Fitness Seller

Veel werken en toch willen fitnessen

Bezoekers in dit topic

peter202

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
8 mrt 2008
Berichten
632
Waardering
19
Kort verteld: Ik fitness al jaren en ik kam al jaren met zelfvertrouw issues .
Op mijn 21 ben ik beginnen fitnessen wegens overgewicht. Al snel van een onsportief figuur van 105kg naar 85 kg gegaan!
Wat een goed gevoel had ik toen! Ik zag er goed uit en begon eindelijk eens te leven.

Ik kan hier een heel boek over schrijven maar dit is de korte inhoud.
Ik ben ook beginnen werken rond die periode en sinds mijn 25ste is de fitness alleen maar op en af gegaan, het typische verhaal een paar maanden goed en dan weer niets enzovoort.
Tot nu, ik werk in de horeca en het gaat alleen maar berg af. Ik fitness helemaal niet meer maar ik hou er van, ik deed het graag en nog altijd, ik kan alleen geen tijd vinden met gevolg dat ik nu bij 1m89 nog 77kg weeg ... Skinny fat ben en een figuur van een alien heb.

Dus ik zoek een oplossing voor het eten en trainen .
Ik werk echt bijna elke dag van 11u tot 1uur snachts met 1 maaltijd.

Wat is jullie gedacht om dit op te lossen en nee ik verander niet van werk :-)

Ik dacht smorgens voor het werk een half uur te gaan sporten, 1 spiergroep per training waardoor dus elke spiergroep 1x per week word aangepakt.

Ik eet smorgens een stevig ontbijt, mijn 1 maaltijd op het werk en een maaltijd voor het slapen.
Tussendoor heb ik echt geen tijd voor te eten en dacht ik dit op te vullen met maaltijdvervangers om zo aan mijn kcal inname te komen. 4 shakes per dag..


Haalbaar ? Ander idee of met mijn alien figuur blijven rond lopen? :(
Ik hou echt van het trainen !
 
je begint pas om 11uur, dan kan je toch makkelijk van 8 tot 10 sporten?
 
je begint pas om 11uur, dan kan je toch makkelijk van 8 tot 10 sporten?

Hangt ervan af wat voor werk je doet. Eerst in de gym gaan knallen en dan daarna nog een dikke shift fysiek werk gaan doen gaat niet goed komen.
 
Aankomen is eten boven onderhoud.

Als je maar 3 meals per dag kan eten moet je zorgen dat die 3 meals boven je onderhoud uitkomen.

Als dat betekent dat je 1000-1500 kcal per meal moet eten dan doe je dat gewoon.
 
Hangt ervan af wat voor werk je doet. Eerst in de gym gaan knallen en dan daarna nog een dikke shift fysiek werk gaan doen gaat niet goed komen.

mja klopt, laatste keer dat ik dat deed,was ook niet zo prettig nee.
 
Waarom ik koos voor elke dag een spiergroep is inderdaad de intensiteit.
Ik kan moeilijk geloven dat als ik train zoals ik altijd deed dat ik daarna het nog 14 uur kan volhouden, het is behoorlijk zwaar, vooral in de zomer met het terras. Vandaar

En inderdaad ik dacht aan grote maaltijden en maaltijdvervangers.
 
Hangt ervan af wat voor werk je doet. Eerst in de gym gaan knallen en dan daarna nog een dikke shift fysiek werk gaan doen gaat niet goed komen.


Mijn bovenstaande reactie was hierop dus bedoeld.
Theoretisch is er veel mogelijk maar het moet haalbaar zijn ook. T is niet als ik om 1 uur gedaan heb dat mijn bed klaar staat en mijn avondmaaltijd tijdens de slaap geconsumeerd wordt :-)

En met 4 uur slaap zal er ook niet veel goede in huis komen. 7 uur slaapt lukt me wel altijd.
Van 2 tot 9 en dan om 9.30uur tot 10 uur in de gym ( die op het einde van mijn straat is, weer een straat verder is mijn werk )
 
Gewoon wel trainen, maar niet helemaal tot of over failure.

Lekker fullbody of UB/LB en je spieren 2/3x per week prikkelen voor optimaal resultaat. Zo kan je nog altijd normaal functioneren tijdens de dag door als je goed eet.
Goed eten zal een kwestie van grote maaltijden eten zijn en voorbereid zijn. Neem anders dagelijks naast wat je normaal eet wat (zelfgemaakte) eiwitrepen mee en zorg ervoor dat je genoeg kcal binnen krijgt elke dag.
 
Hangt ervan af wat voor werk je doet. Eerst in de gym gaan knallen en dan daarna nog een dikke shift fysiek werk gaan doen gaat niet goed komen.

Hangt ervanaf wat je zwaar fysiek werk noemt.Horeca en fitness zal toch wel kunnen samen.
 
Gewoon vloeibaar je kcals naar binnen gieten, heb ik ook jaren zo moeten doen op het werk.
Pauze was bij ons 10 minuutjes, de rest van de tijd moest je echt niet denken om iets te staan eten.
Dus zet ergens paar liter (choco)melk en iedere keer dat je die plaats passeert, paar slokken drinken.

Wat sporten betreft weet ik niet, jij werkt 5dagen op 7, iedere dag 11uur?
Daarvoor nog sporten zou je wel eens kunnen nekken... Test het uit en zie wat jouw lichaam zegt.
 
Minder werken..
 
Hangt ervanaf wat je zwaar fysiek werk noemt.Horeca en fitness zal toch wel kunnen samen.

Ik kan je garanderen, 140 personen bedienen met 3 kelners op 2 uur zoals vanmiddag. Als ik geen drie liter water heb gedronken en gezweet dan weet ik het niet. Nu opruimen, feestzalen indekken, klanten bedienen die nu nog komen ( zijn doorlopend open) en binnen een uurtje herhaling van daarnet, tussendoor 30minuten pauze
Het is wel degelijk zwaar werk, wat ik hiervoor deed was zwaarder maar ook weer niet want na 8 uurtjes was ik thuis. Dit zijn er minstens 14, tenen, benen en voeten doen pijn,...
Ik kan vergelijken van jobs en t zal wel mijn zwaarste werk tot nu toe zijn. Maar t meer voor als nadelen en ik hou ervan! Nog altijd heel belangeijk.
Dus het is een kwestie van een oplossing te vinden voor beide te combineren.
Met wat volharding moet dit lukken!


De kcals zullen dus idd vloeibaar tussendoor moeten geconsumeerd worden, dacht echt aan maaltijdvervangers van xxl, smaken goed en gaat snel binnen.


Er gaat in de toekomst wel wat veranderen bij ons..
 
Ik kan je garanderen, 140 personen bedienen met 3 kelners op 2 uur zoals vanmiddag. Als ik geen drie liter water heb gedronken en gezweet dan weet ik het niet. Nu opruimen, feestzalen indekken, klanten bedienen die nu nog komen ( zijn doorlopend open) en binnen een uurtje herhaling van daarnet, tussendoor 30minuten pauze
Het is wel degelijk zwaar werk, wat ik hiervoor deed was zwaarder maar ook weer niet want na 8 uurtjes was ik thuis. Dit zijn er minstens 14, tenen, benen en voeten do..en pijn,...
Ik kan vergelijken van jobs en t zal wel mijn zwaarste werk tot nu toe zijn. Maar t meer voor als nadelen en ik hou ervan! Nog altijd heel belangeijk.
Dus het is een kwestie van een oplossing te vinden voor beide te combineren.
Met wat volharding moet dit lukken!


De kcals zullen dus idd vloeibaar tussendoor moeten geconsumeerd worden, dacht echt aan maaltijdvervangers van xxl, smaken goed en gaat snel binnen.


Er gaat in de toekomst wel wat veranderen bij ons..

Ik kan uw werk niet vergelijken,heb het nog nooit gedaan.

Heb vroeger ook zwaar werk gedaan.En kon het toen toch combineren.Was toen wel een heel stuk jonger dan nu.
 
Hangt ervanaf wat je zwaar fysiek werk noemt.Horeca en fitness zal toch wel kunnen samen.

Dat verschilt nog al per horecazaak denk ik zo. Ik loop op een gemiddelde terrasdag al zo'n 15km en dan sta ik daarna ook nog achter de bar en opruimen. Kortste werkdag is zo'n 11 uur.

Probleem is eigenlijk nog niet eens dat het werk fysiek zwaar is maar dat er gedurende die 11 uur amper momenten zijn om te eten. Eet een keer tijdens avondeten en tussendoor stop je snel een stuk brood of een banaan naar binnen en daar doe je de hele dienst mee.

peter202 Ik werk zelf ook in horeca met lange dagen en weinig momenten om te eten. Eigenlijk vanaf het moment dat we open gaan (12 uur) tot sluit (02.00 uur) zijn we continue bezig. Ik train daarom in deze periodes maar 3 dagen (Texas Method). Doordat ik maar 3 dagen train is het wel vol te houden zelfs na een intensieve work out
 
Laatst bewerkt:
Ik kan uw werk niet vergelijken,heb het nog nooit gedaan.

Heb vroeger ook zwaar werk gedaan.En kon het toen toch combineren.Was toen wel een heel stuk jonger dan nu.

T is niet meteen de combo zwaar werk en fitness. Het zijn de uren en tijd vinden.
Maar k denk wel dat het moet lukken zoals je zegt.

Ik schrijf alles uit. Mss dat een blog maken als ik nu toch begin wel leuk is voor mezelf te motiveren van s morgens te gaan !
 
Dat verschilt nog al per horecazaak denk ik zo. Ik loop op een gemiddelde terrasdag al zo'n 15km en dan sta ik daarna ook nog achter de bar en opruimen. Kortste werkdag is zo'n 11 uur.

Probleem is eigenlijk nog niet eens dat het werk fysiek zwaar is maar dat er gedurende die 11 uur amper momenten zijn om te eten. Eet een keer tijdens avondeten en tussendoor stop je snel een stuk brood of een banaan naar binnen en daar doe je de hele dienst mee

Ik heb 62 km woon werk met de fiets elke dag. Dan ma tot en met vrijdag 3x 10 km lopen 2 x 5 km lopen. en dan savonds nog fitnessen.werk zelf is niet zo zwaar.Magazijnwerk.werken + woonwerkverkeer is 11 uur.
 
Ik heb 62 km woon werk met de fiets elke dag. Dan ma tot en met vrijdag 3x 10 km lopen 2 x 5 km lopen. en dan savonds nog fitnessen.werk zelf is niet zo zwaar.Magazijnwerk.werken + woonwerkverkeer is 11 uur.

Vrij heftig. Toch denk ik dat de intensiteit plus onregelmatige werkuren de horeca zwaarder maken. Werken tot 4 uur snachts om vervolgens weer om 10 uur te beginnen voor de volgende 11 uur+. Dagen in het weekend van 16/18 uur zijn niet vreemd
 
nvm zie al horeca.

zou indd niet voor werk gaan trainen in dat geval, dus dan blijven vooral je vrije dagen over.

als je echt maar 1 pauze hebt zou ik iig 2x ontbijten, 1x als je op staat en 1x voor je werk, dan je maaltijd in de pauze en dan na werk.
 
Laatst bewerkt:
Vrij heftig. Toch denk ik dat de intensiteit plus onregelmatige werkuren de horeca zwaarder maken. Werken tot 4 uur snachts om vervolgens weer om 10 uur te beginnen voor de volgende 11 uur+. Dagen in het weekend van 16/18 uur zijn niet vreemd

Waar een wil is is een weg.

Heb ook een jaartje een gewone baan gehad Ma tot en met vrij en dan vrijdag avond en zaterdag avond horeca (dancing) 5 x de week sporten smorgens (lopen 10 a 16km en zwemmen) en 5 x de week savonds fitness en 2 x de week thaibox.Als je jong bent gaat dat.
 
Gwn traine. Tijd maken. Ik ben van 87kg 18jr naar 111 28jr gegaan. Kzou zo zwaar en sterk mogelijk worden.
 
Back
Naar boven