Fitness Seller

Veel wegen, maar er niet dik uit zien..

Bezoekers in dit topic

Sammy27

Novice
Lid geworden
12 jan 2013
Berichten
3
Waardering
0
Ik train sinds korte tijd weer actief. Ik doe van alles. ( spinning, 3 maal per week krachtraining, zumba en intervaltraining)
Ik merk dat mn lichaam strakker wordt. Echter moet ik nog wel afvallen. Ik heb een vetlaag op mijn spieren. Ik ben van plan om op een normale manier af te vallen. Ik heb een dieet waarin ik van alles eet, normale proporties dus. Ik denk dat ik uitkom op gemiddeld 1500/1600 cal per dag. ( uitgezonderd junkfood/snoep/koek e.d. )

Als ik op de weegschaal sta vind ik dat ik veel weg. Aan mijn kleding merk ik dat ik afval maar dit zie ik amper terug op de weegschaal. Ik weet dat mannen aan kunnen komen als hun spiermassa toeneemt. Kan dit bij vrouwen ook het geval zijn?

Ik heb dit vorig jaar ook gehad. Ben toen heel actief gaan sporten en merkte aan mijn kleding dat ik afviel. Op de weegschaal bleef mijn gewicht hoog. Ik vraag me af of meer vrouwen dit herkennen.
 
spiermassa weegt 3x zo veel als vet, dusja, je kan in gewicht bijkomen maar er minder dik uitzien
 
spiermassa weegt 3x zo veel als vet, dusja, je kan in gewicht bijkomen maar er minder dik uitzien

Dus 1kg vet weegt evenveel als 3kg spiermassa? o really :rolleyes:

Ik snap wat je bedoelt maar door het op deze manier te verwoorden blijft het zo alleen maar rond gaan met dit verhaal. 1kg spier weegt evenveel als 1kg vet(1kg lood = 1 kg veren), het enige wat verschilt is het volume. Spieren hebben eenhogere dichtheid hierdoor zie je er simpelweg slanker uit dan als het vetpercentage hoger zou zijn bij hetzelfde gewicht.

Dus ja het is normaal dat je kleding wat losser gaat zitten, je dus af lijkt te vallen zonder dat de weegschaal hier iets van laat zien.

Ohja, kleine tip voor je voedingsschema: als je de junkfood/snoep/koek niet meerekent op een dag KAN het zijn dat je uiteindelijk minderafvalt dan je had gewild, dit komt omdat je dan teveel kcal erbij snoept waardoor je dus niet meer in een kcal deficit komt. Ik raad dus aan om 1 a 2 porties snoep/koekgewoon in je schema te doen of iniedergeval uit te rekenen wat het is zodat je heel makkelijk bij kan houden wat je nou daadwerkelijk hebt gegeten.

Anders krijg je hetzelfde verhaal als de mensen bij dat nieuwe tv programma " secret eaters"
 
Laatst bewerkt:
Dus 1kg vet weegt evenveel als 3kg spiermassa? o really :rolleyes:

Ik snap wat je bedoelt maar door het op deze manier te verwoorden blijft het zo alleen maar rond gaan met dit verhaal. 1kg spier weegt evenveel als 1kg vet(1kg lood = 1 kg veren), het enige wat verschilt is het volume. Spieren hebben eenhogere dichtheid hierdoor zie je er simpelweg slanker uit dan als het vetpercentage hoger zou zijn bij hetzelfde gewicht.

%BF%D0%B8%D0%B7%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BE-%D0%B2%D0%BE%D1%80-%D0%9F%D0%9E%D0%A5%D0%A3%D0%99-102080.gif


wijsneus
 
volgens mij zei je het trouwens goed hoor hardgains... jij had het over massa.... niet over 1kg en 3kg... dat maakte Kixat er zelf van ;)
Bovendien heb ik het vermoeden dat Sammy in haar openingspost bedoelt dat ze geen junkfood/snoep/koek ed eet... niet dat ze het wel eet maar niet meerekent in haar schema. ;)

Om op je vraag te antwoorden Sammy... het kan zeker. Bij mij wordt het op dit moment zelfs gemeten.
Mijn vetpercentage, gemeten met huidplooimeter, zakt. Terwijl mijn gewicht stijgt.
succes met sporten en je voeding!
 
volgens mij zei je het trouwens goed hoor hardgains... jij had het over massa.... niet over 1kg en 3kg... dat maakte Kixat er zelf van ;)
Bovendien heb ik het vermoeden dat Sammy in haar openingspost bedoelt dat ze geen junkfood/snoep/koek ed eet... niet dat ze het wel eet maar niet meerekent in haar schema. ;)

Om op je vraag te antwoorden Sammy... het kan zeker. Bij mij wordt het op dit moment zelfs gemeten.
Mijn vetpercentage, gemeten met huidplooimeter, zakt. Terwijl mijn gewicht stijgt.
succes met sporten en je voeding!

De manier waarop hardgains het zei komt het overalsof spiermassa dus 3x meer weegt als vet. Op deze manier geschreven klopt het simpelweg niet en kan je dus uitkomen op het verhaal wat ik hierboven schreef(1kg lood is even zwaar als 1kg veren). Dat ik dan een wijsneus word genoemd neem ik maar voor lief.
 
De manier waarop hardgains het zei komt het overalsof spiermassa dus 3x meer weegt als vet. Op deze manier geschreven klopt het simpelweg niet en kan je dus uitkomen op het verhaal wat ik hierboven schreef(1kg lood is even zwaar als 1kg veren). Dat ik dan een wijsneus word genoemd neem ik maar voor lief.

Dat dit voor jou zo overkomt is jouw probleem. Ik heb nergend gezegd dat 1kg vet evenveel weegt als 3kg spiermassa.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel weeg je dan?
 
Ik weeg 75 kilo, echt heel erg veel! Ik heb een grote cupomvang dus ik kan mijn gewicht deels verklaren. Ik merk dat ik hogere gewichten kan nemen bij krachttraining.. Dit betekend toch dat mijn spiermassa toeneemt? Ik ga gewoon door met trainen en gevarieerd eten. Ik eet inderdaad geen koek, snoep en junkfood. Ik eet van alles in normale proporties. Ik probeer nu op doordeweekse dagen ook thuis te trainen voordat ik ga werken. Dan doe ik Jilians Michaels 30 day shred.
 
75kg... en hoe groot ben je?

als je het echt goed wil doen, zou ik je aanraden een keer alles door te rekenen.
Je kan namelijk ook TE weinig eten. Je lichaam (metabolisme) past zich daar dan bij aan, waardoor afvallen steeds moeilijker wordt.

Als je alles eens goed doorberekent weet je hoeveel je eigenlijk nodig hebt en of datgene wat je eet daarbij aansluit.
Dan kan je kiezen of je wel of niet met een uitgewerkt voedingsschema wil gaan werken.
 
Back
Naar boven