MuscleMeat

Vegetarisme, wat vind jij ervan?

  • Topic starter Zelda
  • Startdatum
  • Reacties 205
  • Weergaven 8K
  • Volgers 6

Bezoekers in dit topic

Geen vlees eten is gebrek aan waardering voor de voedseldiversiteit die ons ter beschikking staat. We staan boven aan de voedselketen; laten we dat vooral zo houden.
 
Laat ze lekker doen wat ze zelf willen. Blijft er meer over voor de liefhebbers.
 
Het is een vrij zinloze discussie om vast te stellen wat het meest 'natuurlijk' is. Als je je natuurlijk wil gedragen moet je in een berevel lopen, vrouwen verkrachten en anderen de schedel inslaan. Waar het om gaat is waarom je wel of geen vlees eet.
 
"Kip, het meest veelzijdige stuk je vlees, kip!" Dat is een waarheid als een koe. Dus koeien doen niet onder voor kippen, evenmin paarden en varkens. Kortom een hele dierentuin van vleesvoorziening is een waarborg voor een enorme variëteit aan nutriënten, hetgeen voldoende reden is om je dieet dagelijks te verrijken met vlees en vleesprodukten.:meal: :thumbs:
 
Metabolic Evidence of Human Adaptation to Increased Carnivory

bewijs genoeg dat ons dieet hoofzakelijk heeft bestaan uit vlees en dat dat gezonder voor ons is

Complete bullshit. Het is in ieder geval zeker niet gezonder. Meta-analyses laten zien dat het voor de gezondheid geen ene **** uitmaakt.
Dan kunnen "deskundigen" stukjes schrijven wat ze willen met allerlei mogelijke mechanismen die dit-of-dat zouden moeten aantonen.

Er is maar 1 manier om een vergelijking te maken, en dat is door grote groepen mensen direct met elkaar te vergelijken, te volgen over een lange tijdsspanne, en vervolgens te kijken naar all cause mortality, eventueel onderverdeeld in sterfte door kanker/cardiovascular disease om mogelijke variabelen aan te tonen.
 
Complete bullshit. Het is in ieder geval zeker niet gezonder. Meta-analyses laten zien dat het voor de gezondheid geen ene **** uitmaakt.
Dan kunnen "deskundigen" stukjes schrijven wat ze willen met allerlei mogelijke mechanismen die dit-of-dat zouden moeten aantonen.
srry maar er zijn wel duidelijk gezondheidsvoordelen gevonden bij low carb dieeten, ook de partikelgrootte van LDL word er positief door beinvloed
 
Als Low Carbers bewezen een stuk ouder worden dan wil het best eens overwegen. Maar waarschijnlijk ben ik tegen die tijd al dood, als het al ooit te bewijzen valt. Wel weet ik dat een redelijk aantal low carbers een stuk chagrijnen zijn van de bovenste plak. Mood swings omdat ze te weinig serotonine aanmaken wegens gebrek aan koolhydraten.

Wurtman, director of the Program in Women's Health at the MIT Clinical Research Center, and colleagues have found that when you stop eating carbohydrates, your brain stops regulating serotonin, a chemical that elevates mood and suppresses appetite. And only carbohydrate consumption naturally stimulates production of serotonin.
"When serotonin is made and becomes active in your brain, its effect on your appetite is to make you feel full before your stomach is stuffed and stretched," said Wurtman. "Serotonin is crucial not only to control your appetite and stop you from overeating; it's essential to keep your moods regulated."

Carbs are essential for effective dieting and good mood, Wurtman says - MIT News Office


Geef mij dus maar die heerlijke serotonine rush, dan maar een jaartje minder oud worden. Ook al geloof ik niet dat low carbers ouder gaan worden, het bewijs is voorlopig nog niet geleverd.
 
achterlijk...geen kip geen leve
 
Natuurlijk dit en natuurlijk dat.

Wat wij mensen ook van nature hebben is een eigen wil, eigen denkwijzen. Ook die hebben we van nature ontwikkeld. Daarin past ook de keuze kunnen maken van wat je eet, hoe je leeft en wat je denkt.
 
Laatst bewerkt:
srry maar er zijn wel duidelijk gezondheidsvoordelen gevonden bij low carb dieeten, ook de partikelgrootte van LDL word er positief door beinvloed

Low carb dieten? Volgens mij gaat het over vegetarisme...

Partikelgrootte van LDL is weer een zoveelste theoretische variabele.
Zoals ik al stelde: Directe vergelijkingen tussen de te meten variabelen. In dit geval geen vlees tegenover wel vlees.

Elke andere studie neemt maar 1 variabele in overweging en dat zegt helemaal nooit iets over een complex aan variabelen en hun uiteindelijke onderlinge wisselwerking.
 
Ten eerste mag alles en iedereen vlees eten, vleeseters zijn geen slechte mensen. Ik ben met vlees opgegroeid en vind vlees ook echt heerlijk. Toch ben ik uit eigen keus gestopt met het eten van vlees. Ongeacht politiek, achtergrond, ras, dierenliefde, etc etc. Ik noem mijn reden: Bewustzijn! En dat bereik je enkel door zelfonderzoek, het is logisch dat vandaag de dag veel mensen daar geen tijd voor hebben of eraan willen besteden. Dus roepen we maar gauw allerlei best grappige redenen om er niet bij stil te hoeven staan. Bijv: we kunnen toch niet met zijn alle het bos in rennen met pijl en boog, of we zijn nu eenmaal vleeseters! We zijn zeker vleeseters! Waar we hier allemaal mee bezig zijn is ons lichaam en wat we daar wel en niet instoppen voor welke reden dan ook. We zijn opgevoed met de verdeling van dieren, dat is slachtvee en dat is een huisdier etc. Een varken is 7 maal intelligenter dan een hond, hoe zou de samenleving reageren als er morgen vrachtwagens vol honden over de snelweg naar het slachthuis gingen? Hoe zou het zijn als ieder individu zijn eigen vee moest slachten, hoeveel mensen zouden er dan nog vlees eten? Een dier heeft het recht om te zijn wat hij/zij is. Varkens worden gefokt in hokken onder kunsmatig licht, enkel en puur alleen voorbestemd als product. Ik denk dat dat geen gezonde manier van opgroeien is en dat deze dieren dan ook nooit de kans hebben gekregen om een varken te zijn, en daardoor ongelukkig geslacht worden. Ik geloof dat een gezond en gelukkig opgegroeid dier veel gezonder voor onze lichamen en minds zijn. Maar om dat te bereiken moeten we dus veel meer tijd en ruimte aan deze dieren besteden en dat kost geld, plus is de vraag naar vlees vele malen hoger dan nodig is. Niemand valt morgen om als je vandaag geen vlees hebt gegeten. Als voorbeeld zijn de fastfood ketens puur een overbodige luxe, die wel de vleesproductie versnellen. Dit ten koste van het dier zijn natuurlijke functie en recht van bestaan. Misschien heb je de beelden een tijd terug gezien van de veemarkt, dat zijn geen eenmalige voorvallen dat is de normale gang van zaken. En die mannen straffen heeft geen zin, ik neem ze het ook niet eens kwalijk, ze zien echt zelf niet wat ze doen. Maar wat ik wil zeggen is dat als je je er bewust van bent dat dat stukkie vlees op je bord zulke dingen heeft meegemaakt dan smaakt het ineens heel anders. Dan kies ik voor geen vlees eten en voel me daar dan ook echt beter bij. Geef het idee een kans, eet bijvoorbeeld een keer in de week geen vlees, dat valt toch wel mee? En als je echte balls hebt ga eens een kijkje nemen bij een slachtvee fokker, of pak een baantje in het slachthuis, ik kan je zeggen dat ik dat heb gedaan en daardoor mijn overtuiging heb waar niemand me vanaf kan krijgen, see it for yourself...succes met trainen!!! :)

goede post. Als het natuurlijk zou zijn om vlees te eten, zouden we er ook op natuurlijk wijze aan moeten komen. Een slachterij is NIET natuurlijk. Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen een echt hebben gezien waar hun stukkie vlees vandaan komt, van geboorte tot hapklaar brokje op je bord.
Om even een idee te geven:
Op een varkensslachterij worden de varkens uit de wagen gedreven, komen terecht op een lopende band waarlangs een ketting loopt die onder spanning staat. Dit verdoofd de varkens (je wilt ze natuurlijk niet meteen braden). De varkens zakken door hun poten en komen via de lopende band op een glijbaan, waarlangs het dier naar z'n einde glijdt: de 'doodmaker'. Deze steekt een mes in de keel van het (nog levende) varken, maakt er een kleine draai mee en vervolgens onstaat er een gapende wond, waaruit een heel flinke guts bloed komt. Naast de doodmaker hangt een bord met aantekeningen. Ik heb meerdere malen gelezen dat 'de verdoving beter kan'. Maw, de varkens zijn niet bewusteloos. Overigens ben ik er zeker van de de varkens heel prima door hebben wat ze overkomt, het gekrijs van een pas aangevoerde lading varkens went wel na een paar dagen, maar tof is het zeker niet.

En heeft iemand al eens het verschil geproeft tussen een kip die vrijuit achter in een tuin heeft kunnen leven of een volgespoten stuk C1000 vee?
varkensvlees staat niet meer op mijn menu. Een kameraad van me heeft in een kippeslachterij gewerkt, die verhalen van daar zijn helemaal te goor.

De immensheid van de vleesverwerkende industrie is ook niet mis. Ik heb ook een tijdje in een worstenfabriek gewerkt, waar ik halve dagen harten in een gigantische gehaktmolen heb gegooid. Krat na krat na krat, na pallet na pallet. Ik kon me toch niet ontrekken aan de gedachte dat er om ieder hart een levend wezen heeft gezeten.

godver, ik praat mezelf nog eens het vegetarisme aan. Je kak schijnt er wel minder van te gaan stinken :D

maar mensen zijn wel helemaal vervreemd van hun voedsel. Er is niks natuurlijk meer aan. (tenzij je je eigen moestuin hebt, zoals bijv mijn schoonouders: HEERLIJKE groenten en fruit, een verschil van dag en nacht! Jammer dat ze na 25 jaar moeten ophouden omdat er een park wordt gebouwd...)
 
Dat kan ik wel ontkrachtigen en eventueel wil ik het nog bewijzen ook :D
 
Maar na 10 pagina's kunnen we dus wel concluderen dat mijn beschrijving klopt, vegetariers zijn marginale kneuzen die geen vlees eten.
 
Ik kan ook wel concluderen dat D. een marginaal studentje is dat weer eens wil rellen. Ik ben Thinkalot niet D., dit gaat niet werken.
 
Dat kan ik wel ontkrachtigen en eventueel wil ik het nog bewijzen ook :D

nu ik erover nadenk, mijn broertje bleef in z'n streng biologisch vegetarische tijd ook kats rot van binnen, maar goed, je bent van harte uitgenodigd :D
 
Je kunt ons niet vergelijken met echte roofdieren en echte carnivoren.
Echte vleeseters hebben puntige voortanden, wij en andere vegetarische dieren (herbivoren) niet. Carnivoren zweten d.m.v hun tong, wij en andere herbivoren door huid porieen.
Carnivoren hebben geen achterste platte kiezen om groen te kunnen malen, wij en de herbivoren wel.
Wij en de herbivoren hebben goed ontwikkelde speeksel klieren om granen en fruit te kunnen voorverteren, carnivoren hebben dat niet.
Het maagzuur van de mens en andere herbivoren is 20x minder sterk dan die van carnivoren die dat nodig hebben voor het verteren van hun vlees.
De ingewanden van een carnivoor zijn vele malen korter dan dat van een mens en herbivoren omdat vlees snel rot en dus snel het lichaam weer uit moet.
Planten en noten hebben lang de tijd nodig om te verteren, dus moeten langer in het lichaam blijven.
Wij hebben dus veel meer kenmerken van Herbivoren en nauwelijks van Carnivoren.

Ik heb wel puntige Dracula hoektanden, telt dat ook? Verder gedij ik goed op vlees en voel ik me erg slecht als ik een dag vleesloos leef. Ook heb ik geen buikpijn/darmklachten als ik veel vlees in een keer consumeer, in tegenstelling tot grote hoeveelheden koolhydraten (grote borden havermout of zelfs rijst of patat).

Wat het doden van de beestjes betreft, ik vind het zielig als ik een huisdiertje uit z'n lijden moet helpen, maar het doden van een hiervoor bestemd dier is niet zo'n groot punt. Natuurlijk, het is nooit leuk om iets om het leven te helpen maar het niet kúnnen? Neh.

Je ziet wel bij veel 'echte vleesetûrs!' dat ze hele borden hamburgers wegwerken vol ogen en ander afvalvlees, maar ach en wee als ze een partij (ook nog peperduur) wild op het bordje krijgen.

Dan is het van boe en bah dat is vies want je kan zien waar het vandaan komt. Je ziet de poten en kunt de borstkasjes onderscheiden, dan hoeft 't voor veel mensen niet meer. De aanstellers :)
 
Grappig

Maar na 10 pagina's kunnen we dus wel concluderen dat mijn beschrijving klopt, vegetariers zijn marginale kneuzen die geen vlees eten.

Oordelen/veroordelen is de makkelijkste weg wanneer iemand geleid wordt door angst en onwetenheid. Angst voor het idee dat je het zelf weleens bij het verkeerde eind zou kunnen hebben, en de confrontatie met jezelf is immers de zwaarste. Onwetenheid omdat we niet de tijd en aandacht nemen iets of iemand anders beter te begrijpen en er zo wat van te leren. Dus plaatsen we het snel in een hokje zodat we er maar niet verder bij stil hoeven te staan, waar niemand dus iets bij opschiet. Het ergste; zelf schiet je daar niets mee op. Om zo het volgende onderwerp of persoon in het volgende hokje te plaatsen zonder er zelf onderzoek naar te doen, op die manier creeer je je eigen illusies en isoleer je jezelf onbewust van de werkelijkheid. Het idee dat mensen zich van elkaar onderscheiden aan de hand van wat iemand wel of niet eet, is hetzelfde als onderscheid te maken met welke hand je je kont afveegt, grappig. Zie in dat we eigenlijk allemaal hetzelfde zijn MENS, en dat we alleen maar verder komen door elkaar te accepteren en te respecteren, op die manier kunnen we van elkaar leren en ontwikkelen. Net zoals op een forum!! Maar ach zoals in de Matrix: Ignorence is BLISS!!! Forums RULE!!! Succes met trainen...
 
aaaah shit weer enen met een hoger diploma
 
Back
Naar boven