikker geworden of?
 
Dit zegt toch al genoeg? "sportschool-weegschaal" die dingen zijn zo onnauwkeurig als wat. Het enige wat ze juist weergeven is je gewicht, maar hoeveel vet jij hebt, kun je beter met een caliper(huidplooimeter).

Wat zegt de spiegel? Ben je echt veel dikker geworden of?
Ik zie zeker wel verschil, maar dat geldt voor zowel spieren als vet. Beide zijn wel toegenomen.
Misschien idd een beter idee om met een caliper te gaat meten.
 
Toen ik begon woog ik 57kg en had een vetpercentage van 16%.
Ondertussen weeg ik 64kg en is mijn vetpercentage gestegen tot 23,7!

Ik eet vrijwel hetzelfde als voorheen, alleen vul ik aan met shakes.

Waarom vul je aan met shakes? Hoeveel kcals voegt dit toe aan je dagelijkse inname? Je stijgt alleen in vet% als je meer eet, dan je verbrandt...Dus als je doel is om af te vallen, dan heeft aanvullen met shakes geen enkel nut. Dan moet je juist minder gaan eten...
 
Waarom vul je aan met shakes? Hoeveel kcals voegt dit toe aan je dagelijkse inname? Je stijgt alleen in vet% als je meer eet, dan je verbrandt...Dus als je doel is om af te vallen, dan heeft aanvullen met shakes geen enkel nut. Dan moet je juist minder gaan eten...

dit gaat over 120 of soms 240 kcal pd. Mijn doel is zeker niet om af te vallen. Toen ik begon was ik echt een sprietje, maar heb nu veel meer vorm gekregen (waar ik blij mee ben). Het is alleen niet de bedoeling dat mn vetpercentage blijft stijgen.
 
Weeg je je voedsel af? Misschien heb je gewoon in het algemeen meer zin in eten zonder het zelf te beseffen, en meer honger omdat je zo intensief traint. waardoor je onbewust iedere maaltijd iets teveel eet. Plus die shakes er bovenop..
 
dit gaat over 120 of soms 240 kcal pd. Mijn doel is zeker niet om af te vallen. Toen ik begon was ik echt een sprietje, maar heb nu veel meer vorm gekregen (waar ik blij mee ben). Het is alleen niet de bedoeling dat mn vetpercentage blijft stijgen.

Kan het niet anders dan dit zeggen; Je eet te veel! Er is geen enkele andere reden te noemen...Ofwel je verbrandt ondanks het vele sporten blijkbaar niet meer dan dat je qua voedsel binnenkrijgt. Waarom neem je die shakes? Zijn dat eiwitten? Want als je er daar bijvoorbeeld 2 van neemt en je doet dat ook nog met melk ipv water, dan is dat vermoedelijk wel meer dan 240kcal per dag.
 
Onderhoud uitrekenen en er 150-200 kcal boven gaan zitten.
 
Ik zou eerst je vet% eens goed laten bepalen.
Dan ook je onderhoud berekenen en een goed passend schema maken en ook echt alles meetellen en afwegen
Meten = weten... zowel met vet%, gewicht, a;s je voeding.
Hou de spiegel in de gaten. Meet je omtrekken.... Het zijn allemaal dingen die meespelen.

mocht je met voeding en onderhoud berekenen problemen hebben kijk dan even hier.
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
 
Back
Naar boven