XXL Nutrition

Nieuws Veel zitten verhoogt risico op kanker

Bezoekers in dit topic

lesane

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 jul 2006
Berichten
388
Waardering
4
Lengte
1m78
Massa
76kg
Nu is dit niet het eerste onderzoek dat aantoond dat veel zitten ongezond is, in verschillende opzichten. In een ander onderzoek had ik gelezen dat veel zitten zelfs doodsoorzaak nummer 2 is, nog vóór roken wat op 3 staat.

Maar dit onderzoek toont aan dat veel sporten ter compensatie van een lange dag achter een bureau onvoldoende helpt. De 'zit-tijd' op zich verhoogt het risico op kanker.

Ik heb een kantoorbaan, zit letterlijk 8 uur per dag en 's avonds ook vaak nog als ik overwerk. Ik sport 3x in de week, 's avonds.
Ik ben dus doomed? :eek:

Bron: http://www.nu.nl/gezondheid/2659193/veel-zitten-verhoogt-risico-kanker.html
 
Van ademen ga je dood.

Wat een k*tonderzoek
 
Pispauzeeeeee!
 
Sporten goed, lui zijn slecht.

Wat is er nieuw?
 
Binnen 15 jaar hebben ze vast een goed medicijn/cure gevonden tegen deze vreselijke ziekte. Nog even volhouden dus!
 
Meer dan 2 uur per dag achter een scherm zitten verhoogd het risico op een hart/herseninfarct ook nog eens, ongeacht of je sport of niet. Dus ben ik er een voorstander van om kantoorwerk onder de zware beroepen onder te brengen zodat we vroeger met pensioen kunnen voordat we doodvallen van al dat zitten :P
 
Ik heb ook een kantoorbaan.

Naast het feit dat mn billetjes wel eens tintelen heb ik tot nu toe nog nergens last van.
 
brb opstaan
 
je krijgt tegenwoordig overal kanker van, zelfs van cola light
 
ik zeg: alle stoelen verbranden zodat we niks meer hebben om op te zitten

problem solved.
 
Djeezes!
Dan sta ik er niet goed op met m'n kantoorbaan! :(
8 uur per dag zitten. Wel 6x/week sporten, maar dat compenseert niet volgens het onderzoek...

Ik zal mijn Dela uitvaartverzekering al maar beginnen regelen.
 
Van alles heb je een verhoogde kans op kanker. Vraag me af of er nou mensen zijn die hier daadwerkelijk een verandering in hun dagelijkse leven voor gaan maken.
 
ja van alles krijg je tegen woordig kanker jeez man wat is dit voor onderzoek beter besteden ze het geld aant het vinden van manier om het te bestrijden dan de hele tijd onderzoeke wat msh ook wel kanker kan veroorzaken je licht tog ook 8 uur stil in bed ....
 
Back
Naar boven