AndroidHealthClinic

Vegetarisch dieet geassocieerd met een betere gezondheid

Bezoekers in dit topic

Klopt zeker, en ik zeg ook niet de resultaten te verwerpen. Maar een kanttekening maken bij de P-waarde lijkt me nuttig. Bovendien, om echt concrete conclusies te gaan trekken zijn meer onderzoeken nodig, meta studies en een lage P-waarde. Als de sample size groter wordt zal normaal de P-waarde verkleinen indien het effect echt is, en vergroten indien het niet echt is. Of zie ik dat fout?
Helemaal correct.
 
Kunnen we nu overigens gewoon weer lekker rellen op vegetariers en vegans :roflol:?
 
Helemaal correct.
:thumb:
Natuurlijk geen aanval op het artikel zelf. P-waarde is duidelijk aangegeven en kanttekeningen over mogelijke conclusies zijn ook gemaakt, dus ik ben tevreden.

Vraag me wel af hoe een artikel als dit uiteindelijk in de media terechtkomt. Heb zo eens een stukje van Last week tonight met John Oliver gezien waar hij het over wetenschappelijke studies had. Als voorbeeld had hij een studie in verband met zwangerschap en methaanverbindingen. De details weet ik niet meer, maar het was gewoon 'business as usual' wetenschap. In de media werd het (in Amerika tenminste) gerapporteerd als "aan scheten ruiken is goed voor zwangere vrouwen" :roflol:

Deels ook omdat ik vermoedde dat Galen het enkel postte om te rellen.
En nu doet 3XL dit. Wat nu? :roflol:

Kunnen we nu overigens gewoon weer lekker rellen op vegetariers en vegans :roflol:?
Het artikel leek te suggereren dat wat minder vlees eten met veel fruit en groenten ook net wat minder gezond was dan veel vlees eten. Wat denk je daarvan?
 
Het artikel leek te suggereren dat wat minder vlees eten met veel fruit en groenten ook net wat minder gezond was dan veel vlees eten. Wat denk je daarvan?
Niet zoveel. Ik neem nog een hap van m'n spareribs :roflol:
 
Vergeet niet dat er veel vegetariërs en veganisten hun dieet kiezen omwille van morele redenen, niet omwille van gezondheid.
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Vergeet niet dat er veel vegetariërs en veganisten hun dieet kiezen omwille van morele redenen, niet omwille van gezondheid.
In dat opzicht alle begrip voor vegetariërs, maar welke acceptabele morele redenen kunnen aangehaald worden om melk, eieren of zelfs honing te mijden?
 
In dat opzicht alle begrip voor vegetariërs, maar welke acceptabele morele redenen kunnen aangehaald worden om melk, eieren of zelfs honing te mijden?
Denk dat ze de leefomstandigheden van koeien en kippen in de praktijk ook bezwaarlijk vinden. Kan me niet een moreel bezwaar voorstellen tegen een ei van een kip die gewoon rondscharrelt in een groot weiland met al z'n matties.
 
In dat opzicht alle begrip voor vegetariërs, maar welke acceptabele morele redenen kunnen aangehaald worden om melk, eieren of zelfs honing te mijden?
Mogelijk de condities waarin de dieren leven die deze producten produceren. Ik denk aan legbatterijen. Wat melk betreft weet ik het niet goed, over honing heb ik ook zo mijn bedenkingen.

Maar ik ben zelfs niet zeker of vegetariërs gelijk hebben. Stel nu dat we met z'n allen stoppen met vlees eten, dan sterven er meteen enkele diersoorten uit. Is dat moreel beter dan dat deze dieren gekweekt worden voor hun vlees?
 
Welke dieren sterven uit waneer wij stoppen met vlees eten?
 
Welke dieren sterven uit waneer wij stoppen met vlees eten?
Zouden gedomesticeerde dieren zich snel aan het wild kunnen aanpassen denk je?
Nuja, verschillende soorten zullen nog steeds geweekt worden om andere redenen, maar toch niet allemaal?

Koeien, omdat wij dan al het gras gaan opeten ? :dunno:
Ook dat nog!
 
Kan je van uitsterven spreken als het een "gemaakte" variant betreft. Verders zou je dan verder moeten gaan dan alleen stoppen met eten van vlees maar ook het gebruik van bijproducten zoals leer -denk veganisme-, organische mest, enz.

Komt ineen in me op, als we met z'n allen vegan gaan betekend dat een enorme winst voor het gebruik van synthetische stoffen waarvan er velen een "bijproduct" van olie zijn. Zou veganisme bedacht zijn door oliebaronnen?

Maar als olie eigenlijk een product is van miljoenenjaren geleden overleden dieren kan je als vegan dan wel op olie gebaseerde producten gebruiken?

????????

Vraag me trouwens ook af waneer dieren zouden mogen kiezen tussen niet geboren worden of een leven in de bioindustrie wat ze zouden kiezen.
 
Waar is EricR als je hem nodig hebt?

Locked.
 
Kan je van uitsterven spreken als het een "gemaakte" variant betreft. Verders zou je dan verder moeten gaan dan alleen stoppen met eten van vlees maar ook het gebruik van bijproducten zoals leer -denk veganisme-, organische mest, enz.

Komt ineen in me op, als we met z'n allen vegan gaan betekend dat een enorme winst voor het gebruik van synthetische stoffen waarvan er velen een "bijproduct" van olie zijn. Zou veganisme bedacht zijn door oliebaronnen?

Maar als olie eigenlijk een product is van miljoenenjaren geleden overleden dieren kan je als vegan dan wel op olie gebaseerde producten gebruiken?

????????

ja.
 
wij mensen zijn de motherfucking apex wij doen gewoon waar we zin in hebben en dieren eten valt daar ook gewoon onder

en het klimaat verneuken, dat ook

mensheid fuck yeah
 
wij mensen zijn de motherfucking apex wij doen gewoon waar we zin in hebben en dieren eten valt daar ook gewoon onder

en het klimaat verneuken, dat ook

mensheid fuck yeah

En mensen vermoorden omdat ze in andere sprookjes geloven!
 
wij mensen zijn de motherfucking apex wij doen gewoon waar we zin in hebben en dieren eten valt daar ook gewoon onder

en het klimaat verneuken, dat ook

mensheid fuck yeah

Maar of we dat nog lang gaan doen :D
 
Back
Naar boven