MuscleMeat

Veganisme, wat vind je er van?

Bezoekers in dit topic

Ik zou gek worden om bij alles na te moeten denken of iets niet omgekeerd fout is.
Nou ik pak de auto als het kan en de tv staat elke dag aan en ik sorteer het vuil, niet uit overtuiging maar omdat dit moet van de gemeente en ze daar ook hun ophaaldienst op aangepast hebben.
Ik eet vlees omdat ik het lekker vind en ik vind het zielig als zwerfdieren aan hun lot worden overgelaten.
Alles overziend ben ik zo hypocriet als de pest. Aan de andere kant, wie niet. :p
 
toch zie je meer veganisten bodybuilders die gestopt zijn met vlees eten omdat die dieren op gruwelijke wijze geslacht worden.
ben zelf ook gestopt met vlees eten moet zeggen voel me veel fitter zins ik geen vlees meer eet.
beesten worden vol gestopt met Antibiotica hoef die pijn wat dieren mee maken tijdens slacht niet in mijn lichaam te voelen.
maar iedereen zijn ding. laat iedereen in zijn waarde.

Dat is dus het ding meestal. Mensen gaan van goedkoop supermarkt vlees naar geen vlees meer eten en voelen zich in eens goed.
Maar komt het wel echt doordat je geen vlees meer eet? Of komt het doordat je niet de conserveermiddelen en slecht geproduceerd vlees (antibiotica o.a.) binnenkrijgt?

Ik denk dat als je een vegetariër introduceert naar kwalitatief vlees dat diegene zich dan nog beter zal voelen.
Met kwalitatief vlees moet het naar mijn mening tenminste aan de volgende punten voldoen: Gras-gevoerd (nooit granen en maïs), biologisch, weinig stress en liefdevol opgevoede dieren. Deze punten hebben allemaal invloed op het aantal voedingsstoffen dat je binnenkrijgt. De toxische stoffen van vlees gaan dan wel vooral in de vetten zitten dus zullen de gemiddelde bodybuilders hier over het algemeen alweer voordelen in hebben t.o.v. de gemiddelde Nederlanders. Het allerbelangrijkste is dan het gras-gevoerde gedeelte naar mijn mening omdat het vlees van een rund dan o.a. CLA, TVA, omega 3, vit a en vit d3 zullen bevatten. Maar als je dan een rund hebt die graan/maïsgevoerd is zal die deze stoffen niet tot nauwelijks bevatten.

Ik geloof trouwens dat wij alleen maar visolie supplementen "nodig" hebben omdat we allemaal te weinig (grasgevoerd) rood vlees eten. Als we elke dag grasgevoerd rood vlees zouden eten zouden we ook meer dan genoeg omega 3 vetten binnenkrijgen. Ook is vlees naar mijn mening het hoofdvoedingsmiddel in ons dieet aangezien het eigenlijk bijna alles bevat wat we nodig hebben om te overleven. Alleen is het zo jammer dat er zoveel rommel aan word toegevoegd en vlees word geproduceerd alsof het de tweede wereldoorlog voor dieren is. We moeten ook niet vergeten om de rest van het dier nuttig te maken zoals orgaanvlees en botten(soep), dit is ook weer beter voor het milieu aangezien we minder weggooien. Orgaanvlees is overigens extreem nutrient dense en bevat hele goede voedingsstoffen die voor ons sporters goed van pas komen :).

Studies:
A review of fatty acid profiles and antioxidant content in grass-fed and grain-fed beef
Effect of feeding systems on omega-3 fatty acids, conjugated linoleic acid and trans fatty acids in Australian beef cuts: potential impact on human... - PubMed - NCBI
 
Ja al die fucking E-nummers enzo.
 
Ze voeren dieren andere dieren. Zo eten koeien andere koeien. De Circle of Life werd ineens erg klein. Ze zouden een biefstuk als 2 voor 1 moeten verkopen :D.

Ano_87987
Dat is ook wel een fair point. We kunnen tegenwoordig bijna niets meer kopen dat niet gerelateerd is aan iets slechts. Ik zou niet eens meer een bankrekening kunnen hebben dan. Het is gewoon waar we onze persoonlijke lijn trekken denk ik dan maar.

Nou ik pak de auto als het kan en de tv staat elke dag aan en ik sorteer het vuil
Wat ik bedoelde met de auto is dat er onnodig veel gereden word naar b.v. een gym die 50km verderop ligt alleen omdat ie betere airco heeft (of andere onbenullige dingen).

En met de TV bedoelde ik: Die gaat s'ochtends aan, dan gaan ze naar hun werk en dan s'avonds als ze naar bed gaan, gaat de TV pas uit. Er word misschien 2-3 uur TV gekeken maar de TV staat ~14 uur aan. Zelfde met de lichten, soms de muziek en soms nog andere apparaten. Een inbreker zal wel denken dat daar 24u/dag geleefd word. Maar wel GFT scheiden vanwege het milieu.
Ik zelf krijg de vuilniszak niet eens vol in een week dus ik gooi het GFT, glas, plastic, papieretc. er ook bij. Maar dan krijg ik een grote mond omdat ik het niet sorteer terwijl zij er tot 4 per week vullen + GFT en plastic en glas afval nog erbovenop. Ik vind dat zij meer fout zitten dan mij. Want zelfs zonder mijn sorteren heb ik minder rest-afval. En ik hoef het ook niet voor de gemeente te doen, want de vuilniszak stinkt voordat ie vol is dus anders moet ie toch half-leeg weg.

Ik denk dat alleen de wetgeving het milieu en de voedingsgezondheid kan veranderen. Bedrijven doen het anders niet en de burgers komen niet op tegen de schaal waarop bedrijven dat doen. Als het vlees veiliger zou zijn om te eten, zouden we misschien meer vlees-eters hebben (mm maar dan zou het ook duurder zijn...).
Ook geloof ik er vaak niet meer in. Elektrisch rijden bijvoorbeeld was slechter voor het mileu dan reguliere auto's (de accu's waren toen enorm schadelijk voor het milieu, meer dan de uitstoot), de ophaaldienst van de gemeente bleek meer dan 80% van hun gesorteerde afval op de reguliere vuilnishoop te gooien las ik later en andere fratsen. Ik heb allang opgegeven.

Ik judge al heel lang niemand meer. Behalve de hypocrieten die mij lastigvallen omdat ze vinden dat ik het niet goed doe. Dat is gewoon irritant.
 
Ze voeren dieren andere dieren. Zo eten koeien andere koeien. De Circle of Life werd ineens erg klein. Ze zouden een biefstuk als 2 voor 1 moeten verkopen :D.

Ano_87987
Dat is ook wel een fair point. We kunnen tegenwoordig bijna niets meer kopen dat niet gerelateerd is aan iets slechts. Ik zou niet eens meer een bankrekening kunnen hebben dan. Het is gewoon waar we onze persoonlijke lijn trekken denk ik dan maar.


Wat ik bedoelde met de auto is dat er onnodig veel gereden word naar b.v. een gym die 50km verderop ligt alleen omdat ie betere airco heeft (of andere onbenullige dingen).

En met de TV bedoelde ik: Die gaat s'ochtends aan, dan gaan ze naar hun werk en dan s'avonds als ze naar bed gaan, gaat de TV pas uit. Er word misschien 2-3 uur TV gekeken maar de TV staat ~14 uur aan. Zelfde met de lichten, soms de muziek en soms nog andere apparaten. Een inbreker zal wel denken dat daar 24u/dag geleefd word. Maar wel GFT scheiden vanwege het milieu.
Ik zelf krijg de vuilniszak niet eens vol in een week dus ik gooi het GFT, glas, plastic, papieretc. er ook bij. Maar dan krijg ik een grote mond omdat ik het niet sorteer terwijl zij er tot 4 per week vullen + GFT en plastic en glas afval nog erbovenop. Ik vind dat zij meer fout zitten dan mij. Want zelfs zonder mijn sorteren heb ik minder rest-afval. En ik hoef het ook niet voor de gemeente te doen, want de vuilniszak stinkt voordat ie vol is dus anders moet ie toch half-leeg weg.

Ik denk dat alleen de wetgeving het milieu en de voedingsgezondheid kan veranderen. Bedrijven doen het anders niet en de burgers komen niet op tegen de schaal waarop bedrijven dat doen. Als het vlees veiliger zou zijn om te eten, zouden we misschien meer vlees-eters hebben (mm maar dan zou het ook duurder zijn...).
Ook geloof ik er vaak niet meer in. Elektrisch rijden bijvoorbeeld was slechter voor het mileu dan reguliere auto's (de accu's waren toen enorm schadelijk voor het milieu, meer dan de uitstoot), de ophaaldienst van de gemeente bleek meer dan 80% van hun gesorteerde afval op de reguliere vuilnishoop te gooien las ik later en andere fratsen. Ik heb allang opgegeven.

Ik judge al heel lang niemand meer. Behalve de hypocrieten die mij lastigvallen omdat ze vinden dat ik het niet goed doe. Dat is gewoon irritant.
Mij ben je kwijt. Ik snap geen reet van je verhaal, niet te volgen. Voor een betere gym rijd ik zeker om. En dat kan zelfs om de vibe alleen zijn.
Gescheiden afval kan alleen bestaan als iedereen doet wat hij/zij moet doen. Heeft niets met het vullen van je eigen vuilnisbak te maken maar met de verwerking ervan.
En dieren eten dieren is het summum van recyclen. Alleen kijken we nooit naar de gevolgen hiervan.
Bedrijven willen verdienen, dus als wij niet kopen dan zullen zij niet produceren. En zo blijft het elkaar in stand houden.
Electrisch rijden is de schoonste manier van vervoer. Maar de industrie die hier alles te verliezen heeft (olie industrie) zal er alles aan doen om met "bewijzen" te verklaren dat dit niet zo is. En onwetende of goedgelovige volgen dat direct.

Ach doe wat je doet en laat iedereen in zijn waarde.
Ik laat de tv aan en rijd lekker om om naar mijn gym te komen met die juiste vibe.
Ik eet vis die vis eet en eieren die door de nieuwe hokkippen (scharrelkip) wordt gelegd.
Ik scheid vuil omdat dit moet van de gemeente. En ik koop wat lekker goedkoop is.
 
Wat dacht je van consumeren van insecten zoals ze veel in Aziatische landen doen gezonder meer mineralen minder millieu belastend. Noem maar op alleen niet iedereen vind het een fris idee om zijn eiwitten te behalen met sprinkhanen
 
Wat dacht je van consumeren van insecten zoals ze veel in Aziatische landen doen gezonder meer mineralen minder millieu belastend. Noem maar op alleen niet iedereen vind het een fris idee om zijn eiwitten te behalen met sprinkhanen
Gezonder dan?
 
bepaalde type vlees niet alle. Puur op vitamines en mineralen bedoel ik dit. Lever daarintegen niet ook een bron van vitamines bevat Bijna alle vitamines. Orgaanvlees is underrated. Daarmee bedoel ik niet dat vlees ongezond is.
 
Laatst bewerkt:
Ik eet plantaardig...oftewel ik ben veganist. Ook al wil ik mij niet binden aan dat woord. Sommige extremisten hebben het woord vegan redelijk verneukt.
Ik ben er ook totaal niet meer mee bezig, alleen met uit eten gaan (maar als het echt niet kan overweeg ik vegetariër te zijn).

Ieder doet lekker wat die wilt doen. Alles is tegenwoordig gezond en slecht voor je tegelijk.

Maar de "snijtanden" argument kan echt niet meer. Wij hebben echt de meest kleine, miezerige hoektanden uit heel het dierenrijk. De gemiddelde aap heeft twee keer grotere hoektanden en die vreet de hele dag bladeren, vruchten en noten haha.
 
Morgen goeie groentenlasagne eten, hoppaaaa
 
Back
Naar boven