MuscleMeat

Vegetrische (vlees)vervangers :aanrader! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KoekieMonster

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
7.756
Waardering
536
Lengte
1m84
In de schappen van de supermarkt (C1000 onderandere) ligt er superlekker vegetraisch vlees. Verschillende soorten, je hebt schnitzels,burgers,balletjes etc etc, en zelfs frikandellen en kroketten.... en daarbij komt nog dat het echt heeeel veel eiwit bevat en weinig verzadigde vetten, enkel gezonde vetten! Ook weinig koolhydraten, dus ook zeer geschikt voor de ''cutters''

Merk is Valess en nog een ander merk.

Het is verdomd lekker trouwens :D Net een burger op die 26gram eiwit bevatte en 7 gram vet waarvan maar 2,5gr onverzadigd ;)
 
Naar mijn weten is het meeste vlees toch al koolhydraatloos/arm.. :p
 
Quorn is ook een vleesvervanger en bevat nog minder vet!
Ik heb al die vleesvervangers ook ontdekt sinds ik vegetarier ben!
 
ik krijg altijd HARD de racekak van die vleesvervangende tufo en die andere shizzle. Komt bij mij nooit meer binne
 
Héhé, vind het ook best lekker!
Alleen altijd kijken naar de voeidngswaardes, want niet al deze producten zijn even eiwitrijk!
 
ik heb 3 jaar op die dingen geleefd toen ik nog vegetarier was, zaten wel ok dingen tussen, maar het blijft een surrogaat he.
 
Ik vind het altijd zo lelijk dat er koolhydraten in die dingen zitten.
 
Ik werd beetje gek van de kip, kalkoen in de cut (vis ben ik geen fan van).
Gisteren maar eens zo burger op! Best te doen..
 
Vleesvervanger?!?!!


1794736.jpg
 
pff mijn vriendin is vegatarisch. Wat een flauwe bende is die troep zeg, smaakt echt nergens naar en de structuur is ook k*t. Er is wel zo'n bakje met een zoete saté-achtige saus. Die is wel te doen. Al had ik liever gewoon kip in die saus gehad.
 
is er niet iets met die vleesvervangende eiwitten waardoor je lichaam ze slechter opneemt? dacht dat ik daar laatst iets over las :o
En moet je niet juist onverzadigde vetten hebben?
 
Zou het sowieso niet eten. Wat een bewerkte zut.

Om maar bijv. op te noemen "Valess Javaans"

Ingrediënten: Magere melk, Paneerlaag
(Tarwebloem, zout, gist, kleurstoffen (E100, E160b), dextrose, palmolie), 20% Sat.saus (Water, pindakaas, suiker, sojasaus, gekonfijte gember, tomatenpuree, azijn,voedingszuur (E270, E330), knoflook, melkeiwit, ui, specerijen, rode pepers,gemodificeerd zetmeel, aroma, conserveermiddel (E202), verdikkingsmiddel (E412)specerijenextract),Verdikkingsmiddelen (E401, E461, E509), Voedingszuur (E326,E452), Zonnebloemolie, Scharrelkippenei-eiwit, Aroma, Zout, Havervezel, 0,25% Verse koriander,Specerijen, IJzerpyrofosfaat,Vitamine B6.

Bron: www.valess.nl
 
De voedingswaarde en toevoegingen van die dingen verschilt nogal per soort. Bovengenoemde optie is een van de mindere keuzes voor ons. En als je serieus wil eten zijn die dingen imo veel en veel te duur.

Ik krijg ze wel is bij een maat van me, dan is het lekker meegenomen in de bulk:p
 
Zou het sowieso niet eten. Wat een bewerkte zut.

Om maar bijv. op te noemen "Valess Javaans"

Ingrediënten: Magere melk, Paneerlaag
(Tarwebloem, zout, gist, kleurstoffen (E100, E160b), dextrose, palmolie), 20% Sat.saus (Water, pindakaas, suiker, sojasaus, gekonfijte gember, tomatenpuree, azijn,voedingszuur (E270, E330), knoflook, melkeiwit, ui, specerijen, rode pepers,gemodificeerd zetmeel, aroma, conserveermiddel (E202), verdikkingsmiddel (E412)specerijenextract),Verdikkingsmiddelen (E401, E461, E509), Voedingszuur (E326,E452), Zonnebloemolie, Scharrelkippenei-eiwit, Aroma, Zout, Havervezel, 0,25% Verse koriander,Specerijen, IJzerpyrofosfaat,Vitamine B6.

Bron: www.valess.nl

Die je noemt is idd niet heel erg gezond...

De producten van Quorn daarentegen bevatten ook heel veel eiwit en een laag vetpercentage.
 
Het merk wat ik bedoel is overigens ''Good-bye'' (wat een naam:P)

(niet letterlijk voor me trouwens) :D
 
Veel eiwit? Tja maar lage biologische waarde.
 
ik heb verschillende geprobeerd... Maar nu doe ik dat niet meer. Smaakt echt nergens naar, niet lekker en droog. nee niets voor mij...
 
champignons maar uhm vlees kanje volgens mij niet vervangen want het is gekweekt en dierlijk en mens hoort vlees te eten volgens mij. Alsje vegetarier bent loop je veel kans op botafbreuk enzo..
 
Ik vind ze goed te eten, maar je moet wel de juiste eruit pikken.
Ik eet al 6 jaar geen vlees of vis meer (bewuste keuze) en het heeft me 0,0% in de weg gestaan om massa te kweken of vooruit te gaan in kracht.
Ben niet vaker ziek en heb niet meer blessures dan voorheen.
Je kunt dus heel goed leven en presteren zonder vlees, maar je moet natuurlijk wel je voedingsstoffen inname scherp in de gaten houden, zeker als atleet zijnde.
 
Back
Naar boven