XXL Nutrition

Veel vragen

Bezoekers in dit topic

De Jos

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
308
Waardering
0
Hallo allemaal ben nieuw hier!En heb eigenlijk wat vragen!

Ik ben dus een smal piske en wil dus graag wat breder worden :p!Ik train al een jaar en heb nu een anders schema,en daar heb ik wat vragen over eigenlijk!
Als ge de onderkant van u borst wilt trainen hoe doet ge dat?Pompen en dan u voeter hogerop leggen niet?Ik doe nu halters met gestrekte armen in de lucht houden (liggen op een bank) en dan met blijvende gestrekte armen over mijn hoofd buigen!Is dit een goede oefening?Want ik vind dat de onderkant van mijn borst wel wat groter mag dan tonen ze ook groter!
Hebben jullie dat ook dat een borst groter is dan een ander?ons ma zegt dat dat is omdat aan de linkerkant u hart zit,is dit waar of ben ik de enige? :( :p

En hoe weet je of je overtraint?Ik doe nu al 1maand een ander schema en de dag nadat ik mijn borst heb getraind heb ik hier spierpijn aan,dat is dan goed neem ik aan?

Nog een probleempke,voor het trainen van schouders en triceps blijf ik ongeveer hangen met mijn gewicht!Ik hef niet veel maar hoger kan ik niet want dan krijg ik mijn herhalingen niet af!Ik heb pas nieuwe oefeningen genomen maar kan niet meer heffen,wat dan te doen?en om de hoeveel tijd moet je gewicht bijleggen?als je voelt dat je meer kan?

Maakt het uit welke spiergroepen je op welke dag doet?ik doe nu
borst triceps buik
biceps benen buik
onderarm borst buik
schouder rug buik
is dit ongeveer een goed schema?
(2x borst omdat ik vind dat deze achterlopen op de rest)

En dan the final question :D
Is het een goed idee om op een bepaald moment te blijven hangen met je gewicht en over te schakelen van trainen van massa naar het trainen van de vorm?en dan even later weer gewoon massa te doen ongeveer een half jaar vorm en een half jaar massa!

Sorry voor de vragen maar hier zit ik al even mee!Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
alvast bedankt
grtz
 
Welkom!

Ok...ten eerste, raad ik je aan om de "sticky" post in deze sectie even goed door te lezen, en op deze site even rond te kijken voor de oefeningen, en hoe je ze op de juiste manier moet doen.

De borst kan je niet in etappe`s trainen, die moeten je in het geheel trainen waarbij de vormen vanzelf komen naarmate je groeit. Het enige wat je van de borst apart kan trainen, is de bovenkant, gecombineerd met andere spiergroepen.

Linkerborst groter dan je rechterborst omdat daar je hart zit?? Nee knul, dat is onzin, het is gewoon genetisch bepaalt, en heeft zeker niks met je hart te maken, er zijn mensen die de ene kant meer trainen dan de andere kant, maar mijn advies is gewoon symetrisch te blijven trainen om je kracht gelijk te houden.

Schouders en triceps zou je kunnen proberen op de pyramidesT te trainen, 3 setjes maken, en dan 12x 10x 8x steeds met een hoger gewicht waarbij je de set net haalt.

Massa trainen en vorm trainen?? Vorm komt erin naarmate je massa kweekt, ik weet niet hoe jij dat apart doet?
 
euhm vorm trainen is weinig gewicht en heel veel herhalingen en massa is veel gewicht en weinig herhalingen!Ik trainde eerst vorm toen was ik mager maar kwamen mijn spieren wel veel beter uit nu train ik massa en nu komen ze minder uit maar word je wel breder!

dus als je nu trug vorm traint komt er meer vorm in die dikke tetten dacht ik :rolleyes:

en met trainingstijd doe ik veel te lang!tegen de 2uur aan maar sneller kan ik het niet!Ik doe alles heel gecontroleerd en dan kan ik niet snel gaan moet toch niet wel?als je elke groep voldoende wilt trainen?
 
Nee, vorm trainen bestaat niet. Weinig gewicht veel herhalingen is langzame spiervezels (op uithoudingsvermogen), veel gewicht weinig herhalingen (1-12) is snelle spiervezels massa/kracht.

Vorm krijg je wanneer je massa hebt met een redelijk laag vet%. Meer massa, meer vorm, minder vet%, meer vorm.

Je laat boven een split zien, en zegt nu dat je elke groep voldoende wilt trainen. Met 2 spiergroepen per dag kun je makkelijk het uur halen, buik hoeft niet persee maar dan is het nog wel te doen.
 
je kan niet trainen op vorm. Je zet massa aan, gaat vaak gepaard met vet omdat je bulkt (meer calorien binnen krijgen dan je nodig hebt, +- 500 kilcal boven je verbruik). Nadat je massa hebt aangezet ga je cutten (afvallen) Nu probeer je het vet weg te trainen en je spiermassa te behouden. Ik weet niet hoe het met je eten gesteld staat, maar dit is toch wel heel erg belangrijk. Als je niet goed eet ga je ook niet vooruit. Dit kan dus ook de oorzaak zijn dat je niet in gewicht vooruit gaat.

Zou zeggen post je voedingsschemaeens in de voedingsectie en lees de stickys op het board door. Dit zal je vast verder helpen!

suc6 iig
 
Wat je daar zei over onderkant borst trainen:leg een bankje achter overhellend, dan met halters of stang pressen.Wyd dippen is ook een goede oefening voor onderkant borst.Als je de dag erachter spierpyn hebt is dat zeker een goed teken . keep on training,greetz :p :D
 
Ronan zei:
Wat je daar zei over onderkant borst trainen:leg een bankje achter overhellend, dan met halters of stang pressen.Wyd dippen is ook een goede oefening voor onderkant borst.Als je de dag erachter spierpyn hebt is dat zeker een goed teken . keep on training,greetz :p :D
Zoals ik al zei: onderkant borst kan je niet apart trainen
En ik vind niet dat je spierpijn als maatstaaf van je training kan nemen. De ene heeft nooit spierpijn bij een zware training, en de ander heeft al spierpijn als hij met een 4 kilo dumbbell is wezen trainen. Het verschilt te veel per persoon om spierpijn als maatstaaf te gaan gebruiken.
 
Back
Naar boven