XXL Nutrition

Vegetarisme, wat vind jij ervan?

  • Topic starter Zelda
  • Startdatum
  • Reacties 205
  • Weergaven 8K
  • Volgers 6

Bezoekers in dit topic

Mensen die geen vlees eten zijn ongezellig. Een korte beschrijving. Mannen met een bril met een klein vierkant montuur, felgroene overhemden en een Smart. 's Avonds eten ze uit een vierkant bord met opstaande randen een trendy vega hap; een stengel bieslook en een rozijn. Ze zijn altijd ziek, bleek, hebben een gore vriendin en een apple computer. Ze zijn meestal kaalgeschoren en dragen foute schoenen die net iets te goedkoop zijn. In hun appartement staat de verwarming altijd net iets te laag en ze drinken witte wijn.

Ga door, ga door. We kunnen niet genoeg krijgen van dit soort stereotyperingen!

Ze squashen in hun pauze en hebben banen die luisteren naar functienamen als "controller", "junior consultant" of "account manager". Ook in callcentrers tref je jongens als deze aan. Hun vriendinnen gaan vreemd met nog grotere losers en ze hebben varens in hun witgesauste huiskamers staan. Ze stemmen D66. Vroeger op de lagere school werden ze tijdens het voetballen niet als laatste gekozen maar net voor de dikkertjes die moesten keepen of de ecto's die liever langs de lijn over rekensommetjes praatten. Ze mochten vervolgens meestal rechtshalf staan. De zak knikkers die ze naar school meenamen, was 's middags na sluit even vol als 's ochtends bij aankomst. Ze gebruiken badedas bij het douchen, lopen hard op zaterdagochtend en zijn zondagochtend altijd net iets te vroeg wakker.
 
Hahaha, mooie omschrijving!
 
nonsens, hier staat een heel mooie vergelijking, heb ik al eens gepost
Comparison beweet the digestive tracts of a carnivore,a herbivore and Man

als er iets niet in klopt dan hoor ik het graag


Klopt idd helaas niet.
Je haalt een amateuristisch stukje tekst aan met referenties uit onderzoeken van 1929, 1952 en 1976!


Onderstaande link is uit een modern medisch tekstboek van de University of Colorado.
Anatomy of the Digestive System

Hierin zie je duidelijk beschreven dat Carnivoren een heel ander verteringssysteem hebben dan Herbivoren en mensen(Omnivoren)

Niet daarmee gezegd dat we dus geen vlees kunnen of mogen eten, maar even ter illustratie dat we geen pure vleeseters zijn zoals jij beweert.
 
Ach ik ben gestopt met die vergelijking toen ik las in dat staatje dat je niet kan overleven zonder dierlijk eiwit.

Hele site staat vol bullshit met o.a. verwijzingen naar Mary Enig, Ravnskov etc. 1 ding zijn die contrarians wel goed in, verwijzen naar elkaar. Heb ik ooit al eens een thread over geopend. Al die verwijzingen naar elkaar doen denken dat het gaat om gerespecteerde onderzoeken. Maar in feite doen ze niets anders dan elkaars theorieen in leven houden.
 
hmm ik zal me er nog eens in verdiepen :p

dat we geen pure vleeseters zijn zoals jij beweert
ik denk dat dat het beste dieet voor ons is, echter is het grote voordeel van mensen dat we onszelf enorm kunnen aanpassen, we leven dus zonder problemen op een plantaardig dieet
toch worden er constant gezondheidsvoordelen gevonden bij low carb dieten, bovendien ligt onze afkeer van bittere smaken hoger dan bij herbivoren of omnivoren

kunnen omnivoren zonder problemen leven op een dieet zonder plantaardig voedsel?

Ach ik ben gestopt met die vergelijking toen ik las in dat staatje dat je niet kan overleven zonder dierlijk eiwit.
dat is idd wel bullshit
 
Metabolic Evidence of Human Adaptation to Increased Carnivory
These metabolic and biochemical adaptations in humans in response to increasingly meat-based diets, as well as the anthropological evidence provided by both contemporary and historical studies of hunter-gatherer diets, provide strong evidence for the central role of meat and animal tissues in the human diet. Although it is true that human populations can survive under broad plant/animal subsistence ratios, the consensus evidence supports the notion that whenever it was ecologically possible, animal calories would have always represented the majority of the total daily energy intake.
bewijs genoeg dat ons dieet hoofzakelijk heeft bestaan uit vlees en dat dat gezonder voor ons is
 
Als de beesten op een natuurlijke manier mochten groeien en leven en een waardige dood zouden krijgen zou ik misschien wel weer vlees eten.
Feit is dat het niet zo gebeurd. Wij willen elke dag de keuze hebben tussen 100 verschillende soorten vlees vers van de pers. Dat is niet natuurlijk.
Of het lichaam nu al dan niet gemaakt is voor vlees of niet is voor mij persoonlijk maar bijzaak. Ik voel me gewoon beter bij de gedachte dat er voor mij geen dieren meer vetgemest moeten worden. Geen brutaal vervoer meer en eerloze dood.
Ik ben niet links en geen geitenwollensokkenwijf. Ik wil gewoon zoveel mogelijk in harmonie leven met mezelf en de natuur.
Mijn vriendin eet nog steeds vlees en ik heb er geen problemen mee. Ik probeer haar ook niet te overtuigen van mijn gedachtengoed. Dus ongezellig of god weet wat ben ik ook niet.
In bijlage een filmpje dat voor mij echt wel de doorslag gegeven heeft.

GoVeg.com // Cruelty to Animals: Mechanized Madness en klik op 'meet your meat'
 
Dit is een kromme redenatie, maar stel dat alle vegetariers over gaan op het eten van vlees. Dat houdt in dat er meer vraag naar vlees komt en dus meer dieren gefokt en geslacht moeten worden om te voldoen aan de vraag. Dat houdt in dat er meer leven gecreerd wordt. Moeder big wordt immeres gestimuleerd/behandeld zodat zij nog een keer een lading biggetjes afleverd. Dat nieuwe leven zou er niet zijn indien iedereen vegetarier blijft.
Uit respect voor het leven zou je dan eigelijk vlees moeten eten toch :D
 
@MeDieVil.

Beyondveg is nou ook niet een site die je snel moet citeren. Hoop gefrustreerde ex-vegetariers die hun dieet niet op orde kregen. Net zoals aan de andere kant de vegetarische sites is het een sites met de nodige vooroordelen.
 
Me zusje was vegetarier totdat ze las dat 't bij jonge meiden tot een groeiachterstand kan lijden. Ik ben een vleeseter, het zit in onze natuur.
 
Me zusje was vegetarier totdat ze las dat 't bij jonge meiden tot een groeiachterstand kan lijden.
lijkt me sterk?
 
behalve de argumentatie dat die site niet goed of, die site haalt onderzoeken van zolang geleden aan, kunnen we beter een deftige discussie beginnen


Comparison beweet the digestive tracts of a carnivore,a herbivore and Man
het schema op deze link, wijs me maar op de fouten die erop staan

Als ik die site nou al zie als propaganda lijkt het me weinig zinvol om er op in te gaan. Dan nog, ik heb al eerder aangehaald dat de meest natuurlijke manier van leven de mens al lang vreemd is. We zijn gecultiveerd en we gebruiken onze hersens (nou goed we proberen het). Dat houdt ook in dat je keuzes kan maken en dat hoeft niet in alle gevallen de meest natuurlijke keuze te zijn.
 
Als ik die site nou al zie als propaganda lijkt het me weinig zinvol om er op in te gaan. Dan nog, ik heb al eerder aangehaald dat de meest natuurlijke manier van leven de mens al lang vreemd is. We zijn gecultiveerd en we gebruiken onze hersens (nou goed we proberen het). Dat houdt ook in dat je keuzes kan maken en dat hoeft niet in alle gevallen de meest natuurlijke keuze te zijn.
dat klopt, je zou me niet geloven, maar als ik kon kiezen tussen een low carb dieet of een vegetarish zou ik voor het vegetarish kiezen (omdat ik gek ben op brood, pasta etc...)

maar als iemand nu zegt dat we juist plantaardig voedsel nodig hebben en geen vlees begin ik graag een discussie

voor zover ik weet staan er bevindingen op die pagina en geen "propaganda" gewoon een vergelijking tussen verschillende darmstelsels
 
veggies:D!

vleeeesssss:lick:
 
Back
Naar boven