Fitness Seller

Veel vet, weinig gewicht. Hoe pak ik dit aan?!

Bezoekers in dit topic

Dill620

Novice
Lid geworden
12 mrt 2017
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
65kg
Hoi allemaal,

Omdat ik halverwege vorig jaar mijzelf wat te dik vond rond mijn middel/borst ben ik het roer om gaan gooien qua eten en bewegen. Ik at daarvoor altijd ongezond en deed weinig aan sporten. Ik woog toen zo'n 77KG bij een lengte van 185 CM.

De voornaamste reden dat ik er wat aan wilde doen is dat ik het vet rond mijn middel en borst kwijt wilde raken en wat breder wilde worden (spiermassa opbouwen). Ik ging 2/3 keer per week trainen waarvan een half uur cardio en één uur full body workout.

Nu, iets minder dan één jaar later weeg ik 65KG en ben ik in kracht/spieren wel wat vooruit gegaan. Waarschijnlijk zijn dit enkel "beginnersgains", want het lijkt nu een beetje te stagneren.
Ook heb ik nog steeds een behoorlijke hoeveel vet rond mijn middel en borst en zie ik qua vet amper verschil met toen ik nog 77KG woog. Alleen bij mijn buik is wel iets minder geworden, maar alsnog niet zoals ik het zou willen hebben. Zie de foto's die ik bijgevoegd hebt.

Nu wil ik al het vet rond mijn middel en borst kwijt raken maar ik ben bang dat als ik verder afval dat ik dan veel te licht word. Ik dacht zelf om naar 60KG te gaan maar volgens het BMI is dat te licht voor mijn lengte.

Wat raden jullie mij aan? Verder doorgaan met afvallen totdat het vet weg is en daarna bulken? Want ik ben bang dat als ik nu al gelijk begin met bulken dat er dan alleen maar meer vet bij komt.

Zo ziet mijn eetpatroon er ongeveer uit:
Ochtend: 500 gram magere kwark met zomerfruit en 40 gram Zonnatura noten/zaden
Lunch: 3 bruine pistolet, 1 met roerei, 1 met pindakaas en 1 met pure hagelslag
Avond: 250 gram groenten, 250 gram aardappeltjes in airfryer, 1 stuk vlees (biefstuk, kip) of 400 gram volkoren pasta met 150 gram roerbakgroenten en 150 gram mager gehakt of 400 gram zilvervliesrijst met 150 gram kip en 250 gram brocolli.
Tussendoor: banaan, pure chocolade, af en toe wat lekkers
Drinken: water, koffie zwart, thee zonder suiker

a.jpg


b.jpg
 
Ik denk dat je gaat wegwaaien als je op 1m85 nog meer gewicht gaat verliezen.

Rechtop staan, met je schouders naar achteren wil ook altijd wel veel schelen ;)

Hier een klein opstartje om aan de slag te gaan met je voeding. Spit de voedingsstickies eens door op het forum en probeer je onderhoudscalorieën uit te vinden aan de hand van de bestaande formules vermenigvuldigd (Harris Benedict formule bijvoorbeeld) met je activiteitsniveau.

Als je aan wilt komen ga je hier ongeveer 500 calorieën boven zitten (afvallen 500 calorieën eronder natuurlijk).

Verdeel je totaal aantal calorieën onder te verdelen in:
2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (1 gram = 4 kcal)
1 gram vet per kg lichaamsgewicht (1 gram = 9 kcal)
De rest vul je op met koolhydraten (1 gram = 4 kcal)

Stel een voedingsschema op en houd je inname nauwkeurig bij in Myfitnesspal. Post je schema in de voedingssectie, zo kun je feedback ontvangen van de rest van de forumleden!
 
i
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb je trouwens helemaal niet ''veel vet'' je hebt alleen veels te weinig spiermassa. Ik zou dit, nu en ook met het zicht op je verdere gezondheid nu al sterk proberen te verhogen. Kun je hier je trainingsschema eens posten? Ik zou trouwens niet 500 kcal boven onderhoud eten maar eerder 250 om lean proberen aan te komen. En ik zou je hormonen laten bekijken bij de huisarts, just to be sure.
 
Laatst bewerkt:
Sowieso rustig gaan bulken, je gewicht is veel te laag voor je lengte...
 
Veel te weinig spiermassa zoals brutushakt zei
Ik zou ook rustig bulken en veel spiermassa pakken.
trek zich allemaal wel goed
 
65 kilo bij 1.85 en je NOG meer afvallen en dat als MAN?
doe es gek,ga effe langs de doctor?

want dat is MET ZEKERHEID abnormaal!
 
Is de weegschaal niet defect ?

Er zijn nog meer onderdelen aan het lichaam die gewicht bepalen dan alleen vet of spier massa. Kom je ook welleens buiten ? Denk richting bone density.

Nee je moet beslist niet gaan afvallen ( onder je onderhoud eten) ... ik vind, gezien de foto's die je toegevoegd heb dat je helemaal niet dik bent... gewoon weinig spier

Wat ook nog kan, Is dat je gewoon helemaal geen spier aankomt en alleen maar vet verliest... dus je manier van trainen aanpassen. En ... ff wat meer gaan eten :)
 
Is de weegschaal niet defect ?

Er zijn nog meer onderdelen aan het lichaam die gewicht bepalen dan alleen vet of spier massa. Kom je ook welleens buiten ? Denk richting bone density.

Nee je moet beslist niet gaan afvallen ( onder je onderhoud eten) ... ik vind, gezien de foto's die je toegevoegd heb dat je helemaal niet dik bent... gewoon weinig spier

Wat ook nog kan, Is dat je gewoon helemaal geen spier aankomt en alleen maar vet verliest... dus je manier van trainen aanpassen. En ... ff wat meer gaan eten :)



geen tips geven want die bestaan niet IN DE FASE WAARIN HIJ NU ZIT ! 1.85m 65 kilo? kom op joh!
BEHALVE dat die langs de doctor moet gaan,pas daarna kunnen we verder praten.
(vergeet niet dat er ook een ziekte bestaat wat spierweefsel wegvreet!)
 
geen tips geven want die bestaan niet IN DE FASE WAARIN HIJ NU ZIT ! 1.85m 65 kilo? kom op joh!
BEHALVE dat die langs de doctor moet gaan,pas daarna kunnen we verder praten.
(vergeet niet dat er ook een ziekte bestaat wat spierweefsel wegvreet!)

heh gadver >.<
Maar ff realistisch... hij gaat naar de huisarts... en dan... die stuurt hem naar een dietist. Gelijk aan zo'n ziekte denken is doemdenken. Wat dacht je van stronglifts of vergelijkbaar programma.. zou zomaar wonderen kunnen doen. Ik heb een maatje van die lengte en hij was in het verleden onder de 60kg (broodmager) met de juiste stimulans schoot hij zo de 70kg in. En ik denk dat dat in zijn geval ook op gaat.
 
heh gadver >.<
Maar ff realistisch... hij gaat naar de huisarts... en dan... die stuurt hem naar een dietist. Gelijk aan zo'n ziekte denken is doemdenken. Wat dacht je van stronglifts of vergelijkbaar programma.. zou zomaar wonderen kunnen doen. Ik heb een maatje van die lengte en hij was in het verleden onder de 60kg (broodmager) met de juiste stimulans schoot hij zo de 70kg in. En ik denk dat dat in zijn geval ook op gaat.

ik hoop het beste voor hem natuurlijk , maar het is beter voor hem (niet voor mij) dat die eerst effe langs de doctor moet gaan om effe een gezondsheids check te doen want je bent hopelijk toch wel met mij eens dat 65 kilo bij 1.85 extreem is?
pas daarna moeten we hem tips geven!
Ik weet niet of jij er wel een bent maar ik ben in ieder geval geen doctor en omdat ik het beste voor heb met mijn medemens , wil ik hem geen tips geven behalve dan dat die effe naar de doctor moet ,pas daarna zouden wij met zo een extreem geval verder moeten praten!

stel dat die WEL iets heeft (god verhoede) dan gaat die naderhand wel denken van "was ik maar eerder langs de doctor geweest "!!!!
 
Persoonlijk zou ik op basis van de foto's zeggen: cutten. Maar misschien kan dit filmpje je verder helpen:
 
Persoonlijk zou ik op basis van de foto's zeggen: cutten. Maar misschien kan dit filmpje je verder helpen:

cutten????

hahaha het moet niet gekker worden!
 
Ik ging 2/3 keer per week trainen waarvan een half uur cardio en één uur full body workout.

idk... hij moet zelf maar zien :)
 
Persoonlijk zou ik op basis van de foto's zeggen: cutten. Maar misschien kan dit filmpje je verder helpen:

XD nee niet cutten. dat is geen skinny fat.. hij is gewoon endo zonder spier

zware shit liften.. veranderd je lichaams compositie met de tijd. gewichtstoename, mocht je gewoon net iets boven onderhoud eten zul je heeeeeeeeeeel snel zien.

1. uur full body plus een half uur cardio.. je nullificeert je eigen massa gains en eindigd met een relatief hoog cortisol, omdat je waarschijnlijk te lang intensief traint..

Stronglifts... geen cardio. een boterham extra per dag, 3/4 weken aankijken, val je nog steeds af kun je altijd nog naar de doctor.
 
Laatst bewerkt:
ik hoop het beste voor hem natuurlijk , maar het is beter voor hem (niet voor mij) dat die eerst effe langs de doctor moet gaan om effe een gezondsheids check te doen want je bent hopelijk toch wel met mij eens dat 65 kilo bij 1.85 extreem is?
pas daarna moeten we hem tips geven!
Ik weet niet of jij er wel een bent maar ik ben in ieder geval geen doctor en omdat ik het beste voor heb met mijn medemens , wil ik hem geen tips geven behalve dan dat die effe naar de doctor moet ,pas daarna zouden wij met zo een extreem geval verder moeten praten!

stel dat die WEL iets heeft (god verhoede) dan gaat die naderhand wel denken van "was ik maar eerder langs de doctor geweest "!!!!
Ik denk dat je echt wat overdrijft. Ik begon ook op 1.92 bij 69 kilo, niks geen gezondheidsproblemen, gewoon een gruwelijke ecto.

Topic starter moet gewoon gaan vreten en stronglifts/starting strength volgen voor een jaar of wat, dan is hij zo 10 kilo verder en dan kun je misschien eens aan een cut denken.
 
Niet overdrijven he, die gast moet zeker niet cutten, hij heeft nog niets van spieren.
Laat hem zoals cnh zei goed eten en stronglifts/starting strength doen tot hij zeker boven de 80kg weegt en dan kan hij een lichte cut doen.
Alles trekt zich wel goed
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Mijn advies om te gaan cutten was puur op basis van zijn foto's. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat daar dan 1.85m en 65kg bij hoort.
 
Mijn advies om te gaan cutten was puur op basis van zijn foto's. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat daar dan 1.85m en 65kg bij hoort.
Dan nog valt er op de foto's te zien dat hij totaal geen spiermassa heeft.
Moest hij 120 kg wegen zonder spieren dan zou ik ook zeggen cutten maar op zo een laag gewicht moet hij zeker niet cutten
 
Back
Naar boven