XXL Nutrition

VenceslaoOnofrio's vette log; CUTTEN

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Goedemiddag,

25/30 is een goede inschatting.
Je zegt niet naar macro's te willen kijken, maar waarom niet?
Je zou een schatting kunnen maken van je dagelijkse behoefte en daar 300/400 onder kunnen gaan zitten.
Maak een voedingsschema met wat je dagelijks eet behalve je variabele avond eten(bereken deze 2 a 3 x en houd hiervoor het gemiddelde aantal kcal van je dag totaal af).
Wat overblijft aan kcal maak je een vaststaand schema voor zodat je enigszins houvast of een graadmeter heb om ver te kunnen aanpassen mocht die in de toekomst nodig zijn.
je geeft aan dat je weet wat gezond en niet gezond voedsel is; vergeet niet dat "gezond voedsel" ook erg hoog in kcal kan zijn ;)

voor het sporten, schrijf je eventueel in bij een gym met begeleiding en leer trainen en met je lijf omgaan(of huur een PT in).

Voeding
Qua voeding weet ik prima wat wel en niet gezond is. Mijn valkuil is vermoeidheid en stress of neerslachtigheid, dan kies ik voor suiker en vet. Voor de komende 6 weken wil ik schoon eten. Ik wil koolhydraten beperkt houden. Mijn ontbijt is sinds 14 augustus 500 gram magere franse kwark met een handvol blauwe bessen. 'S middags eet ik 2 koolhydraatarme crackers met makreel/tonijn/kipfilet/zalm. Avondeten is variabel. Voor nu hou ik macro's niet bij, maar mocht ik stageneren ga ik dit zeker bij houden.

Lengte 190cm
Leeftijd 32
Gewicht 95
Je eet te weinig, waardoor het een lijdensweg zal worden en je onnodig gaat afzien waardoor het een kwestie van tijd is voordat je opgeeft.
Track je kcal en macros en anticipeer hier wekelijks op INDIEN nodig.

Wat je nu doet is zeggen ik vaar van rotterdam naar new york, maar zonder kompas waardoor je waarschijnlijk in Zimbabwe uitkomt.

Misschien lullig om te zeggen maar het is aan je uiterlijk niet te zien dat je aan sport doet. Waarschijnlijk heb jij je vaker uitgehongerd met duursport dan goed is voor de resultaten. Een gevolg daarvan kan een lage testosteron spiegel, vermoeidheid en stress zijn, gevolgd door die gravings naar suiker en vet.
En die 8kilo gaat ook niet lukken, je hebt de kennis over voeding niet en ook niet de spiermassa om die hoeveelheid vet te verbranden.
Dat was het slechte nieuws.
Het slimste is om een coach in de arm te nemen, nee ik ben geen coach.
En anders jezelf verdiepen in voeding, voeding is als de materialen waar je een huis mee bouwt. De dakpannen gebruiken om een fundering aan te leggen werkt bv niet.
Je zult een beetje moeten weten wat je eet en waarom. Als je fatsoenlijk wilt afvallen helemaal. In het verleden ben je tijdens het afvallen waarschijnlijk spiermassa verloren, dat moet je zien te voorkomen.
Dan moet je de fitness oefeningen ook nog leren, en een routine bedenken dat je naar je doel brengt.
En dan moet je nog leren trainen, dat houdt ook in, niet meer dan waarvan je kunt herstellen, maar wel zoveel dat je er van groeit.
En daar zit het wielrennen weer in de weg. Tenzij je dat heel gedoseerd kunt doen, anders zit dat het herstel in de weg. Van de andere kant kan het een goede manier van cardio zijn, maar dat vind ik nauwelijks wielrennen. Hier staat ook een carbonnen racefiets te verstoffen in de schuur, past voor mij niet bij de bodybuilding lifestyle. Ik kan niet zoveel eten dat ik erbij kan wielrennen. Mtb met vriendin 1a2x een uurtje kan net.
Gelukkig ben je nog jong en heb je nog een heel leven voor je, maak van die 8kilo een doel, maar richt je op het verlagen van je vetpercentage en niet op het verlagen van je lichaamsgewicht, voor de zomer van ' 24.
Veel plezier in de Alpen, en geniet van het eten en de uitzichten, en laat dat niet verpesten door doelen die niet haalbaar zijn. :thumb: succes.

Hoe voel je je eigenlijk ?

Oktober is wel redelijk laat om nog grote Alpencols te beklimmen i.v.m. het weer, toch?

Hoe je je voelt is best belangrijk voor je motivatie. Als je je slap en lamlendig voelt kan er ook wat psychisch of medisch zijn oa lage test waarde.

Je kan met 94.7kg bw echt goed eten en hoeft cardio echt tot het minimale te doen eerste fase. Kcal is echt het belangrijkste, zorg dat je dit 100% in kaart hebt en anticipeer hier wekelijks op indien nodig. Wat je zeker niet moet doen is eerste weken uren cardio wekelijks en jezelf uithongeren met het idee dat dit het geheim is.

Zou zelf cardio oa hardlopen max 2x pw 30min doen en dagelijks x stappen, thats it. Indien je wekelijks van 10min cardio naar 200min schommelt gaat je data vroeg of laat tegenwerken en makkelijkst is gewoon je cardio minuten elke week aanhouden en langzaam verhogen, maar zou dit zelf pas doen halverwege de cut dus in jou geval na 10+ weken.

Cardio zou ik vooral doen in de vorm van wandelen en hoe je je het best op het evenement voorbereid.

Als het gaat om mobiliteit bij het squatten kan je op YT eens zoeken op het kanaal van squat university en deze.

De opmerking van de tenen snap ik niet in het algemeen, misschien zegt het specifiek iets over jouw manier van squatten. Gewichtheffers en powerlifters gebruiken schoenen met een verhoogde hak. Je zou eventueel low bar kunnen squatten tot je de mobiliteit wel hebt?

Bij je cardio is het belangrijk dat je in je hartslagzone 2 blijft. Dus zeker niet in het rood gaan. Is hardlopen te snel om in die zone te blijven ga dan wandelen. Je wilt bovendien geen blessures oplopen en dat risico loop je als je te hard van stapel loopt met cardio (ervaring hier 🤣😶)

Dank je. Dat uithongeren niet de oplossing is ben ik me van bewust. Wat is een nadeel van uren cardio? Ik ben benieuwd, want met 2 keer wielrennen zit ik al snel op 5 uur cardio. Omdat ik hardlopen en wielrennen ook erg leuk vind zou ik dat graag in mijn schema houden.

Bedankt @Mentat. Een informatief voorbeeld. Ik ben gelijk begonnen met de oefeningen. Ik ben zo stijf als een hark, maar ook dat is te trainen. Ik gebruikte 5kg schijven, misschien eens proberen op 2.5kg schijven waardoor ik minder op mijn voorvoet sta. Ikzelf heb niet de indruk dat de kracht uit mijn tenen komt, maar ik wil ook niet eigenwijs zijn tov een trainer.

De laatste 3 nachten, respectievelijk 8/7/8.5. Vrij goed volgens mij. Ik voel me het best met 8 a 8.5 uur slaap.
Als je week 1 van je cut 200min cardio doet verbrand je x kcal. Doe je in week 2 100min cardio dan verbrand je minder kcal en heb je het idee ben niet afgevallen dus minder kcal eten. Je moet alles zo consistent mogelijk houden. Tevens beginnen met uren cardio pw is gewoon een lijdensweg aangezien je dit elke week moet aanhouden en gegarandeerd dat je na x aantal weken er een schijt hekel aan krijgt.

Wat de spiegel laat zien en je buikomtrek is belangrijker. Je begint met trainen vanaf de zomer en wilt afvallen. dat resultaat zie je niet altijd in gewicht terug

Zondag getraind. 5 sets deadlift, 3x10x60 en 3x12x80.
Zo deadliften is ... misschien niet optimaal.
1x10hh met 40
1x 8hh met 60
1x3hh met 80
En dan kom je pas in de buurt van je werksetjes. Bv 2x 5hh met 90 of zelfs 100. Bij 7hh zou ik het gewicht verhogen.
Bij 3 setjes van 12 hh kan het bijna niet anders dat je of niet zwaar traint of dat je vorm bij de laatste set niet oke meer is. Tis geen duursport.

Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven