Fitness Seller

Vegetarisme, wat vind jij ervan?

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Ik kijk altijd met enige verwondering naar mensen die uit principe geen vlees eten. Tot op zekere hoogte vind ik het wel begrijpelijk dat je dieren niet wilt doden, en ik ben ook voorstander voor meer diervriendelijke fokmethodes, maar geen vlees meer eten? Gaat mij veel te ver. De mens is er nu eenmaal op gebouwd om vlees te eten. Een vegetariër krijgt al gauw last van allerlei tekorten als hij niet heel goed opast wat hij eet. Vele duizenden diersoorten eten vlees, het is zo natuurlijk als het maar kan. Ik vind het in ieder geval moreel absoluut te verantwoorden, én errug lekker. :D

Het is wel zo dat erg veel vlees eten nadelige effecten op de gezondheid kan hebben, maar dat geldt nu eenmaal voor alles, teveel is nooit goed.

Natuurlijk zijn er nog vele andere voor en tegenargumenten te bedenken, ik ben benieuwd waarom jij wel of juist geen vlees eet, brand maar los.
 
Its nature...

Wat me opvalt is wel dat de meeste veganisten aanhangers zijn van Mileu organisaties.
 
Hehe sluit me gewoon bij je aan Zelda.

Vlees is gewoon lekker, die vegetariërs weten niet wat ze missen! Vind het wel positief dat ze dan andere dingen gaan uitvinden, want die zijn ook lekker. :lick:
 
Dan moet ik meteen aan die kneus Chiel Beelen denken.
 
Er is toch niets lekkerder dan vlees. Zoals je al zei we zijn er op gebouwd. het gebit , darmstelsel allemaal omnivoor ingesteld.
Vegetariers zijn veelal linkse mensen valt mij op en ze zijn veelal wat pedant/ hautain "zie mij eens de betere mens zijn omdat ik geen vlees eet"
De bio industrie word ik ook niet blij van maar met z'n allen speren maken of met pijl en boog het bos in kan tegenwoordig niet meer. Scharrel vlees moet gewoon veel goedkoper.
 
van vlees word je sterk;)
 
Ik ben wel benieuwd naar een goed onderbouwd betoog vóór vegetarisme, Eric?
 
Ik ben wel benieuwd naar een goed onderbouwd betoog vóór vegetarisme, Eric?

Kan je lang wachten, ik heb mijn keuze gemaakt en that's it. Heb geen argumenten nodig, het blijft een persoonlijke keuze.
 
Kan je lang wachten, ik heb mijn keuze gemaakt en that's it. Heb geen argumenten nodig, het blijft een persoonlijke keuze.

Jou kennende geloof ik niet dat het zomaar een keuze is Eric. Ligt je motivatie meer in het niet doden van dieren of in het niet gezond zijn van vlees?
 
Zoals ik zeg, je kan lang wachten :D Heb er geen behoefte aan om mijn keuze nog verder toe te lichten. Ooit wel gedaan, maar dan wordt het meestal verdedigen waarom je die keuze hebt gemaakt. Heb ook niet de behoefte om het te verdedigen. Ik beweer namelijk niet dat mijn keuze beter is dan een andere.
 
Neem 100 alleseters(gezond etende mensen, dus geen mcdonaldsjunkfastfoodfreak dikzakken ;)) en 10 veganisten en je kan ze met de neus aanwijzen.
 
Ik kan geen vlees missen maar iedereen moet het voor zichzelf weten.

Zolang mensen het je niet opdringen heb ik er geen moeite mee.
 
Zoals ik zeg, je kan lang wachten :D Heb er geen behoefte aan om mijn keuze nog verder toe te lichten. Ooit wel gedaan, maar dan wordt het meestal verdedigen waarom je die keuze hebt gemaakt. Heb ook niet de behoefte om het te verdedigen. Ik beweer namelijk niet dat mijn keuze beter is dan een andere.

Ok, fair enough, ik beweer trouwens ook niet dat mijn keuze beter is, hooguit meer voor de hand liggend.
 
Mijn vriendin is vegetariër. Maar ze eet wel vis en is gek op bont.

Andere principes dan dierenliefde dus :roflol:
 
als iemand dat graag wil why NOT?
ik zou het zelf niet lang volhouden, ik kan niet zonder vlees namelijk :P
 
Ik kan ECHT niet zonder vlees!
 
Mijn vriendin is vegetariër. Maar ze eet wel vis en is gek op bont.

Andere principes dan dierenliefde dus :roflol:

Dan is ze geen vegetarier. Vis eten betekent automatisch dat je geen vegetarier bent.
 
Back
Naar boven