MuscleMeat

Vegetarisch (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Plinter

Novice
Lid geworden
1 sep 2019
Berichten
5
Waardering
1
Lengte
1m71
Massa
62kg
hallo
Ik wilde vragen of er mensen zijn die net als ik geen vlees (heel soms maar vis) eten en stevig trainen.
Welk voedingsadvies kunnen jullie aanraden of welke recepten ?
 
Denk vooral aan maaltijden met pasta, rijst, bonen etc als basis en gebruik voor eiwitten tofu, tempeh, vegetarische vleesvervangingen, soja etc.
Genoeg vetten uit noten, pinda, olieen, avocado etc.
Er is echt heel veel mogelijk als vegetarier. Maar let vooral op vitamine B12.
Zit veel toegevoegd al in vegetarische producten en zuivel vervangers.

Eet je wel zuivel en eieren etc.? (Dus vegetarisch maar niet veganistisch)
Kathlinoo kan je vast van veel tips voorzien. Ik ken ook wel veel vega gerechten maar ben zelf toch wel gehecht aan mijn stuk vlees/vis. :)
 
Ja ik ben niet veganistisch. Zuivel en eieren eet ik gewoon. Met name kwark. Daarnaast ontbijt ik met havermout dat ook veel eiwitten bevat. Mijn partner is van indonesische afkomst dus tofu/tahoe en tempeh eten we ook geregeld
 
Wat voor soort voedingsadvies zoek je dan?
Want t is bekend dat vegetariers op vit b moeten letten.
Als je met vegetarisch eten gewoon je macro's haalt en je eiwitbronnen varieert en je eet gewoon ei en kwark wat is dan de vraag.
Ben je gewoon op zoek naar recepten ter variatie?
 
Zou niet meteen iets kunnen aanvullen aan marina1975 haar bericht.

Als vegetariër is het niet zo lastig om aan je macro's te geraken. Weet niet precies waar je het moeilijk mee hebt?
 
Ik zoek inderdaad gewoon lekkere recepten die ook nog bijdragen aan gezonde voeding om spieren op te bouwen en vetinname te beperken
 
Wat is er mis met vet?
Je hebt juist vetten nodig in gezonde voeding en om spieren op te bouwen.
Minimaal 1 gr per kg bw...
Van vetten eten wordt je niet dik.
Van meer eten dan je verbrand kom je aan.

Hoe lang blijft deze fabel nog leven :o
 
Weet wel dat je vetten koolhydraten en eiwitten binnen moet krijgen
Maar wel in de juiste verhouding
Dus geen recept dat druipt van de olie
 
Dan zoek je toch een recept op het internet en pas je het aan zodat het binnen jouw macro's past? Zo doe ik het toch.
 
Naast vitamine B ook ijzer in de gaten houden. Verder de juiste producten combineren om iedere maaltijd een compleet aminozurenprofiel binnen te krijgen. Scheelt dat je geen vegan ben.
 
Naast vitamine B ook ijzer in de gaten houden. Verder de juiste producten combineren om iedere maaltijd een compleet aminozurenprofiel binnen te krijgen. Scheelt dat je geen vegan ben.
Hoeft echt niet iedere maaltijd. Zolang je doorheen de dag eiwitten van verschillende bronnen hebt gehad heb je je compleet aminozurenprofiel.
 
Hoeft echt niet iedere maaltijd. Zolang je doorheen de dag eiwitten van verschillende bronnen hebt gehad heb je je compleet aminozurenprofiel.
Maar dan wordt het niet/minder goed opgenomen.
 
Edit: ik zat er een beetje naast:
"
In het verleden vroeg men zich af of voedingsmiddelen met verschillende aminozuren in één maaltijd gegeten moesten worden om effectief door het lichaam te worden gecombineerd. Inmiddels is duidelijk dat dit niet nodig is. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het menselijk lichaam in staat is om losse aminozuren uit voeding op te slaan. Deze aminozuren kunnen dan mogelijk zelfs enkele dagen later alsnog worden gecombineerd tot complete eiwitten met nieuwe aminozuren uit de voeding.[1]

Er is echter wel wat bewijs uit studies met dieren en kinderen dat de opgeslagen aminozuren minder efficiënt gecombineerd worden tot complete eiwitten als er veel tijd verstrijkt tussen de consumptiemomenten. De algemene aanbeveling is daarom om verspreid over de dag bronnen van alle verschillende aminozuren te eten, zodat deze efficient met elkaar kunnen worden gecombineerd.[2] In de praktijk kan dit heel makkelijk door bijvoorbeeld boterhammen (graan) te eten voor de lunch en bonenchili (peulvruchten) voor het avondeten."
 
Edit: ik zat er een beetje naast:
"
In het verleden vroeg men zich af of voedingsmiddelen met verschillende aminozuren in één maaltijd gegeten moesten worden om effectief door het lichaam te worden gecombineerd. Inmiddels is duidelijk dat dit niet nodig is. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het menselijk lichaam in staat is om losse aminozuren uit voeding op te slaan. Deze aminozuren kunnen dan mogelijk zelfs enkele dagen later alsnog worden gecombineerd tot complete eiwitten met nieuwe aminozuren uit de voeding.[1]

Er is echter wel wat bewijs uit studies met dieren en kinderen dat de opgeslagen aminozuren minder efficiënt gecombineerd worden tot complete eiwitten als er veel tijd verstrijkt tussen de consumptiemomenten. De algemene aanbeveling is daarom om verspreid over de dag bronnen van alle verschillende aminozuren te eten, zodat deze efficient met elkaar kunnen worden gecombineerd.[2] In de praktijk kan dit heel makkelijk door bijvoorbeeld boterhammen (graan) te eten voor de lunch en bonenchili (peulvruchten) voor het avondeten."
Indeed.
Was een onderzoek aan het zoeken maar vind het niet meteen.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Weet wel dat je vetten koolhydraten en eiwitten binnen moet krijgen
Maar wel in de juiste verhouding
Dus geen recept dat druipt van de olie


Laat je fantasie werken er zijn genoeg recepten te vinden op internet :o
 
Weet wel dat je vetten koolhydraten en eiwitten binnen moet krijgen
Maar wel in de juiste verhouding
Dus geen recept dat druipt van de olie
Recepten op internet druipen vaak niet van het vet.
Je snapt zelf toch ook wel dat als ergens 1 eetlepel olie staat dat je ook zelf minder (of meer) kan nemen.

Bovendien is t minimaal 1 gr vet per kg bw....

En ook op keto (veel vet eten) kan je afvallen.

Dus wat is er mis met "wat meer" vet.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Zwarte linzen in jouw voedingsschema betrekken.
 
Ga meteen ff googelen
 
Back
Naar boven