MuscleMeat

Veganist & dagelijks sporten

Bezoekers in dit topic

Zipony

Novice
Lid geworden
25 mrt 2016
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
86kg
Goede avond,

Ik ben nieuw hier. Ik ben benieuwd of er wat vragen van mij beantwoord kunnen worden.

Ik train dagelijks als volgt:

Maandag
40 minuten intensieve cardio & nieuwe oefeningen leren van mijn PT

Dinsdag
40 minuten intensieve cardio & zelf krachttraining benen billen

Woensdag
40 minuten intensieve cardio & zelf krachttraining buik en rug

Donderdag
40 minuten intensieve cardio & zelf krachttraining borst schouders armen

Vrijdag
40 minuten intensieve cardio & nieuwe oefeningen leren met mijn PT

Zaterdag
40 minuten intensieve cardio & zelf krachttraining alle spiergroepen

Zondag
VRIJ!

(Hierbij rijd ik 5 dagen in de week mijn twee paarden EN heb ik honden die ik elke dag een uur uitlaat en nog een paar keer een blokje mee om loop.)

Ik train pas sinds drie maanden zo intensief, de eerste maand ben ik 10 kilo afgevallen zoals gewenst door alleen maar HIT lessen mee te doen en interval trainingen te doen met mijn PT.

Nu wil ik mijn vormen graag behouden en meer massa krijgen en zijn we begonnen met krachttraining anders zou er waarschijnlijk niks overblijven van mijn vrouwelijke vormen.

Maar nu zit ik dus met mijn voeding.. Ik ben bang dat ik het misschien verkeerd doe ook al loop ik nog nergens tegen aan. Dus tips zijn welkom!


Ik eet geen vlees, vis, melk en kaas dus.

Wel eet ik verder heel gezond en gevarieerd EIEREN, groentes, fruit, noten, peulvruchten, enzovoort... alles liefst onbewerkt. Vandaag heb ik ( omdat ik meer mensen op de sportschool er over hoorde ) een proteïne shake gehaald voor voor en na het sporten. Aangezien ik intensief sport leek mij dit nodig? Zeker omdat ik regelmatig behoorlijk spierpijn heb. Ik heb gekozen voor de ERWTEN proteïne van het merk Superproteins. Iemand ervaring? Moet ik ergens rekening mee houden waar ik misschien tegen aan kan lopen door mijn schema nu? Iets wat ik hierdoor misschien nog mis?

Ik hoor het graag :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou wat cardio gaan doen.
 
post eens uw voedingsschema zo kunnen we het eens beoordelen en tips geven en lees de sticky's ook eens
Ik zou wat cardio gaan doen.
denk dat ze al genoeg cardio doet :eek:
 
Knap hoor je trainingsschema, ik doe het je niet na

Een belangrijk onderdeel om je doelen te bereiken is je voeding. Er zijn een aantal posts/sticky's hierover, die gaan over je calorie behoefte en verhouding eiwit, koolhydraat en vet. Ik weet niet in hoeverre je dit al doet, maar mocht je er nog niet in verdiept hebben dan lijkt me dat een goed begin.

Je hebt iets minder keus als je geen vlees/vis/zuivel eet om aan je eiwitten te komen, maar het is niet onmogelijk. Je hebt eiwitten wel nodig voor herstel en spieropbouw, daarnaast geven ze een vol gevoel.

Een voedingsschema opstellen (zie sticky's) en toepassen lijkt me een goed begin. Succes!
 
plantaardige eiwitten hebben een lagere opnameratio dan dier-eiwitten. Dus misschien nog meer eiwitten consumeren dan normaal nodig zou zijn.

Smaakt die erwteneiwitshake? Ik ga over 1 of 2 jaar van zuivel afstappen.
 
Je doet wel erg veel cardio.
Ten eerste zou ik de cardio na je kracht training doen.

Post verder je voedingsschema eens. Heb je je onderhoud berekend? Hoeveel eet je nu en hoeveel eiwitten koolhydraten en vetten?

Als veganist is het lang niet onmogelijk om aan je eiwitten te komen.
Je kan er ook aan denken om een naturel egg protein te gaan gebruiken. Kan je door veel eten heen mengen om toch aan je eiwitten te komen.
Zo ook rijst proteine.

Je kan ook wat meer dingen als tofu, tahoe, zwarte bonen, linzen toevoegen. Bevatten ook aardig wat eiwitten.
 
Ik eet wel (veel) vlees, vis en drink melk dus kan niet uit ervaring spreken.
Er is wel meer over bekend. http://www.bodybuilding.com/fun/vegetarian-bodybuilding.htm is interessant.
Belangrijkste blijft dat je ook je vitamines en mineralen binnen krijgt naast eiwitten natuurlijk.
Ben wel benieuwd trouwens waarom je voor erwt proteineshake en geen eierenproteineshake of sojaproteineshake hebt gekozen.
 
plantaardige eiwitten hebben een lagere opnameratio dan dier-eiwitten. Dus misschien nog meer eiwitten consumeren dan normaal nodig zou zijn.

Smaakt die erwteneiwitshake? Ik ga over 1 of 2 jaar van zuivel afstappen.
ik drink zelf soms een erwten proteien shake omdat ik niet tegen lactose kan met amandel melk en een banaan erdoor is het wel te doen wel een rare textuur ^^
 
1. Ik denk dat het fijner en overzichtelijker voor jou is om eerst eens een account aan te maken op myfitnesspall of fatsecret en alles bij te houden wat je zo eet op een dag. Deze houdt voor jou dan automatisch bij hoeveel je totaal calorie inname op een dag is maar belangrijker nog de verdeling eiwitten vetten en koolhydraten. Meest gebruikte richtlijn is 2gram eiwit/kg/LG en minimaal 1 gram vet/kg/LG, blijven de koolhydraten over die variabel zijn en gebruikt om je calorie overschot mee op te vullen.
2. Dus moet je ook ergens online je caloriebehoefte even uitrekenen met jouw lengte gewicht en fysieke arbeid.
3. Als je beetje op weg bent zou ik pas een goed eetschema gaan maken. En die cardio.. Pff why? Daarmee verbrand je alleen maar acute energie/glycogeen uit je lever en spieren en wanneer deze opraakt (ongeveer half uur-uur cardio) uiteindelijk je eigen spiermassa verbranden om daar eiwitten uit te generen. Terwijl krachttraining krijg je en een mooier voller fysiek en meer spieren (dus meer energie nodig/eten). Win win situatie :p Ochja en het is tig keer leuker en uitdagender ;)
 
ad01f2f08a711149267be2fea4233db5.jpg
 
Back
Naar boven