AndroidHealthClinic

Ver weg van papzak

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat ik zelf 2x 1kg schijven ga kopen lees op het forum dat meerdere mensen dat doen.
ik heb zelf deze gekocht tijdje terug:
Ik heb ze van 0,5kg, 1kg en 1,5kg (2 per soort).
Ik draai ze om de stang heen als ik niet te veel wil verhogen. Bij sommige oefeningen (ohp, bench press etc.) Kan ik zelfs verhogen met 0,5kg door het gewichtje in het midden van de stang te plaatsen 😀
 
Dat is ook een optie inderdaad. Zat nu bij de decathlon te kijken voor 0.5kg/1kg schijven maar die zijn allemaal niet meer voorradig.
 
ik heb zelf deze gekocht tijdje terug:
Ik heb ze van 0,5kg, 1kg en 1,5kg (2 per soort).
Ik draai ze om de stang heen als ik niet te veel wil verhogen. Bij sommige oefeningen (ohp, bench press etc.) Kan ik zelfs verhogen met 0,5kg door het gewichtje in het midden van de stang te plaatsen 😀
Topidee!
Dat is ook een optie inderdaad. Zat nu bij de decathlon te kijken voor 0.5kg/1kg schijven maar die zijn allemaal niet meer voorradig.
Let wel op of je 28 of 50mm (olympisch) materiaal gebruikt!

 
Laatst bewerkt:
Let wel op of je 28 of 50mm (olympisch) materiaal gebruikt!
Klopt, volgens mij heeft decathlon alleen 28mm. Althans, laatste keer kon ik 50 mm niet vinden.
 
Wij hebben 28mm stangen in de fitness.
Had ook bij fitness seller zitten kijken maar omdat daar verzendkosten (op een bestelling van 3 euro) bijkomen ging mijn voorkeur uit naar een Decathlon. Alleen hier hebben ze de schijven niet dus zal ik ze toch online moeten bestellen :)
 
Squat
5x5 47.5g

Bench
5x5 40kg

Barbell Row
5x5 37.5kg

Extra:
Skullcrushers 3x8 15kg
Biceps curl 3x8 15kg

Log:
Prima training, geen bijzonderheden verder. Squat begin ik gelukkig nu te voelen waarbij ik wel echt het idee heb dat ik iets aan het doen ben.
 
Laatst bewerkt:
Squat
5x5 50kg

Overhead Press
5x5 27.5kg

Deadlift
1x5 70kg

Extra:
Calf raise (in Legg press)
3x11 140kg

Log:
Gewichten van fitness seller komen komende week binnen die ga ik nodig hebben voor de OHP. Stappen van 2.5kg per keer zijn echt teveel (voor mij althans). Ik heb 4 stuks 500gram en extra 1.25kg gekocht daar we deze maar 1 set hebben in mijn sportschool. Over de andere oefeningen kan ik nog steeds positief zijn.
 
Klopt, volgens mij heeft decathlon alleen 28mm. Althans, laatste keer kon ik 50 mm niet vinden.
Ik heb een setje atx microplates gekocht. 0,25, 0,5, 1kilo x2. Die passen gewoon op de bar.
 
Zijn de gewichten die je aangeeft het totaal gewicht? Ik zie bijv op je bench 5x5x40kg, is dit exl of incl 20kg stang?
 
Dit zijn de gewichten excl stang.
Ik krijg het niet aangepast in de Stronglifts app dus houdt het even zo.

Volgens mij is het de 200cm of 220cm stang dus 10/12 extra kg kan erbij opgeteld worden. (het is geen Olympic bar)

In een volgend schema zal ik deze erbij tellen. Maar het totaalgewicht vind ik opzich vooralsnog niet van belang, vooral de progressieve overload is nu van belang.

Het is toch niet zo stoer om te zeggen. Hoeveel bench jij, ik ondertussen al toch zeker 55kg dat word denk ik pas stoer als je over de 100kg gaat 😅
 
Op vraag van anderen Barbell incl gedaan per vandaag.(dus daar komt het gewicht verschil vandaan)

Squat
5x5 62.5g

Bench
5x5 52.5kg

Barbell Row
5x5 50kg kg

Extra:
Skullcrushers (ez bar) 3x9 23g
Biceps curl (ez bar) 3x9 23kg

Log:
Vroeg vanmorgen maar wel lekker heel de gym voor jezelf. Squad begin ik nu goed te voelen de Bench en Row gaan vooralsnog prima waarbij ik meer op uitvoering let dan op gewicht verplaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Squat
5x5 65kg

Overhead Press
5x5 41kg

Deadlift
1x5 85kg

Extra:
Calf raise (in Legg press)
3x11 140kg

Log: prima training. Met de OHP verhoogd met 1kg. Deze ligt echt achter tenopichte van de andere oefeningen waar ik nog echt wel marge heb.
 
Laatst bewerkt:
Grofweg is je max BP 1,5 keer je max OHP, dus die loopt niet achter.
 
Grofweg is je max BP 1,5 keer je max OHP, dus die loopt niet achter.
Ik bedoel meer dat ik met BP nog makkelijk omhoog kan in gewicht maar de OHP zit ik nu eigenlijk al op de max.

*edit ik heb verkeerd gekeken. Ik heb de training van vandaag +1kg verhoogd. Ik heb dus ten opzichte van de vorige OHP perongelijk 3.5kg verhoogd ipv de 1kg die ik wilde.

Dit verklaard een hoop haha
 
Laatst bewerkt:
OHP is wel de lastigste. Voor zover ik weet gaan de meesten hier als eerst falen. Prima, gewoon verder proberen. Ik merk zelf dat het vanaf 45 kilo echt lastiger wordt voor mij. Ik zit nu op 51... 5x5, valt niet mee.
 
Het is toch niet zo stoer om te zeggen. Hoeveel bench jij, ik ondertussen al toch zeker 55kg dat word denk ik pas stoer als je over de 100kg gaat 😅
Stoer is vooral je eigen progressie, als jij begon met de stang en je doet nu dit, prachtig!

Zelf relateer ik mijn doelen en prestaties ook aan:
BW, bv 1e doel is een BW BP, 2e doel BW voor zoveel mogelijk reps, 3e doel 1,25-1,5x BW;
Anderen met mijn leeftijd en gewicht, zie bij voorbeeld Symmetric Strength.

OHP is lastig en loopt vaak als eerste vast, laat je er niet door afleiden of frustreren, goed aan de techniek blijven werken en eventueel deloaden.
 
OHP is wel de lastigste. Voor zover ik weet gaan de meesten hier als eerst falen. Prima, gewoon verder proberen. Ik merk zelf dat het vanaf 45 kilo echt lastiger wordt voor mij. Ik zit nu op 51... 5x5, valt niet mee.
Vooral de reps 3x5 @3 minuten en 5x5 @ 2 minuten beginnen zwaar voor me te worden.
 
Squat
5x5 67.5g

Bench
5x5 55kg

Barbell Row
5x5 52.5kg

Extra:
Skullcrushers (ez bar) 3x10 23g
Biceps curl (ez bar) 3x10 23kg

Log:
3 weken terug niets aan het handje. Nu beginnen de squats toch wel snel zwaar te worden met elke training 2.5kg erbij.
Bench en Row gaat overigens nog prima. Probeer vooral de inspanning in mijn spieren te voelen ipv zo snel mogelijk veel gewicht te verplaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Squat
5x5 70kg

Overhead Press
5x5 41kg

Deadlift
1x5 90kg

Extra:
Calf raise (in Legg press)
3x11 140kg

Log:
Vandaag de OHP niet verhoogd daar ik de vorige keer fout heb gerekend met gewicht. Met Squat zit ik nu 5kg af van toen ik startte met Stronglifts alleen was de uitvoering een stuk minder.
 
Squat
5x5 72.5kg

Bench
5x5 57.5kg

Barbell Row
5x5 55kg

Extra:
Skullcrushers (ez bar) 3x1 23g
Biceps curl (ez bar) 3x11 23kg

Log:
Squat begint goed zwaar te worden daar heb ik wel zeker 2 minuten rust nodig tot de volgende set. Bench en Row gaan nog lekker.

Nu even een weekje vakantie en dan gaan we weer volle bak verder.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven