XXL Nutrition

Veel vet

Bezoekers in dit topic

saxoferrato

Cool Novice
Lid geworden
5 jul 2013
Berichten
37
Waardering
0
Beste allemaal,

Na een week mijn voeding te hebben bijgehouden, kwam ik tot de conclusie dat ik ver onder mijn calorieen behoefte aan het eten was. Mijn behoefte was 2750 kcal. Nu is mijn doel om massa te kweken, dus heb ik een voedingsschema gemaakt welke ik nu zo'n 2 maanden gebruik. Omdat ik dus ruim onder mijn behoefte zat, wilde ik niet meteen 500 kcal boven mijn behoefte gaan zitten. Ik ben 1,79 m, 20 jaar en woog 68 kg. Ondanks dat ik dus onder mijn behoefte at, heb ik toch wel redelijk wat buikvet. Na de 2 maanden met het schema weeg ik nu 75 kg. Er is qua spier wat bijgekomen, maar ook veel (vooral buik)vet. Ik train 5 dagen in de week (iedere keer 1 spiergroep), en 2 dagen in de week cardio (15 min intensief hardlopen). Hier mijn schema:

10:00 --> 250 gr magere franse kwark = 130 kcal (0 gr vet/10 gr kh/22,5 gr ew)
28 gr whey perfection = 110 kcal (1,4 gr vet/2,5 gr kh/21,9 gr ew)
2 bruine boterhammen = 154 kcal (1 gr vet/25,3 gr kh/6,3 gr ew)
pindakaas = 130 kcal (11 gr vet/3 gr kh/4 gr ew)
glas melk 200 ml = 96 kcal (3 gr vet/10 gr kh/7 gr ew)

13:00 --> 4 bruine boterhammen = 308 kcal (2 gr vet/50,6 gr kh/12,6 gr ew)
pindakaas = 260 kcal (22 gr vet/6 gr kh/8 gr ew)
glas melk 200 ml = 96 kcal (3 gr vet/10 gr kh/7 gr ew)

16:00 --> 2 bruine boterhammen = 154 kcal (1 gr vet/25,3 gr kh/6,3 gr ew)
pindakaas = 130 kcal (11 gr vet/3 gr kh/4 gr ew)
glas melk 200 ml = 96 kcal (3 gr vet/10 gr kh/7 gr ew)

18:30 --> Avondeten, ‘wat de pot schaft’ = ik weet niet echt hoeveel dit is, ik heb wat van het internet geplukt: 500 kcal (18 gr vet/33 gr kh/28,5 gr ew)[/FONT]

21:30 --> 200 ml sojamelk = 112 kcal (3,4 gr vet/13,6 gr kh/6 gr ew)
30 gr havermout = 112 kcal (2,1 gr vet/17,7 gr kh/4,2 gr ew)
1 banaan = 125 kcal (0,39 gr vet/26,95 gr kh/1,29 gr ew)

23:30 --> 250 gr magere franse kwark = 130 kcal (0 gr vet/10 gr kh/22,5 gr ew)
28 gr whey perfection = 110 kcal (1,4 gr vet/2,5 gr kh/21,9 gr ew)


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Totaal = 2750 kcal (85 gr vet/260 gr kh/190 gr ew) --> 16 % vet/48 % kh/36% ew


Ik ben erg benieuwd wat jullie van het schema vinden, en of jullie nog tips hebben. Ook vraag ik me af hoe het komt dat ik zoveel vet aanmaak, zonder dat ik boven mijn behoefte kom. Ik 'durf' dan ook niet nog meer te eten, in verband met nog meer vet aanmaak.


Bij voorbaat dank
 
Blijkbaar ligt je behoefte lager dan dat je denkt :) 300 kcal lager gaan zitten en kijken of je nog steeds aankomt.
 
Blijkbaar ligt je behoefte lager dan dat je denkt :) 300 kcal lager gaan zitten en kijken of je nog steeds aankomt.
maar het doel is wel om massa te kweken. het gaat alleen gepaard met (in mijn ogen) te veel vet.
 
dan alsnog wat lager zitten ;)
 
Nu ik het zo lees kan het gewoon zijn dat je je avondeten onderschat ;)

Met kipfilet ga je wel heel hoog in eiwitten zitten wrs, ik zou wat eiwitten inruilen voor koolhydraten.
Bijv. magere kwark van 's ochtends naar avond verplaatsen en de whey 's avonds weghalen.
 
ok, ik zou bijv. de pindakaas kunnen vervangen voor kipfilet? hoe vinden jullie verder het schema?

Met bijna 200 g eiwitten zit je qua eiwit intake eigenlijk al prima. De kipfilet helpt wel om de kcal densiteit van je voeding terug te dringen, maar uiteindelijk is het enkel de kcal hoeveelheid welk hierin uitmaakt. Je kunt ook ervoor kiezen om bijv. 2 boterhammen te schrappen.

Verder qua gewichtstoename zit je op 75 - 68 = 7 kg. Wat neer zou komen op 3.5 kg per maand. Vrijwel onmogelijk om niet vochthoudend te zijn, dus een niet veel zeggend gegeven voor ons om te gebruiken. Behoudens je geen 1000 kcal per dag overschot aan het eten bent om dit waar te maken.

Hoe is het verloop van het gewicht geweest na enkele weken bezig te zijn geweest? Weet je dit?
 
Bovendien bepaald je darmflora ook in hoeverre jij die 2750 kcal ook echt mag meerekenen. Bij jou kan het bijvoorbeeld als 2300 kcal opgenomen worden, terwijl bij een ander het echt als 2750 kcal bijtikt.
Staar je dus niet blind op de getallen, vertrouw de spiegel en de weegschaal. Zolang je aankomt eet je genoeg.
 
avondeten onderschat
dit zou heel goed kunnen. ik heb wat opgezocht op het internet, dus het is een gemiddelde. maar over het algemeen eet ik geen hele grote hoeveelheden bij het avondeten. daarbij is het altijd wel gezond, dus ik denk dat ik wel op dat gemiddelde zit :)

2 boterhammen te schrappen. Hoe is het verloop van het gewicht geweest na enkele weken bezig te zijn geweest? Weet je dit?
2 boterhammen schrappen is idd een optie, maar ik ben bang dat ik dan weer te weinig eet en daardoor weinig spiergroei krijg. het verloop van het gewicht is eigenlijk best lineair gegaan.

bepaald je darmflora ook in hoeverre jij die 2750 kcal ook echt mag meerekenen. Bij jou kan het bijvoorbeeld als 2300 kcal opgenomen worden, terwijl bij een ander het echt als 2750 kcal bijtikt.
Staar je dus niet blind op de getallen, vertrouw de spiegel en de weegschaal. Zolang je aankomt eet je genoeg.
dat idee heb ik dus, dat mijn lichaam meer zin heeft in vet aanmaken dan spier :P als ik de spiegel moet vertrouwen vind ik dat het vet teveel meegroeit. ik zou dus cleaner willen bulken.

mijn conclusie is dus: ik kom heel goed aan in kg, maar dit is teveel vet naar mijn mening. hoe kan ik nog wel blijven bulken, maar zonder het overtollige vet gedeelte? cleaner bulken dus eigenlijk.
 
mijn conclusie is dus: ik kom heel goed aan in kg, maar dit is teveel vet naar mijn mening. hoe kan ik nog wel blijven bulken, maar zonder het overtollige vet gedeelte? cleaner bulken dus eigenlijk.

Precies, gewoon boven onderhoud blijven eten maar ga er niet té veel boven (wat nu denk ik wel het geval is). Probeer dit gewoon telkens met 100 kcal te verlagen tot je op een punt zit waar je gains maakt zoals jij dat wil. Vet aankomen doe je sowieso als je bulkt, de kunst is om dit zoveel mogelijk te beperken.
 
Precies, gewoon boven onderhoud blijven eten maar ga er niet té veel boven (wat nu denk ik wel het geval is). Probeer dit gewoon telkens met 100 kcal te verlagen tot je op een punt zit waar je gains maakt zoals jij dat wil. Vet aankomen doe je sowieso als je bulkt, de kunst is om dit zoveel mogelijk te beperken.

ok! ik zal beginnen met 2 boterhammen minder te eten om 13:00 uur. de kunst om zoveel mogelijk vet te beperken dacht ik misschien door anders te eten, bijv. ipv boterhammen met pindakaas, rijst met groenten en kip ofzo (gezonder dus). maar ik ga dus beginnen met wat lager in kcal te eten!

blijf het dan wel raar vinden dat ik onder mijn onderhoud eet en alsnog zoveel aankom. maar ondanks dat ik dus niet bulk in de zin van 500 kcal boven mijn onderhoud eten, bulk ik dus wel in de zin van ik kom aan in gewicht/spier! mijn lichaam zal waarschijnlijk heel effectief omgaan met het eten wat ik naar binnen werk :P
 
Je komt aan, oftewel je eet boven je behoefte ;)
 
Je komt aan, oftewel je eet boven je behoefte ;)
ok, wist niet dat het zo simpel was! bedankt voor alle informatie :D en als ik die 2 boterhammen eraf haal, ziet het schema er verder nog goed uit? ook qua macro verhoudingen?
 
Dat moet je zelf uitrekenen en ondervinden
 
Back
Naar boven